Rock Werchter 2016 - Geruchten

Radiohead, Editors, Rammstein, Foo fighters, Red hot Chili Peppers, Gorillaz, Trixie Whitley, We were promised Jetpacks, Foals, Dewolff, De Staat, Douwe Bob, Graveyard, Common Linnets, 1975, Blood red shoes, The dead weather, Pearl Jam, the Eagles of Death Metal, Lana Del Rey, New order, TOOL, Weezer, Silversun Pickups, Snow Patrol, Starsailor, Wilco......Het zou allemaal kunnen :-) Wow, als een kwart van bovenstaande namen zou komen is mijn zomer al TOP!

Hurricane kondigt morgen hun eerste bands aan en Download komt met de laatste headliner. Lijkt dus om dezelfde naam te gaan. Zal Rammstein waarschijnlijk niet wezen want die worden niet verwacht op Download UK. De vorige headliner van Download UK (Black Sabbath) staat niet op Download FR dus verwacht dat ze die andere headliner wel weer delen (1 uit de 3 voor een gedeeld festival is wel weinig). PP is dan out of the running voor deze band (of ze moeten 3 dagen op een rij spelen). Een naam die op beide Downloads staat, op Hurricane en niet op Pinkpop kan nog wel eens interessant zijn voor Rock Werchter.

Hurricane headliner zijn normaal niet echt name die op Download staan op wat mainstream metal en wat rock namen na. Rammstein past wel in dat plaatje maar lijkt dus niet op UK te staan. Pearl Jam zou ook kunnen (lijkt me alleen sterk dat PP dan weer naast het net zou vissen) System of a Down misschien? Nog niet veel over gehoord maar waren tot voor kort aan het touren en er waren geruchten van een nieuw album. Rage Against The Machine zou wel vet zijn maar onwaarschijnlijk. Queens of the Stone Age past in het plaatje.

Wie het ook gaat zijn, als het klopt dat ze beiden dezelfde headliner is dan gaat dat een beste verassing opleveren denk ik.

Tenzij Rammstein alsnog 3 dagen op een rij speelt. In ieder geval veel festivals waarvoor dezelfde namen genoemd worden die morgen met headliners komen. Kan toch niet anders dan dat een hardere band morgen een touraankondiging naar buiten brengt?

Tenzij Rammstein alsnog 3 dagen op een rij speelt. In ieder geval veel festivals waarvoor dezelfde namen genoemd worden die morgen met headliners komen. Kan toch niet anders dan dat een hardere band morgen een touraankondiging naar buiten brengt?

Kan inderdaad bijna niet anders. Maar kan dus ook een hardere band zijn die niet Rammstein is of het gerucht dat Rammstein op PP en Download FR speelt maar niet op Download UK zit er naast. Misschien AC/DC? Ik zie Download nog wel met genoeg geld smijten om die naar beide festivals te halen. Rock im Vienna kondigt morgenochtend ook een naam aan en die deelt veel namen met Rockavira en Rock im Rivier die veel concurrentie hebben en dus wel een naam als AC/DC kunnen gebruiken. Is ook wel een band die ik PP zie overslaan en naar bijvoorbeeld Fortarock komen. Leuke naam voor TW Classic zou ik zeggen.

Ik krijg ineens een gevoelletje dat Rock Werchter/Pinkpop toch wat vroeger dan vorig jaar met de headliners gaan komen...

Morge dus namen voor rockavaria, rock in Vienna, rock im revier, hurricane en download (of toch deze week).
Zou het niet gewoon kunnen dat Rammstein hun hele tour aankondigen?

Helemaal niet. AC/DC lekker op Rock Werchter zelf.

Zou idd leuk zijn maar kans lijkt me erg klein. AC/DC verkoopt binnen no-time de weide in z'n eentje uit. Van alle namen die dat doen lijkt me dan Coldplay nog de meest realistische voor RW omdat dat meer een festival naam is dan de rest (Bruce Springsteen, Paul McCartney, U2, etc.)

Dag 1 Bring Me the Horizon - The Dead Weather - Tool - Rammstein
Dag 2 The killers - Editors - Goose
Dag 3 Last Shadow Puppets - Red hot Chili Peppers - Gorrilaz
Dag 4 Snow Patrol - Coldplay

Zoiets mogelijk?

Zoiets mogelijk?

Dead Weather, nee
Tool, nee
The Killers, nee
Goose als party act, ik zie het niet gebeuren+ geen idee of die met iets komen.
Last Shadow Puppets - afwachten hoelang/of ze touren
voor de rest zit er wel een kansje in.

RHCP/Gorillaz en Snow Patrol/Coldplay lijken me ook niet echt realistisch, alle vier misschien wel maar dan elk op een eigen dag.

Rammstein voor Download, nu het officieel is dat ze touren kan een passage op Rock Werchter bijna niet uitblijven.

Kan je als 100% zeker opschrijven ja. En met Editors die volgende week een uitverkocht Paleis 12 aandoen zal hun aankondiging ook niet lang wegblijven.

Overigens heeft Andy Copping zijn woorden teruggetrokken. Er was blijkbaar sprake van een verwarring: die uitspraak over Glastonbury ging over Iron Maiden, over de Foo Fighters wilde hij enkel zeggen dat ze niet beschikbaar waren voor Download...

Maar Jan Smeets (Pinkpop) schijnt gezegd te hebben dat die in 2017 komen dus dan lijkt me ook geen Werchter.

Jep. Dan blijkt er meer waarheid in Copping zijn tweets te zitten dan die zelf toegaf.

Overigens komen de namen voor Hurricane/Southside om 12u. Indien Rammstein daar niet bij zit wordt het net interessanter voor Rock Werchter: ze hadden Florence namelijk vorig jaar al als headliner, dus dat zou betekenen dat er een nieuwe headliner bevestigd wordt in het festivalcircuit.

Jep. Dan blijkt er meer waarheid in Copping zijn tweets te zitten dan die zelf toegaf.

Overigens komen de namen voor Hurricane/Southside om 12u. Indien Rammstein daar niet bij zit wordt het net interessanter voor Rock Werchter: ze hadden Florence namelijk vorig jaar al als headliner, dus dat zou betekenen dat er een nieuwe headliner bevestigd wordt in het festivalcircuit.

Zag (op een fake postertje) Rammstein, Prodigy, en Mumford and Sons voorbij komen. Word ik (naast Rammstein) niet warm van en zijn 2 headliners die Werchter dit jaar ook al had.

Smeets zei ook dat ze het nieuws van Rammstein in de eerste of 2de week van november 'officieel' mogen verspreiden. Ik verwacht dan ook de eerste officiële bekendmaking van Werchter. En we weten allemaal dat RW vanaf de eerste bekendmaking met een bepaalde regelmaat meer headliners bekend maakt... In november zal dus veel gebeuren qua bekendmakingen in het festivalcircuit gok ik.

Zag (op een fake postertje) Rammstein, Prodigy, en Mumford and Sons voorbij komen. Word ik (naast Rammstein) niet warm van en zijn 2 headliners die Werchter dit jaar ook al had.

Ja lijkt me dus enorm fake. Want naast dat ik echt niet denk dat M&S twee keer achter elkaar komen is er volgens mij ook helemaal niks bekend over een mogelijke tour van die mannen. Prodigy lees ik ook weinig over. Kortom lijkt me erg sterk.

Het fake postertje is voor Hurricane/Southside. Prodigy staat op Werchter niet als headliner.

voorverkoop Werchter begint eerste week december , denk ik? Zal eind november de eerste bevestigingen wel komen.

Users who are viewing this thread