Rock Werchter 2016 - Geruchten

Wilco staat blijkbaar tijdens het Werchterweekend in Spanje. Als acts genre Ryan Adams, Patti Smith en Damien Rice anno 2015 nog een plaats hebben op Rock Werchter, dan ga ik ervan uit dat dat ook voor Wilco geldt in 2016.

Dat of headliner op Cactusfestival.

Luud wrote:
Werkelijk geen idee, heb het gewoon al regelmatig voorbij zien komen dus ik nam het maar even over voor dit lijstje.

Gaan we nu ook eigenlijk maandelijks samen met Luud ´het werchter-orakel´in de glazen bol kijken?

Arcade Fire zie ik helaas komende zomer ook nog niks doen.

Hahaha, voorlopig staat mijn glazen bol ook nog op zwart. Zou echt nog niet weten wie er komen, maar wie weet heb ik weer geluk dit jaar. Voor nu zou ik zeggen Editors, Foo Fighters en Rammstein als eerste drie headliners.

De andere dag voorzie ik de combinatie: Neutral Milk Hotel - Bon Iver - The National - Radiohead - Gorillaz. LAAT MIJ DROMEN!

Neutral Milk Hotel hoef je sowieso niet op te rekenen, die komen niet nu alweer terug als ze überhaupt niet definitief klaar zijn.

Radiohead heeft bevestigd dat ze volgend jaar gaan touren. Let the hype begin. Van droomnamen is deze mijn absolute nummer 1, al denk ik dat ze eerder in de tweede helft van het jaar gaan spelen. Gewoon een voorgevoel. Pukkelpop gok ik. Of Sportpaleis.

Radiohead heeft bevestigd dat ze volgend jaar gaan touren. Let the hype begin. Van droomnamen is deze mijn absolute nummer 1, al denk ik dat ze eerder in de tweede helft van het jaar gaan spelen. Gewoon een voorgevoel. Pukkelpop gok ik. Of Sportpaleis.

Dat voorgevoel het ik ook. Vooral omdat ze erbij bevestigen dat ze nu pas gaan beginnen met hun tour te plannen. Ondertussen zal Werchter haar headliners toch al hebben vastliggen dacht ik...

Zondag sluit de wishlist actie, zullen we dan mischien van de week namen kunnen verwachten? of zal dat nog wel even duren?

Download festival komt volgende week met namen, mischien als ze rammstein bevestigen dat werchter ook wel Rammstein bevestigd?!

Meestal komen de eerste namen pas vlak voor de voorverkoop begint. Eind november, begin december.

Ik zou inderdaad nog zeker een maandje wachten voor die eerste namen. Maar ik kan nu al niet meer wachten op het refreshen op vrijdagen rond 16uur.

Download festival komt volgende week met namen, mischien als ze rammstein bevestigen dat werchter ook wel Rammstein bevestigd?!

Dat is natuurlijk wel iets waar je rekening mee kunt houden. Vaak zijn het toch de bands die hun tour bekend maken, maar soms is het zo dat een festival het al mag doen van de band en dat de band zelf wacht met bekendmaken van de rest van hun tour. Maar goed als Rammstein bijvoorbeeld hun tour bekend maakt kunnen er natuurlijk zomaar een hoop festivals met nieuws komen.

Gokje: over exact een maand komen de eerste namen. Gewoon vinger in de lucht giswerk hoor. :wink:

En misschien moeten we het eens hebben over de mogelijke kleinere en middelgrote namen, ipv de headliners.

Guy Garvey: Elbow loves Werchter en Werchter loves Elbow. Maar Elbow zal niet touren. Garvey komt met een solo album en staat in de ab. Zou een mooie naam voor in een tent zijn.
Black Box Revelation: Na Pukkelpop komt Werchter, allicht. En de zanger zal na zijn komst in de Slimste Mens binnenkort allicht de groep nog meer doen boosten.
Wolf Alice: is een bandje die het goed doet en snel groeit. Prima dagopvulling.
Richard Hawley: stond al op Werchter toen hij nog niet zo bekend was en nu heeft hij een (fantastisch) album gemaakt die wél potten breekt. Ik zie hem als een grote kanshebber.
Jamie XX zal na Pukkelpop nu ook wel Werchter aandoen met zijn nieuwe -populair- album. Ook een door StuBru gehypte artiest.
Courtney Barnett is nog zo'n naam die ik als een zekerheidje aanzie. Ik hoop het in ieder geval.
Trixie Whitley komt snel met een tweede album. Ook haar zie ik als een dikke kanshebber voor een plekje in de klubc of barn.
Gregory Porter zou een verrassing kunnen zijn. Is in feite pure soul maar heeft dankzij Claptone en Disclosure belletjes rinkelen bij een breed publiek.
Lost Frequencies zou zowel op Werchter als op Tomorrowland kunnen staan. Ik hoop op die laatste...
Beach House heeft net twee prachtige albums afgeleverd. Nu nog touren. :-)
The Arcs is die andere groep van Dan Auerbach die nu een hitje hebben op StuBru. Auerbach neemt deze band kennelijk erg serieus dus misschien verlengen ze hun huidige tour wel.
New Order is eigenlijk te groot voor dit lijstje (zie ze de Barn wel headlinen) maar ik vind het knap hoe ze met dat laatste album weer 'relevanter' (ik haat dit woord) geworden zijn.
Lapsley doet het ook goed in de Afrekening. Een klubc'tje vroeg in de middag misschien?

Jamie XX zal na Pukkelpop nu ook wel Werchter aandoen met zijn nieuwe -populair- album. Ook een door StuBru gehypte artiest.

Heeft al aangegeven dat zijn promotour compact zou blijven + The XX hun nieuwe plaat staat voor de eerste helft van 2016 gepland. Ik zie hem enkel solosets doen op festivals waar hij diezelfde dag ook met The XX staat, heeft hij in het verleden nog al gedaan.

Nog wat namen die hier niet/weinig vermeld zijn:
- Parov Stelar Band: dik gevulde tent op Pukkelpop + zijn Vorst aan het vullen.
- Kurt Vile: wordt best vaak gedraaid in navolging van de TWOD-hype.
- Wilco: heb ik eigenlijk hierboven al vermeld, ondanks het gebrek aan airplay niet te onderschatten qua populariteit. Bij vorige tour 2 dagen op rij in uitverkochte AB + headliner Pukkelpop-marquee.
- LCD Soundsystem: zo goed als zeker een reunie op komst, zou een briljante afsluiter voor de KluB C (of zelfs Barn?) zijn.
- Float Fall: wat hun debuutsingle bereikt heeft valt zeker indrukwekkend te noemen voor een Belgische band. Hebben laten weten dat hun plaat op komst is, en met zo'n wereldwijde platendeal zal er ook een stevige tour aan vasthangen.
- Ryan Adams: act op herhaling. Stond vorige keer in een mager gevulde Barn, maar is ondertussen serieus geboost dankzij die coverplaat.
- The Libertines: die shows in de AB lijken te bewijzen dat ze vrede hebben genomen met hun kleinere status in sommige landen. Als dat zo is mogen ze mooi in de late namiddag op Main Stage of laat in de Barn staan.

De potentiële Barn headliners (a la Sigur Ros, Pixies, Interpol, Elbow, Damien Rice de laatste jaren) stapelen zich wel op, nu ik het zo bekijk.

Tame Impala, New Order, Wilco, Foals, LCD Soundsystem, Massive Attack, Garbage. Iets als Parov Stelar en Disclosure zie ik eerder in de KluBC headlinen.

Tame Impala zie ik eigenlijk ook wel op de mainstage staan. Verder zou ik Beirut willen toevoegen aan het lijstje van Barnheadliners. Nog geen festivals gedaan met het nieuwe album dus zou een leuke naam zijn.

Verder zie ik Isbells wel als zekerheidje voor in de vroege barn.

Barnheadliners zijn de afgelopen jaren namen als Alt-J, Elbow, Pixies. Beirut is een stuk minder populair en slaat met dat nieuwe album de plank naar mijn mening juist volledig mis.
Tame Impala en Foals zijn ideale Barn-headliners lijkt me, The Libertines eventueel ook. Disclosure in Klub C zou een levensgevaarlijke aangelegenheid worden, die jongens kunnen prima dansafsluiter op Main zijn.
Nothing But Thieves lijkt me een zekerheidje voor een plekje in de vroege middag.

We hebben wat informatie binnengekregen dat FooFighters niet op RW zal staan. Het is niet betrouwbaar genoeg om daar een nieuws item over te maken, maar het is zeker interessant genoeg om hier te delen. Zeker omdat er nu hetzelfde soort gerucht rondgaat in het Pinkpop topic.
Ook zou U2 de klapper moeten worden maar hebben die helaas afgehaakt.

We hebben wat informatie binnengekregen dat FooFighters niet op RW zal staan. Het is niet betrouwbaar genoeg om daar een nieuws item over te maken, maar het is zeker interessant genoeg om hier te delen. Zeker omdat er nu hetzelfde soort gerucht rondgaat in het Pinkpop topic.
Ook zou U2 de klapper moeten worden maar hebben die helaas afgehaakt.

Zou me erg sterk lijken, eerlijk gezegd. Foo Fighters is zo'n band die hun fans altijd tevreden wil stellen en zo'n afgelaste tour zeker wil goedmaken. Kijk maar naar enkele jaren terug: speciaal terug naar Europa gekomen om Pukkelpop te spelen in 2011 aangezien ze bezet waren tijdens Werchter, en vervolgens in 2012 een festivaltour ingepland om Pukkelpop goed te maken na de storm. Bovendien zouden ze toch ook Sportpaleis in hun tour opgenomen hebben als er geen Belgische festivals op til stonden. Trouwens: op eFestivals gaan ze nog steeds uit van Foos als een van de headliners voor Glastonbury, en daar zitten ze toch ook vaak dicht bij de bron.

En het moet ook gezegd worden dat die persoon in het Pinkpoptopic eerder een trol dan een betrouwbaar figuur is.

Ja, maar ik denk ook niet dat dat de bron is van Festileaks. Het zou mij ook enorm verbazen maar ja het zou natuurlijk wel kunnen.

Users who are viewing this thread