Rock Werchter 2016 - Geruchten

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Ik denk persoonlijk dat dit gewoon het einde is van iedere vrijdag een naam droppen. Ik denk dat er de aankomende maanden nog wel af en toe een naam gedropt wordt. Ten minste, dat hoop ik. Anders snap ik niet waarom er op donderdag 5 namen in KluB C zouden spelen, en op zondag 7.

Als een affiche van een festival helemaal rond is (wat duidelijk op de site staat aangeven), betekent dit dat er geen namen meer bijkomen. Er wordt dus echt niks meer bekend gemaakt hoor.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.012
6.406
Als er nog één naam zou bijkomen dan moet dat gewoon Nothing But Thieves zijn! Onbegrijpelijk dat werchter die kans laat liggen. Kan perfect in de Klub C bij op zaterdag. En als de line-up echt volledig is, dan hoop ik op veel afzeggingen dit jaar en dan goede vervangingen. bv Mura Masa. wat komt die op RW doen?? die jongen heeft mss wel talent, maar met 3 liedjes moet je toch niet op RW staan als elektronische artiest(ik bedoel hier niet mee dat elektronische muziek niet past op rock werchter)??
Mura Masa had ik eerlijk gezegd veel hoger verwacht in de Klub C, is een opkomend talent en heeft in de UK al veel naam en faam (toch voor zijn leeftijd, 19 jaa??) 3 liedjes, vanwaar haal je dat? Elektronische artiesten hebben vaak het voordeel dat ze nummers veel langer kunnen laten uitdraaien dan dat ze eigenlijk origineel zijn + kunnen nummers spelen van anderen.. Wat bij hem niet zal gaan want ik denk dat hij gewoon live zal spelen (zoals je bij Disclosure & Flume hun set up ziet met keyboard en drums etc) Zal als beginnende act waarschijnlijk zoals eerder gezegd maar 40 minuten krijgen en dat krijg je echt wel makkelijk gevult hoor :p
Aan de andere kant moet ik je gelijk geven over de vraag naar Nothing But Thieves, had hen ook wel ergens verwacht maar blijkbaar toch niet.. 5 namen is inderdaad te weinig en hadden daar makkelijk nog tussen kunnen staan hm
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.012
6.406
Yannick wrote:
Paddy wrote:
...

...

De headliners nu zijn Paul mcartney, Rammstein, Editors, Red Hot Chillie Peppers en Florence & the machine. Je wilt toch niet zeggen dat je Tenacious D, Bastille, Mumford & Sons, Muse, LCD Soundsystem of The Chemical Brothers betere headliners zou vinden? Die zijn toch te klein of op herhaling. Een aantal namen zouden heel fijn zijn om op t affiche je hebben, zoals The national, maar dit vind ik geen betere headliners. Radiohead zou heel tof zijn maar hoe die tour in elkaar zit (met zaalshows enzo) is best raadselachtig.
Ehm ik hield ook rekening met de subs maar afin. Het missen van Radiohead, The National en in mindere mate Kendrick Lamar die volgens mij meer mensen kan laten appreciëren dan Macklemore is toch wel iets.. The Offspring die eigenlijk voor mij persoonlijk geen sub waardig is had nog iets bij gemoeten, daarmee dat ik namen als Bastille of Tenacious D (en Biffy Clryo had ik dan nog niet eens genoemd) had erbij gezet.. Ellie Goulding als sub is wel oké maar net daaronder dan Jake Bugg is volgens mij ook echt heel vreemd?? Doe het dan zoals op PKP met Ellie Goulding - Bastille - MJ ofso? Waarbij bv hier Bastille - Ellie - Paul McC - Disclosure zou komen, nu is het volgens mij wat leegjes in de namiddag.. Mumford & Sons en Muse zouden inderdaad op herhaling komen maar dat doet Florence ook, die bands touren ook en nam ik dus ook in acht :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.374
9.119
Het mag wel duidelijk zijn dat Radiohead gewoon echt niet beschikbaar was. Zo ja, dan had RW die 100% zeker geboekt. Is wel een naam die tickets vlotjes verkoopt. Als we Smeets moeten geloven, dan zijn ze volgend jaar wel beschikbaar (en ze zouden zelfs al half bevestigd zijn voor Pinkpop 2017).
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik ben juist vreselijk blij dat Bastille er eindelijk eens niét staat! Overigens vind ik je opmerking over teveel pop en hit artiestjes behoorlijke brol. Er staan juist veel meer alternatieve namen dan vorige jaren. Oke, we hebben Ellie Goulding, Years & Years en Macklemore. Vergeet niet dat er ook namen als Beck, New Order, At the Drive-In, Savages, Tame Impala, Iggy Pop, PJ Harvey en Foals staan. Veel van deze namen ook nog eens met niet al te hoge spots. Voordat Rock Werchter met de eerste namen naar buiten kwam had ik nooit op al deze namen durven hopen. Ik vind de affiche misschien wel de beste van de afgelopen 5 jaar. Heel erg tevreden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
Paddy wrote:
Welke headliners dan?
Ik ken alleen een heel rijtje dat tijdens Werchter niet beschikbaar is.


Als we even Coldplay vergeten die geen gewoonweg geen Belgische data heeft en al half onmogelijk was om te boeken wegens tourdata, Arcade Fire die exclusief werd binnen gehaald door NOS Alive, dan blijven er echt wel nog een aantal headliners over die echt wel op Werchter hadden kunnen staan

Kendrick Lamar
The National
Radiohead
Tenacious D
Bastille
Mumford & Sons

en dan reken ik niet de headliners mee waar PKP waarschijnlijk mee zal afkomen
Muse
LCD Soundsystem
The Chemical Brothers
Massive Attack

Kendrick Lamar vind je dat een betere headliner, dan er nu staat?
Bastille alsjeblieft.
Mumford & sons, stonden die er vorig jaar niet met veel kritiek? Ik vond ze goed, maar toch ook niet een betere headliner dan er nu staat.
Tenacious D had ik verwelkomt, maar is geen headliner.
Radiohead is volgens mij niet beschikbaar.
Chemical Brothers stonden er vorig jaar al.
Muse ook, en nu niet beschikbaar voor RW.
Massive attack is toch ook geen headliner, danceafsluiter misschien, maar eerder voor the Barn.
LCD soundsysteem is in mijn ogen ook geen headliner.

Blijft eigenlijk alleen over the National. Is niet helemaal mijn ding, weet ook niet of dat een echte headliner is?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Yannick wrote:
Paddy wrote:
Welke headliners dan?
Ik ken alleen een heel rijtje dat tijdens Werchter niet beschikbaar is.


Als we even Coldplay vergeten die geen gewoonweg geen Belgische data heeft en al half onmogelijk was om te boeken wegens tourdata, Arcade Fire die exclusief werd binnen gehaald door NOS Alive, dan blijven er echt wel nog een aantal headliners over die echt wel op Werchter hadden kunnen staan

Kendrick Lamar
The National
Radiohead
Tenacious D
Bastille
Mumford & Sons

en dan reken ik niet de headliners mee waar PKP waarschijnlijk mee zal afkomen
Muse
LCD Soundsystem
The Chemical Brothers
Massive Attack


Kendrick Lamar vind je dat een betere headliner, dan er nu staat?
Bastille alsjeblieft.
Mumford & sons, stonden die er vorig jaar niet met veel kritiek? Ik vond ze goed, maar toch ook niet een betere headliner dan er nu staat.
Tenacious D had ik verwelkomt, maar is geen headliner.
Radiohead is volgens mij niet beschikbaar.
Chemical Brothers stonden er vorig jaar al.
Muse ook, en nu niet beschikbaar voor RW.
Massive attack is toch ook geen headliner, danceafsluiter misschien, maar eerder voor the Barn.
LCD soundsysteem is in mijn ogen ook geen headliner.

Blijft eigenlijk alleen over the National. Is niet helemaal mijn ding, weet ook niet of dat een echte headliner is?

Couldn't agree more. Dit is gewoon een heel lijstje onwaarschijnlijke namen voor Werchter, ofwel herhalingen, ofwel een andere reden. Werchter heeft imo gewoon de headliners gepakt die ze konden krijgen. Paul McCartney, Rammstein en de Red Hot Chili Peppers zijn drie meganamen. Editors en Florence hebben hun sporen inmiddels ook wel verdiend. Subs als Ellie Goulding, Macklemore & Ryan Lewis en The Offspring verkopen ook gewoon de grotere zalen uit.

En om nog even een cliché van stapel te halen: als een headliner je niet bevalt kun je altijd nog iets anders gaan doen. Ik ga ook alleen Paul McCartney en Rammstein checken zoals het er nu voor staat.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
380
58
Paddy wrote:
Welke headliners dan?
Ik ken alleen een heel rijtje dat tijdens Werchter niet beschikbaar is.


Als we even Coldplay vergeten die geen gewoonweg geen Belgische data heeft en al half onmogelijk was om te boeken wegens tourdata, Arcade Fire die exclusief werd binnen gehaald door NOS Alive, dan blijven er echt wel nog een aantal headliners over die echt wel op Werchter hadden kunnen staan

Kendrick Lamar
The National
Radiohead
Tenacious D
Bastille
Mumford & Sons

en dan reken ik niet de headliners mee waar PKP waarschijnlijk mee zal afkomen
Muse
LCD Soundsystem
The Chemical Brothers
Massive Attack
Van gans dit lijstje zijn er maar 2 headlinewaardige bands Muse & Radiohead.
Chemical Brothers, mumford and sons en the national (die op dit forum heel populair is) komen lichtjes in de buurt maar komen in mijn ogen te kort.
Heel leuke namen om aan je affiche toe te voegen stuk voor stuk maar Paul mccartney, rammstein, Red hot chilli peppers en florence dit viertal ga je met het lijstje van hierboven niet verslaan!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Jep. Denk dat ze The National bewust niet geboekt hebben om overkill te vermijden wanneer ze met hun nieuwe plaat tot headliner gepromoveerd worden.

Idem voor Arcade Fire. Die hebben een regel dat ze nooit 2 jaar na elkaar hetzelfde festival doen, en dan boek je hen liever met die nieuwe plaat op zak.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.462
6.894
Uiteindelijk wel tevreden als dit inderdaad de volledige line-up is. Alleen de donderdag spreekt me nog niet echt heel erg aan. Verder zie ik al veel mogelijk vervelende clashes. Vrijdag is voor mij echt killing met de acts die ik wil zien. Blackberry Smoke, Blossoms, The Van Jets, Gary Clark Jr., Oh Wonder, Daughter, Black Box Revelation, Robert Plant, The 1975, The Offspring en Rammstein.
 

Iceman

Playlistbediener
8 mrt 2014
32
0
Al met al ben ik erg tevrede over de line up dit jaar. Al is het jammer dat de laatste twee pakketjes wel redelijk tegenvielen. Ik had nog wel gehoopt op acts als: Kendrick Lamar, Netsky, Nothing but Thieves, Jack Garratt, De Staat, Tourist le MC, Dua Lipa.

Mijn planning tot nu toe:

Donderdag:
Must see: Flume, Disclosure, Sigma live, Kaiser Chiefs
Ook leuk: Paul McCartney, Ellie Goulding, Jake Bugg, James Blake

Vrijdag:
Must see: Rammstein, Parov Stelar
Ook leuk: The 1975, Blossoms, Jagwar Ma, BMTH, BBR, Oh Wonder, Frightened Rabbit, Offspring

Zaterdag:
Must see: Paul Kalkbrenner, Editors (dilemma!), Mura Masa, Courtney Barnett, Tame Impala
Ook leuk: RHCP, Goose, TDCC, Kensington, BADBADNOTGOOD, Lost Frequencies

Zondag:
Must see: Foals
Ook leuk: Beck, Macklemore, FATM, Jamie XX, Vintage Trouble, Bear's Den

Vooral zondag is dus voor mij een mindere dag. Verder toch aardig wat clashes op donderdagavond en zaterdagavond.
 

Je Moeder

Playlistbediener
4 jan 2016
31
5
Het mag wel duidelijk zijn dat Radiohead gewoon echt niet beschikbaar was. Zo ja, dan had RW die 100% zeker geboekt. Is wel een naam die tickets vlotjes verkoopt. Als we Smeets moeten geloven, dan zijn ze volgend jaar wel beschikbaar (en ze zouden zelfs al half bevestigd zijn voor Pinkpop 2017).

Wel jammer dat ze ook met hun niet-festivaltour in 2016 blijkbaar België overslaan.
Al kan dat nog komen natuurlijk.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160314_02182083
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.029
352
qua grote namen wint Werchter wel van Pukkelpop, maar qua middelmaat en kleine namen wint Pukkelpop toch wel! Vooral d'n'b is sterk vertegenwoordigd op PKP en zeer zwak op RW!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
qua grote namen wint Werchter wel van Pukkelpop, maar qua middelmaat en kleine namen wint Pukkelpop toch wel! Vooral d’n’b is sterk vertegenwoordigd op PKP en zeer zwak op RW!

Maar daar is PKP ook meer het festival voor. Er staan bijna nooit dnb namen op Werchter
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
qua grote namen wint Werchter wel van Pukkelpop, maar qua middelmaat en kleine namen wint Pukkelpop toch wel! Vooral d’n’b is sterk vertegenwoordigd op PKP en zeer zwak op RW!
Is moeilijk vergelijken, Werchter heeft een totaal van 76 namen, de eerste lichting namen van Pukkelpop bedraagt al meer dan dat. Pukkelpop programmeert zowat ieder genre, met 200 namen kan dat ook. Werchter focust zich meer op grote namen uit de pop en rock wereld en kiest qua dance muziek ook vaker voor commerciële(re) acts.

Daarnaast zie ik niet in hoe Pukkelpop in de breedte wint (uitgezonderd dan misschien inderdaad van drum 'n bass). Met namen als Ellie Goulding, Rammstein, Paul McCartney, Beck, Macklemore, Editors, Rhcp, Foals, Goose, Flume, Disclosure, ... heb je toch echt wel muzikaal gezien een heel erg brede waaier aan muziek.

Pukkelpop is gewoon niet meer wat het ooit is geweest. Jaren met Tool, NIne Inch Nails, Arcade Fire, Basement Jaxx, Smashing Pumpkins op één affiche, dat waren fantastische line-ups. Toen werd ook breed geprogrammeerd, maar had je wél de grote kleppers erbij.

Ach, misschien ben ik Pukkelpop wat ontgroeid, ik ben alvast blij met de line-up van Werchter en dat ik daarvoor heb gekozen :)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
qua grote namen wint Werchter wel van Pukkelpop, maar qua middelmaat en kleine namen wint Pukkelpop toch wel! Vooral d’n’b is sterk vertegenwoordigd op PKP en zeer zwak op RW!

Vind ik niet, maar goed dat mag ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk. Ik vind de Pukkelpop line-up voorlopig niet zo bijzonder op een enkele leuke naam na.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.374
9.119
Neen, je moet wel erg je best doen om de huidige (droevige) Pukkelpop lineup beter te vinden, zowe qua grote als middelgrote namen... Werchter heeft veruit de betere lineup dit jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken