Roadburn 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
De timing van die Boy Harsher DJ set voelt inderdaad raar. Laat dan de voorgaande band in de Next minder laat spelen zodat je vanuit de Main of Koepelhal gelijk door kan naar Boy Harsher. Misschien dat er nog een onaangekondigde set ergens tussendoor komt? Of ze willen graag dat we ff een Turkse pizza gaan halen. Ik denk dat ik mijn benen dan sowieso liever nog even spaar.

DeWolff wel een aparte dagafsluiter inderdaad. De 'headliner' is op Roadburn ook vaak de voorlaatste naam op de Main. Hun set op Redux was wel goed onthaald volgens mij.
Kan aan mij liggen, maar een DJ-set is toch best logisch 's nachts? Vorig jaar deden ze hetzelfde met KANGA. Wel eens met DeWolff, maar het is weer eens wat anders.
het is meer gebrek aan goede investering in de OV dan dat het ver van de randstad ligt. Daarom hekel ik ook de mentaliteit om auto rijders vaak te duren parkeerkaarten en stuff te laten betalen. Ik wil best met de trein hoor, maar als overal en altijd maar te vroeg moet vertrekken om je laatste trein te halen is gewoon niet te doen.
Maar goed Roadburn dan maar, waarom staat die Boy Harsher dj set zo laat? En waarol is DeWolff dagsluiter?
Ik heb zelf af en toe al moeite om terug te komen bij een regulier concert in Tilburg, laat staan inderdaad dat ik het gehele programma van Roadburn uit zit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Kan aan mij liggen, maar een DJ-set is toch best logisch 's nachts? Vorig jaar deden ze hetzelfde met KANGA. Wel eens met DeWolff, maar het is weer eens wat anders.

Ik heb zelf af en toe al moeite om terug te komen bij een regulier concert in Tilburg, laat staan inderdaad dat ik het gehele programma van Roadburn uit zit.
Kan je nagaan als wij Brabanders naar de randstad moeten ;). Kwa dat betreft ben ik blij dat ik altijd een auto hebt staan. Maar het is jammer dat sommige steden (parkeren bij de AFAS/ZiggoDome bijvoorbeeld) je daar de volle mep voor laten betalen, terwijl er eigenlijk geen degelijk alternatief is.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Kan aan mij liggen, maar een DJ-set is toch best logisch 's nachts? Vorig jaar deden ze hetzelfde met KANGA. Wel eens met DeWolff, maar het is weer eens wat anders.

Ik heb zelf af en toe al moeite om terug te komen bij een regulier concert in Tilburg, laat staan inderdaad dat ik het gehele programma van Roadburn uit zit.
Hey laat mij ook een keer genieten van de locatie ;) Lekker elke dag 10 minuutjes wandelen om op het 'festivalterrein' terecht te komen, 's middags eerst een goede maaltijd pakken en 's avonds weer in je eigen bedje kruipen.

Zeker, maar normaliter sluit zo'n DJ-set wel aan op de rest van het programma. Nu zit er een gat van een uur na de laatste act.
KANGA sloot toen direct aan op Full of Nothing. Daarom mijn gedachte dat ze misschien nog iets in petto hebben qua surprise shows.

1680076097226.png
 
  • Leuk
Waarderingen: BetterDays en Black Lies

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ja voor mij is dat net iets te laat denk ik. En het is "maar" een dj set. Maar eigenlijk wil ik ze weer wel live zien, maar de show op zaterdag overloopt weer met Giles Corey....

En gezien ik er solo op uit trek deze Roadburn en zelf op en neer rij weet ik niet
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Of dichter bij Zuid-Limburg. OV is helaas bagger hier zonder nachttreinen.
Je hebt tegenwoordig die nachttrein van Arriva toch

Mwah ik wil die laatste acts toch wel zien. Alleen Boy Harsher Dj set om 01:45 begint is me toch wat de gortig.

23:42.. dan kan je bijna nooit fatsoenlijk de “headline shows” in 013 zien toch? En met de auto ben ik binnen een half uurtje weer thuis. En een trein kaartje kopen is ook niet goedkoop.
Ligt eraan. Met mijn NS-abonnement ben ik voor een paar euro in Tilburg, dat abonnement kost een euro of vijf per maand. Al met al ben ik nog geen honderd euro kwijt aan de trein elke maand. Met een auto heb je veel meer vaste kosten en zit je al op 300-400 euro zonder nog een kilometer gereden te hebben.

Wat je zegt vind ik wel terecht, concertzalen en festivals hebben altijd heel graag dat je met het OV komt maar vervolgens zou je regelmatig voor het einde moeten vertrekken om nog thuis te komen, zeker op van die onmogelijk bereikbare plekken zoals Paradiso/Melkweg.

Anyway Giles Corey is mijn enige must see dus komt nu prima uit. Daarvoor pak ik nog wel wat bands mee natuurlijk maar zeker geen probleem om "al" om 23:30 te vertrekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191

Roadburn presents Offroad​


Roadburn presents Offroad – a complimentary programme that will take place in Tilburg during the festival. OFFROAD will bring the city – and its inhabitants – closer to Roadburn, and vice versa. A number of venues throughout the city will participate in OFFROAD, offering discounts, performances, activities, special menus and more to visitors. Tilburg residents and visitors from all over will get a taste of what Roadburn is about, whilst Roadburn attendees can explore the city and add a little extra to their usual Roadburn experience if they wish. Roadburn has facilitated OFFROAD in conjunction with the city of Tilburg.
Voor muziek moet je in Little Devil, Club Smederij, Kraakkelder, Loc Brewery, Cul de Sac, The Cat's Back, Kaffee 't Buitenbeentje en Steck013 zijn. Voor het eten en drinken bij Focus Foodbar, Xu Noodle Bar en op de Vintage Market (in de steeg bij Gin Fizz).
 
  • Geweldig
Waarderingen: teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Voor muziek moet je in Little Devil, Club Smederij, Kraakkelder, Loc Brewery, Cul de Sac, The Cat's Back, Kaffee 't Buitenbeentje en Steck013 zijn. Voor het eten en drinken bij Focus Foodbar, Xu Noodle Bar en op de Vintage Market (in de steeg bij Gin Fizz).
Ja tof initiatief dit! Hierdoor gaat Roadburn nog meer op in de stad.
Ook een mooie gelegenheid om vrienden die geen ticket gekocht hebben toch een stukje festival mee te laten maken.
Misschien dat ik mijn vriendin dat weekend ook een keer zie zo 😅

Wat meer hierover van de "Zakelijk Directeur" van Roadburn:

 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
Toch maar eens begonnen met de line-up beluisteren en er staat weer genoeg om dit jaar weer een weekendticket aan te schaffen Scheelt natuurlijk ook dat het lekker in de buurt is. Wordt weer net als vorig jaar 4 dagen genieten. Vorig jaar was wel nog wat onwennig want het was het eerste evenement waar ik was met meer dan 10 man na 2 jaar Corona.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Door omstandigheden kan ik helaas alleen zondag naar Roadburn gaan en heb ik 3 dagtickets voor donderdag over. Ze mogen voor €20 minder weg dus voor €59 per stuk en zijn ook los te koop. Iemand interesse?
 
  • Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Is Timesquare een beetje snel met line-up updates van “geheime” optredens?
Si, daardoor weet je het vaak ook wel. Doen af en toe wel geruchten de ronde, maar het eerste officiële bericht komt in principe via Timesquare (en via de socials met een minuutje verschil of zoiets).
 

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
Zo eindelijk mijn spoorboekje met must sees klaar voor komend weekend.
Do:
Yrre - Grift - Osi & the Jupiter - Esben & the Witch - Julie Christmas - Deafheaven - The Hanged Man
Vrij:
Alison Cotton & Dawn Terry - Storefront Church - Maud the Moth - Brutus - Under the Surface & White Boy Scream
Zat:
Under the Surface - Sowulo - Kathryn Joseph - David Eugene Edwards - Cave In - Nika
Zon:
Nicole Dollanger - Zola Jesus - Cave In - Afsky
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Beste manier om de Secret shows te volgen is dus via die Tinesquare app?

In de A-Z FAQ schrijven ze er zelf dit over. Er is dus ook een mogelijkheid buiten de TimeSquare app, maar die werkt wel fijn.

N – NOT ON THE SCHEDULE!

There are always surprises and last minute changes when putting on a festival. We’ll do our very best to communicate any line up changes or last minute news via our socials and keep everyone informed. And yes, we do have a couple of extra special things planned for our Roadburn family – as always! The best way to stay up to date with changes is to download the TimeSquare app – and if you enable push notifications you’ll be pinged with breaking news as it happens. If you don’t want to be glued to your phone all day, keep an eye on the boards at the fountain close to the Koepelhal – we’ll put any announcements there as they happen.

If you haven’t already done so, don’t forget to download the Timesquare app!
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
Bell Witch and Roadburn are thrilled to announce an exclusive live premiere of the new Bell Witch LP - Future’s Shadow Part 1: The Clandestine Gate, this Friday, April 21st on Roadburn’s main stage at 3:30pm. This will mark the first time this 83 minute piece has been performed live and is currently the only planned full performance of the LP. We can think of no better way to celebrate the album’s release than to present it live in Tilburg.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
De eerste nog te bevestigen show is bekend. Konden we toch al een beetje invullen, maar wel leuk dat ie er nu is. Nu nog erachter zien te komen wie het is. Uit de nieuwsbrief van Paradox: Voor de zaterdag in Paradox:
Programma
14.30 - 15.30 h: Under the Surface
16.30 - 17.20 h: secret show
18.20 - 19.20 h: Schnellertollermeier
20.20 - 21.20 h: I Like To Sleep
22.30 - 23.40 h: Heavy Jazz Jam
 
Laatst bewerkt:

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Maakt de kans op Have a Nice Life wel weer een stukje kleiner. Die spot in de Main leek me er ideaal voor. Dat gat in de Next is nu het meest opvallende gat, maar die zaal zou te klein zijn. Verwacht ze minimaal in de Terminal
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Fluxion

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Nog niet heel bekend met Bell Witch, maar ik las er al goede dingen over. Ga ik ook bij zijn denk ik, al had ik daar ook een beetje Have A Nice Life verwacht.

Veel plezier iedereen dit weekend!
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79 en wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken