Rock am Ring / Rock im Park 2024

Timetable is bekend. Ik kon van te voren lastig bedenken wat de clashes eventueel zouden worden. Nu het bekend is gemaakt ben ik blij, maar er zijn toch een paar vervelende clashes. Wat ik altijd top vind zijn de speeltijden. Veel lange shows, waar bij andere festivals (vooral in de USA) de speeltijden echt een stuk korter zijn. Alleen gaat RaR zo laat door. Een beetje te laat met sommige acts. A7X en Body Count wil ik graag zien, hoop wel dat ik dat volhoud.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timetable is bekend. Ik kon van te voren lastig bedenken wat de clashes eventueel zouden worden. Nu het bekend is gemaakt ben ik blij, maar er zijn toch een paar vervelende clashes. Wat ik altijd top vind zijn de speeltijden. Veel lange shows, waar bij andere festivals (vooral in de USA) de speeltijden echt een stuk korter zijn. Alleen gaat RaR zo laat door. Een beetje te laat met sommige acts. A7X en Body Count wil ik graag zien, hoop wel dat ik dat volhoud.
Ja ze gaan laat door en heb de 2 keer dat ik er was ook shows gemist daardoor (NiN om er eens eentje te noemen) Wel een keer met warme chocomel in de vrieskou naar Arch Enemy staan kijken die om 1.30 uur startte.

Pendulum in daglicht is zeer jammer! :(

Ja ze gaan laat door en heb de 2 keer dat ik er was ook shows gemist daardoor (NiN om er eens eentje te noemen) Wel een keer met warme chocomel in de vrieskou naar Arch Enemy staan kijken die om 1.30 uur startte.
Dat is wel een tijdje terug denk ik. Volgens mij liepen wij toen ook van het terrein af.
Toch wel balen als je zo'n later niet meer ziet. Ik heb ook nog jaren moeten wachten totdat ik Deichkind een keer kon zien.
Laat beginnen vind ik wel fijn. Sommige festivals beginnen al om 11uur. Dan staat er toch niemand bij zo'n concert.

Damn. Dat opbouwen bij RaR gaan ze ook snel doen. Vandaag en morgen is de 24H race daar nog. Best wel indrukwekkend dat ze in 4 dagen dan een heel festival terrein weten op te bouwen.

• Leuk
Damn. Dat opbouwen bij RaR gaan ze ook snel doen. Vandaag en morgen is de 24H race daar nog. Best wel indrukwekkend dat ze in 4 dagen dan een heel festival terrein weten op te bouwen.
Ja viel mij ook al op. Maandag kwam op de socials een foto voorbij dat ze begonnen met opbouwen. Dat is voorgaande jaren niet altijd zo geweest volgens mij.

Het is wel weinig ingekleed in vergelijking met bv een Werchter. En omdat alles verhard is, gaat het wel een pak vlotter.

Maar wat een pak drankstanden, je kan geen 10 meter stappen of je loopt tegen een bar aan.

En het is niet uitverkocht. Dus nergens in een rij.
Nou behalve in de auto naar de dagparkeerplaats. Wat is dat slecht geregeld

Even een vraag. Ben van plan volgend jaar voor het eerst 3 dagen te gaan naar Rock Am Ring. Ik verblijf dan bij Center Parcs Eifel en word iedere dag gebracht en opgehaald vanuit daar. Is het een beetje te doen kwa ophalen en afzetten? Kan je tot het hoofdgebouw van de nurnburgring komen tijdens het festival?

• Leuk
Waarderingen: TNFke
Even een vraag. Ben van plan volgend jaar voor het eerst 3 dagen te gaan naar Rock Am Ring. Ik verblijf dan bij Center Parcs Eifel en word iedere dag gebracht en opgehaald vanuit daar. Is het een beetje te doen kwa ophalen en afzetten? Kan je tot het hoofdgebouw van de nurnburgring komen tijdens het festival?
Ja, de Kiss en Ride is een rond punt verder en op enkele minuten stappen ben je aan de ingang (en je kan desnoods al een biertje nemen bij Bitburger om de reis te overleven).

Op piekmomenten is het even aanschuiven, maar als je niet op een camping of parking moet zijn kan je nig vlot door.

• Leuk
Waarderingen: HaaEll
Komt dus 4e stage. Benieuwd waar en hoe.
Een extra kleine, een tent of 2e mainstage naast elkaar.
Er moet wel.iets gebeuren. Festival is aan het doodbloeden

Komt dus 4e stage. Benieuwd waar en hoe.
Een extra kleine, een tent of 2e mainstage naast elkaar.
Er moet wel.iets gebeuren. Festival is aan het doodbloeden
2e mainstage zou echt mooie toevoeging zijn. Net als hellfest en graspop zo mooi bij elkaar, stuk meer acts om te zien 😄

2e mainstage zou echt mooie toevoeging zijn. Net als hellfest en graspop zo mooi bij elkaar, stuk meer acts om te zien 😄
Aan de ene kant zou dat daar wel perfect kunnen. Dat stuk is er denk ik breed genoeg voor. Aan de andere kant is de dynamiek in het publiek dan helemaal weg. Er zullen hele volksstammen in de eerste vakken blijven kamperen. Voor het publiek dat ook de andere 2 podia wil bezoeken is dan enkel het achtervak nog een optie.

Maar het is wel goed dat het festival wat gaat vernieuwen. Waar je ziet dat andere festivals snel uitverkopen is RaR al 2 jaar op rij niet uitverkocht waarbij ze vorig jaar de kaartjes praktisch bijna gratis weggaven. Ondanks de unieke boeking van Foo Fighters. De spartaanse aankleding van het festival helpt daar ook niet bij. Weinig overdekte plekken waardoor het of te koud of veel te warm boven het asfalt is. Binnen mijn groep merk ik (twee keer daar geweest) dat mede daardoor het animo niet erg hoog is om nog eens te gaan.

Aan de ene kant zou dat daar wel perfect kunnen. Dat stuk is er denk ik breed genoeg voor. Aan de andere kant is de dynamiek in het publiek dan helemaal weg. Er zullen hele volksstammen in de eerste vakken blijven kamperen. Voor het publiek dat ook de andere 2 podia wil bezoeken is dan enkel het achtervak nog een optie.

Maar het is wel goed dat het festival wat gaat vernieuwen. Waar je ziet dat andere festivals snel uitverkopen is RaR al 2 jaar op rij niet uitverkocht waarbij ze vorig jaar de kaartjes praktisch bijna gratis weggaven. Ondanks de unieke boeking van Foo Fighters. De spartaanse aankleding van het festival helpt daar ook niet bij. Weinig overdekte plekken waardoor het of te koud of veel te warm boven het asfalt is. Binnen mijn groep merk ik (twee keer daar geweest) dat mede daardoor het animo niet erg hoog is om nog eens te gaan.
Ja het is beide kanten op waar. Met 2 stages naast elkaar kan je meer zien, want het is ook weer irritant om dat voorvak uit te moeten om iets anders te zien en dan later er niet meer inkunnen voor een act. Juist daarom bleef ik eigenlijk lange tijd in dat vak staan, zodat ik bij mijn favoriete band vooraan stond. Met 2 stages heb je dat enerzijds minder, maar aan de andere kant valt er juist meer te zien. Lastig.

En verder eens ook met de rest. Weinig schaduw/bedekking was best pittig met 30 graden. Pluspunt: overal staat een bar, je bent nooit dorstig!

• Leuk

Users who are viewing this thread