Pinkpop 2026

Mogwai en Social Distortion mogen wel door naar Pinkpop. De rest vind ik verre van boeiend voor Pinkpop.

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: jimmywe
Snap compleet jullie gedachten maar toch heeft pinkpop in het rock straatje het gewoon beter voor mekaar en qua headliners. Echter is de breedte van RW echt 10 niveaus beter en scherper dan pinkpop en dat is het grote verschil! pinkpop zegt dat ze breeder programeren maar als je een di-rect als noord head doet dan doe je dat niet

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Mogwai en Social Distortion mogen wel door naar Pinkpop. De rest vind ik verre van boeiend.
Social Distortion staat al in Amstelveen. Nou hoeft dat niet altijd wat te zeggen (zie Dogstar), maar ik schat ze wel een maatje te groot in om ze nog te combienren.
Snap compleet jullie gedachten maar toch heeft pinkpop in het rock straatje het gewoon beter voor mekaar en qua headliners. Echter is de breedte van RW echt 10 niveaus beter en scherper dan pinkpop en dat is het grote verschil! pinkpop zegt dat ze breeder programeren maar als je een di-rect als noord head doet dan doe je dat niet
Voor PP-begrippen boeken ze wel gewoon nog breder. Ik snap niet echt waarom we PP en RW nog vergelijken, want de laatste keer dat dat nog relevant was, kwam ik net uit de luiers.

Ja, Pinkpop vs Werchter is wel een beetje klaar nu. Jammer. Hoop dat ze wel goed verkopen, dit jaar lijkt mij erop of eronder. Ze zullen wel meer dagtickets dan combi's verkopen lijkt me. Ik zou (in mijn smaak) echt wel balen met Pinkpop tickets als ik Werchter zie.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101 en Timmetje
  • Haha
Waarderingen: jeff250381
Maar veel belangrijker dan mijn gezeik: vette drop inderdaad. Hoop dat ook wat van dit snoepgoed in Landgraaf terecht gaat komen 🙏🏻

Maar veel belangrijker dan mijn gezeik: vette drop inderdaad. Hoop dat ook wat van dit snoepgoed in Landgraaf terecht gaat komen 🙏🏻
Maar, ik wil dan best nog wat inhoudelijker erop doorgaan. Ik zie nu eigenlijk dat Werchter het beste van Pinkpop, BKS en DTRH combineert (minus FF, die daar vorig jaar waren). Dan onderscheiden BKS en DTRH zich anderszins wel meer van Werchter, qua randprogrammering etc.

Ik zie ook dat Pinkpop nog geen enkele dag heeft uitverkocht, met toch best een prima line up. Dat bij elkaar opgeteld, maakt toch dat Pinkpop een lastige toekomst tegemoet ziet. Ik begreep dat jij en je vrienden dit jaar wel weer PP bezoeken, maar mijn vaste Pinkpopgroep ging vorig jaar naar Werchter, en die zijn geenszins van plan dat weer te switchen. En dan wordt het nog lastiger voor Pinkpop als volgend jaar Muse, Metallica, PJ of RHCP niet tourt.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Mogwai en Social Distortion mogen wel door naar Pinkpop. De rest vind ik verre van boeiend voor Pinkpop.

Heb werkelijk nog nooit van deze namen gehoord, dus het zou me niet naar Rw lokken. Maar ik zal het eens gaan beluisteren, misschien ken ik de muziek wel van Kink, worden ze daar gedraaid?

verwacht dat Rock Werchter een grote compilatie gaat zijn van selectie uit Pinkpop en er vloeit gelukkig ook eea af naar DTRH/BKS.

• Thinking
Waarderingen: Timmetje
Zou wel heel slecht zijn als Di-Rect zo'n hoge spot inneemt als Zuid afsluiter... Veel te hoog voor een NL act

Tsja, ik heb denk ik geen hele brede overview van het festivallandschap in België en Nederland, maar ik heb wel het idee dat Pinkpop een zwaardere poule aan nationale concurrenten heeft dan Werchter. BKS, DTRH, Lowlands, maar ook Bospop en een Jera on Air hebben al jaren namen staan die we graag in Landgraaf hadden gezien. Verder zijn ze gebonden aan de limieten van hun vergunning, ofwel maximaal 3 dagen, en om middenacht de stekker eruit. En qua kosten zijn ze ook genoodzaakt om meer te vragen voor een dagticket (hogere legekosten? hogere overheadkosten? Hogere huurprijzen? Minder opbrengst door kleinere capaciteit?) Al met al is het voor hen in vergelijking met RW harder vechten zijn om drie dagen af te romen.

Desalniettemin won Pinkpop het, bij ons, dit jaar qua eerste drop. Dus wij gaan ons waarschijnlijk toch weer opperbest vermaken!

Users who are viewing this thread