Pukkelpop 2017

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Natuurlijk is dit niet tomorrowland, maar in vergelijking met hun extreem goede dance en boiler line-up van vorig jaar vind ik dit toch zwakjes. Om maar een voorbeeld te geven; vorig jaar werd het DnB gerepresenteerd door pendulum, sub focus, camo n krooked en DJ Hazard; enorm grote namen binnen het genre. Dit jaar hebben we enkel Mefjus en Macky Gee, een erg matige namen… (oke idd ook sigma maar zoals je zelf aangeeft is dat main stage).

En ben inderdaad niet into techno, maar dance en boiler moet ook meer dan alleen maar techno zijn hé.

Yep. De Techno is dit jaar van topniveau maar snap dat het daarbuiten voor de liefhebbers van andere genre's nog wat matig is dit jaar. Maar ik heb dan ook echt weer helemaal niks met jouw genre's haha. Die zullen ongetwijfeld nog wel toegevoegd worden hoor.

EDIT: Waar zien jullie nu al op welke stage elke act staat dan?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
De Shelter was vorig jaar heel vaak stampvol, maar ze hadden natuurlijk ook wel mooie namen daar. Heel veel volk bij Marky Ramone Refused en Mastodon. .

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Met de Boiler weet je eerlijk gezegd nooit echt van op voorhand wat er zal komen, ik heb nu dat lijstje samengesteld hierboven maar daar zouden een pak dub/dnb DJs bijkunnen natuurlijk. Het is gewoon omdat die mannen tourgewijs zo makkelijk zich kunnen transporteren dat je alles kan verwachten. Al heb je wel gelijk natuurlijk hoor, ik vind 't ook nog wat leegjes ookal zijn er al 22 (!) namen bekend voor in de boiler (althans, das mijn gok).
Volgens mij is er meer een groter publiek voor techno dan voor dub/dnb (al bewijst Rampage bv toch ieder jaar ook iets haha)

EDIT: Waar zien jullie nu al op welke stage elke act staat dan?
Heb ik zelf gedaan, is gewoon een gok van waar bepaalde acts zouden kunnen staan. ;)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Waarom zou Paul Kalkbrenner nog in de boiler staat? Marquee toch?

Al tourt ie dit jaar niet echt al de Paul Kalkbrenner maar met een 90s concept. Misschien wel leuk urenlang in de boiler
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Ik denk eerlijk gezegd dat de Boiler al een pak groter is dan de Marquee. Enige andere podium dat ik 'm zie doen is anders de Dancehall met dat concept met een soort van vinylset zoals Jamie xx ofso maar ik weet niet hoe die z'n set ineen zit eerlijk gezegd.. Daarom gewoon Boiler gepakt :p
 

Magical11

Playlistbediener
25 nov 2016
19
0
Ik snap dat Bastille geen geliefkoosde headliner is, maar de combinatie Chance The Rapper - Editors - The XX verdient toch een dikke pluim, lijkt mij.

En Mumford & Sons - Flume gaat ook knallen. De echt grote namen hebben altijd veel tegenstanders, maar dit ziet er toch behoorlijk sterk uit. Vooral de tweede lijn is weer van het niveau dat we van PKP gewoon zijn: PJ Harvey (wereldartiest die volgens HBvL de Marquee zelfs niet zou afsluiten), Elbow, At the Drive-in (kijk ik heel erg naar uit), Bear's Den, Cypress Hill, Moderat, Ty Segall, London Grammar... Gevarieerd én kwaliteit.

Ik verwacht nog een sterke vrouw hoog in de Marquee (Solange of Lana Del Rey) en ook nog artiesten als Ryan Adams, Father John Misty en evt. Beach House.

Belgische kanshebbers dit jaar? J. Bernardt, Hypochristmutreez, Brutus, Hamster Axis ... , Meuris, ... ?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.356
2.695
Shelter weg=nog een extra reden om niet meer naar Pukkelpop te gaan.

Ze doen maar, alternatieven genoeg qua zomerfestivals.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Het ontbreken van echte Shelter namen tot nu toe zou inderdaad wel eens kunnen duiden op het verdwijnen van dat podium. Ik heb er bv. Opeth gezien in een tent die wel vol leek, maar waar eigenlijk nog ongelofelijk veel plaats was. Terwijl die op een festival als Graspop gewoon enorm veel volk trekken. En de concurrentie is gewoon groot met alle alternatieve muziekfestivals die er zijn, of andere festivals die ook wat steviger bands boeken. Bovendien kunnen Shelter bands ook wel weg op bv. de Marquee, dat deden ze vroeger ook al (bv. Anti-Flag in de Marquee gezien nog, terwijl dat toch echt wel een Shelter naam was). Het zou jammer zijn, maar als je de evolutie van Pukkelpop bekijkt, niet geheel onlogisch.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
http://clashfinder.com/s/pkp2017

Deze ff ineen gestoken, voelt nu toch wel nog leeg vind ik nu ik het zo bekijk.. De Shelter, tsja, die heb ik dan maar weggelaten :/
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ziet er leuk - en inderdaad ook nog leeg uit :p

Opvallend
- Je plaatst PJ Harvey en Interpol in de Marquee, wat best wel eens zou kunnen. Zou wel vreselijk kut zijn, omdat die volledig in de lijn van de headliners liggen qua publiek, en er dus sowieso overlap is. Misschien toch PJ Harvey op main? Stond ze een jaar of 10 terug (of zo) ook, dus het kan wel.
- Sigma zie ik eerder in de Dance Hall als afsluiter. Was paar jaar geleden wel hyper druk op de main, en ook wel ambiance, maar ze passen gewoon beter in de Dance Hall
- Cypres Hill zal volgens mij voor Chance The Rapper spelen
- The Flaming Lips plaats je wel heel laag, die waren enkele jaren terug ook Marquee Headliner, een spot die ze ook wel zullen eisen denk ik. In dat geval zal Elbow ofwel daarvoor spelen, of Elbow gaat gewoon naar de Main, wat me eigenlijk het meest voor de hand liggend lijkt. George Ezra sowieso niet na Flaming Lips
- Rise Against als subheadliner zie ik ook niet meteen gebeuren, daar komt volgens mij iets anders, een naam die we nog niet hebben tot op vandaag mss wel
- Intergalactic Lovers denk ik eerder Wablief of Marquee ipv Club

Sowieso een heel moeilijke oefening om nu al te maken, gezien nu slechts 1/3 van de affiche bekend is :p
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.173
1.471
Op dour hebben ze ook gezegd dat er na een paar reeksen van aankondigingen nu toch een paar gitaar acts bekend gemaakt worden. Wel onbekend voor mij als redelijke kenner. Ze zeggen ook dat de naam van het podium daar verandert. Het concept blijft wel met 's avonds ook donkere beats ofzo net als andere jaren. Weet dat the shelter vroeger ook eerst the skate stage heette en daarna the second open air stage. Dus het zou evengoed van naam kunnen veranderen. Misschien kunnen we de hele dag door rock of punk acts zien op de main en de marquee wablief club heel gespreid zonder al te veel overlappingen gelijk andere jaren. En is een nieuwe naam voor de shelter bedoeld als meer een alternatief podium.
Blues pills bv deed het ook goed vorig jaar en de eerste namen met sfeerachtige stoner ik weet niet meer welke bands die waren ook geen punk of metal. Dus het kan nog goedkomen. :) hoop ik. En anders dub fx en bloody beetroots is als metalfan ook wel een feestje :D
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Ziet er leuk – en inderdaad ook nog leeg uit :p

Opvallend
– Je plaatst PJ Harvey en Interpol in de Marquee, wat best wel eens zou kunnen. Zou wel vreselijk kut zijn, omdat die volledig in de lijn van de headliners liggen qua publiek, en er dus sowieso overlap is. Misschien toch PJ Harvey op main? Stond ze een jaar of 10 terug (of zo) ook, dus het kan wel.
– Sigma zie ik eerder in de Dance Hall als afsluiter. Was paar jaar geleden wel hyper druk op de main, en ook wel ambiance, maar ze passen gewoon beter in de Dance Hall
– Cypres Hill zal volgens mij voor Chance The Rapper spelen
– The Flaming Lips plaats je wel heel laag, die waren enkele jaren terug ook Marquee Headliner, een spot die ze ook wel zullen eisen denk ik. In dat geval zal Elbow ofwel daarvoor spelen, of Elbow gaat gewoon naar de Main, wat me eigenlijk het meest voor de hand liggend lijkt. George Ezra sowieso niet na Flaming Lips
– Rise Against als subheadliner zie ik ook niet meteen gebeuren, daar komt volgens mij iets anders, een naam die we nog niet hebben tot op vandaag mss wel
– Intergalactic Lovers denk ik eerder Wablief of Marquee ipv Club

Sowieso een heel moeilijke oefening om nu al te maken, gezien nu slechts 1/3 van de affiche bekend is :p

Elbow en PJ Harvey staan in de Marquee, Sigma op Main Stage, is bevestigd door de organisatie.

Ik zie Moderat nog wel de Marquee afsluiten na PJ Harvey eigenlijk, en dan Cypress Hill als grote naam in de Dance Hall ofzo? En Jake Bugg gaat met die positie ook geen vrede nemen als je zijn plek op RW '16 en Pkp '14 ziet...

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Elbow en PJ Harvey staan in de Marquee, Sigma op Main Stage, is bevestigd door de organisatie.
Yep, dit dus. Stond een interview in Het Nieuwsblad met Chokri waarin ie dat bevestigde..

- Rise Against zou inderdaad een plaatsje naar beneden kunnen.
- Sigma is alleen maar gegroeid denk ik maar ja het zou kunnen.
- The Flaming Lips zijn toch helemaal niet meer zou populair meer hier, of sla ik de bal nu zo mis? George Ezra is toch echt populairder dan The Flaming Lips?
- Intergalactic Lovers vond ik inderdaad de moeilijkste naam om neer te poten maar had dan maar een late spot gekozen ipv een vroege Marquee spot.
- Boiler namen op donderdag zijn voor mij echt een vraagstuk, weet niet zo megaveel van techno af dus kan ook de helft niet zo goed inschatten hoe populair iemand is.
 

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
88
52
Wat is de kans nog dat Volbeat naar Pukkelpop komt? Ze doen in augustus Europese festivals aan, en zijn het hele Pukkelpop weekend nog vrij. Ik neem dan wel aan dat ze minstens subheadliner zijn, of misschien wel headliner?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Shelter weg zou enorm kut zijn.
Wat kan er momenteel in de Shelter...

At The Drive In
Billy Talent
Black Lips
Rise Against
The Pretty Reckless
Moose Blood

Maar op die laatste na kunnen die ook gerust allemaal de Main op, of eventueel Marquee.
En eventueel Newmoon en Ty Segall ook wel, maar waarschijnlijk niet.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Of misschien doen ze zoals Reading/Leeds daar heb je soms een podium dat 2 van de 3 dagen gevuld is met harde gitaarbands en de andere dag een meer dance genre.

Want het valt wel op dat de eventuele Shelter namen bijna allemaal op zaterdag staan:
At The Drive In, Rise Against, Blly Talent, The Pretty Reckless, Moose Blood (al zijn die eerste 3 alle 3 headliner materiaal in een Shelter)
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Wat is de kans nog dat Volbeat naar Pukkelpop komt? Ze doen in augustus Europese festivals aan, en zijn het hele Pukkelpop weekend nog vrij. Ik neem dan wel aan dat ze minstens subheadliner zijn, of misschien wel headliner?
Ik ben bang dat we die niet meer hoeven te verwachten. Zijn dan idd vrij maar die eisen denk ik echt wel een headlinespot aangezien ze op alle (metal)festivals zoals wacken en graspop vorig jaar dat ook zijn/waren. Maar je weet maar nooit, aangezien the xx en editors ook samen op 1 dag staan, zou t wellicht nog kunnen dat ze lekker bastille subben;p. Ik reken er echter niet meer op.

Trouwens hoop ik wel echt dat de shelter blijft. Waar moeten ze anders bands als architects zetten als die nog komen (wat ik best wel zie gebeuren)?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Architects spelen op GMM, dus kans lijkt me niet zo groot. En dan boeken ze gewoon wat minder dergelijke bands.
 

Lisa23

Playlistbediener
2 mei 2015
7
2
Ik weet nu niet in hoeverre HBVL betrouwbaar is, maar in hun artikel geven ze aan dat At the drive in & Rise Against bv in de marquee spelen..?

http://m.hbvl.be/cnt/dmf20170219_02738796/pukkelpop-lost-eerste-namen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken