Rock Werchter 2016 - Geruchten

Editors op RW reken ik wel op. Zou ook wel mooi zijn. Kan wel wat goed nieuws gebruiken na de mega teleurstelling van gisteren. Geen Foo's (favoriete band) en wel Rampstein.

Iemand een idee of de volgende namen iets zijn voor RW 16:
- Biffy Clyro (2015 was een "year of" voor de mannen).
- Alter Bridge (Miles Kennedy en consorten zijn bezig met een nieuw album, misschien meer iets voor GMM, maar wie weet RW dit jaar).
- Fiddler's Green (altijd een feest, zijn dan wel net klaar met een accoustische tour en waarschijnlijk een overkill als Flogging Molly en Dropkick Murphys kunnen komen).
- Imagine Dragons (met het nieuwe album volgens mij nog niet op RW gestaan).
- Kaiser Chiefs (al een tijdje niet meer op RW of pinkpop gezien).
- Linkin Park (vorig jaar een nieuw album uit).
- The Last Shadow Puppets (nieuw album begin 2016).
- The Killers, The Kooks, Limp Bizkit?

Maar Dr.Dre with Eminem, Kendrick Lamar en Snoep Dok lijkt me wel een stuk toffer dan Drake.

Dit zie ik heel graag naar Europa komen. Maar of dat gaat gebeuren...

Hoor net van Paul op 3FM dat Radiohead wel eens naar Rock Werchter zou kunnen komen…

Ik denk niet dat die dj´s iets meer weten. Die zwetsen vaak maar wat omdat ze horen dat ze een tour van plan zijn ofzo.

Had Biffy Clyro ook wel in dat plaatje van de wishlist line/up verwacht. Valt me iets tegen aangezien bijvoorbeeld Circa Waves er zelfs tussen staat.

Is Eminem een blijvend gerucht voor Werchter? Want hij speelt in chili, Argentinië, Brazilië in maart. Eventueel daarna een Europese tour?
Ik zou het persoonlijk tof vinden mochten Dr Dre en Eminem samen komen maar dat zal een droom blijven vrees ik.

Laat ik ook maar eens wat namen uit het vijvertje vissen, wat mij een leuke, en zeker niet onmogelijke, (co/sub-)headliners lijken voor de komende editie:

Donderdag: SNOW PATROL - GORILLAZ
Vrijdag: RAMMSTEIN
Zaterdag: FOALS - RADIOHEAD
Zondag: THE NATIONAL - EDITORS

zo. dan heb ik ook mijn mening gedeeld.

Is Eminem een blijvend gerucht voor Werchter? Want hij speelt in chili, Argentinië, Brazilië in maart. Eventueel daarna een Europese tour?
Ik zou het persoonlijk tof vinden mochten Dr Dre en Eminem samen komen maar dat zal een droom blijven vrees ik.

Als ze een keer met een hiphop naam zullen komen zal dat denk ik Eminem zijn. Misschien als ze dit jaar een headliner te kort komen. Roskilde heeft ook wel eens zulke namen en is verder redelijk vergelijkbaar.

Geen hiphopheadliners op Rock Werchter aub. Dat zou ik echt een brug te ver vinden.

Daar denken vele mensen tegenwoordig toch anders over: Drake, The Weeknd, Eminem, Dr Dre/Kendrick Lamar/Snoop Dogg, Kanye West. Toch aardig wat hiphopheadliners op de wishlist van Stubru-luisteraars. En het is niet dat die zender zo veel hiphop speelt. Jay Z had sowieso ook in die bovenste helft gezeten indien hij recent nieuw materiaal uit had.

Tijd voor iets nieuws, anders blijven we met die beperkte vijver van steeds herhaalde headliners zitten. En het is niet dat er regelmatig met succes de sprong van sub naar headliner gemaakt wordt.

Everyknight wrote:
Geen hiphopheadliners op Rock Werchter aub. Dat zou ik echt een brug te ver vinden.

Daar denken vele mensen tegenwoordig toch anders over: Drake, The Weeknd, Eminem, Dr Dre/Kendrick Lamar/Snoop Dogg, Kanye West. Toch aardig wat hiphopheadliners op de wishlist van Stubru-luisteraars. En het is niet dat die zender zo veel hiphop speelt. Jay Z had sowieso ook in die bovenste helft gezeten indien hij recent nieuw materiaal uit had.

Tijd voor iets nieuws, anders blijven we met die beperkte vijver van steeds herhaalde headliners zitten. En het is niet dat er regelmatig met succes de sprong van sub naar headliner gemaakt wordt.

We moeten inderdaad niet vergeten dat niet heel lang geleden rock veel populairder was dan nu. De laatste 10 jaar komen er bijna geen grote rock bands meer bij, kijk maar eens naar de headliners van Rock Werchter de afgelopen 10 jaar. Het is dus niet heel gek dat rock festivals meer naar dit soort bands kijken, gewoon omdat die wel mensen trekken. In US headlinen dit soort namen ook overal en in Europa steeds meer. Als Rock Werchter geen namen van het formaat Rammstein, Foo Fighters, Muse, Coldplay, enz. kan neerzetten dan moeten ze het gewoon ergens anders zoeken want om een band tot headliner status te krijgen is erg moeilijk. Kijk hoe dat uitpakte met Mumford & Sons. Ondertussen worden the Cure, Radiohead, Linkin Park afgeschoten omdat ze niet meer genoeg bezoekers trekken terwijl ze dat x jaar geleden nog wel deden. Dus of rock moet weer meer mainstream worden zodat er nieuwe headliners bij komen of rock festivals krijgen steeds meer te maken met pop en hiphop (wat ook ik jammer zou vinden trouwens).

Kereltje wrote:
Everyknight wrote:

Ondertussen worden the Cure, Radiohead, Linkin Park afgeschoten omdat ze niet meer genoeg bezoekers trekken terwijl ze dat x jaar geleden nog wel deden.

Toch eventjes advocaat spelen maar zet Radiohead op die line up en die kaarten vliegen de deur uit. Sportpaleis was in 2012 geloof ik in 15 minuten uitverkocht... Die band heeft nog steeds ongelofelijk veel fans onder muziekliefhebbers. Het feit dat ze eigenlijk vrij weinig touren helpt natuurlijk wel. Als ze zoveel zouden optreden als pakweg The National en Editors dan zie ik dat ook niet gebeuren. $

Daarnaast vind ik een healiner die geen 'rockband' is ook zeker geen slecht idee hoor. De laastste lichting 'gitaar/band headliners' zijn alweer bands als Arctic Monkeys, Editors, The National, The Black Keys, Arcade Fire, Kings of Leon...

Als Adele tourt, dan zou ze een headliner kunnen zijn die veel mensen blij maakt.

Adele mag van mij komen. Ze zei helaas af in 2008. Ik zie het echter nooit gebeuren want als ze komt dan hoort ze qua show meer in de Barn thuis maar daar is ze te groot voor. Je kunt Adele ook tijdens Rammstein in de Barn zetten :-) Ik schat in dat een Rammstein fan geen Adele fan is.

Nou dat klopt niet helemaal. Ik zou Adèle graag willen zien. Maar als ik moet kiezen, dan gaat het toch Rammstein worden.

Dat die rappers op de wishlist staan, wil nog niet zeggen dat ze headliners moeten worden. Prima als sub of als afsluiter.

Woensdagmiddag een nieuwe headliner voor Open'er.

Dan krijgen we (eindelijk) een nieuwe naam in het festivalcircuit. Florence hebben ze namelijk al, Editors hebben geen headlinerstatus in Polen, en ze zijn daar geen fan van het harde werk voor headliners (dus geen Rammstein/Maiden).

Woensdagmiddag een nieuwe headliner voor Open’er.

Dan krijgen we (eindelijk) een nieuwe naam in het festivalcircuit. Florence hebben ze namelijk al, Editors hebben geen headlinerstatus in Polen, en ze zijn daar geen fan van het harde werk voor headliners (dus geen Rammstein/Maiden).

Is Snow Patrol headlinermateriaal in Polen?

Laten we hopen dat Linkin Park ver weg blijft, een keer gezien en dat was genoeg voor mij.

Wat Adele betreft: ze heeft deze ochtend nog eens laten weten dat Glastonbury 'out of the question' is omdat ze schrik heeft van de grote massa. Dan vallen andere festivals dus meteen ook af.

Sowieso volgende week mooi weekje met Rock am Ring, Hellfest, en Open'er. Gok dat er nog wel meer festivals wat gaan droppen in reactie op deze.

Users who are viewing this thread