Primavera Sound Festivals 2023

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
New Order op Mordor, zag ik de organisatie in de comments op Fb bevestigen. Lange(re) set dus, waarschijnlijk. Mooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Ach, sommige organisaties bouwen er eentje uit in eigen land. :cool:
En maken even goed deel uit van het Live Nation imperium. I know.

Maar ergens vind ik het wel jammer dat Primavera overal te vinden zal zijn. Gevoelsmatige mening.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Uiteraard, want het maakt de markt in die landen gewoon kapot. Zie ook Lollapalooza, Rock In.. en Ultra. Anderzijds, is er denk ik qua organisatie naast hen, of zelfs voorheen, weinig geweest voor pakweg Zuid-Amerikaanse landen. Ofwel? Idk.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Uiteraard, want het maakt de markt in die landen gewoon kapot. Zie ook Lollapalooza, Rock In.. en Ultra. Anderzijds, is er denk ik qua organisatie naast hen, of zelfs voorheen, weinig geweest voor pakweg Zuid-Amerikaanse landen. Ofwel? Idk.
Ik zie bvb er niet de zin van in om een Primavera Los Angeles te hebben. Maar goed, zal wel werken.

Tomorrowland heeft zich ook een tijd gefocust op expansie. Zijn daar ook op teruggekomen, tijd dat je daarin steekt kan je niet in je belangrijkste onderdeel steken. Denk maar aan het jaar dat ze hun main stage hergebruikten… gaan ze nu niet meer doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
293
220
Yep, niemand die het beter doet. Alleen van heel dat imperium gegeven ben ik minder fan.
Ben wel nog altijd aan het bekomen van hoe ze vorig jaar in Barcelona hun togen (niet) georganiseerd hadden. Geen voortogen, geen drankbonnen, geen afzonderlijke cocktailtogen... gewoon individuele, totaal overwerkte en gefrustreerde barmannen en -vrouwen die heel de toog moesten doorlopen op zoek naar wisselgeld of bepaalde ingrediënten of attributen... Dat doet echt elke pensenkermis in België en Nederland beter, en dat heeft hen denk ik veel geld gekost ook.

Midden in de nacht werd er daar door het barpersoneel tegen mij geroepen (niet omdat ik kwam zeuren, gewoon omdat ik net als honderden anderen een drankje wou bestellen): 'ga dansen!' 😅

Maar de line-up is inderdaad fenomenaal.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ben wel nog altijd aan het bekomen van hoe ze vorig jaar in Barcelona hun togen (niet) georganiseerd hadden. Geen voortogen, geen drankbonnen, geen afzonderlijke cocktailtogen... gewoon individuele, totaal overwerkte en gefrustreerde barmannen en -vrouwen die heel de toog moesten doorlopen op zoek naar wisselgeld of bepaalde ingrediënten of attributen... Dat doet echt elke pensenkermis in België en Nederland beter, en dat heeft hen denk ik veel geld gekost ook.

Midden in de nacht werd er daar door het barpersoneel tegen mij geroepen (niet omdat ik kwam zeuren, gewoon omdat ik net als honderden anderen een drankje wou bestellen): 'ga dansen!' 😅

Maar de line-up is inderdaad fenomenaal.
Vooral bizar hoe dat probleem na een nacht vol klagen voor een heel groot stuk opgelost werd. En het ineens wel sneller ging aan de bars.

Nuja; die gaan wel uit dat farceke geleerd hebben denk ik.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
293
220
Ik ben het daar eigenlijk niet mee eens, dat het opgelost werd. Mijn anekdote dateert denk ik zelfs van het tweede weekend. :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Je kunt veel zeggen over de Spaanse en Portugese onhandigheid van barmanagement, maar veel hangt ook samen met de dommigheid van het gros van de festivalgangers hoor. Niet vijf à tien meter extra lopen om binnen de vijf minuten bediend te worden. Nee, naar de allereerste bar toelopen net zoals 76585674 andere mensen en dan een eeuwigheid moeten wachten. En gefrustreerd zijn. En boos tweeten. Echt. De gevaarlijke bottlenecks werden dan weer wél gecreëerd door de organisatie.. Was de dagen nadien wel gewoon opgelost.
 

timv

Gouden Tip
22 jan 2021
293
220
Dat is helemaal waar op Werchter of Pukkelpop, maar op Primavera viel er te vaak weinig of niets te omzeilen, zelfs niet met twintig jaar festivalervaring.

Het kan zijn dat het aan de hoofdpodia wat gebeterd is - daar heb ik niet zo heel veel tijd doorgebracht - maar op veel plaatsen was en bleef het pijnlijk.

En dat komt, zoals ik al aangaf, omdat ze alsof ze volslagen beginnelingen waren een hoop dingen die alle organisatoren hier doen hadden nagelaten.
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
651
Vooral bizar hoe dat probleem na een nacht vol klagen voor een heel groot stuk opgelost werd. En het ineens wel sneller ging aan de bars.

Nuja; die gaan wel uit dat farceke geleerd hebben denk ik.
Vanwaar ze de mensen gehaald hebben, weet ik niet, maar ze hebben toen gewoon gigantisch veel volk erbij gezet. Zo liep het wel een pak beter. Maar het systeem zelf trok zwaar op de kl*ten. Als ik mij zelfs kan herinneren, wist bv niemand wat je met uw beker moest doen op het einde van het festival😂
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.679
1.609
Goldfrapp en Sevdaliza er bij op de line-up

Yves Tumor (beide) en Japanese Breakfast (Barcelona) er bij op City Programmes
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.679
1.609
FKA Twigs, ANYMA en Palm kunnen niet en zijn van de line-up gehaald
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ik weet wel dat er nog geen timetables zijn, maar toch een vraagje voor diegenen die bekend zijn met Primavera:

Bijvoorbeeld op zondag: Rosalia, Calvin Harris, Maneskin, The War On Drugs: gaan die allemaal naar de main stage of grote kans dat er overlappingen zijn?
Kan zelf moeilijk inschatten hoe 'big' een band als The War On Drugs is in Spanje, maar ik neem aan dat die daar ook wel een stage zullen afsluiten?

Beetje zelfde bedenkingen met bijvoorbeeld Kendrick vs. Depeche Mode, Blur vs. New Order, etc...
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
651
Ik weet wel dat er nog geen timetables zijn, maar toch een vraagje voor diegenen die bekend zijn met Primavera:

Bijvoorbeeld op zondag: Rosalia, Calvin Harris, Maneskin, The War On Drugs: gaan die allemaal naar de main stage of grote kans dat er overlappingen zijn?
Kan zelf moeilijk inschatten hoe 'big' een band als The War On Drugs is in Spanje, maar ik neem aan dat die daar ook wel een stage zullen afsluiten?

Beetje zelfde bedenkingen met bijvoorbeeld Kendrick vs. Depeche Mode, Blur vs. New Order, etc...
Op Primaver heb je twee hoofdpodia naast elkaar. De 4 bands die u opnoemt, zullen normaal op elkaar aansluiten. Uw andere bedenkingen vermoed ik ook.

Hou er wel rekening mee dat de twee hoofdpodia wel eventjes stappen zijn van de andere podia.

Verwacht de timetable pas binnen een week of 2-3. Ikzelf vind het ook een groot minpunt dat dat altijd op zich laat wachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken