Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Waarom ken ik die niet? Wow! En dit is AB materiaal?
Ze stonden in de club, de kleine zaal van de ab, een paar honderd man, maar was wel snel uitverkocht en op ticketswap stonden ook meer dan 100 mensen. Heel de zaal stond ook nog eens mee te zingen en springen. Gaat een goed feest worden op pkp als er wat volk komt opdagen natuuurlijk
 
  • Confetti
Waarderingen: Pauly Robin

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Is het te optimistisch om zowel Sam Fender, Foals als Liam Gallagher op de extra festivaldag te willen? Is daar al iets meer van bekend?
Gaat dat 1 podium zijn of 2...?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Is het te optimistisch om zowel Sam Fender, Foals als Liam Gallagher op de extra festivaldag te willen? Is daar al iets meer van bekend?
Gaat dat 1 podium zijn of 2...?
Valt dat dan niet gelijk met alcatraz? :( En wss zonder inter? Voor mensen met een beperking.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.671
2.304
Al eens de tijd gehad om de line-up door te nemen. Klein overzichtje per dag (must-see / graag zien / misschien).

Donderdag: Froukje – High Hi - Sylvie Kreusch – Coely - Stikstof - Yong Yello

Vrijdag: Slipknot - Selah Sue - Alex G – James Blake - Rüfüs Du Sol - Skepta - Soulwax - Ashnikko - Charlotte Adigéry & Bolis Pupul - Declan McKenna - Giant Rooks - HAAi - Kokoroko - Pa Salieu - Slowthai - Yussef Dayes – Goose – Tamino – Carolesdaughter - Hollow Coves - Omar ApolloQRomy - The Haunted Youth - Yu Su

Zaterdag: Aurora - For Those I Love - Self Esteem - Wet Leg – Tame Impala - Caribou - Jungle - Marc Rebillet - Underworld - 100 gecs - Arlo Parks - Gayle – Geese - Kelly Lee Owens - Noah Cyrus - Shame - The Clockworks - Yard Act – Dave - Frank Carter & The RattlesnakesIbeyiIndigo De Souza - Little SimzPalaye Royale - The Murder Capital

Zondag: Arctic Monkeys - Bright Eyes - Gabriels - Newdad - Sigrid – Four Tet - BadBadNotGood - Dehd - DIIV - Donny Benét - Fred Again.. - Gus Dapperton - King Gizzard & The Lizard Wizard - Meau - Sons Of Kemet - The Lathums – H.E.R.Tom Misch - Emma-Jean Thackray

Ondanks dat er wat namen missen in het middensegment, voor mij wel de mooiste line-up in België volgende zomer. Zit morgen alvast klaar om een combi te kopen. ?
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Al eens de tijd gehad om de line-up door te nemen. Klein overzichtje per dag (must-see / graag zien / misschien).

Donderdag: Froukje – High Hi - Sylvie Kreusch – Coely - Stikstof - Yong Yello

Vrijdag: Slipknot - Selah Sue - Alex G – James Blake - Rüfüs Du Sol - Skepta - Soulwax - Ashnikko - Charlotte Adigéry & Bolis Pupul - Declan McKenna - Giant Rooks - HAAi - Kokoroko - Pa Salieu - Slowthai - Yussef Dayes – Goose – Tamino – Carolesdaughter - Hollow Coves - Omar ApolloQRomy - The Haunted Youth - Yu Su

Zaterdag: Aurora - For Those I Love - Self Esteem - Wet Leg – Tame Impala - Caribou - Jungle - Marc Rebillet - Underworld - 100 gecs - Arlo Parks - Gayle – Geese - Kelly Lee Owens - Noah Cyrus - Shame - The Clockworks - Yard Act – Dave - Frank Carter & The RattlesnakesIbeyiIndigo De Souza - Little SimzPalaye Royale - The Murder Capital

Zondag: Arctic Monkeys - Bright Eyes - Gabriels - Newdad - Sigrid – Four Tet - BadBadNotGood - Dehd - DIIV - Donny Benét - Fred Again.. - Gus Dapperton - King Gizzard & The Lizard Wizard - Meau - Sons Of Kemet - The Lathums – H.E.R.Tom Misch - Emma-Jean Thackray

Ondanks dat er wat namen missen in het middensegment, voor mij wel de mooiste line-up in België volgende zomer. Zit morgen alvast klaar om een combi te kopen. ?
Verwacht je dat het zo hard gaat dat je er meteen bij moet zijn?
 

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Weet je wat het is? Op graspop voel ik me zeker thuis. Maar op pukkelpop voel ik me als een 33 jarige soms een ouwe zak in zo'n moshpit. haha
Op PKP staat de laatste jaren heel weinig volk wanneer er gitaren aan te pas komen. Die “moshpits“ vallen dus wel mee…. Eerder wat humpappa duw en trekwerk. Als er al volk genoeg staat daarvoor.
 

Verwijderd lid 37800

Campingartiest
21 mrt 2018
68
32
MEH

Ik zit toch met gemengde gevoelens. Naar mijn mening zaten vorige jaar toch enkele kleppers, die dit jaar ontbreken. Akkoord, in de breedte kunnen we niet klagen, maar de steeds duurdere prijzen vertalen zich niet echt in de huidige line-up. Zelf had ik heel graag m'n standpunt van vorig jaar herzien en initieel ging ik het niet aan m'n hart laten komen en effectief vandaag een combi ticket kopen. However, maak ik toch de keuze om voor het geld +/- 600 euro die je toch kwijt bent na een weekendje Pukkelpop, liever een reis te maken dan het aan Chokri te gunnen.

Voor mij is de dreun van vorig jaar nu niet genoeg goed gemaakt, if you know what I mean ...

Echter veel hoop op de extra dag. Hopelijk zien we dit vertaald in namen zoals Liam Gallagher, Sam Fender, Foals, Editors, namen die in huidige line-up echt wel ontbreken.

Voor mij dus geen combi of toch niet voor deze smak geld.

Cheers!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
Dit gaat niet zo'n vaart nemen toch?
Je weet maar nooit met die kaartverkoop van 2 jaar geleden hoeveel tickets er nog over blijven.
Plus dan nog eens het groot aantal trouwe Maggots, ik neem het zekere voor het onzekere en ben nu trotse eigenaar van een vrijdag ticket.
 

moya

Playlistbediener
26 jun 2017
6
1
Je zou toch je dagticket van het afgelopen jaar kunnen omruilen voor een ander dagticket dit jaar? Zie hier nergens iets terug van op de site.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik maar een combi gekocht. In het weekend eens de (voor mij) onbekende namen doorspitten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Ik ga pas ongerust worden als ze beginnen foto's tonen met progressiebalkjes (en zelfs die kunnen nog wat opgepimpt worden).
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Het volk krijgt wat 't wil, clashfinder nu volledig. Uiteraard onder voorbehoud, maar dit is zo'n beetje wat ik denk hoe het er grosso modo zou kunnen uitzien.

Tips voor zaterdag van kleine namen;
- Indigo De Souza (!)
- Geese
- Mimi Webb
- Self Esteem
- Pinkpantheress (!)
- Overmono (!)
- Headie One
- For Those I Love
- Kamo Mphela
- I-F
- Mati Drome
- VUKOVI

tips voor zondag van kleine namen;
- Dehd
- Sad Night Dynamite (!)
- Gabriels
- Emma-Jean Tackray
- Kampire & Decay
- Role Model
Nog wat opmerkingen om de clashfinder te verbeteren :D
- Er zijn een paar artiesten vergeten: o.a. The Murder Capital en The Clockworks op zaterdag (of kijk ik daar nu los over?)
- Glass animals gaan ze denk ik op de main stage zetten, die zijn momenteel wel echt heel populair met een van de meest gedraaide nummers van het moment zowel op radio als op streamingsdiensten.
- Four Tet lijkt mij iets te groot voor de Booth
- Zoals eerder gezegd Pendulum in dancehall aangezien het live is. Lijkt mij ook een goeie naam om gewoon de main stage te laten afsluiten na slipknot maar dat zal wel niet
- Nova Twins gaat denk ik wat vroeger spelen zodat ze tijdens BMTH hun nummer samen kunnen spelen.
- Als The Haunted Youth op de main stage staat zullen die wel openen. (heerlijke band wel)

Maar in alle geval merci om al een clashfinder te maken! dat maakt de voorpret toch een pak toffer!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Nog wat opmerkingen om de clashfinder te verbeteren :D
- Er zijn een paar artiesten vergeten: o.a. The Murder Capital en The Clockworks op zaterdag (of kijk ik daar nu los over?)
- Glass animals gaan ze denk ik op de main stage zetten, die zijn momenteel wel echt heel populair met een van de meest gedraaide nummers van het moment zowel op radio als op streamingsdiensten.
- Four Tet lijkt mij iets te groot voor de Booth
- Zoals eerder gezegd Pendulum in dancehall aangezien het live is. Lijkt mij ook een goeie naam om gewoon de main stage te laten afsluiten na slipknot maar dat zal wel niet
- Nova Twins gaat denk ik wat vroeger spelen zodat ze tijdens BMTH hun nummer samen kunnen spelen.
- Als The Haunted Youth op de main stage staat zullen die wel openen. (heerlijke band wel)

Maar in alle geval merci om al een clashfinder te maken! dat maakt de voorpret toch een pak toffer!
Ik zou ervoor durven zweren dat ik The Clockworks erin had gezet, bij gezet. Die zaterdag heeft echt te veel namen, weet niet goed wat daar de indeling gaat worden tho.

Glass Animals kan idd op de main, was nog aan het twijfelen bij hen alhoewel ik denk dat H.E.R. en Jack Harlow ook een plek op de main gaan eisen. Zit je op zich met Sigrid, maar denk dat die spot al wat aan de lage kant is voor hen? H.E.R. kan in principe ook gewoon heel laat in de Marquee staan ofzo, hoewel ik er rotsvast van overtuigd ben dat we nog een echte indiedarling gaan krijgen daar so.

Four Tet staat daar gewoon prima. Vroeger had je in de Castello na de gewone programmering nog langere elektronica-dj sets, maar denk dat die er allemaal uit zijn gevlogen. En in de Dancehall en Boiler Room staat die gewoon verkeerd, so. Helena Hauff en Eris Drew waren daar geprogrammeerd voor '21, in 2019 Job Jobse, Avalon Emerson en een Palms Trax dus. Die staat daar goed.

Echt geen flauw idee wat een 'live' set van Pendulum precies in houdt, is dat dan met gitaren bij ofzo? Gezien de aard van de Boiler Room-line up die dag lijkt 't me vreemd moest er opeens een dubstep/dnb-dj clashen met hen? Tenzij ze tegelijk zouden spelen met Camelphat, de vreemde eend in de bijt die dag. Bovendien heb je met Thugger, Rüfüs en Mahalia al drie namen die laat gaan staan in de Dancehall. Mahalia kan nog een twijfelgeval zijn gezien ze ook in de Marquee kan (maar doe het op basis van de zwakkere '21 line-up dus vermoed niet dat ze een stage upgrade zou krijgen en lijkt me sinds vorig jaar ook niet veel populairder te zijn geworden).

Nova Twins idd wat vroeger gezet, makes sense.

No idea re: The Haunted Youth. Ik zie het een beetje zoals met Equal Idiots in '19. Kan zijn dat ie de main opent, of dat er nog iets voorkomt. Afwachten. Denk dat ie wel gewoon op de main gaat staan om vroeg publiek naar de weide te krijgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken