Rock Werchter 2016 - Geruchten

Opvallend, had wel iets van een headliner verwacht. Geen RHCP op Werchter dan (helaas), die hadden ze dan nu wel aangekondigd lijkt me.

Opvallend, had wel iets van een headliner verwacht. Geen RHCP op Werchter dan (helaas), die hadden ze dan nu wel aangekondigd lijkt me.

Dat kun nog niet aannemen... ik hoop eigenlijk dat ze wegblijven.

Verder is Florence als sub een prima maar voorspelbare naam, op naar de volgende naam die hopelijk wat meer verrassend is.

ahh.. Florence weer.. Had eigenlijk op ietsje beters gehoopt. Maar hier zullen wel een aantal mensen blij mee zijn met haar optreden van vorig jaar.
Geen headliner op de zondag hoor. Daar komt sowieso nog iemand achteraan. Editors misschien. zou wel een toffe constructie zijn.

Bericht op de site klopt overigens niet: dit jaar moest Fatm niet headlinen, gezien Faith No More vervangende headliner was. Soit. Ik vind het een heel gemakzuchtige en flauwe zet van Werchter om ze gewoon opnieuw te programmeren. Ik wou absoluut RHCP + Rammstein nog eens zien, dat zou nog een rotte zet zijn dat ze RHCP een apart festival geven :-/ Ach, ik neem aan dat de winstjacht van Live Nation zowat onbeperkt is.

Kunnen we met Rock Werchter niet afspreken om niet meer 2 edities achter elkaar dezelfde naam te zetten?

Wel als ze het sportpaleis snel uitverkoopt. Dan is er vraag naar.

Trouwens, Rock Werchter heeft elke dag 2 headliners, dus er komt nog genoeg aan.

Wel als ze het sportpaleis snel uitverkoopt. Dan is er vraag naar.

Trouwens, Rock Werchter heeft elke dag 2 headliners, dus er komt nog genoeg aan.

Wie zegt dat FATM headliner is?

Edit: Verkeerd gelezen, excuses!

Ik snap niet in welke wereld RHCP niet meer relevant zijn en waar dit vandaan komt? De Peppers dag was in 2012 als eerste uitverkocht en staan overal als headliner op het affiche. Als er op het volgende album een hitje staat zijn ze gewoon weer helemaal terug. En durf er geld op in te zetten dat de Peppers wel tien keer eerder Sportpaleis of Ziggo Dome uitverkopen dan FATM.

Over FATM gesproken, echt heel kut dit. Had dit echt niet zien aankomen. Gevalletje Kings Of Leon/ Editors. Lekker dan.

Super naam headliner waardig zeker na geweldig optreden van vorig jaar. Beetje verrassend omdat ze vorig jaar al is geweest. Na de teleurstelling van Rammstein is dit weer een meevaller. Hopelijk komt The National ook nog.

Wat betreft het niet vermelden dat FATM headliner zou zijn: Rammstein is ook niet aangekondigd als headliner. Volgens mij wil RW daar geen 'blunders' in maken en gewoon lekker alle deuren open laten voor mogelijke headliner constructies. Volgens mij denkt RW er wel zeker mee weg te komen om FATM + bv. Netsky te boeken als Headline+afsluit constructie. Maar laten we hopen van niet. Als ze dat doen, ga ik wel lekker naar Pinkpop of Download Frankrijk.

Dus F+TM staat zondag waarschijnlijk voor de headliner? Welke bands zouden hier logisch kunnen zijn? In mijn inziens kunnen dat de Editors, the National en (hier hoop ik op) the Gorillaz.

Ik snap niet in welke wereld RHCP niet meer relevant zijn en waar dit vandaan komt? De Peppers dag was in 2012 als eerste uitverkocht en staan overal als headliner op het affiche. Als er op het volgende album een hitje staat zijn ze gewoon weer helemaal terug. En durf er geld op in te zetten dat de Peppers wel tien keer eerder Sportpaleis of Ziggo Dome uitverkopen dan FATM.

Over FATM gesproken, echt heel kut dit. Had dit echt niet zien aankomen. Gevalletje Kings Of Leon/ Editors. Lekker dan.

Ben het helemaal met je eens. Het feit dat de Peppers live niet meer helemaal top zijn wil niet zeggen dat ze niet meer relevant zijn.
FATM is ook voor mij een tegenvaller. Met zo'n countdown verwachtte ik dat ze met iets beters zouden komen.

Ik heb nergens gezegd dat de Peppers niet meer relevant zijn, enkel dat ze live nog kutter zijn dan Ali B. Ik denk dat andere users met de relevantie van de Peppers doelen op dat ze allang over hun hoogtepunt heen zijn, wat dat betreft hebben ze natuurlijk gewoon gelijk. RHCP zonder Frusciante is gewoon geen RHCP.

Ik heb nergens gezegd dat de Peppers niet meer relevant zijn, enkel dat ze live nog kutter zijn dan Ali B. Ik denk dat andere users met de relevantie van de Peppers doelen op dat ze allang over hun hoogtepunt heen zijn, wat dat betreft hebben ze natuurlijk gewoon gelijk. RHCP zonder Frusciante is gewoon geen RHCP.
In mijn ogen is een band relevant als ze ervoor zorgen dat de dag uitverkoopt en ik verwacht dat RHCP dit zeker kunnen. En inderdaad, live is het niet al te best en ze zijn zeker over hun hoogtepunt heen maar aan de andere kant trekt het wel volk en dat is het belangrijkste hier lijkt me.

Gloeilamp wrote:

In mijn ogen is een band relevant als ze ervoor zorgen dat de dag uitverkoopt en ik verwacht dat RHCP dit zeker kunnen. En inderdaad, live is het niet al te best en ze zijn zeker over hun hoogtepunt heen maar aan de andere kant trekt het wel volk en dat is het belangrijkste hier lijkt me.

Een goeie show neerzetten is ook enigszins belangrijk. De show van Werchter 2012 was zeer matig, en werd ook totaal niet goed ontvangen. Op den duur word je dan ook steeds minder relevant ;) Ik zie RHCP niet direct hun dag uitverkopen, maar dat kan ik mis hebben.

Users who are viewing this thread