Primavera Sound Festivals 2023

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Blijkbaar heeft Kendrick deze keer wel zijn show aangepast voor festivals?
Yes. Geweldige show! Geweldige sfeer met Money Trees als hoogtepuntje.

Perfecte headliner dag gisteren met Depeche Mode, Kendrick en Fred Again .. (ja, dat is zonder twijfel een headliner nu) na elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.650
2.217
Iemand Unwound gezien? Hoe was het? Duimen dat ze nog een keer naar Nederland komen...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Iemand Unwound gezien? Hoe was het? Duimen dat ze nog een keer naar Nederland komen...
Vraag me nog steeds af hoe ze het voor elkaar hebben gekregen dat dit de enige twee shows van Unwound zijn in Europa. Dat is voor hen ook niet financieel aantrekkelijk, zelfs met een contract van Primavera.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.650
2.217
Vraag me nog steeds af hoe ze het voor elkaar hebben gekregen dat dit de enige twee shows van Unwound zijn in Europa. Dat is voor hen ook niet financieel aantrekkelijk, zelfs met een contract van Primavera.
Misschien dat het toch een goede zak geld is en dat ze het voor de rest als een leuke vakantie naar Spanje zien
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
709
631
Privé-concert met Caroline Polachek. Ik lig hier letterlijk op 20 meter van de mainstage. Nog nooit zo leeg aangevoeld de mainstage🙈
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
709
631
Rosalia weergaloos. Paar weken geleden nog Beyoncé gezien, maar van dit was ik meer van onder de indruk. Alsof je een dik uur naar een videoclip zat te kijken. Het Spaanse publiek helpt natuurlijk. Maar zonder dat ik er veel van kende, is dit voorbij gevlogen. Wat een verschil bv. Met Polachek daarvoor. In alles overtroffen. Als Werchter nog wat kan schuiven, zet haar maar met die show als headliner!
En als ze een Werchter Boutique willen die uitzonderlijk zou zijn: Rosalia - Dua Lipa. Vonken en vuur zou dat geven.

Laat het ons op een ex aequo houden met Depeche Mode voor beste optreden van Primavera 2023.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Privé-concert met Caroline Polachek. Ik lig hier letterlijk op 20 meter van de mainstage. Nog nooit zo leeg aangevoeld de mainstage🙈
Bwa, gren idee waar je exact stond, maar ik had toch het gevoel dat het vrij druk was (weliswaar grotendeels door Rosalia fans). Zeker meer volk dan bv Halsey.

Voor de rest een vreemde show. Setlist niet bepaald goed opgebouwd imo en kwam er moeilijk in door wat externe factoren. Publiek in mijn omgeving was een mix van star Rosalia publiek en mensen die woord voor woord konden meezingen. Groepje dat ging gaan zitten op de 10e!! rij begrijp ik werkelijk niks van. Zelfs al is het je ding niet, dit is gewoon gevaarlijk. Paar keer vriendelijk verzocht te gaan staan omdat het echt rete-irritant was, maar absoluut niet willen bewegen. Uiteindelijk is het op de minder vriendelijke manier gelukt 😉
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
709
631
Bwa, gren idee waar je exact stond, maar ik had toch het gevoel dat het vrij druk was (weliswaar grotendeels door Rosalia fans). Zeker meer volk dan bv Halsey.

Voor de rest een vreemde show. Setlist niet bepaald goed opgebouwd imo en kwam er moeilijk in door wat externe factoren. Publiek in mijn omgeving was een mix van star Rosalia publiek en mensen die woord voor woord konden meezingen. Groepje dat ging gaan zitten op de 10e!! rij begrijp ik werkelijk niks van. Zelfs al is het je ding niet, dit is gewoon gevaarlijk. Paar keer vriendelijk verzocht te gaan staan omdat het echt rete-irritant was, maar absoluut niet willen bewegen. Uiteindelijk is het op de minder vriendelijke manier gelukt 😉
Als je tijdens het concert gewoon op die afstand kan liggen, kan je toch wel stellen dat het niet druk was?
 

Bijlagen

  • IMG20230603225103-min (1).jpg
    IMG20230603225103-min (1).jpg
    970,8 KB · Weergaven: 54

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
108
105
Dank in ieder geval. Maakt mijn keuze tussen Sudan Archives en Polachek volgende week op BKS makkelijker. Iemand die eerstgenoemde toevallig gezien?
 
12 nov 2016
649
389
Hebben zij even pech.

De Barcelona variant was tenminste weer geweldig zoals vanouds. Blijft een beter festival dan alles wat Nederland te bieden heeft.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.713
3.662
Hebben zij even pech.

De Barcelona variant was tenminste weer geweldig zoals vanouds. Blijft een beter festival dan alles wat Nederland te bieden heeft.
In welke zin precies beter? Want heb van vorig jaar nog best veel kritiekpunten op het netvlies staan (wij zouden eerst gaan, maar door medische redenen kon het niet en met extra interesse gevolgd). Of puur afgaand op de affiches? Wil hier zeker nog eens heen, vooral zowat alle sets in het donker lijkt mij geweldig
 
12 nov 2016
649
389
In welke zin precies beter? Want heb van vorig jaar nog best veel kritiekpunten op het netvlies staan (wij zouden eerst gaan, maar door medische redenen kon het niet en met extra interesse gevolgd). Of puur afgaand op de affiches? Wil hier zeker nog eens heen, vooral zowat alle sets in het donker lijkt mij geweldig
Alle logistieke puinhopen van vorig jaar waren op deze editie gefixed. Zo hadden wij nooit hoeven wachten op een bar voor drinken. Verder de programmeerkeuzes en inderdaad de context van de meeste optredens in het donker. Plus de Auditorium zaal. Enige echte nadelen zijn dat het geluid op een aantal podia te zacht staat en dat er veel praters zijn, maar dat tweede heb je ook in Nederland en mits je je verplaatst indien nodig kan je vaak wel om met het volume.
 
  • Winning
Waarderingen: EdsjeFCB

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.713
3.662
Alle logistieke puinhopen van vorig jaar waren op deze editie gefixed. Zo hadden wij nooit hoeven wachten op een bar voor drinken. Verder de programmeerkeuzes en inderdaad de context van de meeste optredens in het donker. Plus de Auditorium zaal. Enige echte nadelen zijn dat het geluid op een aantal podia te zacht staat en dat er veel praters zijn, maar dat tweede heb je ook in Nederland en mits je je verplaatst indien nodig kan je vaak wel om met het volume.
Top om te horen! Hopen dat het volgend jaar gaat lukken om erbij te zijn
 

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
108
105
Alle logistieke puinhopen van vorig jaar waren op deze editie gefixed. Zo hadden wij nooit hoeven wachten op een bar voor drinken. Verder de programmeerkeuzes en inderdaad de context van de meeste optredens in het donker. Plus de Auditorium zaal. Enige echte nadelen zijn dat het geluid op een aantal podia te zacht staat en dat er veel praters zijn, maar dat tweede heb je ook in Nederland en mits je je verplaatst indien nodig kan je vaak wel om met het volume.
Vorig jaar was de puinhoop ook enkel de eerste dag. De dagen erna hadden ze zich al op wonderbaarlijke wijze verbeterd.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Hoe is de sfeer op het festival vergeleken met bijvoorbeeld dtrh of bks? En is er naast de muziek ook iets van randprogramma? Niet dat ik denk dat je daar snel aan toe zou komen als ik de timetable van dit jaar bekijk maar ben gewoon benieuwd haha😅 volgend jaar hopelijk ook voor de eerste keer een weekend primavera
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken