Rock Werchter 2016 - Geruchten

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Wikipedia is natuurlijk niet heel betrouwbaar maar de indeling die daar staat kan wel eens een stap in de goede richting zijn
 

hazelaar

Campingartiest
29 jan 2015
57
0
naar mijn mening is dit toch de minste worp van tot nu toe... (ja smaken verschillen)
misschien wel tof om te ontdekken enzo maar ik mis de meer "gekendere" namen (buiten tame impala gerekend)
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Hee allemaal, ik heb een vraag.. Ik ga eigenlijk altijd naar Lowlands maar ik vind al een tijd de lineup van Rock Werchter heel sterk en die van Lowlands vind ik steeds wat tegenvallen. Nu wil mijn vriendin dit jaar weer naar Lowlands omdat de sfeer daar altijd leuk is en je kleinere bandjes kan ontdekken (dat vind ik ook heel vet aan dat festival).

Nu mijn vraag: hoe vinden jullie de sfeer van Rock Werchter als je die vergelijkt met Lowlands? Is het echt zo masaal? Kan je makkelijk vooraan staan bij een concert of moet je dan uren van tevoren er al zijn? Is de sfeer gezellig?
Ik ben dus een beetje opzoek naar de argumenten om naar Rock Werchter te gaan of naar Lowlands, allebei gaat helaas niet;) thanks in advance!!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Goeie vragen! Als iemand die 9 keer Lowlands en 6 Werchters heeft meegemaakt, zal ik zo goed mogelijk antwoord proberen te geven.

Ik vind de sfeer op Werchter over het algemeen heel gezellig en heel relaxed. Heb één keer een vechtpartijtje gezien tijdens Rammstein, maar verder nooit een onvertogen woord. Als ik het met Lowlands vergelijk voelt Werchter wel wat volwassener. De laatste jaren op Lowlands kreeg ik het idee dat het een steeds jonger publiek trok (buiten het feit dat ik zelf natuurlijk gewoon ouder werd). Daarbij is het wat eerder afgelopen en ligt de nadruk in de avond en nacht minder op dance. Geeft toch een ander gevoel. Ander verschil is dat er door de dagkaarten elke dag weer frisse en fruitige mensen op het terrein rondlopen, waar op Lowlands op zondag bijna iedereen wel behoorlijk afgedraaid leek.

Werchter is wel massaler ja. Dat is ook logisch als er meer mensen zijn voor een stuk minder podia. Denk dat je de kleinste tent op Werchter kunt vergelijken met de Alpha. Wel indrukwekkend vind ik altijd, als je die grote wei op komt lopen.

In het voorste vak komen bij het main stage werkt hetzelfde als bij de Alpha, ze laten daar een beperkt aantal mensen binnen. In de tenten heb je dit niet, maar bij de populairste acts moet je op tijd zijn. Die puilden een aantal keer zo ver uit vorig jaar, dat er geen doorkomen meer aan was. En je kunt er niet - zoals dat bij Lowlands altijd kon - rond de hele tent naar binnen. Er zijn een aantal ingangen, maar verder zijn ze afgesloten rondom. Als je eenmaal binnen bent, kun je redelijk eenvoudig een weg naar voren vinden, is mijn ervaring.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes met je keuze!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hmm ik wordt toch niet zo wild van die namen als jullie helaas, Gary Clark Jr. was de laatste keer oersaai op Werchter, veels te veel bezig met z'n gitaar. Band of Horses is prima maar die gasten moet weer eens wat fatsoenlijke muziek gaan schrijven, weet verder niet wat ik met Sigma moet.

Wel mooi dat Savages er staat!!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Rock Werchter heeft op Facebook een voorlopige poster online gezet. Iemand op eFestivals is al zo vriendelijk geweest om de bands te rangschikken per grootte, interessant om te zien wie waar ongeveer zou staan:

1. Rammstein, RHCP, F+TM, Editors

2. At the Drive-In, Disclosure, Jamie XX, New Order, Parov Stelar, Paul Kalkbrenner, PJ Harvey, Robert Plant And The Sensational Space Shifters, Tame Impala, The Last Shadow Puppets, The Offspring

3.Band of Horses, Beirut, Black Box Revelation, Bring me the Horizon, Gutterdämmerung, MØ, Richard Hawley, Sigma Live

4.Bear’s Den, Courtney Barnett, Gary Clark Jr., Savages, Unknown Mortal Orchestra

Opvallend dat At The Drive-In zo groot staat. Had ze eerder een rijtje lager ingeschat wegens weinig bekendheid bij het grote publiek. En Band Of Horses mag je nu toch wel afschrijven voor een hoge plek.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Maw bevestiging van headliner-status FATM

Niet helemaal mee eens, kan nog altijd een subheadliner/coheadliner zijn. Editors en RHCP staan in hetzelfde rijtje. Oftewel er kan nog altijd een act na komen.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Thanks visdave34:) Dankjewel voor je antwoorden! Ik ben gedeeltelijk overtuigd. Dat komt denk ik omdat ik de concerten die ik in de India op LL heb gezien vaak zo veel fijner waren dan concerten die ik heb gezien in het Goffertpark, ik denk dat ik Rock Werchter beter kan vergelijken met Goffertpark dan de India ;). Wanneer is het festival normaal gesproken uitverkocht? Heb ik nog wat bedenktijd om de lineup van Lowlands nog wat af te wachten of is dit festival snel uitverkocht?

Als mensen mij nog verder kunnen helpen bij de keuze voor LL of RW dan houd ik me aanbevolen;)
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Rock Werchter heeft op Facebook een voorlopige poster online gezet. Iemand op eFestivals is al zo vriendelijk geweest om de bands te rangschikken per grootte, interessant om te zien wie waar ongeveer zou staan:

1. Rammstein, RHCP, F+TM, Editors

2. At the Drive-In, Disclosure, Jamie XX, New Order, Parov Stelar, Paul Kalkbrenner, PJ Harvey, Robert Plant And The Sensational Space Shifters, Tame Impala, The Last Shadow Puppets, The Offspring

3.Band of Horses, Beirut, Black Box Revelation, Bring me the Horizon, Gutterdämmerung, MØ, Richard Hawley, Sigma Live

4.Bear’s Den, Courtney Barnett, Gary Clark Jr., Savages, Unknown Mortal Orchestra

Opvallend dat At The Drive-In zo groot staat. Had ze eerder een rijtje lager ingeschat wegens weinig bekendheid bij het grote publiek. En Band Of Horses mag je nu toch wel afschrijven voor een hoge plek.

Offsring, Parov Stelar, Jamie xx en ATDI staan wel heel hoog..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Kereltje wrote:
Rock Werchter heeft op Facebook een voorlopige poster online gezet. Iemand op eFestivals is al zo vriendelijk geweest om de bands te rangschikken per grootte, interessant om te zien wie waar ongeveer zou staan:

1. Rammstein, RHCP, F+TM, Editors

2. At the Drive-In, Disclosure, Jamie XX, New Order, Parov Stelar, Paul Kalkbrenner, PJ Harvey, Robert Plant And The Sensational Space Shifters, Tame Impala, The Last Shadow Puppets, The Offspring

3.Band of Horses, Beirut, Black Box Revelation, Bring me the Horizon, Gutterdämmerung, MØ, Richard Hawley, Sigma Live

4.Bear’s Den, Courtney Barnett, Gary Clark Jr., Savages, Unknown Mortal Orchestra


Opvallend dat At The Drive-In zo groot staat. Had ze eerder een rijtje lager ingeschat wegens weinig bekendheid bij het grote publiek. En Band Of Horses mag je nu toch wel afschrijven voor een hoge plek.


Offsring, Parov Stelar, Jamie xx en ATDI staan wel heel hoog..

Parov Stelar en Jamie xx zullen wel afsluiter van KluB C zijn, net als Paul Kalkbrenner.
 

Strato

Campingartiest
10 dec 2014
62
0
Kereltje wrote:
Rock Werchter heeft op Facebook een voorlopige poster online gezet. Iemand op eFestivals is al zo vriendelijk geweest om de bands te rangschikken per grootte, interessant om te zien wie waar ongeveer zou staan:

1. Rammstein, RHCP, F+TM, Editors

2. At the Drive-In, Disclosure, Jamie XX, New Order, Parov Stelar, Paul Kalkbrenner, PJ Harvey, Robert Plant And The Sensational Space Shifters, Tame Impala, The Last Shadow Puppets, The Offspring

3.Band of Horses, Beirut, Black Box Revelation, Bring me the Horizon, Gutterdämmerung, MØ, Richard Hawley, Sigma Live

4.Bear’s Den, Courtney Barnett, Gary Clark Jr., Savages, Unknown Mortal Orchestra


Opvallend dat At The Drive-In zo groot staat. Had ze eerder een rijtje lager ingeschat wegens weinig bekendheid bij het grote publiek. En Band Of Horses mag je nu toch wel afschrijven voor een hoge plek.


Offsring, Parov Stelar, Jamie xx en ATDI staan wel heel hoog..

Toch wel vrij logisch dat Offspring zo hoog staat, niet?
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Luud wrote:
Kereltje wrote:
Rock Werchter heeft op Facebook een voorlopige poster online gezet. Iemand op eFestivals is al zo vriendelijk geweest om de bands te rangschikken per grootte, interessant om te zien wie waar ongeveer zou staan:

1. Rammstein, RHCP, F+TM, Editors

2. At the Drive-In, Disclosure, Jamie XX, New Order, Parov Stelar, Paul Kalkbrenner, PJ Harvey, Robert Plant And The Sensational Space Shifters, Tame Impala, The Last Shadow Puppets, The Offspring

3.Band of Horses, Beirut, Black Box Revelation, Bring me the Horizon, Gutterdämmerung, MØ, Richard Hawley, Sigma Live

4.Bear’s Den, Courtney Barnett, Gary Clark Jr., Savages, Unknown Mortal Orchestra


Opvallend dat At The Drive-In zo groot staat. Had ze eerder een rijtje lager ingeschat wegens weinig bekendheid bij het grote publiek. En Band Of Horses mag je nu toch wel afschrijven voor een hoge plek.


Offsring, Parov Stelar, Jamie xx en ATDI staan wel heel hoog..


Parov Stelar en Jamie xx zullen wel afsluiter van KluB C zijn, net als Paul Kalkbrenner.

Van Paul Kalkbrenner vind ik het niet meer dan logisch maar ik vind het wel een heel hoge spot voor Jamie xx en Parov Stelar..
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Kereltje wrote:
Luud wrote:
Kereltje wrote:
Rock Werchter heeft op Facebook een voorlopige poster online gezet. Iemand op eFestivals is al zo vriendelijk geweest om de bands te rangschikken per grootte, interessant om te zien wie waar ongeveer zou staan:

...

Opvallend dat At The Drive-In zo groot staat. Had ze eerder een rijtje lager ingeschat wegens weinig bekendheid bij het grote publiek. En Band Of Horses mag je nu toch wel afschrijven voor een hoge plek.


Offsring, Parov Stelar, Jamie xx en ATDI staan wel heel hoog..


Parov Stelar en Jamie xx zullen wel afsluiter van KluB C zijn, net als Paul Kalkbrenner.


Van Paul Kalkbrenner vind ik het niet meer dan logisch maar ik vind het wel een heel hoge spot voor Jamie xx en Parov Stelar..

Bwa, valt nog mee. Parov Stelar sloot vorig jaar de Marquee op Pukkelpop af (even groot als KluB C), en die puilde blijkbaar uit. En bij Jamie xx is het denk ik eerder een gevalletje 'dj-set sluit de tent af na een hele dag met andere genres'. Gewoonlijk is de KluB C op zondag voorbehouden aan niet-dansacts.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Deze ochtend al gepost maar ook hier relevant: volgens een bekende Italiaanse concertpromotor wordt de Europese tour van Springsteen dinsdag aangekondigd. Dan zullen we weten hoe het zit met die gelekte tourdata.

Volgens de verschillende fanfora gaat hij in Europa ook met The River touren, maar doet hij aanpassingen voor de festivals. In plaats van The River integraal te spelen gaat hij voor een 'normale' setlist, waarin met 7-8 bekendere nummers uit The River de nadruk op dat album ligt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Van Paul Kalkbrenner vind ik het niet meer dan logisch maar ik vind het wel een heel hoge spot voor Jamie xx en Parov Stelar..

Parov Stelar sloot afgelopen Pukkelpop ook de Marquee af en die stond goed vol. Ik verwacht en hoop dat ze Jamie XX toch wel iets lager gaan zetten.
 

hazelaar

Campingartiest
29 jan 2015
57
0
of misschien parov stelar op de mainstage?? zo in de warme namiddagzon kan dat wel geen kwaad denkik!
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
of misschien parov stelar op de mainstage?? zo in de warme namiddagzon kan dat wel geen kwaad denkik!
Ik zie Parov Stelar niet echt werken op de mainstage eerlijk gezegd. Dat is het mooiste als je een intiem feestje kunt bouwen in een tent terwijl de zweetdruppels naar beneden vallen.

Maar misschien is dat mijn eigen voorkeur, aangezien ik 90% van de acts het liefste in een tent zie.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
@ Standeman misschien moet je Pukkelpop eens proberen ipv Lowlands. Ik ben eerlijk gezegd nog nooit op LL geweest, maar prefereer toch echt die Belgische festivals boven onze Hollandse... buiten de echte dikke namen zoals bijv. Foo Fighters en Eminem loop je zonder moeite naar de voorste rijen bij de main. Keuze is reuze en prima sfeer! Niet dat ik iets tegen onze festivals heb hoor, al word ik wel snel moe van Jan Smeet. Dynamo open Air op de vliegbasis en ijsbaan waren echt de beste tijden die ik ooit heb mogen meemaken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken