Pinkpop 2025

En toch; Zo klein zijn Timberlake, Rodrigo en Muse ook toch niet? Volgensmij maak je de vergelijking te makkelijk door te stellen dat duurdere kaartjes, of duurdere kaartjes + 'kleinere headliners' de reden is. Dit zal beiden wel meewerken, maar er speelt hier ondertussen echt wel meer denk ik.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje
Een festival begint gewoon heel duur te worden en meer en meer mensen maken keuzes terwijl ze vroeger gewoon standaard gingen. Zeker voor jonge mensen wordt dit gewoon teveel en zullen kleinere alternatieven zoeken.
Maar tegelijkertijd verkopen veel andere grote festivals wel gewoon uit... het lijkt er dan meer op dat het programma gewoon niet aantrekkelijk genoeg is.

Dat of juni is blijkbaar inderdaad echt een lastige periode.

Laatst bewerkt:
Ik lees hier vaak over hoe duur het allemaal is voor een combi of dagticket, maar als we dat afzetten tov wat een artiest in de Ziggo/Afas/... tegenwoordig voor 1 show vraagt, dan is in verhouding een festival eigenlijk enorm voordelig.
Limp Bizkit bvb in de Ziggo zijn staanplaatsen van 95,20€, dan is 155€ voor een zondagticket Pinkpop met Muse en Korn als de 2 headliners al een koopje en krijg je er nog een hele dag andere bands "gratis" bij.
Voor de prijs van 3 keren Limp Bizkit ben je een heel weekend op Pinkpop.

Is het daarom 'goedkoop', nee, dat niet, maar wat is dat wel nog, tegenwoordig.

Een festival begint gewoon heel duur te worden en meer en meer mensen maken keuzes terwijl ze vroeger gewoon standaard gingen. Zeker voor jonge mensen wordt dit gewoon teveel en zullen kleinere alternatieven zoeken. Ik zie dit duidelijk bij mijn zoon en zijn vrienden. Hij gaat op donderdag naar Werchter en doet nog een klein goedkoper festival ipv een heel weekend Werchter. Dit komt ook voor de voor hem tegenvallende headliners (muv Linkin Park). Als tickets zo duur zijn zoals op Werchter en Pinkpop dan moeten er gewoon grote headliners staan die de mensen willen zien. Om gewoon een leuke dag of weekend te hebben, spendeert de jongere generatie over het algemeen niet zoveel geld voor een festival. Er zijn kleinere en goedkopere festivals waar kleinere groepen kunnen bekeken worden en een stuk goedkoper zijn. De headliner is en blijft voor een festival als Pinkpop en voor een groot deel van de bezoekers de doorslag geven want voor dure tickets verwachten ze grote headliners. Zo simpel is het eigenlijk. En als Pinkpop wilt blijven bestaan, zullen ze daar rekening mee moeten houden en in de toekomst groepen als Linkin Park op PP moeten zetten (dat doet Werchter bijvoorbeeld wel en daar zit een groot verschil).
Stel dat ze LP volgend jaar kunnen boeken dan voelt het weer als mosterd na de maaltijd.Die hadden er nu moeten staan geheid was die dag in een mum uitverkocht.Mojo zal wel na deze editie de balans opmaken en misschien dat er voor komende edities er een koerswijziging komt.Let wel alles staat en valt met budget en beschikbaarheid van grote namen.

• Leuk
Waarderingen: saurus en brutus257
Stel dat ze LP volgend jaar kunnen boeken dan voelt het weer als mosterd na de maaltijd.Die hadden er nu moeten staan geheid was die dag in een mum uitverkocht.Mojo zal wel na deze editie de balans opmaken en misschien dat er voor komende edities er een koerswijziging komt.Let wel alles staat en valt met budget en beschikbaarheid van grote namen.
Helemaal mee eens dat LP er dit jaar had moeten staan. Ik vermeldde die naam om duidelijk te maken datvze de bal misslaan door ze er dit jaar niet te zetten en dat er volgend jaar gelijkaardige mogelijkheden zijn dat ze die dan ook gebruiken. Anders blijft het echt niet duren en dan is PP echt te duur tov andere festivals.

Is bij Werchtet niet een groot deel van de bezoekerd buitenlands (Engelsen komen er bv in grote getale)
Dat zie ik bij PP veel.minder.
Plus meer concurrentie binnen NL voor Pinkpop dan voor Werchter.
Plus meer budget om meer te boeken.

Pinkpop is wel zoekende in het bedienen/ aantrekken van de oude en nieuwe bezoekers. Ze lijken ook geen keuzes te druven maken.

Zie toch dat de bereikbaarheid vanuit Heerlen en dan afslag landgraaf Zuid beperkt is, je komt niet verder dan de rotonde Einsteinstraat - Hoofdstraat.Om in het centrum te komen dan moet je via de rotonde voor de newton fietsbrug via de Melchersstraat en dan de Brandhofstraat rijden dan kom je uit bij de markt / winkels.

En toch; Zo klein zijn Timberlake, Rodrigo en Muse ook toch niet? Volgensmij maak je de vergelijking te makkelijk door te stellen dat duurdere kaartjes, of duurdere kaartjes + 'kleinere headliners' de reden is. Dit zal beiden wel meewerken, maar er speelt hier ondertussen echt wel meer denk ik.
Vind ik ook. Kaartjes bij Olivia in Ziggodome gingen met gemak voor 150+ de deur uit en was een groot tekort. Wil niet al te veel mengen in de discussie hier maar dat is toch behoorlijk opvallend te noemen. In de Ziggo(ok, pak minder kaarten maar enorm veel op gezocht) loopt het wel en op Pinkpop krijg je die dag niet uitverkocht. Dan kan je toch alleen maar naar het festivalconcept wijzen, en niet naar de headliners.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
De laatste keer dat ik op Pinkpop was, de niet uitverkochte jubileumeditie in 2019, waren er ook faciliteiten samengevoegd of beperkt. Met lange wachtrijen bij onder meer wc's en irritatie bij bezoekers als gevolg. Dat blijft je toch bij en neem je bewust of onbewust mee bij de keuze om de jaren erop weer te gaan.

Ik begrijp dat dus echt niet: je wilt als festival de ervaring van je bezoeker op 1 zetten.

Concurrentie van Pinkpop doet dat over het algemeen een stuk beter in ieder geval.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Davidd
Vind ik ook. Kaartjes bij Olivia in Ziggodome gingen met gemak voor 150+ de deur uit en was een groot tekort. Wil niet al te veel mengen in de discussie hier maar dat is toch behoorlijk opvallend te noemen. In de Ziggo(ok, pak minder kaarten maar enorm veel op gezocht) loopt het wel en op Pinkpop krijg je die dag niet uitverkocht. Dan kan je toch alleen maar naar het festivalconcept wijzen, en niet naar de headliners.
Voor Olivia Rodrigo zie ik het grote probleem dat Pinkpop midden juni valt! De doelgroep heeft dan tentamens of examens. Of jongere kinderen die met hun ouders komen zullen mogelijk ook passen door de examens in juni. Juni is (in België althans) een maanddat er heel veel niet gedaan wordt door examens. Dat zie je ook in pretparken bijvoorbeeld midden juni.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Op de website van Pinkpop worden campings B en C nog steeds afzonderlijk benoemd (op 2 verschillende locaties). Lijkt er haast op alsof de gemeente Landgraaf op de plattegrond de icoontjes voor camping B en C naast elkaar hebben gezet vanwege gemak of wellicht toch een foutje.

Edit: dit geeft de chatbot aan bij het onderwerp locatie camping C; The specific location details for Camping C are not provided in the information I have. However, all campsites, including Camping C, will be accessible from Thursday, June 20 at 3:00 p.m. until Monday, June 24 at 12:00 p.m.

en in de app vind je C ook gewoon op de oude locatie

(als je stiekem naar de plattegrond in de app gaat tenminste)

Users who are viewing this thread