Pinkpop 2026

denk dat het Pinkpop publiek sowieso lastig te pijlen is
ook door de jaren veranderd en ook ontzettend verschillend is al an sich
Kijk maar toen PP een 1-daags festival was en nu. Vroeger ging je gewoon die dag en nu maak je soms een keuze voor het hele weekend of voor een v/d 3 dagen, er is iets te kiezen.

Kijk maar toen PP een 1-daags festival was en nu. Vroeger ging je gewoon die dag en nu maak je soms een keuze voor het hele weekend of voor een v/d 3 dagen, er is iets te kiezen.
Klopt inderdaad, maar er blijft ook altijd nog een hele grote groep hardcore pinkpop gangers die gewoon voor het hele feestje komen, pre-party, festival en after-party's. Alleen de vraag voor hoelang nog, ook deze groep wordt ouder en dunt uit.

Nieuws vanuit het Australische Bluesfest Byron Bay. Die wachten dus gewoon op een grote internationale headliner die vermoedelijk dus alle data tegelijk gaat droppen?

The first artist announcement for Bluesfest 2026 is locked an loaded, we're just waiting on the final
international headliner to confirm their arena tourdates before we press play. As soon as we get the green light, the lineup will be announced!
We can't give you a date yet, but you can expect it to happen within the next 2-3 weeks.

• Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop
Veel namen die Rock Werchter of Parklife e.d. hebben staan daar maar helemaal niet in Nederland, dus dat lijkt me niet perse het probleem. Zoals bv Foo Fighters en Dua Lipa in 2024. Of Linkin Park dit jaar. De prioriteit is er gewoon niet.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Pinkpop hun probleem is vooral het beleid van Mojo. Als jong ventje keek ik elk jaar uit naar Pinkpop. Die live verslaggeving is iets wat een hele generatie heeft beïnvloed. Waren altijd mooie en relevante affiches.
Pinkpop is zijn eigen smoel verloren door de jaren heen. Er stond maar wat in het wilde weg geboekt zonder nadenken. Er wordt wat samen geboekt met Graspop, of met een ander festival, kwaliteit versaste naar DTRH en Lowlands. Ook NSJ moet nog wat grote namen hebben... Mojo wil ook altijd kost wat kost aantal stevige stadionshows hebben, terwijl in België ze toch vaak richting Werchter gestuurd werden (dit heb je nog het minste in de hand, dat weet ik ook wel).
Enorme focus ook op die stadionheadliners, tot ze eens niet beschikbaar zijn. Dan zit je in de rats.

RW is ook een megafestival, maar heeft altijd aandacht blijven hebben voor interessante en scherpe namen. Waar de megaheadliner zijn plaats heeft naast een mooie tentnaam.

Ik zie dit jaar als een kans voor Pinkpop. Zeker met die opstelling Noord-Zuid tegenover elkaar. Er is een groot aanbod. Zet daar elke avond mooie headliners tegenover elkaar, zorg voor een line up die in de breedte sterk is, en je komt er wel.

En je mag hier commentaar over hebben op mij, maar wat ik nu zeg vind ik zelf niet uit, heb ik al heel veel horen vallen in het wereldje. Als er over Pinkpop wordt gesproken, wordt er vaak met de schouders gehoffen. Mochten ze Foo Fighters hebben dit jaar, des te beter, dan verkoopt de boel wel uit. Maar op termijn kom je dat probleem toch weer tegen.

Zou een mooie combi met The Cure zijn. En denk ook dat The Cure een band van het formaat TWOD nodig heeft om de dag uit te verkopen. Dat gaat The Cure alleen niet doen.
Pfff dan neem ik een deken en kussen mee! Lekker 4 uur bijslapen.

Het is een festival. Er staan tijdens TWOD ook andere acts.
Thanks voor de info! Kom er pas 26 jaar! Maar als je dit als Sub en in een headline constructie boekt dan wordt het denk ik echt te moeilijk voor Pinkpop. En ja de bands sluiten prima op elkaar aan.

Pinkpop hun probleem is vooral het beleid van Mojo. Als jong ventje keek ik elk jaar uit naar Pinkpop. Die live verslaggeving is iets wat een hele generatie heeft beïnvloed. Waren altijd mooie en relevante affiches.
Pinkpop is zijn eigen smoel verloren door de jaren heen. Er stond maar wat in het wilde weg geboekt zonder nadenken. Er wordt wat samen geboekt met Graspop, of met een ander festival, kwaliteit versaste naar DTRH en Lowlands. Ook NSJ moet nog wat grote namen hebben... Mojo wil ook altijd kost wat kost aantal stevige stadionshows hebben, terwijl in België ze toch vaak richting Werchter gestuurd werden (dit heb je nog het minste in de hand, dat weet ik ook wel).
Enorme focus ook op die stadionheadliners, tot ze eens niet beschikbaar zijn. Dan zit je in de rats.

RW is ook een megafestival, maar heeft altijd aandacht blijven hebben voor interessante en scherpe namen. Waar de megaheadliner zijn plaats heeft naast een mooie tentnaam.

Ik zie dit jaar als een kans voor Pinkpop. Zeker met die opstelling Noord-Zuid tegenover elkaar. Er is een groot aanbod. Zet daar elke avond mooie headliners tegenover elkaar, zorg voor een line up die in de breedte sterk is, en je komt er wel.

En je mag hier commentaar over hebben op mij, maar wat ik nu zeg vind ik zelf niet uit, heb ik al heel veel horen vallen in het wereldje. Als er over Pinkpop wordt gesproken, wordt er vaak met de schouders gehoffen. Mochten ze Foo Fighters hebben dit jaar, des te beter, dan verkoopt de boel wel uit. Maar op termijn kom je dat probleem toch weer tegen.
En vlak ook de ego's van de acts zelf niet uit. Als headliner ergens staan bij bijvoorbeeld dtrh/BKS of als eerste of tweede sub op pinkpop voor nagenoeg dezelfde gage..

En vlak ook de ego's van de acts zelf niet uit. Als headliner ergens staan bij bijvoorbeeld dtrh/BKS of als eerste of tweede sub op pinkpop voor nagenoeg dezelfde gage..
BKS is nauwelijks nog concurrentie. Maar DTRH is toch echt wel in eigen vel snijden door Mojo. Festival is er ook enkel maar gekomen als reactie op BKS.

Users who are viewing this thread