Pukkelpop 2024

Tinus101

Support act
21 nov 2022
830
998
Ik hoop op heel veel en een van die hoopjes die ik heb is dat die Oscar en zijn wolf lekker thuis op de bank gaat blijven zitten. Wat een verschrikkelijke artiest is dat zeg. 2 keer gezien en heb nog nooit zoiets verschrikkelijks meegemaakt.

Amen
 

Stege

Nieuw lid
12 sep 2021
3
3
Een Oscar & The Wolf boeken als vervanger van QOTSA zou gelijkstaan met het uitlachen van de bezoekers in hun gezicht, maar ik zie ze er jammer genoeg wel nog toe in staat gezien hun ervaringen met vervangers. Hopelijk verrassen ze ons deze keer op een positieve manier. Met ook The Smile die weggevallen zijn kan je volgens mij toch een mooie oplossing zoeken op vlak van budget en flexibiliteit op vlak van podia.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.118
740
Tja, vrij zeker wel. Ging normaal niet naar Europa komen. Maar na het QOTSA nieuws valt hij nu in voor Syd For Solen, Oya en Way Out West. Alleen moet White dan een week langer in de EU blijven. Vind het bijvoorbeeld raar dat Lowlands met Justice en niet met JW komt.
Het feit dat Lowlands geen Jack White maar Justice als vervanger heeft, doet me vermoeden dat Jack White niet zal lukken.
Gevoelsmatig is Jack White een flinke mismatch met het huidige Lowlands. Zij doen er veel beter aan om Justice to boeken. Gaat veel en veel voller staan dan dat Jack White voor elkaar gekregen zou hebben.

Scheelt daarnaast natuurlijk een slok op een borrel dat Lowlands alleen weekendtickets verkoopt en dus geen 'verantwoording' hoeft af te leggen aan dagkaarttickets die wellicht alleen of vooral voor QOTSA kwamen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en mattman

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.144
3.054
Een blik op de spotify play counts zegt genoeg. Jack White is geen evenwaardige vervanger voor QOTSA, en al zeker niet op PKP.

Misschien moeten we minder de afkorting gebruiken zodat mensen eraan herinnerd worden dat PKP staat voor Pukkel Pop.
Sorry hoor, maar je gooit hier wel even een paar uberzwakteboden van de Festileakszwaktebodenbingo.
Spotify counts bepalen de grootte van een act? De pop benaming van een festival aanhalen? Kom op nou.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.093
577
Zag bij Cabaret Vert de naam Macklemore. Dacht even, wegens groot succes van vorig jaar ... maar hij heeft op zondag al een optreden staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.008
5.309
Sorry hoor, maar je gooit hier wel even een paar uberzwakteboden van de Festileakszwaktebodenbingo.
Spotify counts bepalen de grootte van een act? De pop benaming van een festival aanhalen? Kom op nou.
Enkel nog Jack wie? en de kaart is vol

Foo Fighters heeft ook minder spotifyluisteraars dan Dua Lipa en Maneskin, maar toch was hun dag volledig uitverkocht na 2 dagen en die anderen deden daar toch wat langer over.

Die vervanger moet trouwens geen kaarten meer verkopen he, het festival is in 2 weken en je wilt gewoon nog een relatief grote vervanger boeken, die de mensen die een kaartje hadden voor Qotsa (& The Smile) relatief tevreden kunnen stellen.

PukkelPOP dan kunnen de helft van de stages ook worden geschrapt, wat doet zo'n backyard met die boze muziek toch op dit festival, of de boiler wat is dat geboenk, of de club met al die veel te moeilijke muziek, of ...
 

yannickd

Randprogramma
13 feb 2019
243
161
Als ze de vervanging dicht bij huis gaan zoeken: Millionaire is op tournee, ik zou dat nog wel een goede vervanger voor QOTSA vinden. Toegegeven, dat is wel érg dicht bij huis - letterlijk uit de Limburg :) Maar muzikaal vind ik het wel zeer dicht bij QOTSA aanleunen. Die zou ik dan wel op de plek van The Smile in Marquee zetten - het gaat erom dat de QOTSA-fans een naam krijgen waar ze naartoe kunnen gaan.

Overigens heb ik hier al twee keer gelezen dat het festival al over twee weken begint - het begint toch pas over drie weken?
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.144
3.054
Onwaarschijnlijk scenario, maar LCD Soundsystem met tóch een headline show in Belgie. Zou er in ieder geval voor zorgen dat ik mijn ardennenweekend inkort en á la minute een zondagticket voor PKP scoor.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Gigi21 en Nelios

DontClingToLife

Campingartiest
7 mrt 2024
78
126
Gewoon Fred again again de zondag. Net zoals The National in 2019. Enter Shikari ook al eens 3 keer in een weekend gespeeld om de gaten op te vullen. Classic Pukkelpop en zo zou het nog uitverkocht geraken ook.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken