<div class="d4p-bbt-quote-title">
Gloeilamp wrote:</div>
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>
PwoperFish wrote:</div>
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>
Dr. Hannibal wrote:</div><br><br>
Uhm, ja, want ik ben nogal fan. Maar daar gaat het mij niet om, als je nu ff leest wat ik schrijf: “Of het nu je smaak is of niet…ze maken er wel een feestje van.” Niemand kan ontkennen dat Green Day een dikke show neerzet, goed of niet, het is nog altijd beter dan zo’n stelletje lamme zakken op het podium zoals bij KoL, het schoolvoorbeeld van een saai optreden. En nogmaals, ik heb het niet over de muziek want dat is smaakgebonden, maar over de show. En goede shows worden op herhaling gevraagd.
Maar de muziek is toch ook een belangrijk onderdeel van de hele show. Maar een goede show is daarom ook voor iedereen anders. Een optreden is niet per definitie goed omdat ze veel veel rondrennen of wat dan ook. Ik zie persoonlijk Kings of Leon 100x liever terug dan Green Day nog een keer.
Hier ben ik het wel mee eens. Green Day bouwt een dikke show, en KoL heeft een saaie show. Muzikaal is KoL weer veel sterker. Ik vind Green Day trouwens helemaal geen hele leuke show hebben. Die vervelende Billie Joe vult zeker 45 minuten met het publiek ‘hey hooo’ laten roepen. Heel erg vervelend is dat, en de muziek van Green Day is sinds 2004 heel erg afgezwakt. Dan nog liever KoL, maar dit is ook weer een kwestie van smaak en het liefste zie ik ze allebei niet. Dan nog liever een keertje Editors
Ach, ik vind dat ge-hey-hooo wel een gezellig sfeertje geven, en hij deed het heus niet zo heel lang (althans, niet op Pinkpop). Bovendien denk ik dat als KoL zoiets gaat proberen, dat ze 3 mensen meekrijgen, om maar even aan te geven hoeveel het publiek dus blijkbaar meegaat in circus Green Day
Maar laten we ophouden over Green Day, ik realiseer me wel degelijk dat lang niet iedereen daarvan houdt. Ik wilde het er ook niet speciaal over hebben, het is dat
@juw ernaar vroeg.
Wat ik wilde zeggen is dat er heel veel betere bands te bedenken zijn om op herhaling te vragen dan alweer KoL. Voor jou is dat Editors, voor mij Green Day, voor ons allebei wellicht Biffy Clyro, en ga zo maar door. Dat was mijn punt, niet of Green Day beter is dan KoL of niet.