Pukkelpop 2024

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.045
2.673
Ik vind het eigenlijk niet zo goed nieuws dat het zo snel uitverkoopt.

Voor ons als festivalbezoeker/klant is het beter dat ze tot het uiterste moeten gaan om uit te verkopen en dus moeite moeten doen om elk plekje op de festivalaffiche sterk in te vullen. Nu zit je in een situatie waarin het festival uitverkoopt terwijl er nog niet eens 30% van de namen bekend zijn, dit kan een nefast effect hebben op de plaatsen op de line up die nog ingevuld moeten worden.

Ik gun het Pukkelpop natuurlijk wel, uitverkopen betekent ook meer geld voor sterke acts volgend jaar. Maar ik hoop dat er voldoende geld blijft vloeien naar rock/indie-acts, want het feit dat er ticket alerts zijn voor vrijdag en zaterdag en dus niet zondag met QOTSA/Offspring/The Smile, is veelzeggend.
Pukkelpop is een aantal jaar zoekende geweest, met 2018 als dieptepunt, maar sinds 2019 vind ik de line ups min of meer consistent. Zeker de laatste 2 jaar heb ik stevig gevulde spoorboekjes gehad, maar de balans tussen de verschillende genres die PKP programmeert is wel fragiel. Qua rock en indie is het altijd nipt genoeg voor mij, ik hoop dat ze er op blijven inzetten.

Ach ja, we zullen zien.

Wie organiseert de Festileaks-meeting?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Hangt er vanaf hoeveel er al vastligt. Bands zijn ook geen fan om geboekt te worden op een dag die al uitverkocht is. Kans op minder fans voor hen.
(ja zo wordt er echt nagedacht door agents)...
Maar ik voorzie niet echt problemen, grote lijnen zullen al vastliggen. Maar vorig jaar zag je ook dat ze hun podia niet echt vol hebben geprogrammeerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
200
131
Ik vind het eigenlijk niet zo goed nieuws dat het zo snel uitverkoopt.

Voor ons als festivalbezoeker/klant is het beter dat ze tot het uiterste moeten gaan om uit te verkopen en dus moeite moeten doen om elk plekje op de festivalaffiche sterk in te vullen. Nu zit je in een situatie waarin het festival uitverkoopt terwijl er nog niet eens 30% van de namen bekend zijn, dit kan een nefast effect hebben op de plaatsen op de line up die nog ingevuld moeten worden.

Ik gun het Pukkelpop natuurlijk wel, uitverkopen betekent ook meer geld voor sterke acts volgend jaar. Maar ik hoop dat er voldoende geld blijft vloeien naar rock/indie-acts, want het feit dat er ticket alerts zijn voor vrijdag en zaterdag en dus niet zondag met QOTSA/Offspring/The Smile, is veelzeggend.
Pukkelpop is een aantal jaar zoekende geweest, met 2018 als dieptepunt, maar sinds 2019 vind ik de line ups min of meer consistent. Zeker de laatste 2 jaar heb ik stevig gevulde spoorboekjes gehad, maar de balans tussen de verschillende genres die PKP programmeert is wel fragiel. Qua rock en indie is het altijd nipt genoeg voor mij, ik hoop dat ze er op blijven inzetten.

Ach ja, we zullen zien.

Wie organiseert de Festileaks-meeting?
Ik ben er gerust op dat die zondag ook nog wel uitverkoopt... En wie weet liggen de inkomsten van eten en drank die dag hoger ;)
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
305
234
Ik vind het eigenlijk niet zo goed nieuws dat het zo snel uitverkoopt.

Voor ons als festivalbezoeker/klant is het beter dat ze tot het uiterste moeten gaan om uit te verkopen en dus moeite moeten doen om elk plekje op de festivalaffiche sterk in te vullen. Nu zit je in een situatie waarin het festival uitverkoopt terwijl er nog niet eens 30% van de namen bekend zijn, dit kan een nefast effect hebben op de plaatsen op de line up die nog ingevuld moeten worden.
Ik ben het niet per se met je oneens, maar wat zou je als reachtgeaarde organisator nu eigenlijk nog meer willen dan een lang op voorhand volledig uitverkocht festival als motivatie om een droomline-up neer te zetten? Als het effect echt averechts is, dat zou toch eigenlijk heel erg treurig zijn?
 

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
79
48
Ik vind het eigenlijk niet zo goed nieuws dat het zo snel uitverkoopt.

Voor ons als festivalbezoeker/klant is het beter dat ze tot het uiterste moeten gaan om uit te verkopen en dus moeite moeten doen om elk plekje op de festivalaffiche sterk in te vullen. Nu zit je in een situatie waarin het festival uitverkoopt terwijl er nog niet eens 30% van de namen bekend zijn, dit kan een nefast effect hebben op de plaatsen op de line up die nog ingevuld moeten worden.

Ik gun het Pukkelpop natuurlijk wel, uitverkopen betekent ook meer geld voor sterke acts volgend jaar. Maar ik hoop dat er voldoende geld blijft vloeien naar rock/indie-acts, want het feit dat er ticket alerts zijn voor vrijdag en zaterdag en dus niet zondag met QOTSA/Offspring/The Smile, is veelzeggend.
Pukkelpop is een aantal jaar zoekende geweest, met 2018 als dieptepunt, maar sinds 2019 vind ik de line ups min of meer consistent. Zeker de laatste 2 jaar heb ik stevig gevulde spoorboekjes gehad, maar de balans tussen de verschillende genres die PKP programmeert is wel fragiel. Qua rock en indie is het altijd nipt genoeg voor mij, ik hoop dat ze er op blijven inzetten.

Ach ja, we zullen zien.

Wie organiseert de Festileaks-meeting?
Verklaar je nader? Topeditie was dat.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.272
3.848
Verklaar je nader? Topeditie was dat.
Kaartverkoop was toch erg matig in 2018. Bovendien een zeer zwakke vrijdag (voor velen dan toch). Die donderdag en zaterdag waren wel zeer sterk, maar helaas niet te merken aan de kaartverkoop.
 

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
52
37
Hangt er vanaf hoeveel er al vastligt. Bands zijn ook geen fan om geboekt te worden op een dag die al uitverkocht is. Kans op minder fans voor hen.
(ja zo wordt er echt nagedacht door agents)...
Maar ik voorzie niet echt problemen, grote lijnen zullen al vastliggen. Maar vorig jaar zag je ook dat ze hun podia niet echt vol hebben geprogrammeerd.
Staan de boekingen niet allemaal al vast dan? Zo'n tour is toch al helemaal bedacht en geregeld.
Misschien niet voor alle bands, maar toch zeker wel 90%
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Staan de boekingen niet allemaal al vast dan? Zo'n tour is toch al helemaal bedacht en geregeld.
Misschien niet voor alle bands, maar toch zeker wel 90%
Onderhandelingen zijn soms nog niet rond, en durven daar wel eens op af te springen. Je ziet dat vaak ook terug in de finale aankondigingen.
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
Zwakke edities voor mij - 2015, 2022, 2023. 2016-2019 waren mijn favoriete jaren, zwakke verkopen of niet.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
967
291
Mijn gokje voor pakketje morgen (als er een komt)

Bdrmm, Chalk, Loathe, Yonaka, Maribor State, Royel Otis, Masterpeace, Wunderhorse, Flowdan, Olivia Dean, Grandson en een paar techno/drumnbass dj’s
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave en Thieske

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
103
66
Mijn gokje voor morgen:
Sophie Ellis-Bextor, Olivia Dean, Louis Tomlinson, Charli XCX, Black Country New Road, Grandson, Andy C, Dillon Francis, Yves Tumor, Confidence Man, David Kushner en The Wombats
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
Mijn gokje voor pakketje morgen (als er een komt)

Bdrmm, Chalk, Loathe, Yonaka, Maribor State, Royel Otis, Masterpeace, Wunderhorse, Flowdan, Olivia Dean, Grandson en een paar techno/drumnbass dj’s
Master Peace is een perfecte boeking voor Pukkelpop. Bloc Party ontmoet The Streets met een beetje vroege Arctic Monkeys. Ik zie hem over een paar weken in Manchester.


 
  • Leuk
Waarderingen: team-0, TimoBly en jarne

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
574
423
Wunderhorse en BCNR zouden wel bijzonder sterke toevoegingen zijn. Zouden mij wel over de streep duwen voor een dagticket als het goed valt qua indeling.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne en Thieske

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
428
289
Ik dacht ik geef het even mee dat je nu niet kunt kijken of Pukkelpop iets gepost heeft want dat kan nu dus niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken