Die headlinercombinaties waren vooral een gevolg van de onzekerheid over desbetreffende artiesten. Bij Blur en Depeche Mode was er twijfel of ze een dag konden dragen (qua ticketverkoop), Editors kwam 2 jaar na elkaar, en KoL was ook de zoveelste keer op korte tijd. Ik zie om die reden een combinatie The National - Editors nog wel gebeuren, 2 bands die naar headlinerstatus gegroeid zijn maar alleen geen dag kunnen dragen.
Springsteen was voor PP een prestigeproject, dan geef je al sneller toe aan de eisen van de artiest. Springsteen heeft volgens mij bij de gemiddelde Werchterganger minder aantrek en bekendheid dan die andere acts die reeds extreem lange settijden kregen (Pearl Jam, Foo Fighters, Green Day, ...), dus bij Springsteen is het minder aantrekkelijk eraan toe te geven. + Het is een mooie TW Classic-headliner, terwijl er ondertussen genoeg andere headliners gaan zijn om 4 dagen RW te vullen.
Kereltje wrote:
Paddy wrote:
Bruce Springsteen zie ik nog best als optie voor RW als ie in de buurt is. Hem weer neerzetten op een aparte festivaldag, is misschien wat snel na classic. En RW wil ook een paar mooie headliners hebben.
Maar de vraag is of de gemiddelde Werchterganger (die hoogstens 2-3 nummers van Springsteen kent) zit te wachten op een 3 uur durende set van hem. En Springsteen zie ik niet inbinden zoals The Cure enkele jaren geleden gedaan heeft.
Was voor PP ook geen punt, dus waarom niet voor Werchter? En zo bijzonder is een set van 3 uur tegenwoordig ook niet meer. Liever 3 uur the Boss dan 3 uur Green Day.
Springsteen was voor PP een prestigeproject, dan geef je al sneller toe aan de eisen van de artiest. Springsteen heeft volgens mij bij de gemiddelde Werchterganger minder aantrek en bekendheid dan die andere acts die reeds extreem lange settijden kregen (Pearl Jam, Foo Fighters, Green Day, ...), dus bij Springsteen is het minder aantrekkelijk eraan toe te geven. + Het is een mooie TW Classic-headliner, terwijl er ondertussen genoeg andere headliners gaan zijn om 4 dagen RW te vullen.