Pukkelpop 2020 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995


[SIZE= xx-large]Pukkelpop 2020 - Nieuws en geruchten[/SIZE]

Datum: 20 t/m 23 augustus 2020
Locatie: Kiewit – Hasselt (BE)
Genre(s): Alternatief, Rock, Pop, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, folk.

Alle geruchten en info over line-up, kaartverkoop https://festileaks.com/festivals/Pukkelpop/2020/
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Editors gaan een nieuwe album aankondigen. Volgens Ken19 van efestivals is het geen optie voor Pukkelpop omdat de organisatie naar iets beters zoekt, maar dit kan veranderen als het boeken van headliners tegenvalt.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Bon Iver in het voorjaar in het Sportpaleis dus. Iedereen linkt hem met Werchter, maar hij zou even goed in Augustus festivals kunnen doen, inclusief Pukkelpop dus.
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
461
250
Main =

QOTSA of Neil Young / Disclosure
Vampire Weekend/ Bon Iver
Editors / Dua Lipa

+ Chvrches, ASAP Rocky, Ellie Goulding

Marquee - The Pixies, Suede, Foals, Phoenix
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ik ga komend jaar weer naar Pukkelpop. Dit jaar met mijn ene neefje naar Bospop geweest, nu aan de ander beloofd om met hem naar Pukkelpop te gaan. Hierdoor beland ik misschien wel bij wat bands die ik zelf niet zou uitkiezen, maar ach, zo blijf je jong!

Heeft iemand hier al wat goede leads voor de grote namen? Slipknot zou zomaar eens kunnen (al is Lokerse Feesten of Alcatraz misschien logischer). Hoop weer om een mooie lading alternatieve namen en met name een goede Marque programmering op dat vlak.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Bon Iver als een van de headliners? Zijn aanwezigheid op Flow, Iya en Way Out West wijst wel die richting uit. Een beetje zoals Tame Impala vorig jaar dan.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Zou zonde zijn als Werchter ze weer eens niet heeft maar ja, het ziet er naar uit dat het Pukkelpop wordt. Ze kunnen daar ook echt headliner zijn. Sportpaleis is ook nog niet uitverkocht btw.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Bon Iver wordt hier overal headliner genoemd, maar kan die dit in België wel? De tickets voor het Sportpaleis gaan niet zo vlot over de koppen lijkt het? En het Sportpaleis is toch een soort van graadmeter voor headlinerschap...
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Voorlopige mogelijke namen:

Bon Iver
Two Door Cinema Club (Low Festival begin augustus)
Bring Me The Horizon, Fever 333 (Highfield, week voor pkp)
The Hives (22/08 in Zweden)
Caribou

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
TDCC ben ik ook al een tijdje uit het oog verloren, maken die nog boeiende dingen ja?

The Hives is idd passé, maar toch zou ik er gaan kijken.. beetje de categorie "garantie voor een feestje" ala Dropkick, Kaiser Chiefs etc. Typische festival act in ieder geval.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Vandaag ook toevallig nieuwe namen voor Arctangent in de UK, zelfde weekend als PKP

Opeth
Tesseract
Amenra
Perturbator
Raketkanon
Stake

Steak Number Eight speelde in 2017 en 2018, met 2018 als laatste show op een festival.
Raketkanon heeft dit jaar er ook gestaan, maar ze kunnen volgend jaar ook eventueel terugkeren voor een afscheidsshow.

 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Foals is een zekerheid volgens iemand op efestivals. Mooie band, zolang ze geen te hoge positie krijgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken