Rock Werchter 2016 - Geruchten

Chase & Status komen ook met een nieuwe plaat. Mooie dans afsluiter of afsluiter barn of KlubC

Een dance afsluiter op de main stage zie ik ze niet (meer) worden. Dat eerste album sloeg in als een bom, maar hun tweede album heeft geen potten meer gebroken. Ik schat dat de hype echt wel over zal zijn tegen de tijd dat album 3 er is... Maar een KluBC afsluiten moet wel lukken uiteraard.

Gok dat we deze week wel weer wat namen zullen krijgen, ik hou de site in elk geval in de gaten wanneer het 16:00 uur is. Aankomend weekend de kaarten in de verkoop? Vorig jaar was het ook begin november dacht ik.

Dit weekend al? Vorig jaar was het 29 november dus dat is wel vroeg
1f61b.png

Je hebt gelijk, ik was even in de war. Desondanks zullen we vanaf nu wel elke week nieuwe namen krijgen denk ik.

Schoolvakantie deze week, en eind deze week verlengd weekend voor veel werkenden. Als ik me niet vergis, afgaande op vorige jaren, worden er dan zelden namen bekend gemaakt.

Schoolvakantie deze week, en eind deze week verlengd weekend voor veel werkenden. Als ik me niet vergis, afgaande op vorige jaren, worden er dan zelden namen bekend gemaakt.

Jep. Vorig jaar hebben ze dat tijdens de krokusvakantie wel gedaan om hun wekelijkse aankondiging op vrijdag niet te doorbreken, maar het is ook niet dat we nu al van een echt patroon kunnen spreken. Sowieso bizar hoe het daar nu loopt, nadat Florence aangekondigd werd op een moment dat we 99% zeker RHCP of Editors verwachtten.

Even een halve Main Stage line-up gemaakt met wat namen die bijna allemaal de afgelopen week voor andere festivals bekend gemaakt zijn, wie tekent voor?

Donderdag: Red Hot Chili Peppers + Beck + Deftones + The Hives

Vrijdag: Rammstein + Wilco + Offspring + Two Door Cinema Club

Zaterdag: Coldplay + The National + Biffy Clyro + Pennywise

Zondag: Editors + Florence And The Machine + Dropkick Murphys

Weet ook niet waarom ze "wachten" om Editors aan te kondigen. Editors hebben op Stubru gezegd dat ze deze zomer int land zijn maar hebben daar zaterdag met geen woord over gerept na / tijdens hun optreden. Geen "See you soon" of "see you @ werchter". Het optreden van Editors was overigens uitverkocht dus dat was ook geen reden om te wachten. Vreemd allemaal.

Ik denk niet dat Editors de volgende aankondiging zal zijn. RW zal zich moeilijk kunnen veroorloven om na Florence niet met een sterkere naam te komen. Daarnaast denk/hoop ik dat Editors en Florence op dezelfde dag staan, wat het ook niet logisch maakt. Traditioneel gezien zijn de donderdag en zaterdag mijn favoriete dagen qua namen...

Weet ook niet waarom ze “wachten” om Editors aan te kondigen. Editors hebben op Stubru gezegd dat ze deze zomer int land zijn maar hebben daar zaterdag met geen woord over gerept na / tijdens hun optreden. Geen “See you soon” of “see you @ werchter”. Het optreden van Editors was overigens uitverkocht dus dat was ook geen reden om te wachten. Vreemd allemaal.

Zouden ze Editors achter de hand houden voor als een grote naam alsnog misloopt? Stel, ze hebben nog een headlinerpositie open staan. Indien ze daar een grote stadionact voor vastkrijgen zetten ze Editors gewoon als coheadliner bij Florence, maar als ze echt niemand vinden gooien ze gewoon Editors + grote dance act op die vrije dag.

Ja vaak de donderdag bij mij.

Dat opzetje van Neracroft, teken ik wel voor btw.

Ellie Goulding net Amerikaanse tour bekendgemaakt, eindigt op 21 juni. Net op tijd terug dus..

Ellie Goulding net Amerikaanse tour bekendgemaakt, eindigt op 21 juni. Net op tijd terug dus..

Haar optreden op Pukkelpop werd laaiend enthousiast onthaald door toeschouwers en pers. Zeer grote kans dus...

Dave wrote:
Weet ook niet waarom ze “wachten” om Editors aan te kondigen. Editors hebben op Stubru gezegd dat ze deze zomer int land zijn maar hebben daar zaterdag met geen woord over gerept na / tijdens hun optreden. Geen “See you soon” of “see you @ werchter”. Het optreden van Editors was overigens uitverkocht dus dat was ook geen reden om te wachten. Vreemd allemaal.

Zouden ze Editors achter de hand houden voor als een grote naam alsnog misloopt? Stel, ze hebben nog een headlinerpositie open staan. Indien ze daar een grote stadionact voor vastkrijgen zetten ze Editors gewoon als coheadliner bij Florence, maar als ze echt niemand vinden gooien ze gewoon Editors + grote dance act op die vrije dag.

dat kan misschien wel, maar dan moet Editors wel beide dagen vrij zijn en vrij houden? Zullen duidelijk een drukke festivalzomer hebben

Kereltje wrote:
Dave wrote:

dat kan misschien wel, maar dan moet Editors wel beide dagen vrij zijn en vrij houden? Zullen duidelijk een drukke festivalzomer hebben

Ik denk dat ze gewoon wachten tot Editors klaar is met een aantal shows. Deze week staan ze bijvoorbeeld in HMH. In Belgie staan ze niet (meer), dus zou heel goed kunnen dat ze één van de komende weken worden aangekondigd.

Kereltje wrote:
Dave wrote:

Maar Werchter heeft wel de ultieme prioriteit bij Editors, die zullen een namiddagspot in Hongarije (Volt) of Polen (Open'er) gerust laten vallen als er een headlineplek op Werchter inzit.

Of beter nog: zowel voor Werchter als voor Main Square boeken op die respectievelijke dagen. Beide festivals zijn inwisselbaar qua afstand, dus dan kan een datum gerust nog gewisseld worden.

Ik vermoed zomaar dat RHCP niet op Werchter staan. Meestal staan 2 dezelfde headliners op Pinkpop en Werchter. Waarom ze dan afgelopen vrijdag niet met de peppers komen vind ik erg vreemd. Niet dat ik het heel erg zou vinden want live vind ik ze erg slecht. Ik hoop in ieder geval op Pearl jam Coldplay als andere headliners........

Even een vraag:
Wat is volgens julie de grootste/beste groep; Muse Of Coldplay

Ik vraag dit omdat hier het gerucht gaat dat Coldplay enkel stadiontours zou doen. Muse leek een paar jaar terug ook te groot voor festivals. Maar na een niet uitverkochte Werchter Boutique stonden ze vorig jaar terug als dagheadliner op tal van festivals.
Waar ik toe wil komen is: als Coldplay niet groter is dan muse. Dan zijn zij zeker niet groot genoeg voor een stadiontour en zouden ze dus beter een dag headlinen op een festival dan een complete stadiontour...

Users who are viewing this thread