Rock Werchter 2016 - Geruchten

Het fake postertje is voor Hurricane/Southside. Prodigy staat op Werchter niet als headliner.

voorverkoop Werchter begint eerste week december , denk ik? Zal eind november de eerste bevestigingen wel komen.

De eerste bevestiging verwacht ik al begin november nu. De voorverkoop begint trouwens maar als er minstens één naam voor elke dag bekend is.

Jep, lijkt me ook sterk dat Werchter met Rammstein gaat wachten tot eind november als de rest van hun tour in de komende weken bekend is.

Dus:
- Rammstein wordt overal bekend gemaakt, ten laatste over 3 weken voor Pinkpop.
- Editors spelen 31 oktober in Brussel, daarna zal het vrij spel zijn voor Werchter.
- Verschillende festivals die namen delen met Werchter (Rock am Ring, Hurricane) komen zeer binnenkort met namen. O.a. RHCP en Florence behoren daar tot de concrete geruchten.

Ik denk dat we dan wel mogen stellen dat we ten laatste half november voor elke dag een grote naam hebben.

Vooral Duitsland is interessant qua 'nieuwe' headliners.

Black Sabbath zweeft daar nog
Iron Maiden staat op de DEAG festivals + Wacken
Rammstein hoogstwaarschijnlijk naar Hurricane/Southside

Dan moeten de DEAG festivals nog 2 headliners, Rock am Ring er nog 3, en HuSo nog 2. We hebben nog een 'reeds bekende' act over met Sabbath, en dan moeten er nog steeds 6 bij. Gok dat dat ook wel deels opgevuld wordt door Duitse acts die alleen daar kunnen headlinen (denk aan Die Artze bv.), en wellicht wordt iets als Volbeat ergens gepromoveerd tot headliner. Florence doet vast nog wel een rondje, Editors kunnen ook maar zijn niet echt hardrock genoeg om DEAG festivals of Rock am Ring te headlinen imho... RHCP en Coldplay zitten daar in de geruchtenmolen, met uiteraard toch weer AC/DC.

Wat zijn jullie final thoughts over de Foo Fighters? Als ze deze zomer dan toch niet op Werchter zouden staan dan ga ik alsnog een ticket proberen te krijgen voor één van de komende Europese shows in november..

Wat zijn jullie final thoughts over de Foo Fighters? Als ze deze zomer dan toch niet op Werchter zouden staan dan ga ik alsnog een ticket proberen te krijgen voor één van de komende Europese shows in november..

Komen niet.

http://www.rammstein.de/de/news/398/1/rammstein-live-2016
21. Oktober 2015
Rammstein sind Headliner zahlreicher internationaler Festivals im Sommer 2016! Die ersten Shows wurden heute bestätigt – weitere folgen!

AT / WIEN / Rock in Vienna / 03.-05.06.16 / VVK Start: 23.10.15

CH / LUZERN / Allmend Rockt / 04.06.16 / VVK Start 23.10.15

GB / DONNINGTON / Download / 10.06.16 / VVK Start 23.10.15

FR / PARIS / Download / 12.06.16 / VVK Start 23.10.15

DK / ODENSE / Tinderbox / 23.-25.06.16 / bereits im VVK

DE / SCHEESSEL / Hurricane / 24.-26.06.16 / bereits im VVK

DE / TUTTLINGEN / Southside / 24.-26.06.16 / bereits im VVK

BE / WERCHTER / Rock Werchter / 01.07.16 / VVK Start wird noch bekanntgegeben

HELL YEAH.

En ondertussen is de RW website offline gehaald... Spannend!

Enkel Rammstein voor RW vandaag, Stubru heeft al officiele bevestiging van de organisatie gepost.

Overigens:

Digitalism, Royal Republic, Flogging Molly, The Hives, Editors, Two Door Cinema Club, Dropkick Murphys, Rammstein voor Hurricane. Kennen we meteen een hoop dagopvulling.

Ben benieuwd of het droppen van namen nu echt van start is gegaan voor RW. Voorgaande jaren werden headliners relatief snel na elkaar toegevoegd. Wie weet krijgen we deze week nog iets.

op stubru staat meer namen volgen snel, dus wie weet

Maar dat zegt elk festival altijd na bekendmakingen.

Best Kept Secret zei vorig jaar in oktober ook al dat de eerste namen 'soon' gingen komen, en uiteindelijk was het februari of maart voor we ze kregen.

Ja aan dat soort teksten heb je niks. Er komt nieuws wanneer bands en/of festivals dit willen brengen en niet eerder.

Nice! Kon natuurlijk al bijna niet meer maar ben toch altijd blij als ze daadwerkelijk aangekondigd worden.

Users who are viewing this thread