Rock Werchter 2016 - Geruchten

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.596
602
Wat me ook opvalt is dat Barns Courtney de KlubC afsluit. Heb alleen nog nooit van hem gehoord.

Blackberry Smoke is wel toffe naam.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Kereltje wrote:
Jezus, wat een zwakke laatste aankondigingen.

En slechts 5 acts in de KluB C op zaterdag? Wat is daar de bedoeling van?


Dat viel mij ook meteen op… Als België groepswinnaar wordt op het EK, zouden ze die zaterdag de kwartfinale spelen. Maar het lijkt me niet dat ze daarop inspelen…

Daar dacht ik ook eerst aan. Maar inderdaad: als we ons plaatsen als 2de in de groep zit je met een gat op zaterdag. Of het moet zijn dat ze met Puggy een akkoord hebben om van dag te wisselen, afhankelijk van de voetbal. Maar hoe dan ook zou het zeer flauw zijn om de lineup af te stemmen op mogelijke(!) voetbalmatchen.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Is er die zaterdag weer EK Voetbal, want dan gaan ze dat zeker in Klub C doen, net als 2 jaar terug met SBTRKT…..

Kwartfinales vallen tijdens Werchter, elke dag om 21.00 begint een kwartfinale. Als Belgie de kwartfinale haalt, valt er niet te zeggen welke dag dat is, kan elke dag zijn.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Heel blij met Bazart,
Maar vooral verbaasd dat Nothing But Thieves er niet bijzat..

Misschien dat ze ze toch volgende week nog brengen of samen met de affiche, zoals The Last international vorig jaar.

Er staan maar 5 namen in klub c de zaterdag, toch wel heel weinig!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ook vreemd dat we niet meteen een timetable krijgen, terwijl alle artiesten toch al hun plaats gekregen hebben.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Als je zo kijkt staat er veel brol op die lineup ineens. En enkele vreemde zaken:

- Barns Courtney die de headliner van de KlubC is. Serieus, ik heb nog nooit van die kerel gehoord.
- Offspring die rond een uur of 10 op de main stage zal aantreden als sub.
- Maar 5 namen in de KluBC op zaterdag
- Flume die heel vroeg in de KlubC staat.
- Niks tussen Jake Bugg en Ellie Goulding. Zo staat Bugg toch wel een beetje hoog vind ik?
- BBR staat na BMTH.
- New Order speelt voor Years & Years, waardoor ze misschien clashen met McCartney (slimmer zou zijn om ze te wisselen)
- 75 namen is het minste aantal namen sinds de barn er staat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Floris wrote:
Is er die zaterdag weer EK Voetbal, want dan gaan ze dat zeker in Klub C doen, net als 2 jaar terug met SBTRKT…..


Kwartfinales vallen tijdens Werchter, elke dag om 21.00 begint een kwartfinale. Als Belgie de kwartfinale haalt, valt er niet te zeggen welke dag dat is, kan elke dag zijn.

Jawel, het is ofwel de vrijdag, ofwel de zaterdag. Donderdag en zondag kan België geen wedstrijd spelen dan (gelukkig maar).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
JoLe wrote:
Floris wrote:
Is er die zaterdag weer EK Voetbal, want dan gaan ze dat zeker in Klub C doen, net als 2 jaar terug met SBTRKT…..


Kwartfinales vallen tijdens Werchter, elke dag om 21.00 begint een kwartfinale. Als Belgie de kwartfinale haalt, valt er niet te zeggen welke dag dat is, kan elke dag zijn.


Jawel, het is ofwel de vrijdag, ofwel de zaterdag. Donderdag en zondag kan België geen wedstrijd spelen dan (gelukkig maar).
Wel als ze één van de beste nrs. 3 worden toch?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Als je zo kijkt staat er veel brol op die lineup ineens. En enkele vreemde zaken:

– Barns Courtney die de headliner van de KlubC is. Serieus, ik heb nog nooit van die kerel gehoord.
– Offspring die rond een uur of 10 op de main stage zal aantreden als sub.
– Maar 5 namen in de KluBC op zaterdag
– Flume die heel vroeg in de KlubC staat.
– Niks tussen Jake Bugg en Ellie Goulding. Zo staat Bugg toch wel een beetje hoog vind ik?
– BBR staat na BMTH.
– New Order speelt voor Years & Years, waardoor ze misschien clashen met McCartney (slimmer zou zijn om ze te wisselen)
– 75 namen is het minste aantal namen sinds de barn er staat.

Je vergeet dan nog At The Drive-In om 20u op Main Stage. Persoonlijk een van mijn favorieten op de affiche, maar toen ze aangekondigd werden heb ik letterlijk amper 2-3 mensen zien juichen om die band tussen de honderden reacties. Om maar te zeggen dat die veel te hoog staan voor hun eigen goed...

Kan overigens toch niet anders dan dat de ticketverkoop heel lekker gaat? Artiesten die te hoog staan, laatste 2 aankondigingen enkel opvulling, (middel)grote zekerheidjes die afwezig blijven, ...
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
JoLe wrote:
Floris wrote:
Is er die zaterdag weer EK Voetbal, want dan gaan ze dat zeker in Klub C doen, net als 2 jaar terug met SBTRKT…..


Kwartfinales vallen tijdens Werchter, elke dag om 21.00 begint een kwartfinale. Als Belgie de kwartfinale haalt, valt er niet te zeggen welke dag dat is, kan elke dag zijn.


Jawel, het is ofwel de vrijdag, ofwel de zaterdag. Donderdag en zondag kan België geen wedstrijd spelen dan (gelukkig maar).

Als Belgie 1ste in de poule wordt spelen ze evt. QF op zaterdag, worden ze tweede dan op vrijdag, maar worden ze 3de dan kunnen ze ook nog doorgaan, als 1 van de beste 4 nummers drie, in dat geval spelen ze donderdag of zondag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
mattman wrote:
JoLe wrote:
Floris wrote:
Is er die zaterdag weer EK Voetbal, want dan gaan ze dat zeker in Klub C doen, net als 2 jaar terug met SBTRKT…..


Kwartfinales vallen tijdens Werchter, elke dag om 21.00 begint een kwartfinale. Als Belgie de kwartfinale haalt, valt er niet te zeggen welke dag dat is, kan elke dag zijn.


Jawel, het is ofwel de vrijdag, ofwel de zaterdag. Donderdag en zondag kan België geen wedstrijd spelen dan (gelukkig maar).


Wel als ze één van de beste nrs. 3 worden toch?

Ik hoop dat ze eruit liggen dan. Of dat de organisatie die voetbal volledig negeert.
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Misschien zijn die 5 namen in Klub C op zaterdag te verkalren door langere settijden in de Barn?
Zowel beirut als PJ Harvey als Tame Impala die langer spelen en waarschijnlijk Kalkbrenner een set van 90min? Normaal gezien spelen acts in de Barn niet langer dan een uur hé (behalve de laatste act meestal)

Mensen die teleurgesteld zijn in de laatste paketten. Het is echt al jaren zo hé, laatste aakondigingen mag je blij zijn als er 2 namen bijzitten die enige bekendheid hebben (bij het mainstream publiek). Verder is dat opvulling. Al dat gedroom over subs enzo was er echt wel over (en dat is al elk jaar zo geweest). Oké, enige uitzondering was in 2014 Paolo Nutini in laatste aankondiging als sub, maar het is nu ook weer niet dat dat de grote alombekende naam was hé.
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
visdave34 wrote:
mattman wrote:
JoLe wrote:
Floris wrote:
Is er die zaterdag weer EK Voetbal, want dan gaan ze dat zeker in Klub C doen, net als 2 jaar terug met SBTRKT…..


Kwartfinales vallen tijdens Werchter, elke dag om 21.00 begint een kwartfinale. Als Belgie de kwartfinale haalt, valt er niet te zeggen welke dag dat is, kan elke dag zijn.


Jawel, het is ofwel de vrijdag, ofwel de zaterdag. Donderdag en zondag kan België geen wedstrijd spelen dan (gelukkig maar).


Wel als ze één van de beste nrs. 3 worden toch?


Ik hoop dat ze verliezen dan. Of dat de organisatie die voetbal volledig negeert.

Ja, snap ik. Best Kept Secret gaat het op de camping uitzenden geloof ik. Dat vind ik wel een goede oplossing.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Misschien zijn die 5 namen in Klub C op zaterdag te verkalren door langere settijden in de Barn?
Zowel beirut als PJ Harvey als Tame Impala die langer spelen en waarschijnlijk Kalkbrenner een set van 90min? Normaal gezien spelen acts in de Barn niet langer dan een uur hé (behalve de laatste act meestal)

Waarom zouden PJ Harvey en Beirut langere settijden krijgen, en Foals en Beck niet?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Thomus wrote:
Misschien zijn die 5 namen in Klub C op zaterdag te verkalren door langere settijden in de Barn?
Zowel beirut als PJ Harvey als Tame Impala die langer spelen en waarschijnlijk Kalkbrenner een set van 90min? Normaal gezien spelen acts in de Barn niet langer dan een uur hé (behalve de laatste act meestal)


Waarom zouden PJ Harvey en Beirut langere settijden krijgen, en Foals en Beck niet?

Ik ben er van overtuigd dat Thomus gelijk heeft.

DIe zondag heb je ook nog SX, Mo, Jamie XX bij de grotere 'tentnamen', die kunnen maximum een uur spelen.
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
Kereltje wrote:
Thomus wrote:
Misschien zijn die 5 namen in Klub C op zaterdag te verkalren door langere settijden in de Barn?
Zowel beirut als PJ Harvey als Tame Impala die langer spelen en waarschijnlijk Kalkbrenner een set van 90min? Normaal gezien spelen acts in de Barn niet langer dan een uur hé (behalve de laatste act meestal)


Waarom zouden PJ Harvey en Beirut langere settijden krijgen, en Foals en Beck niet?


Ik ben er van overtuigd dat Thomus gelijk heeft.

DIe zondag heb je ook nog SX, Mo, Jamie XX bij de grotere ‘tentnamen’, die kunnen maximum een uur spelen.
Hoezo maximum een uur? De meeste sets zijn toch 90 min? 1 uur Jamie is wel erg weinig
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Jammer dat er nog geen timetable is want benieuwd hoelang mc cartney gaat spelen. Op zn.website stond dat zn nieuwe shows een uur of drie gaan duren, ik gok op een lange set op werchter.
Alleen de zondag vind ik minder, persoonlijke smaak, maar overall echt wel een goed affiche, het beste van deze festivalzomer
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.015
Barns Courtney pas na Flume, Sigma en James Blake lijkt inderdaad echt heel onlogisch + maar 5 namen in Klub C op zaterdag + maar 75 namen in totaal: onmogelijk toch dat hier niets meer aan veranderd? Ik denk toch echt niet dat dit de affiche is die het uiteindelijk zal worden. Zaterdag moet er nog een naam bij, en anders sowieso nog wat verschuivingen.

Verder vind ik het dit jaar echt een fantastische line-up! Ook vreselijk om te zien hoe iedereen nu op hun facebookpost zit te zeggen dat het de slechtste line-up ooit is na 1 'teleurstellende' (subjectief natuurlijk) aankondiging, terwijl iedereen al weken zit te zeggen dat de line-up dit jaar zo fantastisch is! Mensen kunnen toch negatief zijn wow...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Wel een zwakke laatste lichting zeg.

Minder namen dan andere jaren.
Die zes op de mainstage is nog al geweest (Foo Fighters bv.) op donderdag. Dit betekent inderdaad dat McCartney een set van 2 uur en half of zelfs 3 uur zal spelen. Dit is toe te juichen.
Die vijf Klub C-namen op zaterdag zijn toch wel raar, ook al spelen er drie grote namen in The Barn die dag die (hopelijk) langere sets dan een uur krijgen. Maar normaal lossen ze dat op door een act als Coely of Fufanu een halfuurtje te geven als opener. Dit jaar niet dus. Zondag staan er dan weer 7 acts in Klub C. Die eerste twee zullen rond de 40 minuten krijgen waarschijnlijk.

Staan te hoog geprogrammeerd:
Two Door Cinema Club (!!), At the Drive-In (!), Jake Bugg, Barns Courtney (!!!), Black Box Revelation, Jagwar Ma, Puggy, SX.

Staan verrassend laag geprogrammeerd:
Flume, Sigma Live, Gary Clark Jr., Beirut, Foals

Raarst geprogrammeerd:
Goose en Barns Courtney. Die laatste heeft zelfs geen wikipediapagina en heeft op Facebook slechts 6168 (!) volgers. Ik denk nog altijd dat het een fout is op de website en dat hij Klub C opent.


Al bij al zeer tevreden met de line up. Dit is bij de betere van de Europese (zeg maar wereldwijde) majors.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken