Pukkelpop 2024

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.003
979
1 nummer van The White Stripes maakt nog geen hoofdact op zondagavond vrees ik.
1 nummer? Man man man. Wat lees ik hier toch🤣 Moest hem met the white stripes nog eens op tournee gaan, verkoopt hij in één keer een sportpaleis uit. Als je durft zeggen dat die man maar één nummer heeft, wordt het dringend tijd om u wat te verdiepen in het genie Jack White.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
375
187
Cabaret Vert.

Justice speelt daar trouwens op de zaterdag. QOTSA normaal de zondag. Die kunnen dus niet met Justice komen als vervanger, ik gok dat Pukkelpop hun vervanger met dat festival gaat delen.
QOTSA stond op donderdag 15 augustus op cabaret vert festival aangekondigd. Cabaret vert gaat ten laatste maandag mi een vervanger aanduiden. Volgende info van de social van cabaret vert in door hen vertaald nederlands:

Om medische redenen is de band Queens of the Stone Age verplicht om het concert in Cabaret Vert dat gepland is op donderdag 15 augustus af te zeggen.
Het hele festivalteam wenst Josh Homme een spoedig herstel, die voorlopig in de Verenigde Staten moet blijven.
We werken met veel energie op zeer korte termijn aan een vervanging. We zullen snel contact met u opnemen.
Voor vragen kunt u schrijven naar [email protected] of via een PB.
 

ThijsL

Playlistbediener
29 mrt 2014
22
3
Bwah, compleet andere festivals toch? Gemiddelde leeftijd op Werchter is 20 jaar ouder.
De leeftijd van het publiek die kwam voor the smile en QOTSA zal toch ook iets hoger liggen dan het normale pkp publiek.
Dus lijkt mij wel de ideale vervanger te zijn....

Ik zou in elk geval zeer blij zijn met een vervanger als Jack White.
 
  • Leuk
Waarderingen: CSM, yannickd en DDave

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
375
187
1 nummer? Man man man. Wat lees ik hier toch🤣 Moest hem met the white stripes nog eens op tournee gaan, verkoopt hij in één keer een sportpaleis uit. Als je durft zeggen dat die man maar één nummer heeft, wordt het dringend tijd om u wat te verdiepen in het genie Jack White.
THE WHITE STRIPES stonden al eens als headliner op PUKKELPOP in 2004.
2004.jpg
 

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
1 nummer? Man man man. Wat lees ik hier toch🤣 Moest hem met the white stripes nog eens op tournee gaan, verkoopt hij in één keer een sportpaleis uit. Als je durft zeggen dat die man maar één nummer heeft, wordt het dringend tijd om u wat te verdiepen in het genie Jack White.
Zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat de grote meerderheid van de festivalbezoekers van PKP hem wellicht alleen kent van dat ene nummer. De wei gaat niet vol staan hoor. Je moet mij geen woorden in de mond leggen hé kameraad. Een Sportpaleis met The White Stripes (as if!) is nog iets anders dan de afsluiter van jongerenfestival PKP zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: DontClingToLife

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.323
3.270
1 nummer? Man man man. Wat lees ik hier toch🤣 Moest hem met the white stripes nog eens op tournee gaan, verkoopt hij in één keer een sportpaleis uit. Als je durft zeggen dat die man maar één nummer heeft, wordt het dringend tijd om u wat te verdiepen in het genie Jack White.
Is een genie hoor, maar vraag aan een gemiddelde festivalganger welke nummers Jack White nog gemaakt heeft buiten Seven Nation Army, en de resultaten gaan teleurstellend zijn. En niet enkel op PKP hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: DontClingToLife

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.003
979
Zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat de grote meerderheid van de festivalbezoekers van PKP hem wellicht alleen kent van dat ene nummer. De wei gaat niet vol staan hoor. Je moet mij geen woorden in de mond leggen hé kameraad. Een Sportpaleis met The White Stripes (as if!) is nog iets anders dan de afsluiter van jongerenfestival PKP zijn.
Je mag toch verwachten van mensen die een kaart kopen voor qotsa en the smile dat ze Jack White toch wat kennen. Het blijft een vervanging. Veel beter ga je echt niet krijgen wat ertegen aan leunt. En dat die jongeren die naar de dance hall Jack White niet kennen, is niet erg. De kans dat die qotsa of the smile kennen is even gering.
 
  • Leuk
Waarderingen: CSM, mattman en yannickd

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Doet toch niets terzake? QOTSA is een band uit hetzelfde tijdperk.
Mja, The Offspring, The Streets of Soulwax ook, maar ik zie die ook PKP niet afsluiten. QOTSA krijgt de zondag al niet meer uitverkocht, dus imo doet het wel degelijk terzake. Het publiek van PKP is nu eenmaal jonger en kent veel bands uit de nineties of nillies niet (meer).
Trouwens, van mij mag het hé, Jack White. Maar ik voorspel dan een vrij lege wei op zondagavond.
 

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
OK, maar ik denk dat ze uitgerekend op die zondag een net wat ouder publiek lokken met QOTSA en The Smile (en ook de Offspring).
Wellicht, maar velen gaan hun dagticket nu verkopen. Jammer want er valt die zondag echt wel vanalles te beleven, maar de grote publiekslokkers (voor de 30-40+) zijn weggevallen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.330
2.656
Wellicht, maar velen gaan hun dagticket nu verkopen. Jammer want er valt die zondag echt wel vanalles te beleven, maar de grote publiekslokkers (voor de 30-40+) zijn weggevallen.
Wie gaat dat kaartje kopen dan?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken