Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

Enter shikari was vroeger in de beginjaren geweldig op pukkelpop. Toen ik ze zo'n 15 jaar geleden zag, als eerste in de marquee. Daarna in de shelter of skate stage of 2nd open air. Don't know. All time low... meh...
Ik heb de hoogdagen van Enter Shikari nooit meegemaakt, ik ben daar een beetje te jong voor. In 2017 vond ik er alleszins niet veel aan.

Een insider op Efestivals lijkt te hinten dat morgen die losse dag van Pukkelpop wordt aangekondigd.

Een insider op Efestivals lijkt te hinten dat morgen die losse dag van Pukkelpop wordt aangekondigd.
Op zich geen verrassing. Chokri had al aangegeven dat we tegen eind komende week veel meer gingen weten over die losse dag.

Interessanter is dat die persoon "25 à 30 acts" aangeeft voor de losse dag. Dan gaan er 4 of 5 podia open, afhankelijk van de invulling?

Op zich geen verrassing. Chokri had al aangegeven dat we tegen eind komende week veel meer gingen weten over die losse dag.

Interessanter is dat die persoon "25 à 30 acts" aangeeft voor de losse dag. Dan gaan er 4 of 5 podia open, afhankelijk van de invulling?
Anders dan puur cashen, begrijp ik totaal de opzet niet van dat event - zeker door de hoeveelheid extra acts. Waarom..

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Anders dan puur cashen, begrijp ik totaal de opzet niet van dat event - zeker door de hoeveelheid extra acts. Waarom..
Zelfs al was het alleen maar een dag Main Stage geweest. De enige reden toch?
Het had anders geweest mocht er een exclusieve(re) act staan, een dag rond RATM bijvoorbeeld (maar de prijs van die band...), een dag Knotfest bijvoorbeeld had ook gekunnen (maar gezien de datum van Alcatraz en Slipknot zelf niet opportuun).

Dus dan maar een blik als Editors, Liam, Foals, Bastille, London Grammar (om er enkele te noemen) weg trekken van pkp en er een dagje geld verdienen van maken. De infrastructuur staat er toch al.

Het had anders geweest mocht er een exclusieve(re) act staan, een dag rond RATM bijvoorbeeld (maar de prijs van die band...), een dag Knotfest bijvoorbeeld had ook gekunnen (maar gezien de datum van Alcatraz en Slipknot zelf niet opportuun).

Dus dan maar een blik als Editors, Liam, Foals, Bastille, London Grammar (om er enkele te noemen) weg trekken van pkp en er een dagje geld verdienen van maken. De infrastructuur staat er toch al.
Vind persoonlijk de manier waarop Rock En Seine dat doet compleet anders, iets wat je beschrijft in je eerste zin. Knotfest zou ik gezien de headlineboekingen zo vreemd vinden, qua branding is dat een complete mismatch.

Dat rijtje acts spreken bovendien ook niet helemaal voor de verbeelding, Editors al helemaal niet. Ze staan op godbetert Vestrock, en als dit niet had plaatsgevonden hadden ze waarschijnlijk Kings Of Leon, Snow Patrol en de andere horde gedateerde bands vervoegt op de Lokerse.

• Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel
Vind persoonlijk de manier waarop Rock En Seine dat doet compleet anders, iets wat je beschrijft in je eerste zin. Knotfest zou ik gezien de headlineboekingen zo vreemd vinden, qua branding is dat een complete mismatch.

Dat rijtje acts spreken bovendien ook niet helemaal voor de verbeelding, Editors al helemaal niet. Ze staan op godbetert Vestrock, en als dit niet had plaatsgevonden hadden ze waarschijnlijk Kings Of Leon, Snow Patrol en de andere horde gedateerde bands vervoegt op de Lokerse.
Een Knotfest zou wel kunnen maar niet in de branding van PKP of Werchter. Dat is inderdaad meer iets voor rond GMM en mocht dat een vast circus zijn dat tourt (zoals de Hella Mega tour van Green Day- Weezer en Fall Out Boy). Maar Slipknot staat nu ook losstaand op festivals zoals in dit geval.

• Leuk
Waarderingen: mattman

Dag event? Of Dan toch nog.. Dua Lipa?

Dan eerder dag event. Chokri had namelijk meer nieuws beloofd deze week.

Maar afgaande op deze IG post en de communicatie op Stubru een dikke week geleden, gaan ze het precies echt in de markt zetten als een vierde festivaldag in plaats van een los event genre Boutique/TWC.

Dan eerder dag event. Chokri had namelijk meer nieuws beloofd deze week.

Maar afgaande op deze IG post en de communicatie op Stubru een dikke week geleden, gaan ze het precies echt in de markt zetten als een vierde festivaldag in plaats van een los event genre Boutique/TWC.
Lijkt me ook. Maar een maandag.. lijkt me vreemd? Waarom doen ze niet gewoon wo-zo, nu gaat het do-ma zijn. That is, als het zo is hè.

Lijkt me ook. Maar een maandag.. lijkt me vreemd? Waarom doen ze niet gewoon wo-zo, nu gaat het do-ma zijn. That is, als het zo is hè.
Er werd toch 14 augustus gezegd voor deze dag en 15 augustus is een feestdag. Dus misschien gaan ze er van uit dat de meeste werkmensen de brug maken? En iedereen dat nog geen werkmens is is sowieso thuis.

Edit: foute maand bekeken :unsure: Dus die brugdag laat dat maar vallen. Want 14 augustus is een zondag.
Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220318_97043383

Gelukkig ligt Pukkelpop midden in de vakantie waardoor een maandag iets minder lastig zal liggen voor veel mensen. Maar toch, voelt voor mij ook raar.

• Leuk
Waarderingen: Dominiek
Nosedrip, dikke, Remi Wolf, Bibi Seck, Tai Verdes, Channel Tres, Sega Bodega, Sylvie Kreusch, Matt Drome, Wesley Joseph, Denis Sulta, Q, Cavetown, Yard Act, Pasalien, Nova Twins, Joyhauser

Ze maken om 13u gewoon Netsky bekend, that's it.

Users who are viewing this thread