Pukkelpop 2024

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
375
187
20 jaar geleden dus, en als The White Stripes.
En als Jack White in Werchter 2018 co-headliner vlak voor PEARL JAM op de main. En de kansen voor PKP lijken me groter om Jack White nu te boeken dan Pearl Jam:). Hopelijk komt PKP niet met het door bijna elk LIVE NATION event geboekte OSCAR AND THE WOLF (Dour, Beach festival, Suikerrock, Lokerse feesten) of met Justice dat al in Dour speelde en te weinig rock is om QOSA te vervangen. Laatste keer Jack White in Belgie dateert al van 2022 in Vorst Nationaal dus dat zou wel een frisse rock artiest zijn die omringd is met een geweldige live band.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
201
23
Mja, The Offspring, The Streets of Soulwax ook, maar ik zie die ook PKP niet afsluiten. QOTSA krijgt de zondag al niet meer uitverkocht, dus imo doet het wel degelijk terzake. Het publiek van PKP is nu eenmaal jonger en kent veel bands uit de nineties of nillies niet (meer).
Trouwens, van mij mag het hé, Jack White. Maar ik voorspel dan een vrij lege wei op zondagavond.
Hoewel ik vermoed dat je gelijk hebt over die lege wei, denk ik dat we ons ook allemaal een beetje miskijken op dat razendsnel uitverkopen van de andere dagen.

Arctic Monkeys, toch niet bepaald een onpopulaire band bij de jeugd, kon twee jaar geleden de zondag ook maar ternauwernood uitverkopen, en daar stond het vol.

Laat ons gewoon hopen op een mooie vervanger - van mij mogen Justice en Jack White allebei (voorkeur voor Jack).
 

Bixler

Playlistbediener
6 dec 2023
22
45
20 jaar geleden dus, en als The White Stripes.
Was een fantastische concert in mijn beleving. Herinner me precies ook nog een vreselijk matige razorlight als opener op de main die dag. Opvallend hoeveel namen op deze affiche er 20 jaar later opnieuw staan.

Van mij mag het, Jack White, maar ik durf er mijn geld niet op inzetten. Het zou me bijna verbazen als niet één van de twee vervangingen een Belgische band genre dEUS is.
 

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
608
424
Ik zei ten tijde van de eerste QOTSA-annuleringen dat Jack White de perfecte vervanger is (ook al denkt Chimme van niet) - hetzelfde tijdperk, dezelfde soort muziek, heeft de hits, ik hoop dat het gebeurt - om eerlijk te zijn zal ik dat doen geef er de voorkeur aan.

Nu is het tijd voor Pukkelpop om met de goede resultaten te komen, na een recente geschiedenis van veel zwakkere vervangingen. Als ze OATW, Editors of Amelie Lens of iets dergelijks boeken, dan zal het waarschijnlijk mijn laatste Pukkelpop zijn - ze hebben meer dan 2 weken de tijd gehad om naar een fatsoenlijke vervanger te kijken en andere festivals hebben ze zonder problemen vervangen.

Laten we hopen dat ze deze keer de festivalgangers voorrang geven boven de winst.
 

CoinPeter

Campingartiest
22 feb 2024
52
31
  • JUSTICE zou geweldig zijn, een echte PKP naam
  • Blink182 lijkt me eerder op klaarlichte dag dromen
  • Jack White is echt geen voldoende grote trekpleister, het is PKP, niet RW
  • Oscar and the Wolf zou beschamend zijn voor de organisatie
 
Laatst bewerkt:

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
608
424
Maar ff heel dikke kudos voor Oya trouwens. Hoe snel die met Air (voor The Smile) en Jack White (voor QOTSA) gekomen zijn, twee dikke acts die ook nog eens perfect in het straatje van de afvallende namen ligt.

Bazenfestival.
Way Out West is voor mij de line-up van de zomer. Zo sterk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gigi21 en mattman

Chimme

Randprogramma
8 aug 2017
178
144
Ik zei ten tijde van de eerste QOTSA-annuleringen dat Jack White de perfecte vervanger is (ook al denkt Chimme van niet) - hetzelfde tijdperk, dezelfde soort muziek, heeft de hits, ik hoop dat het gebeurt - om eerlijk te zijn zal ik dat doen geef er de voorkeur aan.

Nu is het tijd voor Pukkelpop om met de goede resultaten te komen, na een recente geschiedenis van veel zwakkere vervangingen. Als ze OATW, Editors of Amelie Lens of iets dergelijks boeken, dan zal het waarschijnlijk mijn laatste Pukkelpop zijn - ze hebben meer dan 2 weken de tijd gehad om naar een fatsoenlijke vervanger te kijken en andere festivals hebben ze zonder problemen vervangen.

Laten we hopen dat ze deze keer de festivalgangers voorrang geven boven de winst.
Ik ben er zeker van dat PKP naar de festivalgangers kijkt, en ik ben er ook zeker van dat "wij", onze generatie muziekliefhebbers, niet de doorsnee festivalganger is op PKP. Dus wat gaan ze doen? Een vervanger boeken die populair is bij de meerderheid van de festivalgangers en misschien de zondag nog doet uitverkopen, of een vervanger zoeken die in de lijn ligt van de bands die afgezegd hebben?
Ik hoop op het tweede, maar vrees voor het eerste.
Zou dat er mij echter aan doen twijfelen om nog naar PKP te gaan? Uiteraard niet, want het festival is voor mij altijd al interessanter geweest dankzij de undercard dan door de zogezegd grote namen.
 

CoinPeter

Campingartiest
22 feb 2024
52
31
Ik ben er zeker van dat PKP naar de festivalgangers kijkt, en ik ben er ook zeker van dat "wij", onze generatie muziekliefhebbers, niet de doorsnee festivalganger is op PKP. Dus wat gaan ze doen? Een vervanger boeken die populair is bij de meerderheid van de festivalgangers en misschien de zondag nog doet uitverkopen, of een vervanger zoeken die in de lijn ligt van de bands die afgezegd hebben?
Ik hoop op het tweede, maar vrees voor het eerste.
Zou dat er mij echter aan doen twijfelen om nog naar PKP te gaan? Uiteraard niet, want het festival is voor mij altijd al interessanter geweest dankzij de undercard dan door de zogezegd grote namen.
Ik vind dat er op het forum ook veel aandacht gaat naar de 'arme dagjesmensen die voor QOTSA en The Smile' komen, terwijl er ook een grote hoop combitickets zijn; mensen die naar Pukkelpop komen voor de andere dagen en toch een heel ander publiek zijn. Natuurlijk zijn zij niet het grote geld, enige reden denk ik dat ze de zondag zo gericht hebben op het 'oudere' publiek, benieuwd wat ze gaan doen.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.003
979
Ik ben er zeker van dat PKP naar de festivalgangers kijkt, en ik ben er ook zeker van dat "wij", onze generatie muziekliefhebbers, niet de doorsnee festivalganger is op PKP. Dus wat gaan ze doen? Een vervanger boeken die populair is bij de meerderheid van de festivalgangers en misschien de zondag nog doet uitverkopen, of een vervanger zoeken die in de lijn ligt van de bands die afgezegd hebben?
Ik hoop op het tweede, maar vrees voor het eerste.
Zou dat er mij echter aan doen twijfelen om nog naar PKP te gaan? Uiteraard niet, want het festival is voor mij altijd al interessanter geweest dankzij de undercard dan door de zogezegd grote namen.
Als je als organisatie niet in ongeveer hetzelfde genre boekt (moet natuurlijk ook haalbaar zijn,waar wij geen zicht op hebben), dan zegt ge infeite 'fuck you' naar uw dagtoeristen. De schade kan op termijn veel groter zijn. + Het is niet omdat je iets anders populairders gaat boeken, dat het ineens een stormloop op kaarten zal veroorzaken. Mensen hun vakanties zijn gepland.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.610
Een vervanger boeken die populair is bij de meerderheid van de festivalgangers en misschien de zondag nog doet uitverkopen, of een vervanger zoeken die in de lijn ligt van de bands die afgezegd hebben?
Maar goed, wie zou dat voor jou kunnen zijn dan?

Sowieso moet Justice in België nog een zaal uitverkopen in het najaar, en Justice die 3 dagen na elkaar speelt zie ik ook niet zo snel gebeuren gezien hun vorige tourdata.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.330
2.656
Ik vind dat er op het forum ook veel aandacht gaat naar de 'arme dagjesmensen die voor QOTSA en The Smile' komen, terwijl er ook een grote hoop combitickets zijn; mensen die naar Pukkelpop komen voor de andere dagen en toch een heel ander publiek zijn. Natuurlijk zijn zij niet het grote geld, enige reden denk ik dat ze de zondag zo gericht hebben op het 'oudere' publiek, benieuwd wat ze gaan doen.
Die weekend tickets die hadden al Qotsa, wat kan hun het schelen dat daar dan een afsluiter in ongeveer hetzelfde genre staat?

Terwijl de meeste dag tickets wel degelijk een band zien wegvallen waar ze specifiek een ticket voor kochten.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
960
652
Zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat de grote meerderheid van de festivalbezoekers van PKP hem wellicht alleen kent van dat ene nummer. De wei gaat niet vol staan hoor. Je moet mij geen woorden in de mond leggen hé kameraad. Een Sportpaleis met The White Stripes (as if!) is nog iets anders dan de afsluiter van jongerenfestival PKP zijn.
Denk dat je een beetje bevooroordeeld bent over jack White. Zou wel een beetje hetzelfde publiek trekken als qotsa en dat is toch de bedoeling denk k. Tuurlijk zijn werchter en pukkelpop andere festivals maar zou zeker zn plek hebben daar. Je zegt zelf justice, dat vind k dan een zwakkere minder frisse headact als een jack white
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken