Rock Werchter 2016 - Geruchten

Hurricane dropt trouwens ook flink wat namen die ook wel op RW zullen staan:

RAMMSTEIN
K.I.Z · ANNENMAYKANTEREIT · DROPKICK MURPHYS
TWO DOOR CINEMA CLUB · TRAILERPARK · EDITORS · THE HIVES
FLOGGING MOLLY · BOSSE · ROYAL REPUBLIC · GENETIKK
DIE ORSONS · BOYSETSFIRE · FEINE SAHNE FISCHFILET
DIGITALISM

Dag met Dropkick Murphys, Flogging Molly en Rammstein zou wel een feest zijn :)

Valt me tegen dat Editors niet als eerst op RW bekent zijn gemaakt.

Héérlijk! En vrijdag of volgende week verwacht ik dus snel nieuwe namen. Het kriebelt bij mij! En op de vrijdag. Da's voor mij normaal traditioneel een mindere dag qua namen (zie vorig jaar). Het komt goed.

Flogging Molly EN Dropkick zou wel tof zijn. Ik hoop vooral op Flogging Molly..

Van mij mogen two door cinema club, dropkick murphys en flogging molly graag komen!
Natuurlijk editors ook, al hoop ik niet dat ze headliner zijn..

Feine Sahne Fischfilet, prachtband! :D Flogging Molly, Dropkick Murphys, Editors en The Hives zie ik op Werchter staan. Die eerste twee zijn van harte welkom, en die andere twee mogen wegblijven.

Vorig jaar maakte ze in het najaar redelijk wat namen bekend: Foo Fighters, Muse, Lenny Kravtiz, Rise Against, Chemical Brothers, Alt-J, Pharell Williams, Damien Rice en the War on Drugs. Met wat geluk kennen we tussen nu en anderhalve maand toch een naam of 10. Spannend!

Die twee namen op één festival en je kan niet meer staan als het afgelopen is. Heerlijk :D

Paddy wrote:
Die twee namen op één festival en je kan niet meer staan als het afgelopen is. Heerlijk

Lijkt me ook heerlijk.

Ik verwacht TDCC ook op Werchter, The Hives kan en zie ik graag liever naar een ander festival gaan in Belgie. Ik hoop dat Editors niet de laatste avond gaan headlinen, maar dat die er staan, daar kunnen we niet meer omheen denk ik zelf.

Ik vond editors dan weer een zalige band om het de festival mee af te sluiten. ?

Feine Sahne Fischfilet, prachtband!
1f600.png
Flogging Molly, Dropkick Murphys, Editors en The Hives zie ik op Werchter staan. Die eerste twee zijn van harte welkom, en die andere twee mogen wegblijven.

Ow, ik vond The Hives wel iets voor jou eigenlijk. Ik zou zeggen die eerste twee mogen wegblijven, die laatste twee zijn welkom.

Ze dragen pakken. Ik denk dat het daar mis gaat voor Sam

The Hives zijn ondertussen grotere festivalhoeren dan Kaiser Chiefs. Weglaten die handel, een band die zich moet 'verlagen' tot Sjockrock en Crammerock om nog aan de bak te komen heeft niets te zoeken op Rock Werchter.

Overigens hoor ik van enkele diehard Rammstein fans dat de nieuwe plaat nog niet uit zal zijn tegen de zomer, en de setlist gelijkaardig wordt aan de vorige 2 Werchterpassages. De nieuwe Metallica is gearriveerd...

Hmm... Jammer. Al vraag ik me af of er nieuwe klassiekers tussen zullen zitten. Maar een reden om te touren geeft het wel. Sowieso vind ik 2010. 2013 en 2016 voor Rammstein net iets te kort op elkaar

The Hives zijn ondertussen grotere festivalhoeren dan Kaiser Chiefs. Weglaten die handel, een band die zich moet ‘verlagen’ tot Sjockrock en Crammerock om nog aan de bak te komen heeft niets te zoeken op Rock Werchter.

Overigens hoor ik van enkele diehard Rammstein fans dat de nieuwe plaat nog niet uit zal zijn tegen de zomer, en de setlist gelijkaardig wordt aan de vorige 2 Werchterpassages. De nieuwe Metallica is gearriveerd…

Het probleem met optredens van Rammstein is de enorme productie die er aan vooraf gaat. Voor alle optredens bij de festivals dit jaar zullen de setlists identiek zijn. De pyro, lichteffecten etc zijn onlosmakelijk verbonden aan het nummer.
Als er nieuwe nummers zijn zullen die gespeeld worden maar ik verwacht het niet. Vorige productie ging erg moeilijk (LIFAD) dus ik denk dat dit meer een trip is tussen het maken van het nieuwe album om de koppen leeg te maken.

Klassiekers zoals Sonne, Du hast, Du riechts so gut zullen ze altijd spelen. Ze zullen alleen aan het begin bepalen wat ze verder gaan spelen. Echte obscuurdere nummers gaan ze niet doen dus ik denk dat het een Greatest Hits tour gaat worden.

Hoe schatten jullie de kansen van FATM in? Is het nog gebeurd dat een sub het jaar nadien als headliner terugkwam? Grotere kans waarschijnlijk voor PKP, maar haar populariteit blijft maar toenemen heb ik de indruk.

Laatste keer Rammstein op Fortarock/Werchter vond ik ze erg goed en strak spelen. Dus bij een kopie van de setlist hoor je mij niet klagen.
Alleen Pussy mogen ze schrappen, doe dan maar Engel of Weisses Fleisch.

Hoe schatten jullie de kansen van FATM in? Is het nog gebeurd dat een sub het jaar nadien als headliner terugkwam? Grotere kans waarschijnlijk voor PKP, maar haar populariteit blijft maar toenemen heb ik de indruk.

Editors en KoL stonden ook 2 jaar op een rij als headliner, dus het is niet onmogelijk. Maar de kans is niet heel groot, misschien als ze niks beters kunnen vinden.

Het is uiteraard nooit onmogelijk, maar de kans is erg klein denk/hoop ik.

Users who are viewing this thread