Pukkelpop 2018 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.206
Waarom zou Justice afsluiten als ze Kendrick al hebben? NERD is volgens mij gewoon de party act op vrijdag. Vraag is wie vrijdag subt, zaterdag lijkt 't me vrij logisch dat daar Travis komt. Sluit ook aan bij Kendrick als sub en de doelgroep (I guess).
Morgen, ID en..? Donderdag, Scott en 30 stm? Vrijdag groot pakket namen? En zaterdag start van de verkoop?

Kasabian staat trouwens op Lokerse Feesten, dus die zijn afgeschreven.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Hoe realistisch zien jullie dat Justice komt?
Stond vorig jaar al als afsluiter op Dour, is het dan ng interessant voor PKP om deze te boeken?
Staat nochtans wel hoog op mijn verlanglijstje!
1f642.svg

Justice staat op Europese festivals in Augustus, dus het is zeer realistisch.

Morgen komen eerder de teleurstellende aankondigingen vrees ik. Imagine Dragons en wie weet Kings Of Leon samen voor de vrijdag, wat zou dat voor een spuuglelijke dag zijn. 30 Seconds To Mars zal misschien pas donderdag aagekondigd worden, aangezien die morgen nog in de Lotto Arena moeten spelen (en die is bijlange niet uitverkocht).

Maar zoals eerder gezegd: ik kijk uit naar de aankondiging van de undercard :)
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
182
5
Waarom zou Justice afsluiten als ze Kendrick al hebben? NERD is volgens mij gewoon de party act op vrijdag. Vraag is wie vrijdag subt, zaterdag lijkt ’t me vrij logisch dat daar Travis komt. Sluit ook aan bij Kendrick als sub en de doelgroep (I guess).
Morgen, ID en..? Donderdag, Scott en..? Vrijdag groot pakket namen? En zaterdag start van de verkoop?

Zou wel tof zijn, 3x een "live" act ipv een DJ als afsluiter, da's een goeie evolutie. Zou jammer zijn als ze de goeie trend van vandaag doorbreken, maar ok, PKP is geen RW :)

Vooral benieuwd naar de undercard nu, die vrijdagheadliner kan me eigenlijk gestolen worden, want TWoD + AF / Kendrick zijn gewoon heel goeie headliners. Niets uniek, maar wel helemaal mijn ding :)
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
182
5
Ohja, en van Rock en Seine: graag vooral wat undercard, en géén Macklemore ;-)

Zie ik graag over komen: Dirty Projectors, Anna Calvi, King Gizzard, Isles, Ezra Furman, Cigarettes after Sex, Black Angels en Nick Murphy!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Yannick wrote:
Waarom zou Justice afsluiten als ze Kendrick al hebben? NERD is volgens mij gewoon de party act op vrijdag. Vraag is wie vrijdag subt, zaterdag lijkt ’t me vrij logisch dat daar Travis komt. Sluit ook aan bij Kendrick als sub en de doelgroep (I guess).
Morgen, ID en..? Donderdag, Scott en..? Vrijdag groot pakket namen? En zaterdag start van de verkoop?

Zou wel tof zijn, 3x een “live” act ipv een DJ als afsluiter, da’s een goeie evolutie. Zou jammer zijn als ze de goeie trend van vandaag doorbreken, maar ok, PKP is geen RW
1f642.svg

Je voelt dat die 'dj' dominantie stilaan aan het afzwakken is. Of beter: vrij snel. En dan heb ik het over de grote EDM achtige stijlen. Dus zie het wel voor me dat een festival als Pukkelpop het niet meer relevant vindt om deze acts een main stage te laten afsluiten, en meer voor hip hop te kiezen. Om die reden zie ik een Kygo op de main niet echt gebeuren, een act die op één of andere manier al 'ouderwets' overkomt... Pakweg Netsky of Chance & Status zie ik ook niet snel meer de status behalen die ze 4 jaar geleden nog hadden.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ohja, en van Rock en Seine: graag vooral wat undercard, en géén Macklemore
1f609.svg


Zie ik graag over komen: Dirty Projectors, Anna Calvi, King Gizzard, Isles, Ezra Furman, Cigarettes after Sex, Black Angels en Nick Murphy!

Ik dacht dat er ergens al vermeldt werd dat Macklemore al afgeschreven kan worden.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Arcade Fire en The war on drugs, knap. Als ze die dag verder boeiend weten te houden zak ik misschien nog wel eens naar Kiewit af.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Vraag is wie vrijdag subt, zaterdag lijkt ’t me vrij logisch dat daar Travis komt. Sluit ook aan bij Kendrick als sub en de doelgroep (I guess).

Pukkelpop is nu ook niet altijd even sterk in aansluitende combinaties boeken: The Offspring/Alt-J, TLSP/Rihanna, Noel Gallagher/Chemical Brothers, ... Uiteindelijk moeten zij in een superdruk weekend ook gewoon grijpen wat er te grijpen valt. Kan dus net zo goed 30STM of Vampire Weekend worden. Maar goed, er is nog heel wat op komst de komende dagen als we Greg mogen geloven.

Maar sterk begin tot nu toe. Zelfs met Imagine Dragons blijven dit meer "must see" headliners op een Pukkelpopeditie dan de afgelopen 8 jaar. En momenteel stuk voor stuk headliners die je ook op het Pukkelpop van 10 jaar geleden zou kunnen verwachten.
 

martin2

Campingartiest
22 dec 2017
98
21
Er komen zeker nog zeer mooie namen die, de meeste hier op het forum, wel graag aan het werk willen zien :)
morgen, zelfde plaats, zelfde moment!
 

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
108
76
De gelekte line-up was volgens de organisatie niet helemaal de juiste. Er waren nog een aantal dingen die niet klopten, zo werd mij duidelijk gemaakt!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Blunder van N*E*R*D natuurlijk. Maar... die line-up... Ik dacht na de eerste namen en zeker na de aankondiging van vandaag: dat gaat er daar echt goed uit zien... Er staan uiteraard een aantal goede dingen, maar toch tegenvallend vind ik (als deze affiche klopt).

En op welk festival gaat Jungle nu staan? De datum van hun show in de Botanique past mij niet 100%, ik had ze op Rock Werchter verwacht, niet dus. Pukkelpop dan, maar ook niet bij dit groot aantal namen...
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
Ma dit is denk ik enkel wat ze deze week gingen aankondigen. Zijn in totaal zo'n 100 namen schat ik, terwijl ze normaal toch wel het dubbele hebben. Kan dus wel nog wat bijkomen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.206
Bon, dat wordt dus goed studeren en goeie punten halen in juni om hier bij te zijn. Damn, veel mooie kleine namen!
Maar.. Langs de andere kant.. Bazart? Oscar & The Wolf als headliner? Goose?? En die zaterdag..?? Kendrick + Imagine Dragons, dat klopt toch niet?

Die line up zal trouwens grotendeels wel kloppen hoor.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
De gelekte line-up was volgens de organisatie niet helemaal de juiste. Er waren nog een aantal dingen die niet klopten, zo werd mij duidelijk gemaakt!

Kan natuurlijk ook dat ze zich gewoon nog wat willen 'indekken' he. Mooie vondst in ieder geval :lol:
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
Bon, dat wordt dus goed studeren en goeie punten halen in juni om hier bij te zijn. Damn, veel mooie kleine namen!
Maar.. Langs de andere kant.. Bazart? Oscar & The Wolf als headliner? Goose?? En die zaterdag..?? Kendrick + Imagine Dragons, dat klopt toch niet?

Die line up zal trouwens grotendeels wel kloppen hoor.

OATW en Bazart hebben dezelfde grootte als de headliners als vorig jaar, dus lijkt me wel logisch om hen te boeken voor PKP
 

Greg

Campingartiest
5 jun 2017
88
0
Het affiche was inderdaad nog niet het juiste (zag je aan SAMPLE)... zijn nog enkele aanpassingen gebeurt, maar vrijdag weet je dan defintief meer :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Getver. Dit is toch wel een erg mager beestje. AWEER Bazart en Oscar is bijna karikaturaal. Na die eerste 5 namen zag het er even goed uit, maar het vet is wel snel van de soep.

Er staan wel een aantal mooie kleinere namen op het affiche, maar in z'n geheel ziet dit er uit als hun grootste bakfissenfeest ooit. Vooral omdat namen in de categorie PJ Harvey, Elbow, Afghan Whigs, Interpol, Flaming Lips, Band Of Horses en Ryan Adams volledig lijken te ontbreken.

Ik ben zo blij dat ik een Rock Werchter ticket vast heb.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
De Donderdag vind ik wel echt erg fijn. Arcade Fire, War on Drugs, Bonobo, Kiasmos, Chet Faker, Flogging Molly, Grizzly Bear. De rest zwakjes inderdaad
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
182
5
Ik denk ook dat er nog wat schort (Kendrick + ID op 1 dag en OaTW en Travis Scott?), maar toch opvallend.

Dat gezegd zijnde:

Yay voor Dirty Projectors, Grizzly Bear, DFA, Nick Murphy, Black Angels, Cigarettes after Sex, Clementine, Rhye, Sore Losers, SYML en zoveel meer moois in de kleine font.

Nay voor wéér OaTW & Bazart (no hard feelings jongens, maar Overkill), de grootte van Charlotte De Witte, Martin Solveig, Kölsch en daarmee gepaard gaande vraag: waar zijn de headliners van de Marquee, vorig jaar zo goed gedaan, gebleven?

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken