Rock Werchter 2016 - Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.198
1.225
Barns Courtney is aangepast, is inderdaad opener van KluBC
simple-smile.png

Haha inderdaad, veeeeeel logischer nu!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Die vijf Klub C-namen op zaterdag zijn toch wel raar, ook al spelen er drie grote namen in The Barn die dag die (hopelijk) langere sets dan een uur krijgen. Maar normaal lossen ze dat op door een act als Coely of Fufanu een halfuurtje te geven als opener. Dit jaar niet dus. Zondag staan er dan weer 7 acts in Klub C. Die eerste twee zullen rond de 40 minuten krijgen waarschijnlijk.

Maar Mura Masa of Bazart gaan ook geen volledig uur krijgen. En opnieuw: waarom zouden PJ Harvey en Beirut extra settijd krijgen, maar Beck de dag nadien niet?

Dan vind ik de voetbaltheorie veel plausibeler. Voorlopig een gat op zaterdag houden, uitgaande van een 1ste plaats in de poule. En indien we toch kwartfinale zouden halen als 2de uit de poule verschuif je gewoon een van de Belgische acts (Puggy of Trixie Whitley) van vrijdag naar zaterdag.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
visdave34 wrote:
mattman wrote:
JoLe wrote:
Floris wrote:
Is er die zaterdag weer EK Voetbal, want dan gaan ze dat zeker in Klub C doen, net als 2 jaar terug met SBTRKT…..


Kwartfinales vallen tijdens Werchter, elke dag om 21.00 begint een kwartfinale. Als Belgie de kwartfinale haalt, valt er niet te zeggen welke dag dat is, kan elke dag zijn.


Jawel, het is ofwel de vrijdag, ofwel de zaterdag. Donderdag en zondag kan België geen wedstrijd spelen dan (gelukkig maar).


Wel als ze één van de beste nrs. 3 worden toch?


Ik hoop dat ze eruit liggen dan. Of dat de organisatie die voetbal volledig negeert.

Dat hebben ze in 2010 geprobeerd en was ook niet echt een succes. En toen was het slechts oranje in de middag.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.012
6.406
Zijn ze dit jaar niet bizar vroeg met de laatste namen?
Tegenvallende verkoop? :roll:
Flume had inderdaad wel Klub C bv kunnen afsluiten op vrijdag en Puggy onder Walk Off The Earth kunnen zetten ofso
Jake Bugg had ja.. Die had voor mij niet eens op de mainstage hoeven staan, had hem gezien op pkp '14 en het was zo'n tegenvaller haha
Sigma live had gewoon op de main mogen staan vond ook verwijzend naar pkp '15 waar ze echt wel een goed optreden hebben gegeven vond ik! Voor Ellie Goulding had wel goed geweest, denk ik?
BBR & BMTH hadden gewoon omgewisseld moeten worden, dan is het oke denk ik?

Als je kijkt naar wat andere festivals programmeren vind ik dat RW best wel goede, kwalitatieve namen heeft (NOS Alive is een uitzondering denk ik) maar als je kijkt qua RW-normen verwachtte ik echt wel net iets meer.. Hoe is het mogelijk dat een klein bandje SX sub staaten MO net daarvoor in Klub C? Of Puggy op vrijdag? The Offspring subt? Years & Years afsluiter van de Barn?
Kan nu eigen mening zijn of whatever maar er zat meer in volgens mij en zelfs al had PJ op RW gestaan ipv Paul McC, dan nog zou qua RW-normen niet zo spectaculair zijn geweest denk.. Maar denk dat we de tijden van line ups met 3 grote bands wel echt wel achterwege moeten laten, wat jammer is.. En dat we nu omhoog gevallen britse pop of rock bandjes hoge spots moeten toekennen voor de tienermeisjes te plezieren hm..
 

bert1617899546

Playlistbediener
21 dec 2014
21
0
Zoo irritant dat tame impala en editors/Rhcp gelijk zullen staan. Waarom niet goose en tame impala omdraaien..

Tame impala heeft zich wel bewezen afgelopen jaar.. Al snap ik dat dat zijn show in een tent beter uit komt, dit gaan veel mensen missen doordat die vol gaat staan..
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
Dat the Offspring vrij hoog staat, snap ik wel. Is toch een band met een grote naamsbekendheid.

En @Yannick, ik tel toch genoeg grote namen. Alleen voor de zondag is gekozen voor meer in de breedte en niet zozeer voor 1 grote headliner. Maar met Iggy Pop, TLSP, Macklemore, Beck en FATM kun je dat ook niet echt een verzwakking noemen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.012
6.406
Dat the Offspring vrij hoog staat, snap ik wel. Is toch een band met een grote naamsbekendheid.

En @Yannick, ik tel toch genoeg grote namen. Alleen voor de zondag is gekozen voor meer in de breedte en niet zozeer voor 1 grote headliner. Maar met Iggy Pop, TLSP, Macklemore, Beck en FATM kun je dat ook niet echt een verzwakking noemen.
Editors krijgen bij vele anderen totaal geen headliner spot meer, hier wel.. (populariteit heeft er natuurlijk ook mee te maken, dat snap ik wel..)
Rammstein als enige echte grote naam op de vrijdag is gewoon te weinig, al had het nog Bastille of Kendrick en dus niet het gehoopte The National, Tenacious D of Biffy Clryo.. The Offspring is te weinig en het feit dat zij niet in het lijstje worden vermeld ondanks dat ze sub zijn, zegt voor mij genoeg..
Florence is inderdaad veel geklommen en verdiend die headliner plaats maar op herhaling komen, ik weet het toch niet.. Ondanks dat ze live zo sterk is..
Macklemore, sorry maar er zijn zo veel betere en meer aangenamere party-acts dan hen, had trouwens de recensie gelezen van DM en die was niet mals, geen idee hoe het concert was maar blijkt nog steeds gewoon dezelfde Macklemore te zijn die teert op de hits die hij scoorde met z'n eerste album aanvullend met het tweede album + tussen elk nummer een speech hier en daar ..
Macca is een super headliner en waardige vervanger! Geen discussie mogelijk denk ik, Ellie Goulding daarentegen die subt is voor veel mensen wel een beetje te veel van het goeie denk ik? Remember de tonnen negatieve reacties idem voor Macklemore..
Disclosure is een fijne afsluiter en doen dit op bijna elk festival, geen enkel punt op aan te merken..
Als laatste RHCP die waarschijnlijk net als Macklemore nieuw werk en hits met elkaar zullen mixen om een leuke show te geven.. Veel meer of veel minder verwacht ik ook niet echt van hen eerlijk gezegd 8-O

Het is gewoon te weinig.. Er waren zoveel betere, headliners beschikbaar in de periode en ik denk dat RW een makkelijke en veilige keuze heeft gemaakt bij de boeking van Ellie Goulding, Florence & Macklemore..
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
Welke headliners dan?
Ik ken alleen een heel rijtje dat tijdens Werchter niet beschikbaar is.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Niemand blij met Frightened Rabbit? Ik sprong echt een gat in de lucht toen ik zag dat die kwamen. Ook erg blij met Blackberry Smoke. Verder geen hele boeiende aankondiging voor mij.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.135
2.325
Zwakke zondagavond, zal afsluiten worden met Skunk Anansie en dan het vuurwerk. Ma bon die zondag ben je toch al dood.
Verder heel fijn weekend al blijft Goose voor mij maar een vreemde plek hebben.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Vooropgesteld dat er heel veel fijne namen staan. Op zaterdag misschien zelfs teveel, gaat het mogelijk zijn om zowel Tame Impala als RHCP als Editors mee te maken. Maar de afsluiter op zondag vind ik als laatste dag een teleurstelling. Niets te nadele van Florence, vond het vorig jaar prima, maar zij heeft nog niet de status van een closing act. Het zal ijdele hoop zijn, maar hoop dat er nog naam bijkomt om een knaller te geven aan het einde, zoals Stromae op RW14. Of plaats anders Foals naar closing in The Barn, hoef ik niet zo vroeg terug naar de camping. En ja en de plek die Goose inneemt in het schema, mij raadsel. Verder neem ik aan dat er voldoende spinbikes en vloermatjes aanwezig zijn voor het fitnessuurtje met Ellie Goulding.

Maar niet teveel gezeur, ik kijk enorm uit naar Kaiser Chiefs, Jake Bugg, Blossoms, BMTH, The 1975, Kensington, Band of Horses, TDCC, Tame Impala, Bear's Den, Liana La Havas, Beck, Foals en the Last Shadow Puppets. ofwel super veel mooie muziek !
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Tja die laatste aankondiging is niet heel erg boeiend, maar als ik zo kijk ga ik me prima vermaken!

Must See: Disclosure, Nathaniel Rateliff, New Order,
Leuk: Paul McCartney, Flume, James Blake, Samm Henshaw, Guy Garvey, Jake Bugg

Must See: At The Drive-In, Gary Clark jr. , Robert Plant
Leuk: Rammstein, The Offspring, Daughter

Must See: Two Door Cinema Club, Red Hot Chili Peppers, Savages, Paul Kalkbrenner, Mura Masa, Beirut, Glen Hansard, Tame Impala, PJ Harvey
Leuk: Courtney Barnet, BADBADNOTGOOD, Editors, Band Of Horses

Must See: Iggy Pop, Last Shadow Puppets, Aurora, Beck, Jamie xx
Leuk: Macklemore, Foals, Lianne La Havas.

Vooral die zaterdag gaat dus een probleem worden voor mij haha. Zolang ik TDCC, Savages en Beirut maar kan zien haha.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.012
6.406
Welke headliners dan?
Ik ken alleen een heel rijtje dat tijdens Werchter niet beschikbaar is.
Als we even Coldplay vergeten die geen gewoonweg geen Belgische data heeft en al half onmogelijk was om te boeken wegens tourdata, Arcade Fire die exclusief werd binnen gehaald door NOS Alive, dan blijven er echt wel nog een aantal headliners over die echt wel op Werchter hadden kunnen staan

Kendrick Lamar
The National
Radiohead
Tenacious D
Bastille
Mumford & Sons

en dan reken ik niet de headliners mee waar PKP waarschijnlijk mee zal afkomen
Muse
LCD Soundsystem
The Chemical Brothers
Massive Attack
 

Shakespeare

Playlistbediener
26 mrt 2015
44
0
Paddy wrote:
Welke headliners dan?
Ik ken alleen een heel rijtje dat tijdens Werchter niet beschikbaar is.


Als we even Coldplay vergeten die geen gewoonweg geen Belgische data heeft en al half onmogelijk was om te boeken wegens tourdata, Arcade Fire die exclusief werd binnen gehaald door NOS Alive, dan blijven er echt wel nog een aantal headliners over die echt wel op Werchter hadden kunnen staan

Kendrick Lamar
The National
Radiohead
Tenacious D
Bastille
Mumford & Sons

en dan reken ik niet de headliners mee waar PKP waarschijnlijk mee zal afkomen
Muse
LCD Soundsystem
The Chemical Brothers
Massive Attack

De headliners nu zijn Paul mcartney, Rammstein, Editors, Red Hot Chillie Peppers en Florence & the machine. Je wilt toch niet zeggen dat je Tenacious D, Bastille, Mumford & Sons, Muse, LCD Soundsystem of The Chemical Brothers betere headliners zou vinden? Die zijn toch te klein of op herhaling. Een aantal namen zouden heel fijn zijn om op t affiche je hebben, zoals The national, maar dit vind ik geen betere headliners. Radiohead zou heel tof zijn maar hoe die tour in elkaar zit (met zaalshows enzo) is best raadselachtig.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.029
352
Als er nog één naam zou bijkomen dan moet dat gewoon Nothing But Thieves zijn! Onbegrijpelijk dat werchter die kans laat liggen. Kan perfect in de Klub C bij op zaterdag. En als de line-up echt volledig is, dan hoop ik op veel afzeggingen dit jaar en dan goede vervangingen. bv Mura Masa. wat komt die op RW doen?? die jongen heeft mss wel talent, maar met 3 liedjes moet je toch niet op RW staan als elektronische artiest(ik bedoel hier niet mee dat elektronische muziek niet past op rock werchter)??
 

Lawrice Lane

Playlistbediener
12 jan 2016
36
10
Ik denk persoonlijk dat dit gewoon het einde is van iedere vrijdag een naam droppen. Ik denk dat er de aankomende maanden nog wel af en toe een naam gedropt wordt. Ten minste, dat hoop ik. Anders snap ik niet waarom er op donderdag 5 namen in KluB C zouden spelen, en op zondag 7.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken