Rock Werchter 2016 - Geruchten

Er komen sowieso nog tourdata aan, kans lijkt me klein dat RHCP het bij die 5 festivals houden. Ik zat nu te denken dat de deal misschien gewoon nog niet helemaal rond was? Het is bijvoorbeeld geweten dat RHCP altijd de afsluitende spot eisen. Wie weet kan RW een grote dance act boeken op de dag waarop RHCP gepland stond, en zorgt dat voor het afwachten van de bekendmaking?

De piste TW Classic/Boutique acht ik sowieso niet realistisch. Voor Boutique zijn ze niet groot genoeg, en ze hebben net iets te veel aantrek bij tieners en twintigers om ze op een classic dag te zetten.

Denk niet dat daar nog veel rekening mee gehouden word dat een TW Classic band voor het "ouder" volk moet zijn, zie Black Eyed Peas een paar jaar geleden... Bovendien spreken de Peppers inderdaad nog veel tieners aan, maar vergeet niet dat ze ook al een band zijn die meer dan 30 jaar bezig zijn, dus volgens mij mag je ze wel als een "classic "band zien.

Maar we zien wel. Ik ben er vrij zeker van dat ze op Werchter (1 van de 3 en waarschijnlijk Rock Werchter zelf) staan

Robbie Williams was vorig jaar headliner van TW classic en die is minder lang bezig dan RHCP dus ik zou er niet zo zeker van zijn dat RHCP het niet in combinatie met een goed dagprogramma daar zou kunnen staan. Maar het blijft natte vinger werk natuurlijk.

Het gaat dan ook ook niet om hoe lang een artiest al bezig is. Lenny Kravitz zit bijvoorbeeld minder lang in de muziekwereld dan de Peppers, en toch heeft hij al 2 keer TW Classic geheadlined. Waar het wel om gaat zijn de doelgroepen waarbij een artiest nog aantrek heeft. Hoeveel mensen onder 25 luisteren regelmatig naar Robbie Williams of Bryan Adams? En hoeveel naar de RHCP? Zal een aanzienlijk verschil zijn. Ik zie de gemiddelde RHCP-fan ook niet staan springen voor een dagje TW Classic met Simple Minds, Amy McDonald en Elvis Costello in het voorprogramma.

En wat Black Eyed Peas betreft: dat was eenmalig en omdat ze zo'n polariserende act geen 2 jaar op rij op RW wilden zetten. Ik kan me niet inbeelden dat ze bij RW bewust RHCP weigeren ten voordele van Florence en Editors.

Nu het hier toch even over TW Classic gaat: volgens Jan Smeets zit Neil Young in juni in Europa, lijkt me een perfecte headliner voor dat festival.

Neil Young kan volgens mij ook geen dag TW Classic dragen. Is een prima naam ervoor, daarvan niet, maar is denk ik niet populair genoeg om 50 000 mensen op de weide te lokken. Vorig jaar ook al op Lokerse Feesten gepasseerd, dus betwijfel het.

Als ze RHCP op TW zetten gaan ze niet Simple Minds, Amy McDonald en Elvis Costello in het voorprogramma doen denk ik, dan zullen ze de artiesten er wel aan aanpassen zodat ze de doelgroep van RHCP bereiken.

En wat Black Eyed Peas betreft: dat was eenmalig en omdat ze zo’n polariserende act geen 2 jaar op rij op RW wilden zetten. Ik kan me niet inbeelden dat ze bij RW bewust RHCP weigeren ten voordele van Florence en Editors.

Of misschien kunnen ze ze alle 3 hebben maar missen ze nog een headliner voor TW Classic en als je uit dat lijstje van 3 (Editors, Florence en Peppers) 1 band moet kiezen voor Classic en 2 voor Rock Werchter, dan lijken de Peppers op Classic mij de normaalste beslissing.

De hoofdmod op eFestivals heeft zijn uitspraken over Foo Fighters en Glastonbury teruggetrokken. Met andere woorden: nu kunnen we ze definitief afschrijven.

Vermoedelijk gaan ze zich nu bezig houden met Sonic Highways 2 (zowel album als serie) en vervolgens in 2017 een zomertour doen die opgebouwd is rond de afgezegde festivals.

Edit: hij zegt erbij dat de beslissing omtrent niet terugkeren pas in september genomen zou zijn. Hypothese van mijn kant: die late annulering is een verklaring voor de komst van Florence (laat geboekte vervanger?) en/of het voorlopg ontbreken van RHCP (schuiven met de data waarop wie speelt?).

Wat dan met PP, die konden RHCP wel vastleggen? Echt kut dit, Foo Fighters zetn het zo 2x op rij op zijn kop, vorige keer konden ze er weinig aan doen maar toch

Wat dan met PP, die konden RHCP wel vastleggen? Echt kut dit, Foo Fighters zetn het zo 2x op rij op zijn kop, vorige keer konden ze er weinig aan doen maar toch

Ik denk dat PP RHCP al vast had gelegd. Misschien heeft Werchter wel een leuke verrassing ipv RHCP?

RHCP is toch een van de grootste zaadbands ooit, ik betaal een tientje extra voor mijn ticket als die wegblijven en er een degelijke headliner voor in de plaats komt.

Ook niet ondenkbaar dat Werchter wel met een schuin oog heeft gekeken naar de resultaten uit die StuBru actie van wat de luisteraars willen zien op Werchter. RHCP scoorde daar als derde hoogste naam, dus misschien dat ze hier alsnog achteraan gaan. Maar ik kan niet echt inschatten hoe serieus een festival zo'n kleine wishlist gaat nemen, zal natuurlijk ook afhangen van de resultaten van de wislist van Werchter zelf.

Laat RHCP maar gewoon niet komen, en laat Werchter maar gewoon een dikke andere headliner ophoesten.

Super leuk enzo een dikke andere headliner ophoesten, maar dan moet er maar eens een nieuwe naam in het circuit komen want vooralsnog hebben we enkel The National, Editors of RHCP die een realistische kans maken.

Fonneke || Ishetalwerchter.nl wrote:
Laat RHCP maar gewoon niet komen, en laat Werchter maar gewoon een dikke andere headliner ophoesten.

Super leuk enzo een dikke andere headliner ophoesten, maar dan moet er maar eens een nieuwe naam in het circuit komen want vooralsnog hebben we enkel The National, Editors of RHCP die een realistische kans maken.

Pearl Jam, Neil Young, The Cure, Linkin Park, Bon Jovi, Coldplay... al geef ik toe dat bij sommige van deze namen het minder zeker is of ze effectief gaan touren en dat bij bepaalde acts de kans sowieso kleiner is dat ze op Rock Werchter komen te staan.

Radiohead tourt niet in die periode volgens de organisator van Tinderbox en The Stone Roses zijn te klein om Werchter-headliner te zijn lijkt mij.

Maar RHCP gaan ze niet bewust niet boeken hoor! In 2012 was hun dag het vlugst uitverkocht, nog vlugger dan die van Pearl Jam. Zoiets onthoudt de organisatie hoor. Als ze dan niet op RW staan (ik denk nog altijd van wel), dan staan ze wel op Boutique of Classic.

Pearl Jam, Neil Young, The Cure, Linkin Park, Bon Jovi, Coldplay… al geef ik toe dat bij sommige van deze namen het minder zeker is of ze effectief gaan touren en dat bij bepaalde acts de kans sowieso kleiner is dat ze op Rock Werchter komen te staan.
Radiohead tourt niet in die periode volgens de organisator van Tinderbox en The Stone Roses zijn te klein om Werchter-headliner te zijn lijkt mij.

Van The Cure weet ik alleen dat ze eind Juni nog 3x moeten optreden in Madison Square Garden, of ze op korte termijn nog naar Europa komen...

De RHCP zullen er wel staan. Die zorgen ongetwijfeld voor een snelle ticketverkoop. Sneller dan Rammstein gok ik. Het is gewoon ook een grote band uiteraard. Dat een paar mensen op festileaks ze niet tof vinden zal de organisatie worst wezen.

Luud wrote:
Fonneke || Ishetalwerchter.nl wrote:

Pearl Jam, Neil Young, The Cure, Linkin Park, Bon Jovi, Coldplay… al geef ik toe dat bij sommige van deze namen het minder zeker is of ze effectief gaan touren en dat bij bepaalde acts de kans sowieso kleiner is dat ze op Rock Werchter komen te staan.

Maar je geeft nu dan toch ook enkel nieuwe namen die in het circuit zouden komen. Ik heb teminste nog geen van deze namen een datum bekend zien maken rondom Werchter. Zouden dus allemaal 'nieuwe' festival namen zijn.

Users who are viewing this thread