Rock Werchter 2016 - Geruchten

Is Snow Patrol headlinermateriaal in Polen?

Nah denk het niet, die zijn in Nederland en Belgie vergeleken met andere landen best populair en daar op het moment zelfs geen headliner. Pinkpop vorige keer alleen vanwege cancellen headliner.

Nah denk het niet, die zijn in Nederland en Belgie vergeleken met andere landen best populair en daar op het moment zelfs geen headliner. Pinkpop vorige keer alleen vanwege cancellen headliner.

Uhh say what? Snow Patrol was gewoon headliner hoor niet vanwege het cancellen van een headliner. Het was wel die editie dat Depeche Mode cancelde maar daardoor werd Placebo headliner, Snow Patrol was dat dus al. En wie zegt dat Snow Patrol geen headliner is op dit moment? Je kan gelijk hebben maar je kan je daarin ook vergissen. Ik zie ze best headlinen met een F+tM of Editors ervoor. Maar goed dit is niet het Pinkpop-topic maar het RW-topic en op Werchter zie ik ze inderdaad niet headlinen.

Voor mij is Snow Patrol wel potentiële headliner. Als Mumford & Sons headliner kan worden met een nieuw album dan Snow Patrol zeker. Jamie xx verklaarde trouwens op Stubru na zijn tour hard te zullen werken aan het nieuwe album van The XX. Dan lijkt RW te vroeg te komen

Tja, Mumford & Sons... die snapte ik ook niet helemaal. Ik vind het zelf echt een toffe band hoor maar dat die na 2 albums al meteen als headliner worden gezien vind ik vreemd. Hun derde album werd toch al veel minder beoordeeld en zou ze dus eerder kleiner hebben moeten maken dan groter maar goed. Nogmaals ik vind het echt een toffe band en vond hun concert in het Goffertpark ook erg tof maar headliner op Werchter vind ik toch net iets te. Maar je hebt misschien wel gelijk al is Snow Patrol nu wel al even uit de media verdwenen.

Ah je hebt gelijk, ik was idd in de war met Placebo. Maar neemt niet weg dat ze sinds die tijd niet in populariteit gestegen zijn. Vorige keer op RW nog als sub van RHCP dus zal dit keer niet hoger zijn.

Ik zie ze ook niet meteen als een grote kanshebber op zo'n spot, ik bedoel alleen maar dat ze het zeker kunnen zijn indien we weer in nood geraken aan headliners

Shaverion wrote:

Uhh say what? Snow Patrol was gewoon headliner hoor niet vanwege het cancellen van een headliner. Het was wel die editie dat Depeche Mode cancelde maar daardoor werd Placebo headliner, Snow Patrol was dat dus al. En wie zegt dat Snow Patrol geen headliner is op dit moment? Je kan gelijk hebben maar je kan je daarin ook vergissen. Ik zie ze best headlinen met een F+tM of Editors ervoor. Maar goed dit is niet het Pinkpop-topic maar het RW-topic en op Werchter zie ik ze inderdaad niet headlinen.

Op Werchter stonden ze in 2012 op de spot van 21:30 uur. Normaal de headlinerpositie. Toen kwamen de peppers er nog na, maar ik ben band dat Snow Patrol gaat headlinen als er een hitje van hun nieuwe album afkomt. Ik hoop het niet, want ik vond hun optreden in 2012 maar matig.

Voor mensen die mee willen doen met het Rock Werchter voorspel-spel:

http://forum.festileaks.com/forums/topic/het-rock-werchter-voorspel-spel-2016/

Ik verwacht een Editors aankondiging deze week of volgende maandag. Zaterdagavond staan ze in Brussel (uitverkocht) en de middag ervoor openen ze een soort shop in Brussel. Uiteraard zullen er mensen zijn die gewoon aan de band zélf gaan vragen of ze op Werchter staan. Dus misschien komdigt RW ze die dag aan, wanneer ze toch al in de aandacht staan.

Natte vinger gokje: woensdag krijgen we een nieuwe naam (samen met enkele andere festivals) en vrijdag/maandag krijgen we Editors.

Ik ga naar die store, en dat was ook mijn vraag die ik ze zou stellen ;) ik post hun antwoord hier wel, maar ik zie ze inderdaad ook deze week bevestigd worden, al wil de organisatie misschien eerst nog een andere headliner aankondigen.

Waarom maken mensen dit? Ik bedoel maar, het is nog realistischer dat Metallica met een nieuw album op de planken staat volgend jaar :p

Een druk zondagavondje dan voor Jamie xx

Heeft hij vroeger al vaak gedaan hoor, is het voordeel van jezelf te beperken tot DJ-sets. Ik zie hem dan ook solo in de KluB C staan indien The XX geboekt wordt, veel te populair om die kans te laten liggen.

Overigens: Wilco heeft een Belgische show aangekondigd voor oktober 2016 (!). Dat klinkt wel erg sterk als "We spelen binnenkort een groot festival in Belgie. Maar we willen onze grote fans niet naaien, dus laten we jullie alvast weten dat er ook een zaalshow aankomt voordat jullie 100 euro uitgeven".

Concertnieuws.be : "David Bowie verjaart op 8 januari 2016 en brengt dan ook ineens een nieuw album uit: "Blackstar". "
Also 1 maart Macklemore & Ryan Lewis in Sportpaleis Antwerpen, zouden die nog een Europese zomer doen of stoppen ze na de concert touren en keren ze terug naar de VS?

Hopelijk laat Werchter zich daaraan niet vangen.. Heb het redelijk gehad met zijn "diepgaande" quotes, vroegtijdig het festivalterrein verlaten vorig jaar op PKP tijdens hun set

JB. wrote:
Een druk zondagavondje dan voor Jamie xx

Heeft hij vroeger al vaak gedaan hoor, is het voordeel van jezelf te beperken tot DJ-sets. Ik zie hem dan ook solo in de KluB C staan indien The XX geboekt wordt, veel te populair om die kans te laten liggen.

Een dj-set zie ik hem nog wel doen. Maar geef jezelf nog maar eens 100% als je net een (sub)headliner concert met The XX hebt gespeeld op een main stage. Al moet ik zeggen, The XX is niet de meeste vermoeiende muziek om te maken denk ik ;)

Eerste (verzonnen) Clashfinder van Rock Werchter staat al online; http://clashfinder.com/s/rockwerchter16/.

Sufjan Stevens, lol. En die laatste dag is wel heeeeel erg onrealistisch ><.

New Order, Lana Del Rey, Tame Impala niet op een mainstage? Die artiesten op mainstage zijn echt wel te veel van het goede denk ik haha, als ze de helft regelen zou het wel al eens goed zijn denk lol

Twenty One Pilots kunnen we al uitsluiten. Staan tijdens werchter in Amerika. Was wel een naampje dat ik zag komen

Users who are viewing this thread