Rock Werchter 2016 - Geruchten

Dit verwondert me niks. Grohl heeft in een paar interviews gezegd dat hij het ooit graag goed zou maken, maar hij niet weet wanneer. Als de FF zouden terugkeren, dan zouden we dat toch ook al moeten vernomen hebben tegen nu... 4 andere headliners is ok voor mij. ☺️

Pff dit is voor mij toch wel even een klap zeg. Ben een enorme fan van de foo's en had express geen kaarten voor hun show gekocht omdat ik ze toch op pinkpop zou gaan zien en op dat moment nogal krap bij kas zat. Hoop dat ze het alsnog goed komen maken en dat de bron maar wat onzin uitkraamt.

Ja, maar ik denk ook niet dat dat de bron is van Festileaks. Het zou mij ook enorm verbazen maar ja het zou natuurlijk wel kunnen.

Maar ik maakte uit JB's bericht wel op dat Festileaks zich door Tjoptjop zijn uitspraak gesterkt voelt om dit mee te delen. Niet dat ik Festileaks hun bronnen direct in twijfel trek ofzo.

Als de FF zouden terugkeren, dan zouden we dat toch ook al moeten vernomen hebben tegen nu…

Bwa. Vorig jaar kwamen de eerste officiële zomerdata ook pas halverwege november. En niet alle tourdata dit najaar zijn uitverkocht, kan ook een reden zijn om te wachten tot na die tour.

WeckoJ wrote:
Ja, maar ik denk ook niet dat dat de bron is van Festileaks. Het zou mij ook enorm verbazen maar ja het zou natuurlijk wel kunnen.

Maar ik maakte uit JB’s bericht wel op dat Festileaks zich door Tjoptjop zijn uitspraak gesterkt voelt om dit mee te delen. Niet dat ik Festileaks hun bronnen direct in twijfel trek ofzo.

Na niet helemaal, het klopt wel dat door de discussie in het Pinkpop forum we dit interessant vonden om te delen. Maar het is niet zo zeer dat dat komt door Tjoptjop ;) Wij doen zelf dus niks met deze info. Zelf weet ik nog niet precies hoe ik hier over denkt. Het is lastig. Heb het gevoel dat ze wel een festivaltour gaan doen door alle geruchten die er zijn en beloftes die FF hebben gemaakt.

JB. wrote:
We hebben wat informatie binnengekregen dat FooFighters niet op RW zal staan. Het is niet betrouwbaar genoeg om daar een nieuws item over te maken, maar het is zeker interessant genoeg om hier te delen. Zeker omdat er nu hetzelfde soort gerucht rondgaat in het Pinkpop topic.
Ook zou U2 de klapper moeten worden maar hebben die helaas afgehaakt.

Zou me erg sterk lijken, eerlijk gezegd. Foo Fighters is zo’n band die hun fans altijd tevreden wil stellen en zo’n afgelaste tour zeker wil goedmaken. Kijk maar naar enkele jaren terug: speciaal terug naar Europa gekomen om Pukkelpop te spelen in 2011 aangezien ze bezet waren tijdens Werchter, en vervolgens in 2012 een festivaltour ingepland om Pukkelpop goed te maken na de storm. Bovendien zouden ze toch ook Sportpaleis in hun tour opgenomen hebben als er geen Belgische festivals op til stonden. Trouwens: op eFestivals gaan ze nog steeds uit van Foos als een van de headliners voor Glastonbury, en daar zitten ze toch ook vaak dicht bij de bron.

En het moet ook gezegd worden dat die persoon in het Pinkpoptopic eerder een trol dan een betrouwbaar figuur is.

1) Volgens mij ging tjoptjop vorig jaar inderdaad af als een gieter met wat 'voorspellingen/onthullingen' vwb de Pinkpop line-up
2) No pun intended, maar Festileaks zat vorig jaar ook een aantal keer enorm mis met de Belgische festivals. Denk aan FNM op Werchter (goed, ze kwamen er uiteindelijk toch door afzeggen Foo's), Blur op Pukkelpop, etc.

U2 lijkt me ook weinig aannemelijk. Meer nog dan Coldplay zag ik hen als kanshebber voor Boutique, of zou Boutique hun grote naam al vastliggen?

Als die bron inderdaad Tjoptjop is kunnen we die bron als onwaar beschouwen. Die dude roept overal wat in het rond en er klopt nooit iets van, daar had ie vorig jaar ook al een handje van. Verder eens met @Loveless85, na die twee missers kan ik Festileaks en haar bronnen ook wat minder serieus nemen.

Dat van U2 is inderdaad weinig geloofwaardig. Indien die zich zouden laten strikken voor festivals worden die door Live Nation meteen doorgesluisd naar Boutique of TW Classic, zoals met de Rolling Stones vorig jaar. En dan hebben we het nog niet over Boudewijnstadion gehad. Allemaal opties die U2 kan uitverkopen, en waar qua winst een veelvoud van RW uit voorkomt.

Zoals ik nu lees zijn er geruchten over een ac/dc festival tour op oa download en rock in rio.
Dan zou er ook een kans kunnen bestaan dat ze mischien op werchter komen?!

Zoals ik nu lees zijn er geruchten over een ac/dc festival tour op oa download en rock in rio.
Dan zou er ook een kans kunnen bestaan dat ze mischien op werchter komen?!

Lijkt me ook een gevalletje 'Boutique / Classic'.

Rammstein zou 11 juni op Pinkpop staan aldus die franse dj die eerder data van bands heeft gelekt..
http://www.byzegut.fr/2015/10/pinkpop-11-juin-2016-rammstein.html
Mogelijk ook op Werchter??

Rammstein heeft nog nooit in juni/juli door Europa getourd zonder Werchter aan te doen. Opschrijven dus, indien Zégut het juist heeft.

Rammstein heeft nog nooit in juni/juli door Europa getourd zonder Werchter aan te doen. Opschrijven dus, indien Zégut het juist heeft.

Kijk dat wist ik niet. Dan lijkt me het bijna een zekerheidje als die fransman het inderdaad juist heeft..

Mooie naam. Eén van de weinige bands waarvan ik vind dat ze *$%muziek maken maar waarvan ik de show echt nog een keertje wil meemaken.

Rammstein, heerlijke muziek! Zeker de eerste albums. Hoop dat ze weer op Werchter staan. Garantie voor een mooie show.

Rammstein en Editors zijn zo toch de grootste zekerheden als headliners, beiden voor 99% zeker.

Hopelijk geen Coldplay.

Hopelijk wel The Cure en/of Pearl Jam (als die geruchten kloppen).

Laat the Cure maar zitten, beetje vergane glorie imo. Geruchten voor PJ worden wel steeds sterker, maar ik verwacht ze toch niet.

Coldplay zou ik wel weer mooi vinden. Als de headliners FF, Editors, Coldplay en Rammstein worden, ben ik zeer tevreden.

Vergeet dat er ook nog zoiets bestaat als werchter botique en dat is al 2 jaar niet doorgegaan als ik me niet vergis.
Er zal dus getracht worden om 1 grote naam daarvoor te strikken. Dat kan ook Coldplay Pearl Jam of Rammstein zijn..

Users who are viewing this thread