Rock Werchter 2016 - Geruchten

Joeri147 wrote:
Als er iets klopt van die Hellfest poster, staat ACDC dus twee weken voor Werchter in Frankrijk. We gaan het vanmiddag zien..

kan toch echt niet kloppen? Financieel niet haalbaar imo

Mm nee ik lees ook nu pas dat Hellfest topic, zal inderdaad niet veel van kloppen. Ben toch wel benieuwd waar ze dan wel mee komen én of Werchter vandaag iets laat horen.

The National naar Tinderbox.

Grote kans voor Rock Werchter, schrijf ze eigenlijk maar al op.

Vraag is dan: headliner of niet?

Ik ben er alleszins zeer blij mee.

The National naar Tinderbox, dus waarschijnlijk sub/coheadliner op Werchter.

Misschien dat ze gewoon ineens enkele grote namen op korte tijd willen vrijgeven. Editors, RHCP, The National en Major Lazer zijn nu al gekend in het festivalcircuit. Als die elk op verschillende dagen staan kan je meteen de ticketverkoop beginnen.

The National headliner? Ik ken ze niet zo goed dus kan goed dat ik ze onderschat maar dat lijkt me toch teveel van het goede.

(Ze hebben ook maar 0,9 miljoen vind ik leuks op facebook en maar 227K volgers op twitter; in vergelijking Rammstein heeft 8,7 miljoen vil op facebook, nu zegt dat zeker niet alles hoor maar toch)

The National headliner? Ik ken ze niet zo goed dus kan goed dat ik ze onderschat maar dat lijkt me toch teveel van het goede.

(Ze hebben ook maar 0,9 miljoen vind ik leuks op facebook en maar 227K volgers op twitter; in vergelijking Rammstein heeft 8,7 miljoen vil op facebook, nu zegt dat zeker niet alles hoor maar toch)

Op zichzelf headlinen niet, nee. Maar als ze terugkeren zijn ze ofwel een extreem sterke sub (zoals Florence en Black Keys voorbije edities), ofwel coheadliner met een act als Editors. Zijn in Belgie overigens eenzelfde richting aan het uitgaan als Editors, namelijk qua populariteit een streepje voor hebben op andere landen. Al is The National in andere landen ook al tot (sub)headlinerstatus gegroeid.

Als ik me niet vergis was The National co-headliner vorig jaar op Pukkelpop, waar ze voor Macklemore speelden. Subben voor Editors zou een sterke combinatie zijn, 2 top live bands

Edit: ze zijn aangekondigd voor de dag van Rammstein, we hoeven dus niet vrezen dat die echte headliner worden

mattman wrote:
En hopelijk horen we ook nog eens van Werchter zelf in de vorm van een nieuwe headliner…

Vrijdagmiddag 16.00 uur was volgens mij vrij populair vorige jaren…

Verwacht ook wel iets eigenlijk, zeker gezien het feit dat een hoop andere festivals ook weer namen hebben gedropt dit weekend. Wellicht komt Hellfest zo met iets wat vervolgens ook op RW staat (Bon Jovi oid).

Als ik me niet vergis was The National co-headliner vorig jaar op Pukkelpop, waar ze voor Macklemore speelden. Subben voor Editors zou een sterke combinatie zijn, 2 top live bands

Edit: ze zijn aangekondigd voor de dag van Rammstein, we hoeven dus niet vrezen dat die echte headliner worden

Euhm wie is waar aangekondigd voor de dag van Rammstein?

Ik denk dat hij The National op Tinderbox bedoelt. Die spelen daar op dezelfde dag, dus daar is The National dus niet the grootste op de affiche die dag.

Je kan er beter kijken naar zaaltjes die een band voorheen heeft uitverkocht. The National komt denk ik kwa grootte een heel eind in de buurt van Arcade Fire, en die zullen volgende toch echt wel headlinen mag ik hopen. We zullen zien maar het zou best kunnen dat ze samen met een goede naam ervoor of erna wel kunnen headlinen.

Users who are viewing this thread