Rock Werchter 2016 - Geruchten

Waarom gaat Festileaks hier nou weer zo serieus op in? Dit is gewoon een duidelijke nep-poster, door hier een heel artikel over te schrijven zet je jezelf erg voor schut omdat iedereen ziet dat dit een fake is.

Waarom gaat Festileaks hier nou weer zo serieus op in? Dit is gewoon een duidelijke nep-poster, door hier een heel artikel over te schrijven zet je jezelf erg voor schut omdat iedereen ziet dat dit een fake is.

Dit. Hier stoor ik me dus meer aan dan het feit dat mensen zoveel tijd steken in het maken van een fake poster.

Nou zo stellig zou ik over Radiohead niet zijn. Kunnen ook best van 20:00 tot 21:30 uur spelen, met daarna nog een headliner/afsluiter. En dus niet per se als DE headliner voor een dag.

Radiohead is de reden waarom er nu poortjes zijn om in de eerste vakken te geraken, enkele mensen bijna verpletterd door de grote drukte op RW '08 (waar ze overigens ook 2,5 uur speelden). Laatste passage in Belgie was een Sportpaleis dat binnen het kwartier volledig uitverkocht. Als ze komen brengen ze een show mee die je niet zomaar afbreekt op 30 minuten. Dus, nee.

Ziggo Dome was hier ook binnen 20 minuten uitverkocht. Als Radiohead komt gaan ze headlinen, en terecht. Ik zie het alleen helaas niet gebeuren.

haha Radiohead subheadliner.

Ik zou zelfs weigeren ooit nog voet te zetten op RW indien ze Radiohead geen headline spot geven.
Ze zouden boven al de anders bands op de poster staan.

Geen RHCP zou ik zelfs helemaal niet erg vinden, stelt live niet veel voor..

Tuurlijk komen de Peppers iedereen dat twijfelt omdat ze nog niet bekend zijn:
Werchter komt gewoon binnen de week nog met Peppers en een hoop andere namen (misschien spreiden ze de bekendmakingen over verschillende dagen) om zo de andere festivals te toppen.
Duidelijk toch? doen ze wel vaker

Nou zo stellig zou ik over Radiohead niet zijn. Kunnen ook best van 20:00 tot 21:30 uur spelen, met daarna nog een headliner/afsluiter. En dus niet per se als DE headliner voor een dag.

Haha. Geestig. En daarna zeker Muse.

Donderdag: Red Hot Chili Peppers, Tame Impala
Vrijdag: Rammstein, Paul Kalkbrenner
Zaterdag: Editors, Snow Patrol, El Vy
Zondag: The Killers, Jack White, Justice

Ik neem aan dat je een grapje maakt? Want volgens jouw logica kan Metallica gewoon daarvoor van 18:00 tot 19:30 spelen hé.

Serieus: die band kost ongeveer evenveel als een Metallica/Pearl Jam (bedrag met 7 cijfertjes). Daarnaast zal er nooit een act kunnen spelen na hen op de main stage, zelfs geen dance act. Hun lichtshow is daarvoor veel te uitgebreid om zomaar even in 30min weg te halen.

Dit was hun 2012 tour setup:

Paddy wrote:

Duh, natuurlijk niet. Zo bedoelde ik het ook niet. Bij Werchter is het alleen niet altijd zo standaard met voorprogramma (tot 1830), sub om 19:30 uur en headliner om 21:30 uur.

Paddy wrote:

Ik neem aan dat je een grapje maakt? Want volgens jouw logica kan Metallica gewoon daarvoor van 18:00 tot 19:30 spelen hé.

Serieus: die band kost ongeveer evenveel als een Metallica/Pearl Jam (bedrag met 7 cijfertjes). Daarnaast zal er nooit een act kunnen spelen na hen op de main stage, zelfs geen dance act. Hun lichtshow is daarvoor veel te uitgebreid om zomaar even in 30min weg te halen.

Dit was hun 2012 tour setup:

Tuurlijk wel. Breken ze toch gewoon af na de DJ.
En Metallica trad op voor de Black Eyed Peas, dus wat is je punt?

Timvank wrote:
Paddy wrote:

Duh, natuurlijk niet. Zo bedoelde ik het ook niet. Bij Werchter is het alleen niet altijd zo standaard met voorprogramma (tot 1830), sub om 19:30 uur en headliner om 21:30 uur.

Ja maar hoe kan je in godsnaam Radiohead NIET aanzien als een headliner? Da's één van de meest gerespecteerde groepen ooit. ALS die komen, dan wordt dat meteen zowat de grootste naam op de affiche... Zoals Kereltje al zei: ik heb nog nooit zoveel volk vooraan willen zien staan als Radiohead op Werchter 2008. Dat was voor mij op mijn eerste festival ooit nogal een unieke ervaring. En van Metallica die voor Black Eyed Peas spelen kan ik me niks herinneren.

Foo Fighters lijken op hun Facebookpagina af te tellen naar iets. Benieuwd welk nieuws ze hebben morgen.

Foo Fighters lijken op hun Facebookpagina af te tellen naar iets. Benieuwd welk nieuws ze hebben morgen.

Morgen? De klok telt af tot maandag 23 november. Om 5u in de ochtend trouwens, wat mij de indruk geeft dat het geen nieuws is die specifiek naar Europa gericht is. Ik veronderstel dat ze een nieuw album aankondigen/uitbrengen dan. Een aftelklok laten lopen terwijl je op tour bent, om dan aan te kondigen dat je nog méér gaat touren is niet erg logisch vind ik. Dan voeg je gewoon wat data toe mocht dat het geval zijn. Of ze streamen een nieuw album live ofzo. Ik verwacht geen tour in 2016...

Beck mag van mij gerust de Barn komen afsluiten, indien hij zelf vrede neemt met zo’n spot.

Zou super zijn. Is er al iets aangekondigd voor volgend jaar, qua shows?

Ja maar hoe kan je in godsnaam Radiohead NIET aanzien als een headliner? Da’s één van de meest gerespecteerde groepen ooit. ALS die komen, dan wordt dat meteen zowat de grootste naam op de affiche… Zoals Kereltje al zei: ik heb nog nooit zoveel volk vooraan willen zien staan als Radiohead op Werchter 2008. Dat was voor mij op mijn eerste festival ooit nogal een unieke ervaring. En van Metallica die voor Black Eyed Peas spelen kan ik me niks herinneren.

. Goede band ben ik met je eens, headliner, zeker maar groter dan (dan lees ik populairder dan Rammstein, Coldplay, Pearl Jam) dat denk ik niet.

Users who are viewing this thread