Rock Werchter 2016 - Geruchten

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
@ Standeman misschien moet je Pukkelpop eens proberen ipv Lowlands.

Ik ben afgelopen jaar juist een beetje afgeknapt van Pukkelpop. Maar dat is meer doordat ik het hele weekend geen goed concert heb gezien in de club (tent met veel toffe acts) doordat de muziek kut stond. Daarnaast kun je inderdaad makkelijk vooraan staan bij bandjes omdat er veel verschillende tenten zijn met verschillende muziek soorten maar hierdoor is ook het volk wel wat verschillend van een festival als Werchter(veel tieners die voor de feestjes komen). En als de tent dan half vol staat maar je wel makkelijk vooraan komt, vindt ik dat juist wel jammer...

Ieder zijn beleving want vorig jaar was het er een stuk leuker maar dit jaar was iets minder. Wel genoeg bandjes te ontdekken dat zeker.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik verwacht en hoop dat ze Jamie XX toch wel iets lager gaan zetten.

Ik zou er niet op rekenen. Als Moderat en Gesaffelstein het konden(lin 2013), dan kan Jamie XX het ook. Zeker na het de anthems en de populariteit die met In Colour meekomen. Het zou me zeer verbazen als die ergens anders staat dan op de afsluitende spot van de Klub C.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik zou er niet op rekenen. Als Moderat en Gesaffelstein het konden(lin 2013), dan kan Jamie XX het ook. Zeker na het de anthems en de populariteit die met In Colour meekomen. Het zou me zeer verbazen als die ergens anders staat dan op de afsluitende spot van de Klub C.

Oh, in die zin als Moderat en Gesaffelstein hem zijn voorgegaan dan lijkt Jamie mij kwa grote ook wel de afsluiter van de tent. Dacht dat Werchter vaak nog een grotere act of band als afsluiter had.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
mynoseknows wrote:
Wessel wrote:
Ik verwacht en hoop dat ze Jamie XX toch wel iets lager gaan zetten.


Ik zou er niet op rekenen. Als Moderat en Gesaffelstein het konden(lin 2013), dan kan Jamie XX het ook. Zeker na het de anthems en de populariteit die met In Colour meekomen. Het zou me zeer verbazen als die ergens anders staat dan op de afsluitende spot van de Klub C.


Het was in 2014, daarnaast speelde Gesaffelstein tijdens Metallica en kwamen The Opposites daarna nog.
En is Moderat niet groter dan Jamie XX? Maar nogmaals, ik snap de hype rondom Jamie XX niet… Ik vind het wel weer tijd voor The XX
simple-smile.png

Jamie XX is zeker en vast groter bij het Werchterpubliek. Werd eind vorig jaar zwaar gehypet op Studio Brussel, inclusief enkele radiohitjes.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Thomas wrote:
mynoseknows wrote:
Wessel wrote:
Ik verwacht en hoop dat ze Jamie XX toch wel iets lager gaan zetten.


Ik zou er niet op rekenen. Als Moderat en Gesaffelstein het konden(lin 2013), dan kan Jamie XX het ook. Zeker na het de anthems en de populariteit die met In Colour meekomen. Het zou me zeer verbazen als die ergens anders staat dan op de afsluitende spot van de Klub C.


Het was in 2014, daarnaast speelde Gesaffelstein tijdens Metallica en kwamen The Opposites daarna nog.
En is Moderat niet groter dan Jamie XX? Maar nogmaals, ik snap de hype rondom Jamie XX niet… Ik vind het wel weer tijd voor The XX
simple-smile.png



Jamie XX is zeker en vast groter bij het Werchterpubliek. Werd eind vorig jaar zwaar gehypet op Studio Brussel, inclusief enkele radiohitjes.
Ik snap z'n populariteit wel maar om 'm dan een afsluitende spot te geven.. Het is en blijft natuurlijk maar een tijdelijk projectje he maar ik snap de hype wel rond hem hm.. Maar dan toch liever Jamie xx als sub in de Klub C, werchter kan toch best een grotere naam strikken dan hem?
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Kijk naar die #wilikzienopwerchter poster van Stubru een tijdje geleden. Jamie xx op de vierde rij met als eerste dance-act daaronder Netsky(Belgie's favoriet nota bene) 3 rijen daaronder. Sorry foutje, 2014 inderdaad. Dat doet er natuurlijk weinig aan af. Zeker destijds(album was al een jaar uit) denk ik niet dat Moderat groter was dan Jamie xx nu, die zijn echt door aan het breken bij het grote publiek sinds afgelopen jaar heb ik het idee. De tent was ook niet bepaald tot de nok toe gevuld.

Jamie xx past naar mijn mening perfect in één rijtje met Caribou, ik acht hem misschien zelfs de meest bekende van de drie(bij het grote publiek). Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat ik Jamie xx zo bijzonder vind. Ik snap de hype daarentegen zeer zeker wel.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kijk naar die #wilikzienopwerchter poster van Stubru een tijdje geleden. Jamie xx op de vierde rij met als eerste dance-act daaronder Netsky(Belgie’s favoriet nota bene) 3 rijen daaronder.

Damn, klopt ja, die is echt bizar populair.



Bear's Den uit het pakketje van afgelopen vrijdag staat ook niet bepaald laag. Jamie Woon staat ook erg hoog voor een 'kleinere' naam, die zullen ze ook wel proberen binnen te halen.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Ben wel blij met de nieuwe namen!
Vraag me af of ze nog wat meer commerciele namen gaan boeken zoals tenecious D en dergelijke..
En als ze ze wel hebben geboekt, waarom wachten ze daar zolang mee?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
Tactiek van Werchter is nu om wekelijks een rijtje namen te droppen. De meeste daarvan zullen al vastliggen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ben wel blij met de nieuwe namen!
Vraag me af of ze nog wat meer commerciele namen gaan boeken zoals tenecious D en dergelijke..
En als ze ze wel hebben geboekt, waarom wachten ze daar zolang mee?

Tenacious D is niet zo commercieel hoor, merendeel van de Belgen heeft nog nooit van die band gehoord. Ik denk persoonlijk dat ze Tenacious D gaan een hoge spot geven op ofwel Lokerse Feesten ofwel Pukkelpop (als ze dan nog in de buurt zijn). Wat mij betreft niet meteen een Werchter-band, maar dat zijn BMTH en At The Drive In nu ook niet meteen natuurlijk.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
437
Coldplay op Radio 1's Big Weekend. Doen dus toch hier en daar festivals...
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
89
2
jarne wrote:
Coldplay op Radio 1’s Big Weekend. Doen dus toch hier en daar festivals…


Radio 1 Big Weekend kan je niet echt een festival noemen, eerder een groto promostunt.
Ze zullen ook nog wel op Glastonbury staan, maar hebben niet echt plaats voor meer festivals helaas.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
amoors wrote:
Ben wel blij met de nieuwe namen!
Vraag me af of ze nog wat meer commerciele namen gaan boeken zoals tenecious D en dergelijke..
En als ze ze wel hebben geboekt, waarom wachten ze daar zolang mee?


Tenacious D is niet zo commercieel hoor, merendeel van de Belgen heeft nog nooit van die band gehoord. Ik denk persoonlijk dat ze Tenacious D gaan een hoge spot geven op ofwel Lokerse Feesten ofwel Pukkelpop (als ze dan nog in de buurt zijn). Wat mij betreft niet meteen een Werchter-band, maar dat zijn BMTH en At The Drive In nu ook niet meteen natuurlijk.

Ik zie Tenacious D ook wel een dag openen.
Vind ze juist wel bij Werchter passen. Lekker in het gehoor liggende hardrock. Meer dan een Mastodon, Slayer, nightwish, die er allemaal ook hebben gestaan.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik zie Tenacious D ook wel een dag openen.
Vind ze juist wel bij Werchter passen. Lekker in het gehoor liggende hardrock. Meer dan een Mastodon, Slayer, nightwish, die er allemaal ook hebben gestaan.


Tenacious D openen?

Als ze komen is het denk ik 1 plaats voor de subheadliner.

Los daarvan: zonet mijn ticket voor zaterdag gekocht.
Mits ik nog een studentenjob vind voor de komende maanden, kan het zijn dat ik nog wel een vrijdag ticket ook koop (At The Drive In + Offspring + Black box Revelation + Gary Clark Jr. is tock ook al wel een mooie combo).
 

Scarnick

Playlistbediener
28 mrt 2015
34
0
ELO op Glastonbury.

Vraagje. Weet iemand of de grote videoscherm buiten de Barn terugkomt? Die was vorig jaar niet geplaatst maar was wel nodig.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Ik had ergens op twitter gelezen dat ze er in ieder geval naar gaan kijken, omdat veel mensen hadden geklaagd dat er geen schermen waren
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Paddy wrote:
Ik zie Tenacious D ook wel een dag openen.
Vind ze juist wel bij Werchter passen. Lekker in het gehoor liggende hardrock. Meer dan een Mastodon, Slayer, nightwish, die er allemaal ook hebben gestaan.


Tenacious D openen?

Als ze komen is het denk ik 1 plaats voor de subheadliner.
Net daarom dat ik ze niet meteen op Werchter zie, omdat ze een hoge spot zouden krijgen. En dan lijkt het me dat Werchter die liever invult met een act die bij het grote publiek wat gekender is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
neracroft wrote:
Paddy wrote:
Ik zie Tenacious D ook wel een dag openen.
Vind ze juist wel bij Werchter passen. Lekker in het gehoor liggende hardrock. Meer dan een Mastodon, Slayer, nightwish, die er allemaal ook hebben gestaan.


Tenacious D openen?

Als ze komen is het denk ik 1 plaats voor de subheadliner.


Net daarom dat ik ze niet meteen op Werchter zie, omdat ze een hoge spot zouden krijgen. En dan lijkt het me dat Werchter die liever invult met een act die bij het grote publiek wat gekender is.
Waarom zouden mensen nu niet weten van Tenacious D? Jack Black moet je gewoon kennen?! Ik zie ze een plaatsje net onder de sub staan of als sub (donderdag?)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik denk dat Tenacious D bekender is dan sommige mensen hier denken. Zou een leuke boeking zijn! Op andere festivals staan ze ook redelijk hoog.

Jan Smeets zegt dat Bruce Springsteen niet op Pinkpop komt, maakt de kansen voor Rock Werchter weer wat groter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken