Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.045
2.673
Het middensegment is eigenlijk heel de zomer al een probleem. Veel afvallers.
Maar had wel zaterdag horen waaien dat Paul Kalkbrenner er nog bijkomt op vrijdag. Dat is op zich ook nog een relatief grote naam. En voor de zaterdag ook nog eentje, die is wel wat verrassender maar moest normaal wel gedeeld worden gisteren… Sarah M approved.
Voor de naam van zaterdag zijn er dan meerdere kandidaten. Halsey? Megan Thee Stallion? Bastille? Enkel de eerste zou ik willen zien.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Hah, was al aan het denken of Soulwax of Goose die dag zou afsluiten. Op zich goed dat dan niet het geval is. Wordt dan wel een beetje.. veel Belgisch ofzo hoor dat rijtje Selah Sue > Goose > Tamino > Soulwax in de Marquee.

Zaterdag is toch quasi volledig? Nu, dat zal dan wel Stormzy zijn dan. Ezra > Stormzy > Bizkit > Tame > CDW is wel echt een schizofreen rijtje hoor.
schizofreen rijtje: exact de reden waarom ik naar pkp ga :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Wel bizar hoe groot Cypress Hill staat, als je ziet dat die mannen een paar jaar geleden nog kleintjes op de lineup stonden. En gewoon in de late namiddag speelden (met nog pakweg Ryan Adams, Solange, Editors, The XX, Moderat, PJ Harvey en Interpol na hen). Het is niet dat die ondertussen veel boeiends hebben gedaan om een hogere plek te verantwoorden toch?
Ik zag deze week een nieuw album van ze verschijnen. Maar denk niet dat dat veel verschil maakt nee. Beetje vreemd ja, maar de hits blijven wel geinig als je echt niks anders te doen hebt.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Verwacht Pendulum ook eerder in de Dance Hall of in de Marquee aangezien ze worden aangekondigd als Live act. De rest ziet er redelijk plausibel uit.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Ik vraag me ook af of de jeugd slipknot gaat snappen. Kbedoel play it hard, but if someone falls pick hem up. Als ik het moshpubliek van graspop vergelijk met pukkelpop. Kan gevaarlijk worden. Kzie ze de show wel eens stilleggen. (spit it out niet meegeteld)
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Vreemde reacties. Al zeer veel gemosht op PKP. Geen paniek. Je zal niet vertrappeld worden.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik vraag me ook af of de jeugd slipknot gaat snappen. Kbedoel play it hard, but if someone falls pick hem up. Als ik het moshpubliek van graspop vergelijk met pukkelpop. Kan gevaarlijk worden. Kzie ze de show wel eens stilleggen. (spit it out niet meegeteld)
Tuurlijk want dit is de allereerste band waar een moshpit komt. Volgens mij stonden de vorige editie Ghostmane, Brutus, Cocaine Piss, Prophets of Rage, A Day to Remember en Sons op het affiche.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Kachelle

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik vraag me ook af of de jeugd slipknot gaat snappen. Kbedoel play it hard, but if someone falls pick hem up. Als ik het moshpubliek van graspop vergelijk met pukkelpop. Kan gevaarlijk worden. Kzie ze de show wel eens stilleggen. (spit it out niet meegeteld)
Ik heb het idee dat Slipknot best veel jong publiek heeft opgepikt de laatste jaren. Ik ken best veel jongeren die ze best tof vinden.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
In 2019 een dagje naar Pukkelpop gegaan voor het eerst! Wat een heerlijk festival met leuke bandjes, erg mooie aankleding en veel leuke bands ontdekken.

Pukkelpop is een festival waar ik me iets minder snel laat leiden door een line up dan eeen Pinkpop maar nog steeds wel erg belangrijk.

Wat ik zelf heel erg heb bij deze line-up….
Een dagticket voelt al snel te mager aan omdat je dan net een act mist die op een andere dag staat. Een weekendticket voelt dan veel beter aan.
Ik weet ook dat andere festivals dit ook doen en slim programmeren dat je elke dag wel iets van je genre kan meepikken maar Pukkelpop doet dat dit jaar erg goed.

Ik wil graag Slipknot zien maar vind de vrijdag alleen erg mager qua invulling acts. Dan denk je mooi Bring Me The Horizon mee te pakken of een Limp Bizkit maar die staan dan op een zaterdag en zondag. Jammer….

Dit is echt een line-up die goed te doen is als je een heel weekend gaat maar een echte top dag springt er voor mij niet uit.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
De laatste tijd veel jong publiek: akkoord
gemosht op pukkelpop: akkoord
Maar op pukkelpop weet je het nooit...
Terwijl je op alcatraz aan één kant bij evil invaders een crowdsurfkant hebt en de rechterkan een moshkant.
Heb je bij pukkelpop alle soorten pits. Prodigy, franz ferdinand, king gizzard. Da's leuk. Maar met incubus en rise against wisten ze niet hoe ze moesten bewegen of wat een circle pit was bv. Ik vergeet nooit meer de eenzame mosher / crowdsurfer bij incubus. Eenzame mosher bij ministry... 4 moshers bij foo fighters en opeth... Ik kan zo nog even doorgaan.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Ik heb 4x vanvoor gestaan bij Slipknot. Daar kan je niet echt spreken van een moshpit, maar van een vleeshoop.

Ze zullen ook wel de nodige security. Als ik me het goed herinner, werd er eind 2019/begin 2020 hier gepost dat de security van GMM werd gevraagd voor een optreden op pkp 2020. Bij deze weten nu ook welk optreden.
Deze comment bedoel ik dus. Dat verklaart veel. Enja, vleeshoop... Zeg dat wel. En domino hoop. Als je valt vallen 10 man mee... Komt goed. Allemaal de "schuld" van een pit honderd meter verder die ik enkel nog maar in sonisphere frankrijk heb gevonden de laatste 10 seconden van het optrede. haha.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Ik vraag me ook af of de jeugd slipknot gaat snappen. Kbedoel play it hard, but if someone falls pick hem up. Als ik het moshpubliek van graspop vergelijk met pukkelpop. Kan gevaarlijk worden. Kzie ze de show wel eens stilleggen. (spit it out niet meegeteld)
Slaat werkelijk nergens op.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Slaat werkelijk nergens op.
Op metal festivals als een artiest ziet dat een fan in problemen is of een fan maakt misbruik van een situatie kan die een optrede stilleggen. En dan terug verder knallen. Daarom goed dat de graspop security op vrijdag komt. Komt goed.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Bij voorbaat al over moshpits praten is dan ook onnozel. Zoiets ontstaat in het moment, en dan zien we wel… maar da ga je toch niet maanden van te voren over speculeren?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Op metal festivals als een artiest ziet dat een fan in problemen is of een fan maakt misbruik van een situatie kan die een optrede stilleggen. En dan terug verder knallen. Daarom goed dat de graspop security op vrijdag komt. Komt goed.
Je doet alsof er nog nooit metalshows/moshpits zijn gebeurd op Pukkelpop, begrijp echt niet waar je het over hebt tbh of waarom dit idd überhaupt moet aangehaald worden. Of wat de leeftijd van bezoekers hier nog maar mee te maken zou moeten hebben.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
“Graspop security” lmao. Is gewoon een ingehuurd bedrijf mogelijk eenzelfde die op Pukkelpop staat. We doen net of de Hells Angel persoonlijk toezicht houden of alles wel goed komt bij een moshpit van Slipknot, poe poe zeg.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.026
3.707
Sowieso een beetje bullshit. Elke moshpit kent z'n 'regels'. Of dat nu op Pinkpop, Graspop, Pukkelpop of op de campingfeesten in Urk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
977
1.013
Nog meer zelfs, voor een heftig optrede op graspop, alcatraz doe ik wel eens een gezelligde babbel met zo'n security. Bedank ze. Staan mee te dansen. No stress.
Ok, kzal de gemoederen even bedaren. Op graspop heb ik ook al eens mijn wenkbrouwen gefronst. Maar dat was te verklaren. Op pukkelpop zit je met een publiek van alle genres door elkaar dat dat de rede is waarom ik niet kan voorspellen of verklaren wat een publiek doet. Ben gewoon benieuwd wat een slipknot, king gizzard, ghostemane, pendulum underworld bring me the horizon,... enfin je hebt hem door... No stress, verras me en geniet van de zomer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken