Rock Werchter 2016 - Geruchten

Ik vind Coldplay geen band voor stadions. Hun set is niet langer dan 1 uur en 3 kwartier en ook het visuele aspect zoals je dat ziet bij een concert van AC/DC of U2 hebben ze niet. Als ze stadions doen zal het mij benieuwen...

Van StuBru:

Alstublieft Rock Werchter. Op basis van jullie #wilikzienopwerchter tweets kwamen we uit op deze droomaffiche:

Dus er zitten blijkbaar écht nog mensen te wachten op namen die er al vrijwel ieder jaar staan…

Als ik deze poster van StuBru zie kan ik haast niet geloven dat ze RHCP links laten liggen. Nu hopen dat ze niet op Werchter Classic staan..:/

Ik vind Coldplay geen band voor stadions. Hun set is niet langer dan 1 uur en 3 kwartier en ook het visuele aspect zoals je dat ziet bij een concert van AC/DC of U2 hebben ze niet. Als ze stadions doen zal het mij benieuwen…

Coldplay heeft al vaker in stadions gespeeld en voor grote aantallen. Reden waarom ze nog festivals doen, is omdat ze dat leuk vonden. Qua populariteit zijn ze imo groter dan Muse.

Een set van 1 uur en 3 kwartier is toch redelijk normaal? Ok, je hebt tegenwoordig steeds meer bands die de 3 uur aantikken, maar dat is ook niet altijd een succes.

Kan er momenteel geen touw aan vastknopen:
Foo fighters leek n zekerheid wegens verplicht goedmakertje maar daar komt blijkbaar niks van in huis.
Huisband Editors: hier ga ik mee in het verhaal van Kereltje. De joker die ze achter de hand houden. Zeker omdat ze Florence aankondigen maar nergens over headlinen reppen.
RHCP: nieuwe plaat, veel festivaldata, grote fanbase, maar (nog) niet geboekt. Hoeft ook niet voor mij.
U2: gingen toch indoor tour doen in 2015 en festivals in 2016? Muisstil daaromtrent, of ben ik verkeerd? Leek me de ideale Boutique-act of dan toch maar Coldplay daar zetten?
Ze hebben sowieso nog 1 absolute headliner-klepper nodig voor donderdag, de moeilijkste dag om uitverkocht te krijgen. Als ik mag kiezen: Radiohead

The Stone Roses op T in The Park als headliner.. dus misschien ook op werchter?

Na dat fiasco op Pukkelpop verwacht ik niet dat eender welk Belgisch festival (dat hen kan betalen) het risico nog wil nemen.

Mag meteen voor mij, maar zij kunnen helaas geen dag 'dragen". Iets van te klein (in België dan) voor headlinespot op mainstage en te groot voor The Barn of Klub C.

Voor mij mag zo'n act dan een obligate dance-act vervangen op een dag, zoals in 2013 Phoenix - Kings of Leon - Blur.

Yannick wrote:

Na dat fiasco op Pukkelpop verwacht ik niet dat eender welk Belgisch festival (dat hen kan betalen) het risico nog wil nemen.

Fiasco? Qua belangstelling bedoel je waarschijnlijk? Je kon inderdaad tot kort voor optreden nog vlot naar voorste vakken. Het optreden zelf was wel dik in orde vond ik.

Zouden The Stone Roses niet eventueel kunnen komen als sub? Of zou rw die prijs (die ongetwijfeld hoog is voor een act van dat kaliber) te hoog vinden?

Zouden The Stone Roses niet eventueel kunnen komen als sub? Of zou rw die prijs (die ongetwijfeld hoog is voor een act van dat kaliber) te hoog vinden?

The Stone Roses deden vorige tour alleen maar headline posities volgens mij. Weet niet of ze wel zin hebben in sub-headline posities. Ik denk dat ze in Belgie gewoon een zaal pakken net als in Nederland vorige tour (gok dat Lowlands ze niet wilde hebben) Lijkt mij iig geen kanshebber voor een headliner positie op Rock Werchter.

Als ik ff de mogelijke headliners op een rijtje zet kom ik uit op het volgende:

Rammstein - Bevestigd
Editors - Festivals bekent gemaakt, 99% zeker
RHCP - Festivals bekent gemaakt, komen nog festivals bij
Pearl Jam - Veel geruchten dat ze festivals gaan doen (wss PP, sowieso iets in Portugal)
Gorillaz - Nieuw album 2016, gaan ook touren met nieuw album maar data onbekent
Radiohead - Hoopt te gaan touren met hun nieuwe album waar ze nu mee bezig zijn
Coldplay - Nieuw album (wss nog dit jaar), tour wordt verwacht maar wss stadions (boutique)
U2 - Heeft gezegt in 2016 festivals te willen doen maar daar blijft het bij

Dan zie de grootste kanshebbers dus Rammstein, Editors, RHCP, Pearl Jam en Gorillaz. Als PP geruchten kloppen zal dat Rammstein, RHCP en Pearl Jam worden en omdat die nooit 3 dezelfde headliners hebben verwacht ik RHCP of Pearl Jam niet op RW. Dat zal dan meteen een grote kanshebber voor Boutique of TW Classic zijn. Rammstein, Editors, RHCP/Pearl Jam, Gorillaz met wat goede sub's lijkt me wel een realistische line-up.

Als je naar de grote Duitse festivals kijkt (Hurricane, RaR, RiR) heb je dus 9 headliners nodig. RHCP, Black Sabath, Volbeat, Iron Maiden en Rammstein zijn al bekent. Blijven er nog 4 over waarvan Pearl Jam er wel 1 zal zijn. Hurricane heeft regelmatig wat kleinere namen maar dan mist er sowieso nog 1 grote naam voor RiR. Gorillaz misschien? Dat zou betekenen dat met Pearl Jam voor PP en RiR en Gorillaz voor RiR alle grote Nederlandse en Duitse festivals gevuld zijn. Dan zie ik niet zo snel nog een verassing op RW staan, of het moet iets samen met Roskilde zijn maar dat zal dan wel naar Boutique gaan.

Of Gorillaz tourt niet en er moet een andere naam op die plek gezet worden :)

Ik verwacht Gorillaz niet zo vroeg op festivaltour, eerlijk gezegd. Damon Albarn heeft al aangegeven zich pas in 2016 volop op Gorillaz te storten, dan lijken festivals in juni me iets wat te vroeg dag.

En laten we niet vergeten dat Florence groot genoeg is om te headlinen, het is ook geen verplichting om nog minstens 3 headlinerwaardige namen te krijgen.

Ik verwacht Gorillaz niet zo vroeg op festivaltour, eerlijk gezegd. Damon Albarn heeft al aangegeven zich pas in 2016 volop op Gorillaz te storten, dan lijken festivals in juni me iets wat te vroeg dag.

En laten we niet vergeten dat Florence groot genoeg is om te headlinen, het is ook geen verplichting om nog minstens 3 headlinerwaardige namen te krijgen.

Ik ga er wel vanuit dat ze in ieder geval nog bezig zijn of al een naam hebben voor na Florence. Misschien als back-up headliner voor als het echt hopeloos is.

Ik ben trouwens ook wel benieuwt of Pearl Jam of RHCP op RW staan. Pearl Jam speelt beter maar komt dan wel vaak op de herhaling.

Die berichten over Pearl Jam doen me nu eigenlijk twijfelen. Pearl Jam heeft nog nooit een Europese festivaltour gedaan die langer dan 2-3 weken duurde. Dus als ze op Rock In Rio staan (eind mei) sluit dat Werchter eigenlijk al meteen uit...

Die berichten over Pearl Jam doen me nu eigenlijk twijfelen. Pearl Jam heeft nog nooit een Europese festivaltour gedaan die langer dan 2-3 weken duurde. Dus als ze op Rock In Rio staan (eind mei) sluit dat Werchter eigenlijk al meteen uit…

Maar de andere twee Portugese festivals die bieden zijn in juli ;)

Pearl Jam zal natuurlijk erg mooi zijn maar dan kun je aan het rijtje Kings of Leon en Editors ook hun toevoegen :-). O.a. 2007, 2010, 2012, 2014 en 2016. Zo te zien komen ze dan om de 2 jaar :-)

Pearl Jam zal natuurlijk erg mooi zijn maar dan kun je aan het rijtje Kings of Leon en Editors ook hun toevoegen :-). O.a. 2007, 2010, 2012, 2014 en 2016. Zo te zien komen ze dan om de 2 jaar
simple-smile.png

Dat is dan om goed te maken dat ze in alle jaren ervoor nooit in België speelden. Tot 2007 als ik me niet vergis geen enkel optreden in België gedaan, die schade halen ze nu dan gelukkig in :-)

Hoe waarschijnlijk is het dat RHCP nog aangekondigd wordt? Als ik me het goed kan herinneren werden de grote headlines die PP en RW gemeen hebben vlak na elkaar bekent gemaakt of RW eerder ivm met de persconferentie van PP.

Er komen sowieso nog tourdata aan, kans lijkt me klein dat RHCP het bij die 5 festivals houden. Ik zat nu te denken dat de deal misschien gewoon nog niet helemaal rond was? Het is bijvoorbeeld geweten dat RHCP altijd de afsluitende spot eisen. Wie weet kan RW een grote dance act boeken op de dag waarop RHCP gepland stond, en zorgt dat voor het afwachten van de bekendmaking?

De piste TW Classic/Boutique acht ik sowieso niet realistisch. Voor Boutique zijn ze niet groot genoeg, en ze hebben net iets te veel aantrek bij tieners en twintigers om ze op een classic dag te zetten.

Users who are viewing this thread