Rock Werchter 2016 - Geruchten

Romy wrote:
Gloeilamp wrote:
Ik heb nergens gezegd dat de Peppers niet meer relevant zijn, enkel dat ze live nog kutter zijn dan Ali B. Ik denk dat andere users met de relevantie van de Peppers doelen op dat ze allang over hun hoogtepunt heen zijn, wat dat betreft hebben ze natuurlijk gewoon gelijk. RHCP zonder Frusciante is gewoon geen RHCP.

In mijn ogen is een band relevant als ze ervoor zorgen dat de dag uitverkoopt en ik verwacht dat RHCP dit zeker kunnen. En inderdaad, live is het niet al te best en ze zijn zeker over hun hoogtepunt heen maar aan de andere kant trekt het wel volk en dat is het belangrijkste hier lijkt me.

Een goeie show neerzetten is ook enigszins belangrijk. De show van Werchter 2012 was zeer matig, en werd ook totaal niet goed ontvangen. Op den duur word je dan ook steeds minder relevant
1f609.png
Ik zie RHCP niet direct hun dag uitverkopen, maar dat kan ik mis hebben.

Klopt, klopt, klopt. Ik weet ook niet goed hoe het zit met hun populariteit trouwens. Dacht eigenlijk dat er wat meer mensen enthousiast zouden zijn over hun aankondiging op Pinkpop, maar na het lezen van jullie reacties lijk ik zowat de enige die er blij mee is :-P komt deels omdat ik ze nog niet live gezien heb en omdat ik met die muziek opgegroeid ben aangezien mn vader een groot fan is maarja. We shall see.

Niet echt mijn ding FATM, hopelijk staat er nog een leuke headliner na ze en staat er tegelijkertijd iets leuks in een van de tenten.

Lijkt me dat RHCP niet gaan komen. Dat is dan wel weer positief nieuws wat mij betreft. De laatste keer op Werchter vond ik ze erg matig en sindsdien heb ik ze ook een nieuwe hits meer uitgebracht.

Ik heb er alle vertrouwen in dat Werchter met vette headliners komt. Vind het erg opvallend dat ze, in een week waarin Pinkpop met de Peppers komt en verschillende festivals met namen strooien, hier mee komen. Zouden ze op het moment niets beters aan te kondigen hebben/ aan mogen kondigen? Lijkt me toch van wel.

Ik snap dit niet. Gaan we gewoon dezelfde show als dit jaar zien of iets nieuws? Want dit is toch gewoon dezelfde tour? Met krak dezelfde nummers in een lichtjes andere volgorde? Bij Kol/editors was er wel herhaling maar tenminste ook nog een nieuw album tussen de 2 shows, en dus een andere show. Hopelijk zetten ze nog een mooie naam na haar als afsluiter.

Gloeilamp wrote:
Romy wrote:
Gloeilamp wrote:
Ik heb nergens gezegd dat de Peppers niet meer relevant zijn, enkel dat ze live nog kutter zijn dan Ali B. Ik denk dat andere users met de relevantie van de Peppers doelen op dat ze allang over hun hoogtepunt heen zijn, wat dat betreft hebben ze natuurlijk gewoon gelijk. RHCP zonder Frusciante is gewoon geen RHCP.

In mijn ogen is een band relevant als ze ervoor zorgen dat de dag uitverkoopt en ik verwacht dat RHCP dit zeker kunnen. En inderdaad, live is het niet al te best en ze zijn zeker over hun hoogtepunt heen maar aan de andere kant trekt het wel volk en dat is het belangrijkste hier lijkt me.

Een goeie show neerzetten is ook enigszins belangrijk. De show van Werchter 2012 was zeer matig, en werd ook totaal niet goed ontvangen. Op den duur word je dan ook steeds minder relevant
1f609.png
Ik zie RHCP niet direct hun dag uitverkopen, maar dat kan ik mis hebben.

Klopt, klopt, klopt. Ik weet ook niet goed hoe het zit met hun populariteit trouwens. Dacht eigenlijk dat er wat meer mensen enthousiast zouden zijn over hun aankondiging op Pinkpop, maar na het lezen van jullie reacties lijk ik zowat de enige die er blij mee is ? komt deels omdat ik ze nog niet live gezien heb en omdat ik met die muziek opgegroeid ben aangezien mn vader een groot fan is maarja. We shall see.

Peppers hebben de liedjes en de populariteit om als headliner op het affiche te komen. Maar in 2012 speelden ze als een dweil en konden ze wel wat peper in hun reet gebruiken. Vandaar de opgeluchte reacties hier. Peppers die alleen op komen dagen om hun cheque op te strijken, zie ik liever op andere festivals staan.

Ja maar als er niets beters te boeken valt dan zijn de peppers een naam van formaat. Als ze nu al namen van vorig jaar recycleren en als 2de naam aankondigen...

Maar na deze kleinere naam verwacht ik nu wel de echte kleppers. En waarschijnlijk weten we nu wel dat we een co headline structuur met editors en Florence gaan krijgen...

Wie zegt dat dit betekent dat er niets beter vast te krijgen valt? Zoals iemand hierboven al zei: waarschijnlijk een coheadliner met Editors, en dan houden we nog evenveel headlinerspots over als we voor vandaag 16u dachten.

Ik vind het zelf zwaar zwaar kut wat Werchter hier doet. Dit is echt het enige grote festival ter wereld dat zonder schaamte zo vaak acts 2 jaar na elkaar laat komen... Maar het is niet onwaarschijnlijk dat Florence enorm hoog geëindigd is in de recente wishlist, en wat doe je er dan tegen...

Wie zegt dat dit betekent dat er niets beter vast te krijgen valt? Zoals iemand hierboven al zei: waarschijnlijk een coheadliner met Editors, en dan houden we nog evenveel headlinerspots over als we voor vandaag 16u dachten.

Ik vind het zelf zwaar zwaar kut wat Werchter hier doet. Dit is echt het enige grote festival ter wereld dat zonder schaamte zo vaak acts 2 jaar na elkaar laat komen… Maar het is niet onwaarschijnlijk dat Florence enorm hoog geëindigd is in de recente wishlist, en wat doe je er dan tegen…

Ik was eigenlijk al aan het denken dat ze Muse zouden programmeren sinds ze zoveel concerten en belangstelling in Belgie tonen..

Is Imagine Dragons eigenlijk een optie als (co)headliner?

Neen, Imagine Dragons is geen optie als (co)headliner. Zelfs niet headliner(-waardig) voor Klub C of Barn. Moest dat wel gebeuren, ...zien ze me daar niet meer op werchter.
Op z'n best rond 18u main stage...

Laat ik dan een van de weinigen hier zijn die het wel tof vind dat F+TM aangekondigd is. Nou was ik niet op Werchter vorig jaar dus dat helpt waarschijnlijk wel, maar goed dit is wel een act die erg strakke optredens geeft. Ik kan het commentaar hier wel begrijpen hoor maar ik ga er vanuit dat ze de dag niet headlined of in ieder geval niet zonder nog een andere grote naam.

@Weckoj: Denkt dat er toch echt wel heel veel tevreden zijn met toevoeging van FATM, maar misschien niet op dit forum ;-) Heb verleden jaar FATM nie gezien op RW want toen gekozen voor Patti Smith (fenomenaal optreden!). Ben blij dat er dit jaar opnieuw n kans is Florence te zien. Maar....misschien zetten ze er weer "iets beters" tegenover. :-)
Headlinen... zie ik niet direct gebeuren, wel co-headlinen met -zoals al dikswijls aangehaald hier- zoiets als Editors, The National, (Gorillaz?),..
Rock Werchter heeft dringend nood aan n betere mainstage line-up /dagopvulling tov de vorige jaren. Heb de laatse jaren al meerdere opterdens moeten laten schieten in de Barn en Klub C, zells al in de namiddag/vooravond omdat tenten (over)vol zaten wegens te zwakke main-stage line-up (overdag). In die optiek is het dus maar logisch dat Florence er opnieuw staat. Sportpaleis gemakkelijk uitverkocht, goeie recensies verleden jaar op RW, altijd al veel gedraaid op Stubru...En weten allemaal dat RW niet vies is van herhaling zolang het maar aanslaat / verkoopt.

De eerste namen zijn gelost wie van mij zeker naar werchter mogen komen:
The Hives (hurricane/greenfield)
Billy Talent (Rock am ring)
Red hot Chilli Peppers (rock am ring/open er/ nova rock/pinkpop)
Bring Me The Horizon (Rock am ring/hellfest/greenfield)
Major Lazer (rock am ring)
Biffy Clyro (rock am ring)
Dropkick Murphy's (greenfield/ hurricane/hellfest)
the offspring (hellfest)
within Temptation (hellfest)

Ben best wel een Peppers fan, vond ze de laatste keer juist wel een stuk vermakelijker dan de 10 andere keren dat ik ze gezien heb.
Klopt, dat zegt genoeg over hun live optredens die vaak matig zijn. Maar ik hoop dat ze er nog bij komen.

Florence.... was best leuk vorig jaar, maar niet headlinerwaardig. Goeie sub.

Kleine wishlist n.a.v. de geruchten; Pearl Jam, Biffy Clyro, Editors, Korn, Dropkick Murphys...

Net langs geweest in de pop-up store van Editors, topkerels! Op de vraag van Werchter antwoordde hij " I can't say" en toen begon hij te lachen, hij mocht het dus gewoon niet bevestigen ;)

The Hives (hurricane/greenfield)
Billy Talent (Rock am ring)
Red hot Chilli Peppers (rock am ring/open er/ nova rock/pinkpop)
Bring Me The Horizon (Rock am ring/hellfest/greenfield)
Major Lazer (rock am ring)
Biffy Clyro (rock am ring)
Dropkick Murphy’s (greenfield/ hurricane/hellfest)
the offspring (hellfest)
within Temptation (hellfest)

Ben best wel een Peppers fan

Laat ik dan een van de weinigen hier zijn die het wel tof vind dat F+TM aangekondigd is

Is Imagine Dragons eigenlijk een optie als (co)headliner?

Ligt het nou aan mij of is er voorlopig nog helemaal niks boeiends op tour volgend jaar? Althans, we weten dat Sun Kil Moon en Savages in elk geval in de buurt zijn komende zomer, maar qua mogelijke Werchter-namen zie ik alleen alle kansloze zooi langskomen die hierboven staat.

Ligt het nou aan mij of is er voorlopig nog helemaal niks boeiends op tour volgend jaar? Althans, we weten dat Sun Kil Moon en Savages in elk geval in de buurt zijn komende zomer, maar qua mogelijke Werchter-namen zie ik alleen alle kansloze zooi langskomen die hierboven staat.

Ligt niet aan jou hoor. Voor mij zijn de enige interessante namen (die op Werchter kunnen staan) met data in die periode The National, Beck, Wilco, Deftones en Unknown Mortal Orchestra. En 4 van die 5 acts zie ik nog net zo goed elders terechtkomen.

Deftones, Flogging Molly, Editors, Dropkick Murphies, the Offspring erbij en mijn Werchter is weer ok. (Ik ben snel tevreden).

Chase & Status komen ook met een nieuwe plaat. Mooie dans afsluiter of afsluiter barn of KlubC

Users who are viewing this thread