Primavera Sound Festivals 2023

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Kan je 's nachts daar rond het festivalterrein makkelijk een taxi bemachtigen?
Ik veronderstel, gezien de late uren en uitgebreide programmatie, dat de uitstroom sowieso wat gespreid verloopt?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Kan je 's nachts daar rond het festivalterrein makkelijk een taxi bemachtigen?
Ik veronderstel, gezien de late uren en uitgebreide programmatie, dat de uitstroom sowieso wat gespreid verloopt?
In mijn ervaring is dat niet evident, aan een taxi geraken. Sowieso zijn er in Barcelona (op dat moment) veel diensten dit ritjes maken aan woekerprijzen.

Over die uitloop: vanaf het moment dat de headliners op de twee hoofdpodia klaar zijn, is er toch een grote groepsverhuizing naar de trams, metros en nachtbussen. Soms is het slim om net een tikkeltje vroeger te vertrekken of gewoon tot in het gaatje te gaan en een kleinere latere act mee te pikken.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.429
1.532
Ik heb vorig jaar twee keer de tram teruggenomen en dat was een gevalletje van sardientjes in een blik. Volgens mij ben je het beste af als je ergens een fiets weet te huren of een hotel hebt op pak 'em beet een half uur lopen van het terrein.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Ik heb vorig jaar twee keer de tram teruggenomen en dat was een gevalletje van sardientjes in een blik. Volgens mij ben je het beste af als je ergens een fiets weet te huren of een hotel hebt op pak 'em beet een half uur lopen van het terrein.
Ja, een half uurtje stappen >>> het openbaar vervoer nemen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
In mijn ervaring is dat niet evident, aan een taxi geraken. Sowieso zijn er in Barcelona (op dat moment) veel diensten dit ritjes maken aan woekerprijzen.


Oh, inderdaad... Intussen wat op anderstalige fora zitten opzoeken en de taxichauffeurs zetten blijkbaar gewoon hun teller af om woekerprijzen te kunnen hanteren.

Heb iets op het oog op 5km wandelafstand.
Dat kan soms net de 5km te veel zijn natuurlijk na een zware festivaldag... 🙈

En trouwens, de hotels hanteren voor die festivaldagen ook wel woekerprijzen.
Een weekje Barcelona met of zonder Primavera, maakt een verschil van honderden euro's aan hotelkosten...
 
  • Wow
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Tot 6u 's morgens feesten >>>

Zorgt er ook voor dat je gemakkelijk de eerst werkende metro's kunt nemen op de ochtend dan + veel minder volk op openbaar vervoer. :LOL:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Een weekje Barcelona met of zonder Primavera, maakt een verschil van honderden euro's aan hotelkosten...
Vroeg genoeg reserveren. ;) We hebben voor ons hotel een koopje gedaan op dat vlak. Pal in het centrum opnieuw en op 2 minuten wandelenvan een metrohalte.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Vroeg genoeg reserveren. ;) We hebben voor ons hotel een koopje gedaan op dat vlak. Pal in het centrum opnieuw en op 2 minuten wandelenvan een metrohalte.
Ja, inderdaad. Te lang getwijfeld en nu terug zin gekregen om toch te gaan met aansluitend een paar dagen citytrip Barcelona.
Vluchten vind ik persoonlijk heel goedkoop, maar die hotelprijzen zijn toch wel absurd, op dit moment.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.713
3.662
Kan je niet een beetje Uberen? Is ons nochtans altijd prima bevallen in verschillende landen
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
709
631
Kan je 's nachts daar rond het festivalterrein makkelijk een taxi bemachtigen?
Ik veronderstel, gezien de late uren en uitgebreide programmatie, dat de uitstroom sowieso wat gespreid verloopt?

Eerste festivalavond is eigenlijk de 'moeilijkste' omdat de metro dan al om 12u snachts niet rijdt tot 5u smorgens (denk ik).
De vrijdag op zaterdag is de metro vanaf 3u snachts beschikbaar en de laatste festivaldag rijdt de metro 24u/24u.

Je hebt ook gratis shuttlebussen naar plaza catalunya. Dus als je daar ergens tegen woont, geraak je ook terug. Maar shuttlebus is ook zeer druk.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Voor Barcelona...
Yard Act en Built To Spill.
Blur en Darkside.
Sparks en Gabriels.
Swans, Depeche Mode en Alvvays.
Japanse Breakfast en Cavetown.
NxWorries en BORIS.
Au.

En sinds wanneer staat Liturgy op de line-up? Vet!

Voor Madrid...
Yard Act en Built To Spill.
The Mars Volta en Gabriels.
Depeche Mode en Alvvays.
Caroline Polachek en My Morning Jacket.

Maar wel BORIS en Swans voor iedereen in het Auditorium. Lijp.


In ieder geval, dat Primavera moet toch gewoon eerder kunnen beginnen om zoveel clashes te kunnen vermijden en dus acts minder tegelijkertijd te laten spelen?
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
709
631
Tweede maal op rij zoveel clashes. Helft dat ik wil zien, kan ik gewoonweg niet zien. Echt zeer jammer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken