Pinkpop Classic 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik wil nog heel even de 70′s opties bekijken. Mungo Jerry geef ik aardige kans.

In de Nieuwe Nor was enige tijd geleden een optreden van Captain Beefheart’s Magic Band.<br>
Moest toen terugdenken aan de Band Of Friends (Rory Galagher). Captain Beefheart is niet meer (2010) maar de Magic Band treedt regelmatig op. Ook een Nederlandse band trouwens.
Ja, je hebt gelijk. Er zijn vast nog wat opties die ons nog niet zijn opgevallen. Ik zag bijvoorbeeld ook Chris Tompson (Manfred Mann's Earth Band) ergens voorbij schieten. Magic Band is ook een goede optie idd. We moeten ook denken met (mogelijk) dit budget, samenstelling door Jive en in het zelfde sausje als vorig jaar. Dan zit je idd bij acts die normaalgezien in de Nor of eventueel Theater's staan, ofwel Rodahal, Ijsselhallen of Brabanthallen om maar wat zaaltjes te noemen. Uiteraard krijgt bijvoorbeeld RHCP ca 18000 man naar bijvoorbeeld de ZiggoDome, maar je gaf zelf ook al aan richting 5000 bezoekers op PP-Classic te gokken. Dan is deze richting met deze namen denk ik meer realistisch en als er meer kaarten verkocht kunnen worden is dat alleen maar mooi meegenomen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
70's opties: Journey (tour tot augustus in VS daarna nog niets) = Vooralsnog wel een optie
Rush (geen tour dit jaar) = Onwaarschijnlijk
Thin Lizzy (UK tour) = Heel goed mogelijk
Elvis Costello (tour in Europa en VS; nog niets in augustus ) = Heel goed mogelijk
Livin' Blues en/of Captain Beefheart's Magic Band = Heel goed mogelijk
Mungo Jerry = Heel goed mogelijk
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Inderdaad denk ik aan de doelgroep van de afgelopen jaren.
De wat oudere doelgroep die gezellig het verleden wil herbeleven onder het genot van wat alcohol voor een ticket van 35 euro.
Als men het roer zou willen omgooien was dit denk ik al bekend geworden. Voordeel voor PP is dat ze het terrein kunnen aanpassen aan het aantal bezoekers. Maar ook in dit concept kan nog een bezoekersaantal van tussen de 5.000 en 10.000 gehaald worden. Zeker met die prijs van € 35,00 vorig jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Die namen had ik ook al bekeken ;)
Journey, oei had ik me vergist, idd alleen nog begin augustus data. Klein detail, tourt met Steve Miller Band die hebben nog niet op Pinkpop gestaan. Elvis Costello zag ik in juli Europa en dan niets in augustus en dan de eerste data september in VS en dan weer Europa, waardoor ik dacht dat augustus misschien wel niets meer komt of nog allen VS data. Daarna staat hij 22 oktober in Carre Amsterdam.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Costello heft inderdaad een wat merkwaardige opbouw van de tour. Chris Tompson had ik nog niet gezien maar ik denk dat de namen die we hebben aardig de lading dekken. Vorig jaar drie 70's acts. Ik gok op weer drie voor dit jaar, plus drie 80's acts en een 90's/00's act.

De eerste drie namen die ik gok:
Captain Beefheart's Magic Band
Mungo Jerry
Thin Lizzy

Op naar de 80's! 1980: Van Halen....Dat zou ik helemaaaal niet erg vinden maar dat zal niet gebeuren.
Wordt vervolgd....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik heb er weer 1, Nederlandse band New Adventures (PP1981).
In het kader van de wat kleinere en nog tourende Nederlandse acts is dit een in de catagorie "heel goed mogelijk".
Volgens de gigs past het heel goed tussen 16 augustus 2014 Festival 't Zeeltje Deest en 30 augustus 2014 Rock op Brink Annen.
http://www.newadventures.nl/default.asp?cntCat=1&cntId=19

Nog 1 correctie van mijn kant, Manic Street Preachers (1999, 2001, 2011) staan 16/17 augustus op V festivals. Dus wel data in de nazomer. Kansje is dus toch iets groter.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Leuk dat ze bij Festileaks ook in hun eigen forum kijken... :-x
http://festileaks.com/2014/04/pinkpop-classic-lijkt-er-dit-jaar-te-komen/
Jaa, Festivalinfo heeft het vandaag ook gemeld...
GVD waar zijn we hier al vanaf 25 maart mee bezig!!!!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
haha ja, natuurlijk kan je een forum niet als bron nemen, al moet ik toegeven dat 90% hier best logisch klinkt ook al zitten we er soms gruwelijk naast. Maar dat ze vervolgens zo'n dramatisch nieuwtje de wereld in sturen... laat dat lekker zitten joh, natuurlijk is het logisch dat Pinkpop Classic alleen doorgaat als ze genoeg artiesten er voor kunnen vinden die naar hun hoop 10.000 mensen kunnen trekken.

btw. lekker dat wij dan ook reclame moeten maken voor het forum of niet Dennis? :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ja, had de moeite dan bespaart om het nieuwtje toe noemen. En dan ook nog een andere site promoten. Plank misgeslagen Festivals!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
(maakt mijn spelling checker nog een typefout ook) ik bedoelde, Plank misgeslagen Festileaks!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
ja precies, al vind ik het niet erg als festivalinfo komt met groot nieuws dat je ze dan als bron gebruikt. zouden meer sites moeten doen, maar voor dit "nieuwtje" inderdaad.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Je hebt gelijk Dennis. Jive Music Service noemde jij al vorige maand! Gewoon terug te lezen hier.
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
GVD waar zijn we hier al vanaf 25 maart mee bezig!!!!

Onze excuses Dennis. Dit is geen kwestie van de plank misslaan, maar simpelweg iets over het hoofd zien. Nu niet meer vloeken he!

Volgende keer je leak even met de app submitten ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Oké :p

( edit: ik heb de app geprobeert te downloaden maar kan niet op mijn "verouderd" toestel.
Maar ik zag dat jullie daaraan ook werken, in het facebook bericht van vanmorgen. )
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik had nog een naam voor de mogelijke Headlinespot op Pinkpop CLassic: Tom Petty and the Heartbreakers (PP1977).
Er komen wat tourdata aan, MÁÁR voorlopig begin augustus in V.S., dus eventueel van de namen die we al allemaal opgenoemd hebben hier nog geen heel grote kans.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Zou ik prima vinden Tom Petty. Ik kwam laatst ergens nieuws tegen van een andere 'oldie' die nog actief is de komende maanden en zou kunnen afsluiten. Paul Weller stond met The Jam en solo op Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Zou ik prima vinden Tom Petty. Ik kwam laatst ergens nieuws tegen van een andere ‘oldie’ die nog actief is de komende maanden en zou kunnen afsluiten. Paul Weller stond met The Jam en solo op Pinkpop.
Weller had ik bekeken idd. Maar zag dat zijn tour (voorlopig) nog loopt van mei tot juli, daarnaast staat hij al 3 dagen in Nederland Paard van Troje, Paradiso en Oosterpoort. Waardoor ik hem al had afgeschreven.
(Ook Neil Young ging even door mijn gedachten, maar Lokeren is exclusief BeNeLux helaas voor Jan.)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Met drie optredens is de kans inderdaad wat klein voor Classic.

George Baker Selection? Pinkpop 1970, Nederlands en actief inclusief tour.
Ik hoop het niet....hahaha (hoewel Little Green Bag helemaal ok is).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Met drie optredens is de kans inderdaad wat klein voor Classic.

George Baker Selection? Pinkpop 1970, Nederlands en actief inclusief tour.<br>
Ik hoop het niet….hahaha (hoewel Little Green Bag helemaal ok is).
Zal het maar bekennen, ik hoopte al voor voorgaande edities op Baker, sorry...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken