Rock Werchter 2016 - Geruchten

Thomas wrote:
Eerste (verzonnen) Clashfinder van Rock Werchter staat al online; http://clashfinder.com/s/rockwerchter16/.

Sufjan Stevens, lol. En die laatste dag is wel heeeeel erg onrealistisch ><.

New Order, Lana Del Rey, Tame Impala niet op een mainstage?

Op zich toch alle drie niet onlogisch? Tame Impala heeft een show die in het donker moet staan (al zie ik ze ook gewoon vlak voor de sub staan indien ze geen andere optie hebben), Lana Del Rey haar muziek vliegt weg op Main Stage, en New Order kan ook beter voor 's avonds Barn dan 's namiddags Main Stage gaan. Die laatste zie ik zelfs gewoon voor een headlineplek op Lokerse Feesten ofzo gaan.

Kereltje wrote:
Yannick wrote:
Thomas wrote:
Eerste (verzonnen) Clashfinder van Rock Werchter staat al online; http://clashfinder.com/s/rockwerchter16/.

Sufjan Stevens, lol. En die laatste dag is wel heeeeel erg onrealistisch ><.

New Order, Lana Del Rey, Tame Impala niet op een mainstage?

Op zich toch alle drie niet onlogisch? Tame Impala heeft een show die in het donker moet staan (al zie ik ze ook gewoon vlak voor de sub staan indien ze geen andere optie hebben), Lana Del Rey haar muziek vliegt weg op Main Stage, en New Order kan ook beter voor ‘s avonds Barn dan ‘s namiddags Main Stage gaan. Die laatste zie ik zelfs gewoon voor een headlineplek op Lokerse Feesten ofzo gaan.

Enkel Tame Impala zie ik nog op de Mainstage staan, al kunnen die ook de Barn afsluiten.
Maar de populariteit van Ed Sheeran is ongekend, daarna nog The XX om af te sluiten met Coldplay… Heb je ook nog Tame Impala én Lana del Rey in de Barn staan, de vraag naar die dag is minimaal 6 keer zoveel als het aanbod.

Ik spreek de ongeloofwaardigheid van die clashfinder niet tegen hoor, is wel overduidelijk dat dit niet kan. Maar tegelijk vind ik het wel een interessante fake, omdat de persoon in kwestie zich tot realistische opties beperkt (op een handvol gevallen als Sufjan Stevens na). En veel acts staan ook min of meer op een positie waar ze zouden kunnen staan, over die had ik het dan.

Is toch al beter dan die fake affiche van vorig jaar, waar de ene dag The National afsluit terwijl de andere dag U2 het podium deelt met headlinewaardige acts.

Vanop eFestivals: volgens de man met inside contacten bij Glastonbury komen Foo Fighters volgende zomer nog steeds die kant op. Het is niet onwaarschijnlijk dat enkel Pinkpop geannuleerd is en Werchter nog steeds doorgaat.

Concertnieuws.be : “David Bowie verjaart op 8 januari 2016 en brengt dan ook ineens een nieuw album uit: “Blackstar”. ”

zijn vaste concertpromotor John Giddings sluit uit dat hij gaat touren

Vanop eFestivals: volgens de man met inside contacten bij Glastonbury komen Foo Fighters volgende zomer nog steeds die kant op. Het is niet onwaarschijnlijk dat enkel Pinkpop geannuleerd is en Werchter nog steeds doorgaat.

Ze kunnen ook alleen Glastonbury doen aangezien dat voor veel bands een speciaal festival is en ze wel vaker dat soort privileges lijken te hebben. En wie weet is die info wel fout. We gaan het allemaal wel horen.

Kereltje wrote:

Ze kunnen ook alleen Glastonbury doen aangezien dat voor veel bands een speciaal festival is en ze wel vaker dat soort privileges lijken te hebben. En wie weet is die info wel fout. We gaan het allemaal wel horen.

Dat zou pas een dick move zijn, aangezien er amper 4 dagen tussen Glasto en Werchter zitten, en er geen Belgische najaarsshow is (terwijl ze er zonder problemen nog wat bijplannen). Maar in ieder geval, die persoon zegt ook niet dat ze een 100% zekerheid zijn, enkel dat hij 'sterke redenen heeft om erin te geloven', ondanks de uitspraken van Smeets.

WeckoJ wrote:
Kereltje wrote:

Dat zou pas een dick move zijn, aangezien er amper 4 dagen tussen Glasto en Werchter zitten, en er geen Belgische najaarsshow is (terwijl ze er zonder problemen nog wat bijplannen). Maar in ieder geval, die persoon zegt ook niet dat ze een 100% zekerheid zijn, enkel dat hij ‘sterke redenen heeft om erin te geloven’, ondanks de uitspraken van Smeets.

Zou me echt verbazen, om een aantal redenen:

- Er is toch van meerdere zijdes ondertussen aangegeven dat ze niet beschikbaar zijn / touren / komen inhalen
- De Foo's niet bepaald bekend staan als een act met 'dick moves'; ze maakten Pukkelpop goed na 2011, ze komen naar Italie vanwege het beroemde YouTube filmpje, ze vlogen 'even' over voor de Invictus Games toen prins Harry het ze vroeg, etc.

Over hiphop gesproken, wat is de kans op een soort van "hiphop dag" komend jaar op Werchter? Met: Drake, Kendrick Lamar, Tourist LeMC, Eminem, Macklemore, Typhoon, Dr Dre, Snoop Dogg, Yelawolf, Kanye West, Jay-Z en The Weeknd heb je een hoop mogelijkheden. Hiervan zou Werchter er bijvoorbeeld drie kunnen programmeren op een dag. Of zou Werchter erbij blijven dat het geen festival is waar hiphop hoog op de programmering staat?

De Foo Fighters mogen van mij een eind oprotten. Ik heb geen zin in die hele hype errond...

Over hiphop gesproken, wat is de kans op een soort van “hiphop dag” komend jaar op Werchter? Met: Drake, Kendrick Lamar, Tourist LeMC, Eminem, Macklemore, Typhoon, Dr Dre, Snoop Dogg, Yelawolf, Kanye West, Jay-Z en The Weeknd heb je een hoop mogelijkheden. Hiervan zou Werchter er bijvoorbeeld drie kunnen programmeren op een dag. Of zou Werchter erbij blijven dat het geen festival is waar hiphop hoog op de programmering staat?

Hoog op de programmering zal vroeg of laat toch eens moeten gaan gebeuren. Maar dan wel met een goede liveact inclusief band (bvb Jay Z of Kendrick Lamar), geen Eminem die het merendeel op tape heeft staan. Er zijn nog veel te veel 'Rock Werchter is voor rock' mensen, dus zo'n 'mijlpaal' moet dan meteen goed gebeuren. Kanye West zou ik nog het liefste zien, maar gezien de negativiteit rond zijn figuur zou dat bij voorbaat een verloren partij zijn.

Op zich hoeft het ook niet veel te zeggen dat er veel hiphoppers op de baan zijn: met Couleur Café, Les Ardentes, Dour (en Pukkelpop) heb je genoeg grote festivals die een grotere nadruk op hiphop leggen in hun programmering.

Kendrick kan dat, was een van de beste shows op Lowlands afgelopen jaar.
Kanye zou gezien de commotie minder handig zijn.

Snoop dogg stond er ook al eens (voor de afsluitende chemical Brothers), dus waarom niet. En Whizz Khaliffa, Jay Z, Die Antwoord...

Dus ondertussen zitten we al met Open'er, Northside, Tinderbox, Rock Am Ring/Rock Im Park, Hellfest en Fortarock die deze week headliner(s) vrijgeven.

Lijkt me sterk dat we deze week niets van Werchter zouden horen, hetzij met Editors, hetzij met een nieuwe naam in het circuit.

Kendrick kan dat, was een van de beste shows op Lowlands afgelopen jaar.
Kanye zou gezien de commotie minder handig zijn.

Eigenlijk moeten ze het gewoon eens durven he? Kendrick als headliner met Macklemore erna.

30STM komt morgen ook met big news dus voor hoop van die festivals zal dat gevalletje 1+1=2 zijn...

Voor Open'er en Northside alvast niet, daar ligt 30STM niet bepaald in de lijn van hun gewoonlijke programmering.

Vooral benieuwd naar Northside donderdag. Die boeken in dezelfde lijn als BKS, dus indien een band uit het rijtje Bon Iver/The National/The XX volgende zomer tourt is de kans reëel dat we dat donderdag reeds weten.

30STM kan toch prima op Open’er??

Dat lijkt me ook, maar RHCP is zojuist bevestigd voor Nova Rock, dus gok dat we die op veel van die festivals gaan terugzien. Roskilde komt ook vandaag met nieuws, erg interessant voor Werchter.

Wessel wrote:
30STM kan toch prima op Open’er??

Dat lijkt me ook, maar RHCP is zojuist bevestigd voor Nova Rock, dus gok dat we die op veel van die festivals gaan terugzien. Roskilde komt ook vandaag met nieuws, erg interessant voor Werchter.

Lijkt me wel een zekerheidje dat RHCP er staan. 3e headliner zal Editors wel zijn. Ben vooral benieuwt naar de 4e. Ik gok Gorillaz of anders Pearl Jam.

Open'er, Roskilde en Pinkpop op hetzelfde moment met nieuws. Geen 30STM dus, RHCP zal het wel zijn.

Users who are viewing this thread