Pukkelpop 2017

Magical11

Playlistbediener
25 nov 2016
19
0
Het kort af... Ervan uitgaande dat het maandag boenk erop zal zijn, en PKP een tachtigtal namen zal droppen tegen 11u, hier alvast een gokje:

Headliners/afsluiters: <span style="text-decoration:underline;">Editors</span> (=> Gorillaz), <span style="text-decoration:underline;">Major Lazer</span> (=> The Weekend), The XX, Flume, Mumford & Sons, <span style="text-decoration:underline;">Bastille</span> (=> The Libertines)
(Onderlijnd is wat ik verwacht, tussen haakjes wat ik hoop)

Subs: Elbow, Ryan Adams, Foals

Marquee-toppers: Beach House, Lana Del Rey, Solange / Frank Ocean, Interpol, Iggy Pop, Moderat

Main: Bear's Den, Jake Bugg, Sampha, Father John Misty, Danny Brown, Two Door Cinema Club, Kensington, At The Drive-In

Marquee: London Grammar, Laura Marling, Oh Wonder, Metronomy, Ty Segall, Daniel Norgren

Club: Vince Staples, Angel Olsen, Julien Baker, Jenny Hval, Car Seat Headrest, Tim Darcy, Jagwar Ma, Beak>, Thee Oh Sees

Shelter: Bad Religion, Billy Talent, The Pretty Reckless, Rise Against

Dance: Clean Bandit, Charlie XCX, Pendulum live, Foreign Beggers, !!!,

Boiler: Oliver Heldens, Fritz Kalkbrenner, Sub Focus, Fatboy Slim, Monika Kruse, Ritchie Hawtin, Ricardo Villalobos

Castello: BadBadNotGood, Ho99o9, Nick Murphy, Tale of Us, Jessy Lanza

En dan nog wat, vermoedelijk ;-)
 

AMoeder

Nieuw lid
12 jul 2016
3
0
Zou Franz Ferdinand geen optie meer zijn?
Concert in Rivierenhof op enkele uren uitverkocht, dus misschien is een extra datum in België nog mogelijk?

Ik hoop er in ieder geval wel op, baal dat ik geen ticket heb kunnen bemachtigen.

Verder koop ik al sowieso een combi, enkel al voor de sfeer die er constant hangt.
Heel blij al met Interpol en blijf hopen op QOTSA :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Dat is dan al Elbow, Interpol en Jake Bugg zeker. Lijkt wel een interessante editie te gaan worden gaan precies.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Marquee-toppers: Beach House, Lana Del Rey, Solange / Frank Ocean, Interpol, Iggy Pop, Moderat
Hoeveel dagen wil je dat PKP z'n festival houdt :lol: 7 namen voor 3 plaatsjes haha
Franz Ferdinand is volgens mij uitgesloten..


 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.109
1.393
Jazeker! :D En pukkelpop: Maakt niet uit welk genre, maar pak maar wat goeie verrassende dingen.

Is er nergens een affiche of een valse affiche gelekt? Ik heb het forum nog niet helemaal kunnen lezen omdat ik het nu pas heb gevonden.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
Jazeker!
1f600.svg
En pukkelpop: Maakt niet uit welk genre, maar pak maar wat goeie verrassende dingen.

Is er nergens een affiche of een valse affiche gelekt? Ik heb het forum nog niet helemaal kunnen lezen omdat ik het nu pas heb gevonden.
Zoals je hierboven kan lezen zijn we enkel zeker over Elbow, Interpol en Jake Bugg, dat is al een mooi begin. :)

Wat dat genre betreft, dingen zoals Rihanna mogen ze toch achterwege laten vanaf nu.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.109
1.393
Ja ik hoor het zeker niet graag, maarja...
Zolang ze niet met één mindere groep ineens een heel ander publiek trekken dat een ander publiek is dan de andere dagen. Waar pukkelpop vorig jaar ook een fout heeft gemaakt vind ik persoonlijk is om de shelter en de club en de main samen te laten vallen. Soms heb je dan het gitaarwerk op verschillende plaatsen tegelijkertijd en op andere momenten is het dan een compleet ander genre tegelijkertijd. Terwijl er naar mijn mening altijd keuze zou mogen zijn tussen gitaren, commerciëlere, elektronisch, ...
Ikzelf ben meer iemand voor graspop, enz. (metal, punk) Maar op pukkelpop vind je vanalles dat ook wel leuk is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Morgen 6u smorgens krijgen we de namen! Ik verwacht dat ze een soort van interview gaan geven op Stubru ofso, alee dat denk ik als reden waarom ze ze zo vroeg lossen? Die enveloppes die verscheidenen hebben gekregen in de bus heeft er ook iets mee te maken allemaal, al snap ik toch het concept niet zo..
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.449
Edit: daar ging iets mis. Weet niet wat ik deed, maar opeens een bericht gepost.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
937
350
Wauw wat een line-up tot nu toe!
The XX, Mumford and Sonds, PJ Harvey, Editors, Tove Lo, Sigma live
Rise against, Parov Stelar, Moderat, London Grammar, Mac DeMarco
Interpol, Flume, George Ezra, Flaming Lips, First Aid Kit, Elbow, Dave Clarke
Cypress Hill, Chance the rapper, Bastille, Billy Talent, Boys Noize, Bear's Den
Bastille, Band of Horses, At the drive in en nog veel veel veel meer!
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.092
2.317
Top is heel gelijk met Lowlands maar wtf hoe goed zijn die hun eerste namen. Volgens mij is PKP over de hele lijn gezien op dit moment beter als RW.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
937
350
Tickets vanaf woensdag in de verkoop.
Dagtickets 99 euro, combitickets 199 euro, drankbonnen 2,50 per stuk (op terrein 5 voor 15 euro)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Fuck, dit is wel erg goed hoor. Impressed!

Had dit niet meer verwacht van Pukkelpop anno 2017, maar deze lineup is gewoon beter dan die van RW.

At The Drive In, Chance The Rapper, PJ Harvey, The Flaming Lips, Mac Demarco...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.182
1.206
Fuck, dit is wel erg goed hoor. Impressed!

Had dit niet meer verwacht van Pukkelpop anno 2017, maar deze lineup is gewoon beter dan die van RW.

At The Drive In, Chance The Rapper, PJ Harvey, The Flaming Lips, Mac Demarco…

Dat is nu wel sterk overdreven... een festival met Editors, Bastille en Mumford & Sons als headliner... In de breedte zitten inderdaad een aantal mooie namen tussen... Maar ook veel meuk. Alleszins, het ziet er nu toch al wat beter uit dan de voorbije jaren, er ligt wat meer 'gewicht' in de schaal.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
577
185
Best gave namen, vooral goed gedaan dat ze editors en xx op dezelfde dag hebben kunnen krijgen. Dan vraag ik me wel af of bastille weer headliner is, vrees t wel dan...
Verder mis ik nog wel een beetje de grote harde namen op gitaargebied maar die zullen er vast nog wel bijkomen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
Inderdaad een veel betere affiche dan vorig jaar, wat ook niet moeilijk was.

Toch nog afwachten om een ticket te kopen.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Vond de lineup van Pukkelpop laatste jaren erg matig, met name aan de bovenkant. Zeker die donderdag is nu echter wel sterk met grote namen: The XX / Editors / Interpol / Moderat / Chance the Rapper / PJ Harvey / Mac De Marco. Die dag zal wel snel gaan met tickets.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken