Rock Werchter 2016 - Geruchten

De berichten dat FF toch niet komen geloof ik wel, vind het wel erg jammer.

Rammstein gerucht wordt gelukkig steeds sterker en Editors kan ook bijna niet anders als komen.

Pearl Jam zie ik dan weer niet komen, lijkt een beetje alsof dat de nieuwe huisband wordt. Erg goede band maar een keertje overslaan kan geen kwaad.

The Cure misschien met een sterk dag programma? Snow Patrol bijvoorbeeld? Ziet er alleen naar uit dat The Cure in US blijft.

Eminem voor als ze een keer een hiphop headliner willen proberen? Laat het dan meteen een van de beste rappers zijn. Staat Maart op Lollapalooza, die delen nog wel eens wat namen met RW.

Florence and the machine misschien in co-headliner constructie voor Radiohead? Al zie ik die laatste niet komen, ook omdat ze zeggen 'hopen te touren'. Niet echt veelbelovend dus.

Kereltje wrote:
Edit – nevermind.

Pff ik schrok me te pletter hiero, waar had je het vandaan?

Andy Copping (organisator Download) tweette dat Foo Fighters volgende zomer 'niet beschikbaar' zijn. Maar pas nadat ik het hier postte besefte ik dat dat vermoedelijk door het goedmaken van Glastonbury komt, gewoonlijk delen die nooit headliners.

Romy wrote:
Kereltje wrote:
Edit – nevermind.

Pff ik schrok me te pletter hiero, waar had je het vandaan?

Andy Copping (organisator Download) tweette dat Foo Fighters volgende zomer ‘niet beschikbaar’ zijn. Maar pas nadat ik het hier postte besefte ik dat dat vermoedelijk door het goedmaken van Glastonbury komt, gewoonlijk delen die nooit headliners.

Ahh oke thanks!

Best wel leuk die twitter-pagina, spijtig dat er zo niemand van Werchter een account heeft waar hij zo veel vragen beantwoordt

Kan mijn printscreen hier niet invoegen, maar op een bepaald moment geef hij als reden dat de Foo's niet komen dat ze niet touren in 2016? Vreemd

Ja, uit die ene tweet versta ook ik dat de Foo's gewoon niet meer naar Europa komen volgend jaar. Bummer!

Kan mijn printscreen hier niet invoegen, maar op een bepaald moment geef hij als reden dat de Foo’s niet komen dat ze niet touren in 2016? Vreemd

Las ik net ook.. Daarop reageerde iemand: "Pretty certain they are going to Glastonbury Andy"
Waarop Andy weer reageerde: "How certain? Would you like to take a bet on that?"

Nu begin ik ook wel een beetje te twijfelen hoor.

Ik vrees dat als zo'n grote naam het zegt, die bron van Festileaks wel eens gelijk zou kunnen hebben...

Best een schijtactie van de Foo Fighters dan om geen Belgische datum te boeken deze herfst. Ook al ben ik zelf geen fan.

Ja, zeker als je deze oude quote van Grohl er nog eens bijhaalt.

"Yeah sure, don't worry! We always come to Belgium!"
http://stubru.be/popnieuws/foofighterskomennaarbelgi%C3%AB

Nu, door het wegvallen van de Foo's zal de organisatie zich zeker genoodzaakt voelen om te compenseren denk ik. Als ze niet de Foo Fighters bekendmaken als eerste naam (wat dus wss het geval zal zijn), dan zal het beter een heel mooie andere naam moeten zijn om geen shitstorm over hun te krijgen op de sociale media. Met pakweg Editors komen ze er niet (al kan die wel de laatst aangekondigde headliner in pakweg januari zijn). Misschien hebben ze daarom toch geprobeert (lees: geprobeert) om U2 binnen te halen voor de vierdaagse, terwijl (zoals Kereltje al zei) dat nooit lukt. Als pakweg Coldplay of AC/DC toch blijkt te touren zie ik ze nu zeker op Rock Werchter staan. In ieder geval: de naam Foo Fighters zal de RW organisatie ook dit jaar weer meer stress geven dan aanvankelijk verwacht.

ik moet t allemaal nog zien hoor...
Trwns het lijkt wel of ze aan de site bezig zijn, een paar links zijn weg, alleen home en linup staat er nog.
Zegut heeft gezegd dat Coldplay in mei begint met een tour. ik ben benieuwd!
Als de foo fighters niet komen, hoop ik dat ze Ac/dc kunnen strikken om het een beetje goed te maken :)
Ac/dc, coldplay,rammstein en editors, ik teken ervoor :p

RW heeft nergens voor te compenseren, zowel het gebroken been als de Foos die niet willen/kunnen terugkeren kan je het festival niet verwijten. AC/DC gaat gewoon naar Boudewijnstadion of Boutique indien ze in België passeren, dat is wel duidelijk na het snel uitverkopen van 50.000 tickets voor Dessel vorig jaar.

Zoals de geruchten nu lopen zeg ik:

RW: RHCP - Rammstein - The National/Editors (coheads) - Coldplay
Boutique: AC/DC, U2 of Rihanna
RW Classic: Bruce Springsteen ofzo

ik moet t allemaal nog zien hoor…
Trwns het lijkt wel of ze aan de site bezig zijn, een paar links zijn weg, alleen home en linup staat er nog.
Zegut heeft gezegd dat Coldplay in mei begint met een tour. ik ben benieuwd!
Als de foo fighters niet komen, hoop ik dat ze Ac/dc kunnen strikken om het een beetje goed te maken
simple-smile.png

Ac/dc, coldplay,rammstein en editors, ik teken ervoor :p

Never nooit dat én AC/DC én Rammstein er gaan staan. Acts die op zichzelf al 50K+ tickets verkopen. Minstens eentje daarvan zetten ze gewoon op dagje Boutique/Classic.

Ik zeg:

Rock Werchter: Red Hot Chili Peppers - Coldplay - Editors - Rammstein
TW Classic: U2
Boutique: Gorillaz

Wat headliners betreft zijn er (voor die prijs) maar een paar bands die mij over de streep kunnen trekken en dat zijn de Peppers, Gorillaz, Rage Against The Machine en The Strokes (maar op die laatste 2 hoop ik niet).

Of een switch van Gorillaz met Coldplay

Wat denken jullie van Iron Maiden? die zouden vanaf eind mei tot begin augustus een zeer uitgebreide Europese tour doen. Nog kans voor Rock Werchter, ookal staan ze al op Graspop? Dit is immers ook al vijf jaar geleden

Graspop en Werchter delen sowieso al bijna nooit namen en zeker geen headliners. Iron Maiden gaat ook geen 2x in Belgie optreden. Ze staan ook maar 1x in Frankrijk en tot verontwaardiging van de Engelsen ook maar 1x in de UK.

Het wegblijven van FF gaan ze echt niet compenseren met een extra grote naam. Als die er zal staan zal dat zijn omdat de band zelf graag festivals speelt, RW een grote naam op het affiche nodig heeft en Boutique/TW al een naam hebben. Coldplay schat ik daardoor ook niet zo hoog in.

Graspop en Werchter delen sowieso al bijna nooit namen en zeker geen headliners. Iron Maiden gaat ook geen 2x in Belgie optreden. Ze staan ook maar 1x in Frankrijk en tot verontwaardiging van de Engelsen ook maar 1x in de UK.

dan schat ik de kansen ook niet echt zo hoog in

Users who are viewing this thread