Rock Werchter 2016 - Geruchten

Die headlinercombinaties waren vooral een gevolg van de onzekerheid over desbetreffende artiesten. Bij Blur en Depeche Mode was er twijfel of ze een dag konden dragen (qua ticketverkoop), Editors kwam 2 jaar na elkaar, en KoL was ook de zoveelste keer op korte tijd. Ik zie om die reden een combinatie The National - Editors nog wel gebeuren, 2 bands die naar headlinerstatus gegroeid zijn maar alleen geen dag kunnen dragen.

Kereltje wrote:
Paddy wrote:
Bruce Springsteen zie ik nog best als optie voor RW als ie in de buurt is. Hem weer neerzetten op een aparte festivaldag, is misschien wat snel na classic. En RW wil ook een paar mooie headliners hebben.

Maar de vraag is of de gemiddelde Werchterganger (die hoogstens 2-3 nummers van Springsteen kent) zit te wachten op een 3 uur durende set van hem. En Springsteen zie ik niet inbinden zoals The Cure enkele jaren geleden gedaan heeft.

Was voor PP ook geen punt, dus waarom niet voor Werchter? En zo bijzonder is een set van 3 uur tegenwoordig ook niet meer. Liever 3 uur the Boss dan 3 uur Green Day.

Springsteen was voor PP een prestigeproject, dan geef je al sneller toe aan de eisen van de artiest. Springsteen heeft volgens mij bij de gemiddelde Werchterganger minder aantrek en bekendheid dan die andere acts die reeds extreem lange settijden kregen (Pearl Jam, Foo Fighters, Green Day, ...), dus bij Springsteen is het minder aantrekkelijk eraan toe te geven. + Het is een mooie TW Classic-headliner, terwijl er ondertussen genoeg andere headliners gaan zijn om 4 dagen RW te vullen.

Volbeat & Bullet For My Valentine op Graspop - hoe schatten jullie hun kansen nu nog in voor Werchter?
Wil ze graag eens meemaken!

denk dat de kans nu klein is voor volbeat & BFMV, er zijn maar zelden namen die beide festivals doen. Maar de kans op Bring Me The Horizon is denk ik net groter geworden. Momenteel heel populair, ab uitverkocht, deze week is hun single 'throne' de hotspot van studio brussel. Het zal voor BMTH kiezen worden tussen Graspop en RW, en ze lijken dit jaar voor het eerst voor RW te kiezen :)

Sprignsteen verkoopt die dag direct uit dus lijkt me totaal geen probleem. Spreekt minder aan dan Green Day? Dat lijkt me toch echt heel sterk hoor. Maar 2/3 nummers kennen van The Boss? Dat lijkt me erg sterk. Wellicht dat ze er maar 2/3 kunnen noemen, maar kennen doet iedereen er vast een stuk meer. Ik denk dat het eerder richting de 10 gaat dan slechts 2/3. Tenzij mensen echt weinig muziek kennen maar dan verwacht ik niet dat ze naar festivals gaan.

Kleinere namen maar toch echt kans om op het affiche te verschijnen: Hurts, Half moon run, Kensington? Hoe is het met Foster the People en why the hell touren ze nooit door Europa? Volgens mij zijn ze hier ook enorm populair.

Hoe denkt men over de mogelijkheid als dagopvulling van bijvoorbeeld Tourist leMC / Safi & Spreej?

Kleinere namen maar toch echt kans om op het affiche te verschijnen: Hurts, Half moon run, Kensington? Hoe is het met Foster the People en why the hell touren ze nooit door Europa? Volgens mij zijn ze hier ook enorm populair.

Foster the People stond in 2014 gewoon in Werchter hoor. Verder mogen die eerste drie namen allemaal heel ver weg blijven van mij.

gguuss wrote:

Foster the People stond in 2014 gewoon in Werchter hoor. Verder mogen die eerste drie namen allemaal heel ver weg blijven van mij.

Dat onze muzieksmaken verschillen, weten we inmiddels wel. Het gaat hier om of het aannemelijk is dat ze op het affiche verschijnen.
Foster the people stond idd in 2014 op Werchter, maar dat is zowat het enige dat zij tourtechnisch gedaan hebben in Europa. Een paar festivals. Voor de rest blijven ze in Amerika plakken. Ik vraag me af waarom, ze zijn hier erg populair en zouden zonder moeite ook een Europese tour aankunnen..

Gloeilamp wrote:
gguuss wrote:

Dat onze muzieksmaken verschillen, weten we inmiddels wel. Het gaat hier om of het aannemelijk is dat ze op het affiche verschijnen.
Foster the people stond idd in 2014 op Werchter, maar dat is zowat het enige dat zij tourtechnisch gedaan hebben in Europa. Een paar festivals. Voor de rest blijven ze in Amerika plakken. Ik vraag me af waarom, ze zijn hier erg populair en zouden zonder moeite ook een Europese tour aankunnen..

Dat wist ik niet, en dat interesseert me eerlijk gezegd ook weinig. Ik heb enkel gezegd dat ze van mij niet langs hoeven komen. ;) Hurts zie ik overigens best op Werchter staan in 2016, hebben net een nieuw album uit. Volgens mij is Kensington in Belgie lang niet zo populair als in Nederland, dus het is de vraag of die direct op Werchter zullen staan. over Half Moon Run kan ik weinig zinnigs zeggen, geen idee wat hun tourplannen zijn.

over Half Moon Run kan ik weinig zinnigs zeggen, geen idee wat hun tourplannen zijn.

Komt een nieuw album uit eind deze maand, dus ik neem aan dat die wel gaan touren komende zomer. Weet alleen niet of ik daar persoonlijk blij mee ben. Full Circle was dan wel prachtig maar de rest viel aardig tegen.

Hoe denkt men over de mogelijkheid als dagopvulling van bijvoorbeeld Tourist leMC / Safi & Spreej?

Tourist mag van mij wel een mooie plek vroeg in de BARN krijgen
Safi & Spreej mogen wegblijven of KluBC openen

Sprignsteen verkoopt die dag direct uit dus lijkt me totaal geen probleem. Spreekt minder aan dan Green Day? Dat lijkt me toch echt heel sterk hoor. Maar 2/3 nummers kennen van The Boss? Dat lijkt me erg sterk. Wellicht dat ze er maar 2/3 kunnen noemen, maar kennen doet iedereen er vast een stuk meer. Ik denk dat het eerder richting de 10 gaat dan slechts 2/3. Tenzij mensen echt weinig muziek kennen maar dan verwacht ik niet dat ze naar festivals gaan.

Dit inderdaad, zal me niks verbazen als hij sneller uit zal verkopen dan een dag met Foo Fighters. Daarom denk ik ook dat ze hem liever op Boutique of Classic zetten, dat verkoopt hij ook zo uit.

Coldplay headliner Glastonbury volgens The Sun. Ik zie ze wel op Rock Werchter staan en niet op Classic/Boutique. Het is te zien welke grote acts er nog beschikbaar zijn voor Classic/Boutique natuurlijk.

Voor mij mag Coldplay weggezet worden op Boutique/Classic. Anders heb je met Editors en Coldplay toch al twee kutnamen als headliner.

Coldplay headliner Glastonbury volgens The Sun. Ik zie ze wel op Rock Werchter staan en niet op Classic/Boutique. Het is te zien welke grote acts er nog beschikbaar zijn voor Classic/Boutique natuurlijk.

Voor mij mag Coldplay weggezet worden op Boutique/Classic. Anders heb je met Editors en Coldplay toch al twee kutnamen als headliner.

Of zo'n grote headliner komt zal denk ik afhangen van wat er aan andere headliners beschikbaar is. Kunnen ze 4 fatsoenlijke headliners vinden dan zetten ze Coldplay graag op een losse dag.

Hoe mega veel headliner opties hebben we ondertussen wel niet haha? Zul je net zien dat we dat vorig jaar evengoed dachten en het weer richting een 'te kort' gaat.

Maar we hebben nu dus als geruchten (?):

Foo Fighters, Coldplay, Editors & Rammstein als 'sterkere geruchten'

verder:

Radiohead, Red Hot Chili Peppers, Snow Patrol, Arcade Fire, Bruce Springsteen, The Cure, Gorillaz, The Last Shadow Puppets....

Hoe mega veel headliner opties hebben we ondertussen wel niet haha? Zul je net zien dat we dat vorig jaar evengoed dachten en het weer richting een ‘te kort’ gaat.

Foo Fighters, Coldplay, Editors & Rammstein als ‘sterkere geruchten’

verder:

Radiohead, Red Hot Chili Peppers, Snow Patrol, Arcade Fire, Bruce Springsteen, The Cure, Gorillaz, The Last Shadow Puppets….

En Pearl Jam (zie muziektopic)

Van waar komt het gerucht omtrent Arcade Fire eigenlijk?

Luud wrote:
Hoe mega veel headliner opties hebben we ondertussen wel niet haha? Zul je net zien dat we dat vorig jaar evengoed dachten en het weer richting een ‘te kort’ gaat.

Foo Fighters, Coldplay, Editors & Rammstein als ‘sterkere geruchten’

verder:

Radiohead, Red Hot Chili Peppers, Snow Patrol, Arcade Fire, Bruce Springsteen, The Cure, Gorillaz, The Last Shadow Puppets….

En Pearl Jam (zie muziektopic)

Van waar komt het gerucht omtrent Arcade Fire eigenlijk?

Werkelijk geen idee, heb het gewoon al regelmatig voorbij zien komen dus ik nam het maar even over voor dit lijstje.

Denk niet dat er een Arcade Fire plaat zal zijn tegen de zomer, als je hun sociale media ziet zijn die gewoon nog van de vrije tijd aan het genieten.

Editors - Nieuw album en is weer 3 jaar geleden dat ze er voor het laatst stonden, de kans dat ze RW links laten liggen lijkt me erg klein.
Foo Fighters - Zullen waarschijnlijk hun afzegging van vorig jaar inhalen.
Rammstein - Geruchten over een tour zijn sterk en als ze die gaan doen zit Rock Werchter daar waarschijnlijk wel tussen.

Wie wordt headliner nummer 4? xD

Werkelijk geen idee, heb het gewoon al regelmatig voorbij zien komen dus ik nam het maar even over voor dit lijstje.

Gaan we nu ook eigenlijk maandelijks samen met Luud ´het werchter-orakel´in de glazen bol kijken?

Arcade Fire zie ik helaas komende zomer ook nog niks doen.

Users who are viewing this thread