Primavera Sound Festivals 2023

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
709
631
Na de ietwat teleurstelling gisteren, nog eens defti gekeken.

Nog één grote clash voor mij: john cale - be your own pet - my morning jacket. Help mij forumleden😂

En het meest triestige. Na Caroline Polachek zit er een gat van twee uur tussen haar en Rosalia. Jammer dat die indeling daar serieus scheef zit.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Vind het schema zelf maar zozo. Enkel op vrijdag draait het echt goed uit.

Donderdag:
Hier clashen voor mij de meeste must see's onderling met elkaar, bv:
- Ghost / Sudan Archives
- Blur / Darkside
- Perfume / New Order / Central Cee
Voor de rest wel veel acts die ik wel graag had gezien, maar weinig musts.

Vrijdag:
Perfecte dag. Al mijn must see's mooi op een rij: Avalon > Japanese Breakfasts > Depeche Mode > Kendrick > Fred > Yves Tumor

Zaterdag:
Die 2 uur tussen Caroline en Rosalia is wel erg triestig ja. Wel mooi dat Caroline subheadliner is en 1h15 krijgt. Ook wel verrast dat Maneskin niet op haar positie staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
709
631
Vind het schema zelf maar zozo. Enkel op vrijdag draait het echt goed uit.

Donderdag:
Hier clashen voor mij de meeste must see's onderling met elkaar, bv:
- Ghost / Sudan Archives
- Blur / Darkside
- Perfume / New Order / Central Cee
Voor de rest wel veel acts die ik wel graag had gezien, maar weinig musts.

Vrijdag:
Perfecte dag. Al mijn must see's mooi op een rij: Avalon > Japanese Breakfasts > Depeche Mode > Kendrick > Fred > Yves Tumor

Zaterdag:
Die 2 uur tussen Caroline en Rosalia is wel erg triestig ja. Wel mooi dat Caroline subheadliner is en 1h15 krijgt. Ook wel verrast dat Maneskin niet op haar positie staat.

Ik vind gewoon zeer bizar dat Rosalia na Calvin Harris staat. Had altijd verwacht dat ze voor hem ging staan.
Gelukkig zie ik Blur in Wembley of ik ging nog een potje verder 'bleiten' dat ik Darkside niet zou kunnen zien.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.429
1.532
Ze hebben het terrein ook flink op de schop genomen: geen Bits-gedeelte meer, de oude Binance bij het grasveld weg en alles wat meer in twee delen gecentreerd. Ik ben benieuwd wat dat gaat doen met het gevoel van drukte op het terrein.
 
12 nov 2016
649
389
Na de ietwat teleurstelling gisteren, nog eens defti gekeken.

Nog één grote clash voor mij: john cale - be your own pet - my morning jacket. Help mij forumleden😂
MMJ kan je vlak na Primavera zien in Utrecht met een volwaardige set (een uur is veel te weinig), dus ik zou John Cale in Auditoria doen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Ik heb eigenlijk met geen van de twee veel. Holly Humberstone en Arlo Parks kan ik ook zien op BKS zien in feite. Sevdaliza kan alleen maar doodvallen op die mainstage, toch?
 
12 nov 2016
649
389
Een zaalshow in Utrecht is veel toegankelijker dan een aparte festivaldag.

Van wat ik las op 3voor12 doet Sevdaliza tegenwoordig ook voor de helft een DJ set? Misschien toch maar kijken voor het treinrampgehalte.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
463
352
Ben er dan uiteindelijk uit. Of toch voorlopig :D.

M’n planning voor volgende week in Madrid:

Woensdag: Confidence Man, Pet Shop Boys en dan nog naar zaal La Paqui voor Yves Tumor.

Donderdag: Boris (Auditorium), BCNR, Lambrini Girls, Turnstile, Rhyw, New Order, stukje Darkside, Le Tigre, Blur

Vrijdag: Julia Holter en Swans (Auditorium), Soul Glo, Depeche Mode, Honour, stukje Kendrick Lamar, Nation of Language, The Soft Pink Truth, Unwound

Zaterdag: Laurie Anderson en John Cale (Auditorium), Wednesday, Shellac, St. Vincent, stukje Caroline Polachek, Death Grips, Jockstrap, Rosalia


Benieuwd hoe ik het volhoud. In Barcelona ook wel uiteindelijke dingen dat ik geskipt heb, en aangezien de Madrid lay-out voor iedereen nieuw gaat zijn…
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
709
631
Uittocht na Pet Shop Boys was redelijk chaotisch (te veel volk die tegelijk weg wou). Er is een persoon onder de tram gesukkeld en heeft het niet overleefd.

 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.112
3.634
Die (adoratie voor) k-pop en j-pop acts snap ik echt met de beste wil van de wereld niet.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
Jaloers hoor. Perfume is echt zo'n legendarische act waarvan er niet veel kansen zijn dat ik die ooit live ga kunnen zien.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Heel benieuwd naar jullie verhalen van dit weekend. Volgend jaar wil ik voor de eerste keer naar Primavera dus ben vooral heel benieuwd naar de sfeer op het festival
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
Maar wat maakt dit zo bijzonder?
Overigens tof voor de variatie op festivals.
Ik vind Perfume hun muziek ook niet geweldig goed ofzo.
Maar ze hebben wel veel betekend voor de Japanse popmuziek en sowieso heb ik wel respect voor hoe Aziatische landen kijken naar pop. Die hebben toch vaak een andere blik op songstructuur en productietechnieken. Om deze reden en door hun zeldzaamheid in Europa, vind ik het echt een topboeking voor Primavera. Nieuwe ervaringen aanbieden aan je bezoekers, daar gaat het dus om bij mij.
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
709
631
Na eerste festivaldag de grote conclusie: Het is een pak rustiger dan vorig jaar. Nergens problemen voor drank/eten. Sfeer is hier dik in orde. Het is echt pak aangenamer dan vorig jaar.

Over de nieuwe indeling: Cupra heeft het zwaar te verduren qua sound bleed als er op Amazon of Ron Brugal ook wordt gespeeld.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.112
3.634
Ik vind Perfume hun muziek ook niet geweldig goed ofzo.
Maar ze hebben wel veel betekend voor de Japanse popmuziek en sowieso heb ik wel respect voor hoe Aziatische landen kijken naar pop. Die hebben toch vaak een andere blik op songstructuur en productietechnieken. Om deze reden en door hun zeldzaamheid in Europa, vind ik het echt een topboeking voor Primavera. Nieuwe ervaringen aanbieden aan je bezoekers, daar gaat het dus om bij mij.
Dan snap ik het al iets beter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken