Rock Werchter 2016 - Geruchten

SMN_HLVT wrote:
Foo Fighters lijken op hun Facebookpagina af te tellen naar iets. Benieuwd welk nieuws ze hebben morgen.

Morgen? De klok telt af tot maandag 23 november. Om 5u in de ochtend trouwens, wat mij de indruk geeft dat het geen nieuws is die specifiek naar Europa gericht is. Ik veronderstel dat ze een nieuw album aankondigen/uitbrengen dan. Een aftelklok laten lopen terwijl je op tour bent, om dan aan te kondigen dat je nog méér gaat touren is niet erg logisch vind ik. Dan voeg je gewoon wat data toe mocht dat het geval zijn. Of ze streamen een nieuw album live ofzo. Ik verwacht geen tour in 2016…

Edit: dagen inderdaad. Zal wel een nieuw album zijn of een speciaal concert in the us. Vlak voor thanksgiving misschien heeft het daar mee te maken.

Snap de hele hype rond Radiohead niet.
Mag gerust van mij wegblijven
simple-smile.png

Hoe kun je iets een hype noemen als het al 20 jaar duurt?

Mumford & sons postten op hun fb-pagina een foto van een wereldbolletje die gericht is op europa. 'News Tomorrow...'
Lijkt mij sterk dat ze twee jaar op rij headlinen, maar het is toch het melden waard

Mumford & sons postten op hun fb-pagina een foto van een wereldbolletje die gericht is op europa. ‘News Tomorrow…’
Lijkt mij sterk dat ze twee jaar op rij headlinen, maar het is toch het melden waard

Ik denk dat we van een dergelijke nachtmerrie gespaard gaan blijven. Als er nog een extra tour komt, dan wordt het waarschijnlijk Sportpaleis/Paleis 12 ofzo. Dat was ook het geval bij de vorige tour herinner ik me.

EDIT: Sportpaleis ;-)

jarne wrote:
Mumford & sons postten op hun fb-pagina een foto van een wereldbolletje die gericht is op europa. ‘News Tomorrow…’

Ik denk dat we van een dergelijke nachtmerrie gespaard gaan blijven. Als er nog een extra tour komt, dan wordt het waarschijnlijk Sportpaleis/Paleis 12 ofzo. Dat was ook het geval bij de vorige tour herinner ik me.

EDIT: Sportpaleis
1f609.png

Ja, concertnieuws.be postte vorige zondag al dat er deze week een Sportpaleisconcert voor Mumford & Sons aangekondigd wordt.

We moeten vooral hopen dat ze niet met een nieuw album komen.

Was een prima optreden afgelopen jaar, maar lijkt me toch sterk dat die 2 jaar achter elkaar er zullen staan. Logischer is een eigen concertreeks.

Rammstein dus zeker.

Nog drie headlineplekken over.

De mogelijkheden:

Neil Young (op tour met Promise of the Real, juni/juli in Europa normaal (heeft Smeets ook bevestigd) en greatest hits show)

The Cure (data tot midden juni in Amerika)

Pearl Jam (dit najaar in Zuid-Amerika, sterke geruchten dat data in VS en Europa volgen voor 2016)

Foo Fighters (toch nog niet volledig geschrapt voor Glastonbury, dus ook hier nog een kanshebber)

Red Hot Chili Peppers (al Europese festivaldata in de Werchterperiode bekend gemaakt)

Linkin Park (nieuw album in 2016)

Editors (staan er eigenlijk al 99,9% zeker met festivaldata in de Werchterperiode)

Florence + the Machine (al Europese festivaldata in de Werchterperiode bekend gemaakt)

Bon Jovi (sterk gerucht voor festivals in 2016)

Coldplay (touren zeker in 2016, maar zouden eerder voor stadionconcerten gaan (maar misschien ook Glastonbury en bijvoorbeeld Werchter)

Mumford & Sons (touren in 2016)

(gerangschikt volgens mijn persoonlijke voorkeur :))

Radiohead heb ik er niet bijgezet omdat de organisator van Tinderbox duidelijk zei dat ze niet touren die periode. Acts als Gorillaz, The XX, Beck zijn geen headliner als ze komen denk ik, dus zet ik er ook niet bij.

Mijn gok op dit moment: Rammstein - Editors - Pearl Jam - ?

WeckoJ wrote:
Waarom willen mensen hier zo graag rappers op festivals? Ik hoop toch echt dat ze het liefst allemaal zo ver mogelijk weg blijven als mogelijk.

RHCP vind ik trouwens ook niet bijzonder dus ik hoop niet dat ze op RW staan.

Inderdaad, The Game bijvoorbeeld op Rock Werchter, wat een aanfluiting. Voor dergelijke artiesten zijn er andere festivals. Er kan/mag wel wat hiphop/rap in de Klub C, maar daar moet het eigenlijk bij blijven. Voor échte kwaliteit, zoals Kendrick Lamar, kan er in de namiddag/vooravond wel een plaats op mainstage gegeven worden. Maar programmeer geen Eminem, Kanye West e.d. als headliner.

Of zulke kerels: Wiz Khalifa en A$ap Rocky: http://www.demorgen.be/muziek/a-ap-rocky-en-wiz-khalifa-in-vorst-in-wietdampen-wauwelende-crowdpleasers-b4e4c282/ Eén sterretje.

Nou jongens, geloof het of niet; Ik ben gisteren Thom Smith (zanger van Editors) tegengekomen in Parijs.
Ik heb eventjes met hem gepraat (SUPER AARDIGE KEREL!) en heb hem gevraagd of ze volgend jaar weer op festivals gingen spelen, daarop antwoordde hij volmondig ‘Ja’. Wélke festivals exact wist hij niet, toen ik vroeg of hij wist of ze in Nederland en België weer langskwamen zei hij het volgend:
‘The Netherlands I really don’t know, and in Belgium it’s Werchter I guess, but I’m not sure.’

Trek er je eigen conclusies uit, hij kwam wat verstrooid over toen ik over festivals begon maar hij gaat me niet zomaar iets vertellen wat niet klopt denk ik dan.
(Voor de mensen die me niet geloven, ik heb een foto.)

Leuk verhaal. Mja, hij was misschien dronken, die Editors drinken graag veel, vorige maand in Leuven waren ze ook gespot met Westvleteren in de plaatstelijke cafés, de dag erna kon Tom niet aanwezig zijn op Stubru-interview omdat hij nog slecht was.

Nuja, ook wel hetzelfde verhaal als met AC/DC vorig jaar: die mannen maken zelf hun tourschema's niet, soms stappen die zelfs gewoon op de bus zonder een idee te hebben waar hun volgende show is. Als er dan 9 maand op voorhand naar zomertours gevraagd worden zullen die wel even moeten fronsen.

Nuja, ook wel hetzelfde verhaal als met AC/DC vorig jaar: die mannen maken zelf hun tourschema’s niet, soms stappen die zelfs gewoon op de bus zonder een idee te hebben waar hun volgende show is. Als er dan 9 maand op voorhand naar zomertours gevraagd worden zullen die wel even moeten fronsen.

Tja, maar in een zee van festivalshows die op een middaguur vallen moet je je een headlineshow op Werchter toch wel oderscheiden denk ik dan. Tenzij Werchter ze... deze keer niet laat headlinen?

Kereltje wrote:
Nuja, ook wel hetzelfde verhaal als met AC/DC vorig jaar: die mannen maken zelf hun tourschema’s niet, soms stappen die zelfs gewoon op de bus zonder een idee te hebben waar hun volgende show is. Als er dan 9 maand op voorhand naar zomertours gevraagd worden zullen die wel even moeten fronsen.

Tja, maar in een zee van festivalshows die op een middaguur vallen moet je je een headlineshow op Werchter toch wel oderscheiden denk ik dan. Tenzij Werchter ze… deze keer niet laat headlinen?

Mwa, hij noemde Werchter uit zichzelf, zegt al iets. Hij zal gewoon geen idee hebben hoe of wat er geregeld is. Werchter is 100% gegarandeerd, zeker met die Duitse shows in de dagen ervoor.

mattman wrote:
Kereltje wrote:

Tja, maar in een zee van festivalshows die op een middaguur vallen moet je je een headlineshow op Werchter toch wel oderscheiden denk ik dan. Tenzij Werchter ze… deze keer niet laat headlinen?

Mwa, hij noemde Werchter uit zichzelf, zegt al iets. Hij zal gewoon geen idee hebben hoe of wat er geregeld is. Werchter is 100% gegarandeerd, zeker met die Duitse shows in de dagen ervoor.

Dat geloof ik zeker hoor. En ik vind het prima. Het blijft een uiterst capabele festivalband en perfect voor dit festival. Zullen ze hen kennende wel wat moois voor/achter/tegenover zetten.

Als er iets klopt van die Hellfest poster, staat ACDC dus twee weken voor Werchter in Frankrijk. We gaan het vanmiddag zien..

Als er iets klopt van die Hellfest poster, staat ACDC dus twee weken voor Werchter in Frankrijk. We gaan het vanmiddag zien..

kan toch echt niet kloppen? Financieel niet haalbaar imo

En hopelijk horen we ook nog eens van Werchter zelf in de vorm van een nieuwe headliner...

Users who are viewing this thread