Als ik ff de mogelijke headliners op een rijtje zet kom ik uit op het volgende:
Rammstein - Bevestigd
Editors - Festivals bekent gemaakt, 99% zeker
RHCP - Festivals bekent gemaakt, komen nog festivals bij
Pearl Jam - Veel geruchten dat ze festivals gaan doen (wss PP, sowieso iets in Portugal)
Gorillaz - Nieuw album 2016, gaan ook touren met nieuw album maar data onbekent
Radiohead - Hoopt te gaan touren met hun nieuwe album waar ze nu mee bezig zijn
Coldplay - Nieuw album (wss nog dit jaar), tour wordt verwacht maar wss stadions (boutique)
U2 - Heeft gezegt in 2016 festivals te willen doen maar daar blijft het bij
Dan zie de grootste kanshebbers dus Rammstein, Editors, RHCP, Pearl Jam en Gorillaz. Als PP geruchten kloppen zal dat Rammstein, RHCP en Pearl Jam worden en omdat die nooit 3 dezelfde headliners hebben verwacht ik RHCP of Pearl Jam niet op RW. Dat zal dan meteen een grote kanshebber voor Boutique of TW Classic zijn. Rammstein, Editors, RHCP/Pearl Jam, Gorillaz met wat goede sub's lijkt me wel een realistische line-up.
Als je naar de grote Duitse festivals kijkt (Hurricane, RaR, RiR) heb je dus 9 headliners nodig. RHCP, Black Sabath, Volbeat, Iron Maiden en Rammstein zijn al bekent. Blijven er nog 4 over waarvan Pearl Jam er wel 1 zal zijn. Hurricane heeft regelmatig wat kleinere namen maar dan mist er sowieso nog 1 grote naam voor RiR. Gorillaz misschien? Dat zou betekenen dat met Pearl Jam voor PP en RiR en Gorillaz voor RiR alle grote Nederlandse en Duitse festivals gevuld zijn. Dan zie ik niet zo snel nog een verassing op RW staan, of het moet iets samen met Roskilde zijn maar dat zal dan wel naar Boutique gaan.
Of Gorillaz tourt niet en er moet een andere naam op die plek gezet worden