Pukkelpop 2024

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Denk dat je een beetje bevooroordeeld bent over jack White. Zou wel een beetje hetzelfde publiek trekken als qotsa en dat is toch de bedoeling denk k. Tuurlijk zijn werchter en pukkelpop andere festivals maar zou zeker zn plek hebben daar. Je zegt zelf justice, dat vind k dan een zwakkere minder frisse headact als een jack white
Ik heb helemaal niets over Justice gezegd...daar heb ik zelf helemaal niets mee
 

Kilero

Campingartiest
21 jul 2022
62
86
Er zijn in ieder geval geen al te slechte vervangers en ik hoop dat Pukkelpop goed in deze richting gaat werken.
Maar vergeet niet het vermogen van het festival om je hoop de grond in te boren.
Het wordt zeker Joost > Electric Callboy > The Offspring of zoiets.
 

CoinPeter

Campingartiest
22 feb 2024
52
31
Die weekend tickets die hadden al Qotsa, wat kan hun het schelen dat daar dan een afsluiter in ongeveer hetzelfde genre staat?

Terwijl de meeste dag tickets wel degelijk een band zien wegvallen waar ze specifiek een ticket voor kochten.
QOTSA is veel jeugdiger dan Jack White. QOTSA wordt nog gespeeld op StuBru, Jack White solo nooit.

Enfin, mijn grote hoop blijft Noah Kahan, wat al helemaal de lijn breekt, maar een echte topnaam zou zijn. Een echte PKP naam, die anders volgend jaar zou moeten komen voor veel meer geld.
 

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Maar goed, wie zou dat voor jou kunnen zijn dan?

Sowieso moet Justice in België nog een zaal uitverkopen in het najaar, en Justice die 3 dagen na elkaar speelt zie ik ook niet zo snel gebeuren gezien hun vorige tourdata.
Ik weet het ook niet. Mogelijke vervangers voor de afzeggers staan al op de Lokerse Feesten (Massive Attack, Pixies...) en zullen niet komen; Air kan niet op zondag en heeft al 3x in België gespeeld dit jaar, van Lowlands wil ik nog wel Big Thief maar die zijn te klein om een festival af te sluiten...ik vermoed dus dat het gewoon Oscar & The Wolf wordt.
 

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
QOTSA is veel jeugdiger dan Jack White. QOTSA wordt nog gespeeld op StuBru, Jack White solo nooit.

Enfin, mijn grote hoop blijft Noah Kahan, wat al helemaal de lijn breekt, maar een echte topnaam zou zijn. Een echte PKP naam, die anders volgend jaar zou moeten komen voor veel meer geld.
Josh Homme is wel ouder dan Jack White.
Maar ik begrijp wat je bedoelt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.610
Ik weet het ook niet. Mogelijke vervangers voor de afzeggers staan al op de Lokerse Feesten (Massive Attack, Pixies...) en zullen niet komen; Air kan niet op zondag en heeft al 3x in België gespeeld dit jaar, van Lowlands wil ik nog wel Big Thief maar die zijn te klein om een festival af te sluiten...ik vermoed dus dat het gewoon Oscar & The Wolf wordt.
Laat ons hopen dat ze er toch wat van weten te maken. Tot nu toe lukt het Lowlands, Oya, Way Out West, Flow en Rock En Seine toch aardig om met passende alternatieven te komen.

De schoenen van Josh en Jonny zijn er ook wel grote om te vullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chimme en DDave

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.613
2.180
QOTSA is veel jeugdiger dan Jack White. QOTSA wordt nog gespeeld op StuBru, Jack White solo nooit.

Enfin, mijn grote hoop blijft Noah Kahan, wat al helemaal de lijn breekt, maar een echte topnaam zou zijn. Een echte PKP naam, die anders volgend jaar zou moeten komen voor veel meer geld.
Telkens als Jack met een nieuwe single komt wordt die eveneens grijs gedraaid. Ook nu weer met die laatste 'naamloze single nummer 5 op de a-kant van het album'
 

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Laat ons hopen dat ze er toch wat van weten te maken. Tot nu toe lukt het Lowlands, Oya, Way Out West, Flow en Rock En Seine toch aardig om met passende alternatieven te komen.

De schoenen van Josh en Jonny zijn er ook wel grote om te vullen.
Die andere festivals hebben misschien het geluk dat die vervangers net op die dagen vrij zijn of al geboekt waren (Air bv. op Lowlands); ik hoop het met je mee, maar ik leg mijn verwachtingen zeker niet te hoog. Het festival begint over iets meer dan 2 weken hé.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
184
97
Doodzonde dat QOTSA niet komt, eveneens voor The Smile maar goed, ik kom niet voor de hoofdacts naar PKP. Hopelijk wat stevige rock als vervanging, dat ze Cedric Maes anders eens vragen. Rockt gelijk de beesten. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: troubledvision

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
702
572
Wat zou de reden zijn, mocht PkP Jack White hebben, dat hij niet direct is aangekondigd net als de rest van de festivals?
 

Kilero

Campingartiest
21 jul 2022
62
86
En wie sluit het festival dan af?

In dit geval The Offspring.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren of dat ik erop hoop, maar ik kan me voorstellen dat de organisatie besluit om Electric Callboy als Sub en The Offspring als Headliner te verplaatsen.
Gezien de teleurstellende geschiedenis van de organisatie met annuleringen, ben ik op mijn hoede.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.610
In dit geval The Offspring.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren of dat ik erop hoop, maar ik kan me voorstellen dat de organisatie besluit om Electric Callboy als Sub en The Offspring als Headliner te verplaatsen.
Gezien de teleurstellende geschiedenis van de organisatie met annuleringen, ben ik op mijn hoede.
Mja, dit zie ik niet gebeuren. Offspring stond sowieso al een treetje te hoog. Desnoods zetten ze er een 2manydjs achter dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Doen alsof Jack White geen grote naam is en zeker dan nog last minute. Fantastisch dit forum
Niemand heeft dat ooit gezegd. Het gaat over de match met de laatste headlinerspot op jongerenfestival PKP. Jack White op PKP is zeker welkom, maar als afsluiter van de laatste dag op Main Stage?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
In dit geval The Offspring.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren of dat ik erop hoop, maar ik kan me voorstellen dat de organisatie besluit om Electric Callboy als Sub en The Offspring als Headliner te verplaatsen.
Gezien de teleurstellende geschiedenis van de organisatie met annuleringen, ben ik op mijn hoede.
Neil Young -> Major Lazer
Florence -> Balthazar
QOTSA -> ?

Misschien dEUS als die het in hun eindeloze arrogantie niet beneden hun waardigheid vinden om nog een Belgisch festival te doen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.089
6.534
In dit geval The Offspring.
Ik zeg niet dat het gaat gebeuren of dat ik erop hoop, maar ik kan me voorstellen dat de organisatie besluit om Electric Callboy als Sub en The Offspring als Headliner te verplaatsen.
Gezien de teleurstellende geschiedenis van de organisatie met annuleringen, ben ik op mijn hoede.
Maar QOTSQ cancelt heel de tournee en dus niet alleen PKP. Festivals zullen wel de krachten bundelen om een alternatief te vinden, denk ik dan. En wat @mattman zegt, The Offspring stond als sub daar eigenlijk al een beetje te hoog. Balthazar als last minute beslissing trashen, terwijl Lowlands met Froukje kwam.. Mja, oké.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kilero

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
702
572
Maar QOTSQ cancelt heel de tournee en dus niet alleen PKP. Festivals zullen wel de krachten bundelen om een alternatief te vinden, denk ik dan.
Lijkt me ook niet dat enkel PkP achterblijft en de rest van alle festivals een waardige vervanger heeft.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.762
3.512
Wellicht, maar velen gaan hun dagticket nu verkopen. Jammer want er valt die zondag echt wel vanalles te beleven, maar de grote publiekslokkers (voor de 30-40+) zijn weggevallen.
Ik kom toch echt niet verder dan The Offspring, Electric Callboy, Rise Against, The Haunted Youth, Ramko, Motionless In White en Lionheart. Waarbij mijn vorige ervaring met The Offspring niet zo best was, waarbij ik Electric Callboy nog steeds niet als serieuze act kan beschouwen, waarbij ik Rise Against al een paar keer heb gezien en waarbij MiW en Lionheart niet in mijn straatje passen. Voor geen van deze namen zou ik een los ticket kopen en zou ik ook niet worden overgehaald om een festivalticket te kopen.

Ik hoor dan ook precies in de doelgroep die je noemt (30-40+) en kocht echt speciaal een ticket voor de ijzersterke combi The Smile - Queens of the Stone Age. Met de huidige stand van zaken gaat het festival dit jaar in elk geval niks meer aan mij verdienen qua spijs omdat ik het veel te duur (en veel te veel gedoe) vind om nogmaals 150 euro neer te tellen voor het op en neer reizen + eten/drinken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken