Rock am Ring / Rock im Park 2024

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
programma-1.png


Rock Am Ring 2024​

Datum: 7-9 juni 2024
Land: Duitsland
Capaciteit: 90000

Alle info:
https://festileaks.com/festival/rock-am-ring/2024/
 
  • Geweldig
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Ben benieuwd waar ze mee komen volgende week

Green Day is wel 99% zeker inmiddels lijkt me, maar verder..

We zullen er donderdag ook wel achter komen of SOAD gaat touren volgend jaar (denk van niet)

Avenged Sevenfold, Parkway Drive, QOTSA zullen er ook wel staan, misschien alle drie net te klein om dit te headlinen? Heb mijn twijfels. Misschien cohead of 2nd stage headliners.

Misschien een Duitse band als laatste headliner, zoals Die Ärzte ofso.

EDIT: Electric Callboy en Maneskin kunnen ook nog wel hoge spots pakken (geen headliner)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Ben benieuwd waar ze mee komen volgende week

Green Day is wel 99% zeker inmiddels lijkt me, maar verder..

We zullen er donderdag ook wel achter komen of SOAD gaat touren volgend jaar (denk van niet)

Avenged Sevenfold, Parkway Drive, QOTSA zullen er ook wel staan, misschien alle drie net te klein om dit te headlinen? Heb mijn twijfels. Misschien cohead of 2nd stage headliners.

Misschien een Duitse band als laatste headliner, zoals Die Ärzte ofso.

EDIT: Electric Callboy en Maneskin kunnen ook nog wel hoge spots pakken (geen headliner)
Ze komen volgende week met de full line-up toch? Worden veel tours iig bevestigd of ontkracht. Ik kijk vooral naar SOAD idd, 2 nov wordt sowieso een druk dagje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
maneskin als headliner zag ik niet aan komen
toont wel aan hoe slecht dit festival seizoen gaat zijn
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
maneskin als headliner zag ik niet aan komen
toont wel aan hoe slecht dit festival seizoen gaat zijn
ja dat is sneu. Ook Broilers en Kraftklub halen daar normaal gesproken de bovenste rij niet.

Al met al staat er genoeg leuk materiaal om een weekend mee te vullen, maar ook zoals gewoonlijk weer veel ongein waar ik niks mee kan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik zou me er eerlijk gezegd nog best kunnen vermaken. Heb zelf niks met Maneskin, maar wel een vernieuwende headliner voor RAR begrippen.

Vind dit geen line-up die ze hebben gecopy-paste van de vorige edities.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
In Duitsland gelden andere wetten hè. Nu weet ik niet of Die Ärtze ook zo groot is al Die Toten Hosen, maar daar kan geen enkele headliner tegenop kwa populariteit. En als je naar het buitenland gaat is het ook gewoon ook juist leuk om dat soort acts mee te pakken omdat je ze hier niet snel zal zien. Zo zijn Kraftklub en Donots ook leuke bands.

Een Billy Talent is daar ook huge overigens.
 

Rob 'n Roll

Playlistbediener
26 apr 2022
22
28
Wij twijfelen tussen de twee en de afstand maakt niet veel uit. Momenteel heeft Im Park de voorkeur omdat dat toch meer graspop vibes heeft, maar indien iemand ons kan overtuigen van Ring, shoot 😉
 

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
51
36
Wij twijfelen tussen graspop en rar. Rar vaak geweest en daardoor willen wel is iets nieuws, maar de line-up heef toch een paar namen die graspop (nog) niet heeft. Andersom is dat minder.
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
51
36
Wij twijfelen tussen de twee en de afstand maakt niet veel uit. Momenteel heeft Im Park de voorkeur omdat dat toch meer graspop vibes heeft, maar indien iemand ons kan overtuigen van Ring, shoot 😉
Rar 10x geweest. Locatie is bijzonder, maar heeft ook zijn gebreken. Moet wel zeggen dat 2018 laatste x was.

Voordelen:
2e podium is goed zichtbaar doordat het circuit daar afloopt.
Het terrein is goed opgezet met veel eettentjes.
Alles is asfalt daardoor geen modder

Nadelen:
Mainstage is smal en lang. Daardoor soms erg ver weg gestaan.
Weinig randprogramma.
Alles is asfalt en daardoor erg hard zitten.
Vrouwentoiletten houden niet over qua aantal

Rip nooit geweest. Voordeel lijkt me dat t dichtbij een stad is. Kan je nlg iets halen/drinken. Nadeel is dat t terrein me minder aanspreekt qua sfeer. Maar dat is alleen van beelden op internet.
 

Imuret

Playlistbediener
20 jun 2023
6
24
Misschien een "aparte" vraag, maar we komen er met de groep niet uit. We willen met een groepje naar Rock am Ring gaan komend jaar, en natuurlijk dus kaartjes bestellen. Echter pakt het systeem op geen enkele manier de postcode(s)... Iemand die weet hoe we dit kunnen oplossen? Op de site, en Eventim is er niets over te vinden :(
 

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Misschien een "aparte" vraag, maar we komen er met de groep niet uit. We willen met een groepje naar Rock am Ring gaan komend jaar, en natuurlijk dus kaartjes bestellen. Echter pakt het systeem op geen enkele manier de postcode(s)... Iemand die weet hoe we dit kunnen oplossen? Op de site, en Eventim is er niets over te vinden :(
Ik heb even gekeken hoe dat in mijn profiel ook alweer zat want herinner me ook dat dat lastig was. Als je vooraf een account maakt bij Eventim, kun je als het goed is wel je eigen adres invullen, inclusief postcode (4cijfers en 2 letters AAN ELKAAR vast). Dus eerst even naar eventim.de om een account te maken, dan via de Rock am Ring site naar Eventim ticketshop, en dan inloggen.
Als dat niet lukt, kun je altijd nog kiezen voor ticketdirect (digitaal ticket dus), dan kun je gewoon een willekeurig adres in Duitsland opgeven. Postcode bijvoorbeeld uit Dusseldorf (40210)..
 

Imuret

Playlistbediener
20 jun 2023
6
24
Ik heb even gekeken hoe dat in mijn profiel ook alweer zat want herinner me ook dat dat lastig was. Als je vooraf een account maakt bij Eventim, kun je als het goed is wel je eigen adres invullen, inclusief postcode (4cijfers en 2 letters AAN ELKAAR vast). Dus eerst even naar eventim.de om een account te maken, dan via de Rock am Ring site naar Eventim ticketshop, en dan inloggen.
Als dat niet lukt, kun je altijd nog kiezen voor ticketdirect (digitaal ticket dus), dan kun je gewoon een willekeurig adres in Duitsland opgeven. Postcode bijvoorbeeld uit Dusseldorf (40210)..
Account via Eventim was inderdaad al aanwezig, gebruikt voor eerdere evenementen in Duitsland, maar helaas pakte het systeem toch echt niet de (vooraf, correct ingevoerde) postcode:( op de tweede manier is het inderdaad gelukt! Kaartjes kunnen kopen, dus we zijn er bij komend jaar!🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: won666 en Indiaantje89

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Was het eigenlijk niet mogelijk om gewoon aan te klikken dat u in België of Nederland woont? Dan moet dat systeem toch weten dat die postcodes anders gevormd zijn?
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken