Pinkpop 2026

Het is geen wedstrijd hè. 2 vrijwel totaal verschillende festivals. Vanaf eind jaren '90 ook met een grotendeels ander publiek. Vanaf 1992 zeer regelmatig op beide festivals geweest. Pinkpop lekker dichtbij en meestal wel een paar toffe acts (of perfectie, zoals in 1996). Werchter gemoedelijk en veel unieke acts. Het zijn 2 totaal verschillende festivals met tegenwoordig een grotendeels ander publiek (hoewel op RW ook boeren/ungabunga's rondlopen en op Pinkpop weer meer Max Verstappen fanclub aso's).

Beide kunnen prima bestaan. Laten we in ieder geval stoppen met de onnodige vergelijkingen.
Ik snap je punt gedeeltelijk best, maar uiteindelijk zijn dit toch grote concurrenten van elkaar? Dus is het logisch dat ze vergeleken worden. Zie toch regelmatig hier berichten van mensen die switchen van PP naar RW of andersom. En die geluiden hoor ik ook om me heen. Daarnaast vissen ze ook elk jaar weer in elkaars vaarwater qua line-up en zijn het beide enorm grote en belangrijke festivals met volgens mij redelijk dezelfde doelgroep. Waarom zijn ze dan niet te vergelijken? Misschien is de enige reden om ze nu niet meer te vergelijken, omdat het ene festival een behoorlijke voorsprong heeft op de ander.

Of het nu PP of RW is,elk festival heeft zijn plus en minpunten wees blij dat je een keuze kan maken.Wie weet hoe het festival landschap er over pakweg 5/10 jaar er uitziet.

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en DennisvdBr
De meeste mensen bezoeken maar één festival in de zomerperiode. Het is niet heel raar dat die twee majors continu vergeleken worden imo. Bezoeker kan het geld maar één keer uitgeven.

Al hebben beide een mooi affiche dit jaar.
Naja, vergelijken op basis van programmering is op dit forum voor een deel wellicht interessant. Buiten dit forum zie je toch andere motieven terug. Zelfs op dit forum zijn er genoeg (ook lurkers) die daar echt minder mee bezig zijn.

• 100
Waarderingen: DennisvdBr
Oi oi oi, opnieuw flikt RW het met een magistrale line-up. De openingszet van PP was niet verkeerd, maar dit is een kansloze "strijd".
Heb meteen gekeken na deze post! En weer terug naar dit forum, wat is het magistrale?
Buiten de strijd, snap niet waarom het hier altijd ow Werchter gaat tegenover PP..
Nog 2 pagina's te gaan dus er zal wel het 1 en ander over verteld zijn!

Maar oprecht benieuwd naar wat dit nou uiteindelijk zo goed maakt.. vind donderdag en zondag overigens prima maar geen Wauw factor, niet in z'n geheel of als dag...

Ik snap je punt gedeeltelijk best, maar uiteindelijk zijn dit toch grote concurrenten van elkaar? Dus is het logisch dat ze vergeleken worden. Zie toch regelmatig hier berichten van mensen die switchen van PP naar RW of andersom. En die geluiden hoor ik ook om me heen. Daarnaast vissen ze ook elk jaar weer in elkaars vaarwater qua line-up en zijn het beide enorm grote en belangrijke festivals met volgens mij redelijk dezelfde doelgroep. Waarom zijn ze dan niet te vergelijken? Misschien is de enige reden om ze nu niet meer te vergelijken, omdat het ene festival een behoorlijke voorsprong heeft op de ander.
Dit is wel geredeneerd vanuit de bubbel van actieve forumgenoten, vind ik. Oftewel mensen die zeer veel bezig zijn met muziek en daarom ook meer willen ontdekken en meer open staan voor diverse genres. Daarom mijn opmerking over een grotendeels ander publiek. Dat heeft niks met voorsprong te maken. Die associatie met competitie vind ik best naar eigenlijk. Het zijn al meer dan 20 jaar wezenlijk andere majors. Voel je vooral thuis bij de een of de ander. Verder eens over de 'zwevende kiezer'.

Werchter wint op alle vlakken van Pinkpop.
Die twee tenten op Werchter zijn echt twee magistrale podia, inclusief tribune, lucht regulatie en goed donker
Veel meer eet opties inclusief een paar mooie terrassen met lekker eten.
4 dagen voor ongeveer dezelfde prijs als 3 dagen
doorgaan tot 1 uur in de nacht
Een podium op de Slope waar je af en toe een leuk bandje kan ontdekken en waar ook echt animo voor is vanuit het publiek
En dan natuurlijk het belangrijkste, elk jaar een veel en veel sterkere line up.
Waar ben ik nu weer beland, Ragebait forum.. en dan die likes er onder, gebeurt dit ook op andere forums??

Geniet van Werchter jonge!
Niemand zal het je hiet ontnemen!

Maar oprecht benieuwd naar wat dit nou uiteindelijk zo goed maakt.. vind donderdag en zondag overigens prima maar geen Wauw factor, niet in z'n geheel of als dag...
Vooropgesteld heeft wmb PP een prima line-up en één van de sterkste in jaren. Alleen wat ik bij RW zie, als ik puur naar de namen kijk, is dat ze het voor elkaar krijgen om een affiche neer te zetten die hier in Nederland wordt verdeeld over drie grote festivals (PP, DTRH, BKS). De combinatie van al die verschillende soorten namen op de line-up zou het voor mij heel aantrekkelijk maken om erheen te gaan. Helpt ook wel dat ze een dag extra hebben.

De donderdag bijvoorbeeld zou voor mij echt heerlijk zijn met een TWOD, M&S, Tom Smith, Yard Act. Vrijdag, the XX, Zaterdag een naam als, Matt Berninger, Die zondag met Ethal Cain, Moby, David Byrne. Zouden voor mij best speciale namen zijn om op een festival te zien. Maar dit is puur mijn smaak natuurlijk.

Voel je vooral thuis bij de een of de ander. Verder eens over de 'zwevende kiezer'.
Ja helemaal mee eens, snap ook dat mensen voor Pinkpop kiezen, ben er zelf ook jaren op rij geweest en dit jaar ook nog een dag. Hoop vooral heel erg dat de verkoop goed gaat. Want opzich is de line-up prima. Als ik niet naar BKS en LL zou gaan, zou ik zo een kaart voor de zaterdag halen.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Pinkpop wint het uiteraard op alle vlakken.
Perfect de twee grootste podia recht tegenover elkaar die over het hoofdveld om en om spelen. De tent en Stage 4 op een apart deel van het terrein die om en om spelen voor de kleinere / intieme sessies.
Rondom hele terrein veel gevarieerd eet aanbod en langs de 'kalm aan baan' ruime verschillende keuzes en foodstands. Zitgelegenheid en terrasjes en uiteraard het enorme grasveld om heerlijk op een kleedje te vertoeven met je vrienden.
Kosten voor een weekend zijn 100 euro per dag inclusief camping. Om 24:00 is het afgelopen zodat je kan genieten van vertier op de campings of tijdig de slaap vatten. In de ochtend al weer heel vroeg fit het terrein bezoeken voor de eerste acts. Met uitstekende sanitaire voorzieningen. Niet al te dure consumptie kosten door de dag heen.
Stage 4 kunnen acts perfect ontdekt worden in een gemoedelijke setting.
En natuurlijk heel belangrijk, lineup en tijdschema zijn perfect in te plannen over een dag met uitstekende acts uit binnen en buitenland. Niet te vergeten de headliner die het alleenrecht heeft om dat tijdstip alleen af te sluiten.
Verlaag je nou niet!
Politiek Den Haag is er niks bij

Frans Timmermans VS Geert Wilders

Ik wil er toch een opmerking over maken, maar wat maakt in godsnaam dat deze post wordt voorzien van smilies die uitlachen? Ik vind dat best wel hinderlijk. We kunnen het hartgrondig oneens zijn, elkaar irritant vinden, dat benoemen en prikken is ook helemaal fine. Maar ik vind die smilie gebruiken voor gewoon een serieuze reactie, zonder dat er enige belediging of nare ondertoon bij zit, vrij irritant.

Ik wil er toch een opmerking over maken, maar wat maakt in godsnaam dat deze post wordt voorzien van smilies die uitlachen? Ik vind dat best wel hinderlijk. We kunnen het hartgrondig oneens zijn, elkaar irritant vinden, dat benoemen en prikken is ook helemaal fine. Maar ik vind die smilie gebruiken voor gewoon een serieuze reactie, zonder dat er enige belediging of nare ondertoon bij zit, vrij irritant.
Hmmm! Je zou jezelf ook kunnen afvragen wat maakt dat jij je laat irriteren door een smiley, geplaats op een forum door een waarschijnlijk totaal onbekend persoon op een random dinsdagavond? Volgens mij zijn er hier een hoop mensen die lukraak ergens op reageren. Soms heel netjes en respectvol. Soms ongenuanceerd en er zijn er zelfs een aantal bij die het idee hebben dat ze patent op de waarheid hebben. Allemaal prima joh! Laat lekker gaan.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: BvdS en degrotegeneraal
Toont vooral onbekwaamheid aan.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss
Vooropgesteld heeft wmb PP een prima line-up en één van de sterkste in jaren. Alleen wat ik bij RW zie, als ik puur naar de namen kijk, is dat ze het voor elkaar krijgen om een affiche neer te zetten die hier in Nederland wordt verdeeld over drie grote festivals (PP, DTRH, BKS). De combinatie van al die verschillende soorten namen op de line-up zou het voor mij heel aantrekkelijk maken om erheen te gaan. Helpt ook wel dat ze een dag extra hebben.

De donderdag bijvoorbeeld zou voor mij echt heerlijk zijn met een TWOD, M&S, Tom Smith, Yard Act. Vrijdag, the XX, Zaterdag een naam als, Matt Berninger, Die zondag met Ethal Cain, Moby, David Byrne. Zouden voor mij best speciale namen zijn om op een festival te zien. Maar dit is puur mijn smaak natuurlijk.

Ja helemaal mee eens, snap ook dat mensen voor Pinkpop kiezen, ben er zelf ook jaren op rij geweest en dit jaar ook nog een dag. Hoop vooral heel erg dat de verkoop goed gaat. Want opzich is de line-up prima. Als ik niet naar BKS en LL zou gaan, zou ik zo een kaart voor de zaterdag halen.
Hm.. gun het je en de overige enthousiastelingen ook!
Maar snap nog steeds de Wauw factor niet je noemt hier Mumford and Sons die voor dat alles bekend werd gemaakt op dit forum aardig werd neergesabeld als niet headliner waardig, saai etc.
Je noemt Tom Smith? Bij Pinkpop heb je de editors (lijkt me toch completer).. begrijp dat het smaak is en zou me ook prima op RW vermaken, maar de lofzang begrijp ik oprecht niet!

Vervolgens krijgen we te horen hoe fantastische tent RW heeft (ben ik het mee eens). Maar waar komt het ineens vandaan?

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Ja ik was ook al een klein beetje verbaasd, maar ach dit blijft toch het topic waar blijkbaar zelfs oprechte vragen en serieuze reacties misschien al snel als kritiek voelen en in tegenstelling tot de andere topics, kan dat hier blijkbaar iets minder goed. No hard feelings.

Hmmm! Je zou jezelf ook kunnen afvragen wat maakt dat jij je laat irriteren door een smiley, geplaats op een forum door een waarschijnlijk totaal onbekend persoon op een random dinsdagavond? Volgens mij zijn er hier een hoop mensen die lukraak ergens op reageren. Soms heel netjes en respectvol. Soms ongenuanceerd en er zijn er zelfs een aantal bij die het idee hebben dat ze patent op de waarheid hebben. Allemaal prima joh! Laat lekker gaan.
Ah ik laat mijn avond er niet door vergallen hoor. Maar het is wel hinderlijk op een forum waar we allemaal voor onze lol zitten. Dat het dan iemand is die de titel sfeerbeheer draagt, maakt het extra frappant. Maar goed, punt is helder :).

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
Ja ik was ook al een klein beetje verbaasd, maar ach dit blijft toch het topic waar blijkbaar zelfs oprechte vragen en serieuze reacties misschien al snel als kritiek voelen en in tegenstelling tot de andere topics, kan dat hier blijkbaar iets minder goed. No hard feelings.
In sommige topics wordt de lat inderdaad gewoon net even wat lager gelegd, voordat je ze opent. Helaas... Al is het soms ook wel weer vermakelijk.

Mumford and Sons
Haha toen ik ze typte dacht ik al dat ik deze te horen zou krijgen. Maar het is puur mijn smaak, heb ze nog maar 1x live gezien en het eerste album draai ik nogsteeds plat. Dus de combi TWOD en M&S zou voor mij best fijn zijn. Editors al 10x live gezien, dus Tom Smith solo zou ik heel graag een keer zien. Dus ik weet dat het puur smaak is. Het komt vooral omdat het namen zijn die ik zelf nog nooit live heb gezien en wel op mijn lijstje heb staan.

Maar de namen op zaterdag van PP met The Cure, IDLES, Editors, HEAVN en the Haunted Youth zijn ook heel fijn.

Laatst bewerkt:
Die komt bij mij vandaan! Heeft niks met uitlachen te maken en excuus als dat zo aanvoelt!

Ging mij meer om de grap die gemaakt werd: Misschien is de enige reden om ze nu niet meer te vergelijken, omdat het ene festival een behoorlijke voorsprong heeft op de ander.

Toont vooral onbekwaamheid aan.
Dance Love GIF

• 100
Waarderingen: Mark's Kal

Users who are viewing this thread