Gokje: over exact een maand komen de eerste namen. Gewoon vinger in de lucht giswerk hoor. :wink:
En misschien moeten we het eens hebben over de mogelijke kleinere en middelgrote namen, ipv de headliners.
Guy Garvey: Elbow loves Werchter en Werchter loves Elbow. Maar Elbow zal niet touren. Garvey komt met een solo album en staat in de ab. Zou een mooie naam voor in een tent zijn.
Black Box Revelation: Na Pukkelpop komt Werchter, allicht. En de zanger zal na zijn komst in de Slimste Mens binnenkort allicht de groep nog meer doen boosten.
Wolf Alice: is een bandje die het goed doet en snel groeit. Prima dagopvulling.
Richard Hawley: stond al op Werchter toen hij nog niet zo bekend was en nu heeft hij een (fantastisch) album gemaakt die wél potten breekt. Ik zie hem als een grote kanshebber.
Jamie XX zal na Pukkelpop nu ook wel Werchter aandoen met zijn nieuwe -populair- album. Ook een door StuBru gehypte artiest.
Courtney Barnett is nog zo'n naam die ik als een zekerheidje aanzie. Ik hoop het in ieder geval.
Trixie Whitley komt snel met een tweede album. Ook haar zie ik als een dikke kanshebber voor een plekje in de klubc of barn.
Gregory Porter zou een verrassing kunnen zijn. Is in feite pure soul maar heeft dankzij Claptone en Disclosure belletjes rinkelen bij een breed publiek.
Lost Frequencies zou zowel op Werchter als op Tomorrowland kunnen staan. Ik hoop op die laatste...
Beach House heeft net twee prachtige albums afgeleverd. Nu nog touren.
The Arcs is die andere groep van Dan Auerbach die nu een hitje hebben op StuBru. Auerbach neemt deze band kennelijk erg serieus dus misschien verlengen ze hun huidige tour wel.
New Order is eigenlijk te groot voor dit lijstje (zie ze de Barn wel headlinen) maar ik vind het knap hoe ze met dat laatste album weer 'relevanter' (ik haat dit woord) geworden zijn.
Lapsley doet het ook goed in de Afrekening. Een klubc'tje vroeg in de middag misschien?