Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Pendulum live zie ik wel op de mainstage spelen. 10 tot 15 jaar geleden meerdere malen gezien en dat ging hard, heel hard. Vond het live beter en bijtender dan Prodigy. Die mainstage maken ze een kopje kleiner, dat weet ik zeker.

En live is inderdaad met volledige band erbij.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Pendulum live zie ik wel op de mainstage spelen. 10 tot 15 jaar geleden meerdere malen gezien en dat ging hard, heel hard. Vond het live beter en bijtender dan Prodigy. Die mainstage maken ze een kopje kleiner, dat weet ik zeker.

En live is inderdaad met volledige band erbij.
Tien tot vijftien jaar geleden had ik je gelijk gegeven, maar die mannen zijn allang voorbij hun prime. Bovendien sluit Kalkbrenner die dag af volgens Jimmy so.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.158
5.477
Tien tot vijftien jaar geleden had ik je gelijk gegeven, maar die mannen zijn allang voorbij hun prime. Bovendien sluit Kalkbrenner die dag af volgens Jimmy so.
Nee had die gewoon op de lijst zien staan nog. Niet per se afsluiten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Nee had die gewoon op de lijst zien staan nog. Niet per se afsluiten.
Kan me gezien z'n populariteit nu ook niet écht een andere spot bij hem inbeelden tbh. Veels te groot voor de Marquee en niet passend in de Boiler qua programmering.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.158
5.477
Zijn we in België stilaan ook niet Kalkbrenner-moe? :unsure:
De 40+ generatie heeft hem ontdekt viel me op in Paleis 12.

Ken werking Slipknot een beetje, kan me niet voorstellen dat die nog iemand na hen willen, zeker als je weet dat onderhandelingen best lang hebben geduurd.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
De 40+ generatie heeft hem ontdekt viel me op in Paleis 12.

Ken werking Slipknot een beetje, kan me niet voorstellen dat die nog iemand na hen willen, zeker als je weet dat onderhandelingen best lang hebben geduurd.
Idd Jefferke, valt me ook op. Die staat hier ieder jaar wel twee, drie keer en echt op grote spots/festivals of in grote zalen. Gek dat die dat blijft trekken.

Interessant, beetje zoals de constructie ID > Lamar dan, I guess. Voelt niet helemaal juist aan om die man als sub te zien spelen voor een uurtje, en al zeker niet voor Slipknot maar bon.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Zolang ze Slipknot maar in het donker laten spelen denk ik dan.

Dat leek me sowieso geen probleem, Pukkelpop gaat ook op de main ook vaak nog wat later door, waardoor je vaak 2 headliners in het donker ziet (Imagine Dragons én Kendrick Lamar, Editors én The XX bvb).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
De combo is echt gewoon totaal niet complimenterend imo. Cypress Hill vind ik 't randje nog, maar een Kalkbrenner idk. Subs en headliners zou je denken moeten toch altijd en beetje overeenkomen. Bizkit en Tame Impala vind ik zo'n rare geval.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Pukkelpop doet raar gevallen.
En ik hoop dat ze het niet maken om slipknot en pendulum met hun volledige band te laten clashen. (Pendulum 2018 live. Nu aan het luisteren. En ze gaan hard.) Heb ze nog nooit live kunnen zien. En heb op pukkelpop enkel het jaar van tool overgeslaan de afgelopen 17 18 jaar.
Ok, main: ghostemane - ... - cypress hill - slipknot - pendulum. Lijkt me een stevige main.
En paul kan dan nog in de marquee of dance hall afsluiten. Ik vergelijk het met dizzee rascal. Heeft daar ook afgesloten en dat is regelmatig voor iets ouder publiek. Want deadmaus had ook niet veel bekijks op de main vroeger. Ook al waren ze groot. Paul heeft een sorrtgelijke sfeer denk ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Nee man. Pendulum trekt echt geen mainstage vol. Paul Kalkbrenner vult zalen zo groot als Vorst, met gemak. Marquee is gewoon.. het tweede podium? Wat is daar nu 'voor ouder publiek' aan? Alsof er überhaupt veel oudere mensen zelfs rondlopen op PKP. En deadmau5 is geen 'ze', maar één dude.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Akkoord met alles. En paul, tja tzal ook van smaak afhangen. Ik trok ook ogen op toen ik las dat paul of pendulum main konden afsluiten. Maar ik zou nog minder verbaasd zijn en hoop ook dat paul en pendulum gaan clashen. En pendulum in de dance hall met de volledige band. Paul uiteraard main afsluiten als afterparty om het publiek wat te kalmeren. haha
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.033
2.662
Mij boeit het niet zo veel of Paul Kalkbrenner er bij komt of niet. Liefst zie ik wel nog een metalband bijkomen op vrijdag, want nu zit je enkel met Wargasm en Ghostmane om u op te warmen voor Slipknot. Pendulum is een soort light versie van Prodigy, ik verwacht dat ze op overdag op de main staan. In 2019 had je op zondag ADTR, Pennywise en Airbourne op de main en Ghostmane, Pvris en BFMV in de Marquee, voor mij zou dit ideaal zijn voor de Slipknotdag, maar dat kunnen we niet meer verwachten. Als je heel naïef bent dan kan je hopen dat ze de nieuwe Shelter aankondigen met een aantal harde bands.

Fever 333 geef ik wel nog een grote kans voor pkp. Ze staan op Lowlands en waren vorig jaar geboekt voor pkp. Ze staan ook op Werchter, enerzijds kan het zijn dat ze Pukkelpop overslaan, anderzijds kan dit de reden zijn waarom ze nog niet aangekondigd zijn. Een betere band als "voorprogramma" van Slipknot vind je niet. Lamb of God speelt de week ervoor op Knotfest Finland en die hebben al eerder op pkp gestaan (Shelter 2013, met op één dag Cult Of Luna, Filter, Gojira, Lamb of God en Opeth!!!) Vreemd genoeg staan ze niet op Alcatraz. Ze hebben wel geen shows na 14 augustus, dus ik vrees dat dit geen optie is voor pkp. Alestorm staat op het weekend van pkp op Summer Breeze en ze hebben eerder al op Lowlands gestaan, dus ze zeggen geen nee tegen festivals als pkp. Ze staan wel al op Graspop. Hatebreed en Madball staan ook op Summer Breeze, maar die zijn al geboekt door Alcatraz. Napalm Death is misschien te goor voor Pukkelpop, maar ze zijn wel vegan :cool:

Uiteindelijk kunnen ze ook gewoon een blik Belgen openen en Fleddy Melculy, Speed Queen en Stake boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.033
2.662
All Time Low en Enter Shikari staan de week na pkp op R&L. Beide bands stonden ook eerder op pkp, maar ik vind ze beide vreselijk.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Mij boeit het niet zo veel of Paul Kalkbrenner er bij komt of niet. Liefst zie ik wel nog een metalband bijkomen op vrijdag, want nu zit je enkel met Wargasm en Ghostmane om u op te warmen voor Slipknot. Pendulum is een soort light versie van Prodigy, ik verwacht dat ze op overdag op de main staan. In 2019 had je op zondag ADTR, Pennywise en Airbourne op de main en Ghostmane, Pvris en BFMV in de Marquee, voor mij zou dit ideaal zijn voor de Slipknotdag, maar dat kunnen we niet meer verwachten. Als je heel naïef bent dan kan je hopen dat ze de nieuwe Shelter aankondigen met een aantal harde bands.

Fever 333 geef ik wel nog een grote kans voor pkp. Ze staan op Lowlands en waren vorig jaar geboekt voor pkp. Ze staan ook op Werchter, enerzijds kan het zijn dat ze Pukkelpop overslaan, anderzijds kan dit de reden zijn waarom ze nog niet aangekondigd zijn. Een betere band als "voorprogramma" van Slipknot vind je niet. Lamb of God speelt de week ervoor op Knotfest Finland en die hebben al eerder op pkp gestaan (Shelter 2013, met op één dag Cult Of Luna, Filter, Gojira, Lamb of God en Opeth!!!) Vreemd genoeg staan ze niet op Alcatraz. Ze hebben wel geen shows na 14 augustus, dus ik vrees dat dit geen optie is voor pkp. Alestorm staat op het weekend van pkp op Summer Breeze en ze hebben eerder al op Lowlands gestaan, dus ze zeggen geen nee tegen festivals als pkp. Ze staan wel al op Graspop. Hatebreed en Madball staan ook op Summer Breeze, maar die zijn al geboekt door Alcatraz. Napalm Death is misschien te goor voor Pukkelpop, maar ze zijn wel vegan :cool:

Uiteindelijk kunnen ze ook gewoon een blik Belgen openen en Fleddy Melculy, Speed Queen en Stake boeken.
Staat napalm death ook niet op alcatraz? Uiteindelijk is het simpel. Hoe meer dagen en podia alcatraz krijgt, hoe meer gitaren pukkelpop ziet voorbij waaien. En uhum... Thanks voor Wargasm. Zoek naar indie, en je vindt ze op vrijdag lol. Wat een band, lol. Klik je erop en ze staang enoteerd als metal, thrash. Vrijdag kan nu toch nog interessant worden. Kzou zeggen laat stake en psychonout maar eens langskomen.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
All Time Low en Enter Shikari staan de week na pkp op R&L. Beide bands stonden ook eerder op pkp, maar ik vind ze beide vreselijk.
Enter shikari was vroeger in de beginjaren geweldig op pukkelpop. Toen ik ze zo'n 15 jaar geleden zag, als eerste in de marquee. Daarna in de shelter of skate stage of 2nd open air. Don't know. All time low... meh...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken