Pinkpop 2026

Heb werkelijk nog nooit van deze namen gehoord, dus het zou me niet naar Rw lokken. Maar ik zal het eens gaan beluisteren, misschien ken ik de muziek wel van Kink, worden ze daar gedraaid?
Ik denk niet ik ze beide al eens op Kink heb gehoord.
Klinkt alsof ik er verstand van heb, maar; Mogwai heeft me een bak geluid bij. Dat is niet te vergelijken met een spotify afspeellijst. Bij LiveIsLive speelden ze late middag of vroege avond. Alle kleedjesmensen veerden met kleed en al 1 meter omhoog van de grond bij vlagen. Ik snap wel dat ze op tournee zijn met The Cure, heel ander geluid maar er zit veel dromerig werk in ook.

Social Distortion heb ik nooit zien spelen.

• Leuk
Waarderingen: BvdS
Ik denk dat vooral teleurstelling overheerst over wat Pinkpop kán zijn tegenover Werchter en we het liefste Pinkpop die kant ook op zien gaan, maar dat iedereen moeite heeft afscheid te nemen van het dierbare festival van vroeger. Het is als festivalliefhebber moeilijk te zien wat Pinkpop ooit was en waar het nu heen gaat. De helft van het programma voelt vaak als 'makkelijke opvulling' voor de massa en niet de kwaliteitsranden van muziek die Werchter wel opzoekt, waardoor opvulling daar minder opvalt/minder erg is. Maar dat is ook het resultaat van DTRH en BKS.

Ik denk niet ik ze beide al eens op Kink heb gehoord.
Klinkt alsof ik er verstand van heb, maar; Mogwai heeft me een bak geluid bij. Dat is niet te vergelijken met een spotify afspeellijst. Bij LiveIsLive speelden ze late middag of vroege avond. Alle kleedjesmensen veerden met kleed en al 1 meter omhoog van de grond bij vlagen. Ik snap wel dat ze op tournee zijn met The Cure, heel ander geluid maar er zit veel dromerig werk in ook.

Social Distortion heb ik nooit zien spelen.
En ohja.

Ik ga graag maar Werchter. Nooit op Pinkpop geweest. Ik wil gewoon graag 4 dagen propvol hebben. Bij 100 namen lukt me dat beter. Geen idee wat voor een ander beter is. Ik heb gewoon veeeeel meer keuze op Werchter, dat is voor mij van belang :D

Afmeten tegen elkaar heeft i.m.o. niet veel zin zolang werchter een dag meer te bieden heeft.(op het al grotere terrein, grotere podia en langere speeltijden) Pak er nu de zondag eens af, dan wordt er al heel anders gepraat over de line-up.
Werchter had afgelopen jaar voor mijn straatje ook echt niet de beste line-up. En Pinkpop zit al jaren een beetje in moeilijkere boekjaren. Die moeten nu deze solide basis voor 2026 eens goed uitbouwen verder in de line-up.

Voor degenen die al een kaartje voor welk van de 2 hebben ; geniet er van!

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
Maar dat is ook het resultaat van DTRH en BKS.
dat is het nou exact precies...
die 2 snoepen juist datgene weg dat de muziek puristen op het forum net dat kriebelt mee geeft. Acts zie je vlak over de grens in Werchter terug en in NL bij BKS / DTRH en niet meer op een enkele na tussen de namen in de undercard van Pinkpop. Waar Pinkpop net even meer de Sky en 538 namen mee pakt, die totale aversie van de muziek puristen met zich mee krijgen om maar te zwijgen over de Nederlandse pop scène... Die als CaS-acts weggezet worden.
Totaal onvergelijkbaar door de spreiding, Rock Werchter en Pinkpop. In acts, beleving, budget tussen NL/BE, totale ongelijke vergelijking laatste jaren en in de toekomst.

Maar als Rock Werchter, BKS DTRH zo fantastisch zijn, dan zijn daar prima topics voor.

p.s. : 🤣

• Thinking
  • Haha
Waarderingen: Timmetje en jeff250381
Ik vind het vooral grappig hoe negatief velen hier over Pinkpop waren en geen goede verwachtingen hadden, toen kwam de eerste drop en sloeg de stemming ineens helemaal om en was iedereen blij. Vervolgens heeft Werchter een nieuwe drop en is het gelijk allemaal weer negatief. Ben benieuwd wat de stemming hier gaat zijn na de tweede drop 🤣
Ik heb er nog wel vertrouwen in dat er nog wat gewicht bijkomt.

Pinkpop is gewoon een ander festival. Met een andere insteek dan werchter.

en ja het is mijn festival niet.
Maar om nu ieder ding af te knuppelen want werchter dit werchter dat.

Pinkpop is pinkpop.
En werchter is werchter.

Pinkpop heeft voor 2026 een best sterke line up naar pinkpop normen.

Is het niet je ding, is dat ook goed toch. Maar soms is het hier echt wel een gebash.

En in andere jaren is dat soms nog wel te begrijpen (looking at you 2024 en 2025) en dan wordt het hier vaak recht gepraat tegen de sterren op.

Ik wens de pinkpop gangers een top editie toe. Mijn geld krijgt het niet, maar ze hebben het goed gedaan!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jeff250381 en Lauraa
Ik vind het vooral grappig hoe negatief velen hier over Pinkpop waren en geen goede verwachtingen hadden, toen kwam de eerste drop en sloeg de stemming ineens helemaal om en was iedereen blij. Vervolgens heeft Werchter een nieuwe drop en is het gelijk allemaal weer negatief. Ben benieuwd wat de stemming hier gaat zijn na de tweede drop 🤣
Tis toch niet negatief?
Blijft wel een rare take om hier te komen zeggen dat Werchter een betere line up heeft.
Pinkpop heeft toch nog steeds een goede line up (alleen die spot van DiRect gaat er niet in bij mij 😂)

• Cool
  • Leuk
Waarderingen: jeff250381 en DennisvdBr
Maar ik vind nog steeds dat Pinkpop best een prima affiche heeft. Ik constateer alleen ook dat, naar mijn idee toch anders dan 10/15 jaar geleden, er geen sprake meer is van een bepaalde gelijkwaardigheid tussen RW en Pinkpop.

Maar ik vind nog steeds dat Pinkpop best een prima affiche heeft. Ik constateer alleen ook dat, naar mijn idee toch anders dan 10/15 jaar geleden, er geen sprake meer is van een bepaalde gelijkwaardigheid tussen RW en Pinkpop.
Pre covid was er toch nog een zekere gelijkheid tussen beide. Vaak dezelfde headliners, vaak had Pinkpop zelfs 1 staan die ze in Werchter weg zette op hun dagevents.
En waar Pinkpop ook van profiteert zijn de grotere rock en metal namen die Werchter nu mist omdat Graspop ook 4 dagen moet vullen.
Alleen die post covid line ups muv 22 hebben wel een perceptie gezet.

Ja hoor, prima affiche.

Was er 10/15 jaar geleden ook al zo'n overkill van festivals in binnen en buitenland?
Wordt daarom de spoeling ook niet dunner?
Is er te veel keus?
Of wordt de klant te kritisch?

Je kan gelukkig nog altijd zelf kiezen of je ergens naartoe gaat.

Ja hoor, prima affiche.

Was er 10/15 jaar geleden ook al zo'n overkill van festivals in binnen en buitenland?
Wordt daarom de spoeling ook niet dunner?
Is er te veel keus?
Of wordt de klant te kritisch?

Je kan gelukkig nog altijd zelf kiezen of je ergens naartoe gaat.
Denk dat die "overkill" inderdaad niet meewerkt. Wat Dennis ook al aangaf, de wat alternatievere/ uniekere namen of de meer te ontdekken artiesten worden toch een beetje afgesnoept door DTRH of BKS. En daarmee dus ook meteen het alternatievere publiek en de muzieksnobs die naar die festivals zijn vertrokken.

Denk dat die "overkill" inderdaad niet meewerkt. Wat Dennis ook al aangaf, de wat alternatievere/ uniekere namen of de meer te ontdekken artiesten worden toch een beetje afgesnoept door DTRH of BKS. En daarmee dus ook meteen het alternatievere publiek en de muzieksnobs die naar die festivals zijn vertrokken.
Zouden die alternatieve namen zonder BKS of DTRH nog wel op het huidige PP zijn gelandt?

Foo Fighters, YUNGBLUD, White Lies, Editors, Zara Larsson, The Pretty Reckless, Fat Dog, IDLES. Rock Werchter gaat altijd een sterkere line-up hebben in de breedte, maar Pinkpop scoort dit jaar bij mij beter in verhouding met de verwachtingen dan Rock Werchter 🤟
Lekker hoor.
Fat dog. Hoe het kan draaien.

• Confetti
Waarderingen: MadMandra27
Zouden die alternatieve namen zonder BKS of DTRH nog wel op het huidige PP zijn gelandt?
Dat denk ik dus wel en daar zit volgens mij ook "het probleem" voor Pinkpop. Voor zover je het een probleem kan noemen.
Er zitten te veel festivals in Nederland in dezelfde vijver te vissen... Denk ik.

• 100
Waarderingen: thedude182

Users who are viewing this thread